Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Karpaasi77
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapeli-tv:n ohjelmaopas ei päivity automaattisesti

Moi!

Minulla on Telian kaapeli-tv ja ohjelmaoppaan automaattinen päivitys lakkasi toimimasta varmaan viisi vuotta sitten. Kanavien ohjelmatiedot päivittyvät vasta, kun käyn kyseisellä kanavalla. Tämän jälkeen tämän kyseisen kanavapaketin tai kanavan omistajan (esim. MTV) muutkin kanavat päivittyvät automaattisesti. 

Ongelma esiintyi vuosia Topfield-digiboksissa, ja nyt myös uudessa LG-tv:ssä, jossa on oma digiviritin. Olin jo kauan sitten yhteydessä Telian asiakaspalveluun, mutta ongelmaa ei pystytty ratkaisemaan. Tehdasasetusten palautus on tehty lukuisia kertoja. 

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kaapelikortin vaihto ei auta, koska tv:ssä sitä ei ole käytössä.

 

Kiitos avusta!

-Kari

23 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 645 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Moikka @Karpaasi77 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Ohjelmaoppat päivittyvät eri televisioissa eri tavalla. Ohjelmatiedot tulevat verkosta aina kanavaniputtain, eli kuten itsekkin mainitsit, tulee tietoja tietyille kanaville kerralla, kun kanavia selaa eteenpäin. Osa televisiosta voi hakea käynnistyksen  yhteydessä useamman nipun ohjelmatiedot, osa televisioista hakee ohjelmatiedot vain selatessa.

 

Osaatko kertoa LG -televisiosi mallia? Se on ilmoitettu yleensä myyntiselosteessa, takana olevassa tarralapussa tai myös asetuksissa. Mallin avulla voi tarkemmin selvittää, onko kyse teleivision ominaisuudesta vai asetuksista, koska asetuksista voi myös löytyä valinta, kuinka haluaa television päivittävät ohjelmatietoja.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Karpaasi77
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

TV:n malli on LG webOS TV UM7400PLB. Aikanaan tämä sama ongelma tuli digiboksiin yhtäkkiä, vaikka mikään ei ollut muuttunut. Mutta digiboksin ongelmaa ei kannata yrittää selvittää, se ei ole enää juurikaan käytössä. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 645 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Kiitos tarkennuksesta. Valitettavasti en löytänyt tähän pikaisella vilkaisulla tietoa, voiko asetuksista valita ohjelmaoppaan tietojen päivitystä. Erään Samsung -television kohdalla oli ongelmana, ettei lisätietoja ohjelmasta näkynyt, ennenkuin asetuksista valitsi ohjelmaoppaan (EPG:n) asetuksista eri tilan.

Eli tälläinen asetus voi vielä televisiossa olla, mutta siitä en ole varma. Suosittelen tarkistamaan television ohjelmistopäivitykset (kunhan televisio on kytketty internet -yhteyteen), koska joskus nämä korjaantuvat myös uusien päivityksien myötä.

Jos tarvitset tukea ja apua oman television asetuksien tarkastukseen ja asettamiseen tai ohjelmiston päivittämiseen, auttaa sinua meidän tekninen Telia Helppi -tukipalvelu.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Karpaasi77
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Päivitykset ovat ajan tasalla. En löydä tv:stä erillisiä EPG-asetuksia. Tähän ei ole aiemminkaan ratkaisua löytynyt, vaikka parikin vikailmoitusta olen tehnyt. Ongelma ei ole laitekohtainen koska on myös digiboksin ohjelmaoppaassa. 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 545 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.

Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.

 

Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.

Karpaasi77
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ok, tämä selittää asian. Ongelma taisi alkaa silloin, kun aikoinaan taloyhtiö vaihtoi DNA:n kaapelin silloiseen Soneraan. DNA:lla EPG päivittyi automaattisesti kaikille kanaville.

Thetonyo
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?


@KaPetri  kirjoitti:

Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.

Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.

 

Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.


 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 645 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@Thetonyo  kirjoitti:

Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?


@KaPetri  kirjoitti:

Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.

Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.

 

Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.


 


Vastasinkin sinulle tähän EPG:n päivittymisestä toisessa ketjussa.

Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Thetonyo
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

 


@HenriLie  kirjoitti:

@Thetonyo  kirjoitti:

Eipä ole kovin hyväksyttävä ratkaisu tämä kanava surffaaminen aina tv käynnistettyä. Miten EPG toimii muilla operaattoreilla moitteettomasti ? Tai lisäämällä erillinen digiboksi väliin niin EPG toimii normaalisti ja myös Fox hd ja Nat Geo hd näkyy ilman kaapelikorttia ?


@KaPetri  kirjoitti:

Kyseessä on verkkomme ominaisuudesta. Laitteet noutavat ohjelmatiedot mitkä kanavanipussa ovat tarjolla ja meillä kanavanipussa EPG tiedot tulevat vain kyseisen kanavanipun kanavista.

Kanavanipussa on tyypillisesti noin 4-12 kanavaa. Esim mainosTV kanavat ovat omassa nipussaan MUX2. Tiedot löytyvät verkkosivuiltamme.

 

Eli tilanne vaatii että laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen selataan kanavat läpi, vasta tällöin kaikkien kanavien ohjelmatiedot tulevat laitteelle.


 


Vastasinkin sinulle tähän EPG:n päivittymisestä toisessa ketjussa.

Fox HD- ja Nat Geo HD -kanavat ovat vapaasti katsottavissa kaapeliverkossamme ilman kaapelikorttiakin. Kanavien katsominen vaatii myös laitteilta HD -valmiuden. Voit tarkistaa laitteesi HD-valmiuden testatutlaitteet -verkkosivulta.


Joo huomasin kiitos siitä, laitoin viestiä Samsungille asiasta.

 

Enkö ole teidän kaapeliverkossa sitten kun minulla näyttävät olevan salattuna nuo kanavat.

Nettisivuillanne on tieto että tarvitaan kaapelikortti kyseisten kanavien katsomiseen. Tosin korttia ei pystynyt tilaamaan verkosta, eikä saanut kivijalkamyymälästä. Ainoastaan soittamalla Telian myyntiin...

Asiakaspalvelustakin sanottiin että kaapelikortti pitää tilata että kyseiset näkyvät.

 

72A2BE3F-A98B-4DB1-A1A3-F62B0B16C3A4.jpg

 

6C06A0FF-BF88-4B4F-AB6F-D2DCB368BB83.jpg

 

Telia.jpg

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuvat tekstiin.