Inteno DG301AL ja FTP client


Ilmeisesti Intenon palomuuri estää ftp ohjelmien käytön. Olen yrittänyt eri ohjelmia ja kaikissa yhteysongelmia. Olen tehnyt porttiohjauksia ja säätänyt ohjelmien asetuksia ja windowsin palomuuria mutta vika näyttäisi olevan reitittimessä. Kytkin koneen suoraan jakamosta tulevaan väylään niin ohjelmat toimii kuin unelma. Mitä tälle reitittimelle voi sitten tehdä?


16 kommenttia

Oletko varma että laitoit tiedot oikein? Inteno modeemissa käyttäjätunnus on Administrator.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Oletko hieman ymmärtänyt väärin @Windstapper ?

 

Intenossa ei ole FTP Clienttia. FTP-server on ja se ei ole osoitteessa 192.168.1.1

 

Oletuksena se on 192.168.1.253.

 

Nyt kysyn aloituspostaajalta...

 

Mikä FTP palvelin sinulla on? Mikä on FTP Client? Näillä tiedoilla osataan auttaa varmasti paljon paremmin.

 

Kolmannen osapuolen palveluntarjoajan FTP palvelimiin ei Inteno vaikuta mitenkään.

 

Yritätkö ottaa FTP palvelua käyttöön Intenossa? Intenossa on sisäinen FTP palvelin. Siihen on ohje tässä: https://www.taisto.org/Inteno_DG301AL#Tiedostojen_jako

 

Onko sinulla erillinen palvelin kotona johon yrität ottaa yhteyttä ulkoverkosta? Sitten tulee olla porttiohjaukset kunnossa. Porttiohjauksiin löytyy ohje täältä: https://www.taisto.org/Inteno_DG301AL#Porttiohjaukset

Kyllä, olen taas ymmärtänyt jotain väärin. Noh, oppia ikä kaikki.

Yritän yhdistää esim. FileZillalla hostingpalvelimeen (hostingpalvelu.fi), jotta pääsen käsiksi kotisivutiedostoihin. Tässä virheviesti:

 

Aktiivitilassa

Tila: Selvitetään osoitetta kohteelle ftp.xxxxx.xx

Tila: Yhdistetään kohteeseen 31.217.xxx.xx:21...
Tila: Yhteys muodostettu, odotetaan tervetulosanomaa...
Tila: Alustetaan TLS...
Tila: Varmennetaan sertifikaattia...
Tila: TLS connection established.
Tila: Palvelin ei tue merkkejä, jotka eivät ole ASCII-muodossa.
Tila: Yhdistetty
Tila: Haetaan hakemistolistausta...
Komento: PWD
Vastaus: 257 "/" is your current location
Komento: TYPE I
Vastaus: 200 TYPE is now 8-bit binary
Komento: PORT 80,220,64,184,222,16
Vastaus: 200 PORT command successful
Komento: MLSD
Vastaus: 425 Could not open data connection to port 56848: Connection timed out
Virhe: Hakemistolistauksen haku epäonnistui

 

Passiivitilassa

Tila: Selvitetään osoitetta kohteelle ftp.xxxxx.xx
Tila: Yhdistetään kohteeseen 31.217.xxx.xx:21...
Tila: Yhteys muodostettu, odotetaan tervetulosanomaa...
Tila: Alustetaan TLS...
Tila: Varmennetaan sertifikaattia...
Tila: TLS connection established.
Tila: Palvelin ei tue merkkejä, jotka eivät ole ASCII-muodossa.
Tila: Yhdistetty
Tila: Haetaan hakemistolistausta...
Komento: PWD
Vastaus: 257 "/" is your current location
Komento: TYPE I
Vastaus: 200 TYPE is now 8-bit binary
Komento: PASV
Vastaus: 227 Entering Passive Mode (31,217,192,44,60,219)
Komento: MLSD
Virhe: Datayhteyttä ei voitu muodostaa: ETIMEDOUT - Yhteysyrityksen aikakatkaisu

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Intenon palvelureititin ei pitäisi vaikuttaa FTP yhteyteen... Voisit kysellä Hostingpalvelu.fi:stä näkyykö sinun IP-osoitteesi kirjautumisen yrityksenä heidän palvelimessa... Ainakin se näyttäisi onnistuneen jotenkin.

 

Hostingpalvelu ei anna muuta kuin tämän ohjeen: https://www.hostingpalvelu.fi/ohjeet/yleiset-ohjeet/ftp-ohje/

 

 

Kyllä kaikki on kuten pitääkin ja olen ladannut jopa heidän omilta hallintasivuilta ftp asetukset, mutta ei pelitä. Outoa on kuitenkin se että kun kytken reitittimen ohi niin yhteys pelaa ihan normaalisti, joten jaksaisin silti epäillä että vika on intenossa, mahdollisesti sen palomuurissa. Voi olla ettei sen pitäisi vaikuttaa, mut voi olla et laite on kans viallinen. Ota sit selvää...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Pystytko yhdistämään selaimen kautta: ftp://XXXXX

 

Pystykö yhdistämään ftp://ftp.funet.fi??

 

Olet ihan oikeassa... Kyllä vaikuttaa ongelman olevan Intenossa... joka on tosi outoa

...ja kyllä. Kun katson ftp istuntoja hallintasivuilla niin siellä lukee että yhteys on muodostettu. Mitä oon nettiä penkonut ja tuosta MLSD ongelmasta lukenut niin kaikki viittaa palomuuriin. Windowsin palomuuri on kuitenkin kunnossa eli olisko reitittimen palomuurissa sitten jotain, mutta sitäkään ei voi muuttaa tai sammuttaa.

Selaimen kautta pääsen kyllä kumpaankin sisälle.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

No se olisi vaihtoehto... ja ihan uskottavakin

 

Yksi syy miksi en käytä Intenoa ollenkaan... Ei varmaan auta muuta kuin vaihtaa laite (maksaa) tai sitten vain ei asiat toimi.

 

 

Vois yrittää laitteen vaihtoa tai sitten ostaa vaa jonku toisen reitittimen tilalle. Muutenkin verkko tilttailee eikä toimi vakaasti. Tuo Mikrotikin reititin on visiin hyvä tähän iptv tarkoitukseen.

Suosittelisin tätä, hiukan se maksaa mutta toimii myös kunnolla 3 vuoden takuulla.

 

http://www.jimms.fi/tuote/90IG00V1-BM3G00

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Kehun kyllä Mikrotikkiä erityisesti... Paljon toimintoja on... Ja itselläni on se käytössäkin.

 

Mikä siis yhteys sulla olikaan?

 

Mikrotikissä siis paljon ominaisuuksia mutta siinä aina myös huonot puolensa -> Epävakaus... Toimii kyllä kun saa kerralla kuntoon eikä sen jälkeen koske asetuksiin.

 

Mikrotikissä saa IPTV:n reititettyä kaikille sisä Interfacelle (porteille) joten voit katsoa tietokoneella, tabletilla ja kännykällä sekä IPTV boksista samaanaikaan... Testattu on. Asus RT-N56U on ollut mutta en ole saanut fiksusti toimimaan Internet ja IPTV liikenteen boksille, mikrotikissä onnistuin kyllä. 

Mulla on sonera viihde ja 100/10 teho netti.

 

https://www.taisto.org/Sonera_Viihde_IPTV_asetukset

 

Noiden arvostelujen perusteella menisin Mikrotikillä kerran asuksen kuva on 4:3 vai onkohan tuo vanhaa tietoa... Muuten ehkä valitsisin Asuksen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Testasin siis itse ton... Olenhan itse ton ohjeen oikeasti tehnytkin...

 

Eli Asuksella toimii IPTV tai Internet (tallennukset ym...) Motorolan boksissa mutta ei samaanaikaan saanut toimimaan... Aina voit kokeilla... Ymmärrän miksi valitset Asuksen, sehän tunnetumpi ja luetettavampi merkki. Kuka  nyt luottaisi puolalaiseen Mikrotikkiin joka tuntematon?

 

Asuksella siis teki minulla 4:3 kuvaa... alussa toimisi hyvin mutta sitten se teki niin... Murobbs foorumilla samoja ongelmia. En tiedä miten mahdollista mutta näin se tekee. Valikko kuitenkin on 16:9 mutta TV kanavien kuvat menee 4:3... 

 

Itselläni siis on Asus RT-N56U ja Mikrotik RB951G-2HnD reititin. Asuksessa parempi WLAN koska tuki 5Ghz myös mutta Mikrotik hyvä reititin. Asuksella pystyy komentorivillä tekemään aika paljon mitä siis graafisessa näkymässä ei voi tehdä.

Eniten mietin tuota vakautta, että kuinka paljon sitä Mikrotikkiä saa säätää et se pelittäis kunnolla. Kattelin vähän tätä mallia RB2011UiAS-2HnD-IN. Ei mua tuo langaton niin paljoo kiinnosta kun se on lähinnä vieraita varten. Mut jos sen saa pelittää vakaasti niin miksipä ei. Täytyy kattoo mihin päädytään. Kiitos vinkeistä!

Vastaa