Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Vaispek
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jääkiekossa kuva nykivää tabletilla katsottaessa

Samsung Galaxy A7 10,4 tabletilla jääkiekkolähetyksessä kuva nykii Telia-tv:n appia käytettäessä. Nettiyhteys on 5G ja mittaukset antaa n 100 M nopeutta.

 

Erikoisinta asiassa on, että kuva on virheetön kun siirrän sen Chromecastilla televisioon. 

 

Mikä neuvoksi? Eikö tabletin näyttö pysy perässä?

 

Edit ReOlivia: Siirretty Telia TV-keskusteluihin

25 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1686 custom-general.kudos
  • 2644 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions


@Kaitsuke  kirjoitti:

Itse tein samsung Galaxysta a7 tabletista samantapaisen häiriöilmoituksen aikaa sitten ja sain saman vastauksen. Samsungista on ensimmäiset ilmoitukset jo joulukuulta Telia yhteisössä ja aina soveluskehittelijät tekevät asialle muka jotain, mutta mitään ei tapahdu. Täytyy vaihtaa varmaan operaattoria. 


Nyt huomasin, että tuossa Lenovon tabletissa sekä Galaxy A7 10,4 on sama järjestelmäpiiri, eli Snapdragon 662. Ongelmat voisivat ehkä johtua jostain järjestelmäpiirin mediankäsittelyn/purun ongelmasta tai bugista. Toimivatko muut suoratoistopalvelut tai Youtube, Yle Areena yms.ongelmitta? Tuskin on sattumaa, että ongelmia on kummallakin laitteella ja yhdistävänä tekijänä on tuo järjestelmäpiiri.

 

Tosin hieman on annettava risuja niin Sampalle kuin Lenovolle, että yhä varustavat laitteita noilla melko vanhoilla piireillä. Tableteissa vaikuttaa olevan b-luokan järjestelmäpiirejä, jotka eivät enää puhelinkäyttöön kelpaa.

Kaitsuke
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaikki muut suoratoistopalvelut toimivat moitteetta

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 483 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@Kaitsuke  kirjoitti:

Itse tein samsung Galaxysta a7 tabletista samantapaisen häiriöilmoituksen aikaa sitten ja sain saman vastauksen. 


Tällä hetkellä tilannetta tutkitaan laitevalmistajan kanssa. Joissakin tapauksissa tilanne on ratkennut sillä jos laitteesta määrittää "adaptive brightness" -asetuksen pois päältä. Tätä siinä voisi testata. 

Londo
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Kaitsuke  kirjoitti:

Itse tein samsung Galaxysta a7 tabletista samantapaisen häiriöilmoituksen aikaa sitten ja sain saman vastauksen. Samsungista on ensimmäiset ilmoitukset jo joulukuulta Telia yhteisössä ja aina soveluskehittelijät tekevät asialle muka jotain, mutta mitään ei tapahdu. Täytyy vaihtaa varmaan operaattoria. 


Korjausten odottelu useampi kuukausi on kyllä täysin väärin. 👎

Kaitsuke
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei valitettavasti ole apua tosta adaptive brightness toiminnon pois laitosta. Kun poistan telia tv sovelluksen ja asennan uudelleen pystyy urheilulähetystä katsomaan normaalisti, mutta ei enää sen jälkeen kun poistut ja avaat uudelleen. 

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 367 custom-general.kudos
  • 576 custom-general.replies
  • 73 custom-general.solutions


@Kaitsuke  kirjoitti:

Ei valitettavasti ole apua tosta adaptive brightness toiminnon pois laitosta. Kun poistan telia tv sovelluksen ja asennan uudelleen pystyy urheilulähetystä katsomaan normaalisti, mutta ei enää sen jälkeen kun poistut ja avaat uudelleen. 


Selvä! Kiitos vielä lisätiedoista. Selvitystyö tästä häiriöstä on tosiaan laitevalmistajan kanssa yhä kesken. Toivotaan että tähän löytyisi nyt mahdollisimman pikaisesti ratkaisu, jotta jääkiekon katselu sujuisi taas vaivatta!