Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62794
Kirjoituksia 171701

Inteno DG301AL ja FTP client

Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 413
11/17

Vs: Inteno DG301AL ja FTP client

No se olisi vaihtoehto... ja ihan uskottavakin

Yksi syy miksi en käytä Intenoa ollenkaan... Ei varmaan auta muuta kuin vaihtaa laite (maksaa) tai sitten vain ei asiat toimi.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-02-2015
Kirjoituksia: 8
12/17

Vois yrittää laitteen vaihtoa tai sitten ostaa vaa jonku toisen reitittimen tilalle. Muutenkin verkko tilttailee eikä toimi vakaasti. Tuo Mikrotikin reititin on visiin hyvä tähän iptv tarkoitukseen.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 349
13/17

Suosittelisin tätä, hiukan se maksaa mutta toimii myös kunnolla 3 vuoden takuulla.

http://www.jimms.fi/tuote/90IG00V1-BM3G00

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
14/17

Kehun kyllä Mikrotikkiä erityisesti... Paljon toimintoja on... Ja itselläni on se käytössäkin.

Mikä siis yhteys sulla olikaan?

Mikrotikissä siis paljon ominaisuuksia mutta siinä aina myös huonot puolensa -> Epävakaus... Toimii kyllä kun saa kerralla kuntoon eikä sen jälkeen koske asetuksiin.

Mikrotikissä saa IPTV:n reititettyä kaikille sisä Interfacelle (porteille) joten voit katsoa tietokoneella, tabletilla ja kännykällä sekä IPTV boksista samaanaikaan... Testattu on. Asus RT-N56U on ollut mutta en ole saanut fiksusti toimimaan Internet ja IPTV liikenteen boksille, mikrotikissä onnistuin kyllä. 

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
15/17

Mulla on sonera viihde ja 100/10 teho netti.

https://www.taisto.org/Sonera_Viihde_IPTV_asetukset

Noiden arvostelujen perusteella menisin Mikrotikillä kerran asuksen kuva on 4:3 vai onkohan tuo vanhaa tietoa... Muuten ehkä valitsisin Asuksen.

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
16/17

Testasin siis itse ton... Olenhan itse ton ohjeen oikeasti tehnytkin...

Eli Asuksella toimii IPTV tai Internet (tallennukset ym...) Motorolan boksissa mutta ei samaanaikaan saanut toimimaan... Aina voit kokeilla... Ymmärrän miksi valitset Asuksen, sehän tunnetumpi ja luetettavampi merkki. Kuka  nyt luottaisi puolalaiseen Mikrotikkiin joka tuntematon?

Asuksella siis teki minulla 4:3 kuvaa... alussa toimisi hyvin mutta sitten se teki niin... Murobbs foorumilla samoja ongelmia. En tiedä miten mahdollista mutta näin se tekee. Valikko kuitenkin on 16:9 mutta TV kanavien kuvat menee 4:3... 

Itselläni siis on Asus RT-N56U ja Mikrotik RB951G-2HnD reititin. Asuksessa parempi WLAN koska tuki 5Ghz myös mutta Mikrotik hyvä reititin. Asuksella pystyy komentorivillä tekemään aika paljon mitä siis graafisessa näkymässä ei voi tehdä.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
17/17

Eniten mietin tuota vakautta, että kuinka paljon sitä Mikrotikkiä saa säätää et se pelittäis kunnolla. Kattelin vähän tätä mallia RB2011UiAS-2HnD-IN. Ei mua tuo langaton niin paljoo kiinnosta kun se on lähinnä vieraita varten. Mut jos sen saa pelittää vakaasti niin miksipä ei. Täytyy kattoo mihin päädytään. Kiitos vinkeistä!

0 tykkäystä