Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Karpaasi77
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapeli-tv:n ohjelmaopas ei päivity automaattisesti

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

Minulla on Telian kaapeli-tv ja ohjelmaoppaan automaattinen päivitys lakkasi toimimasta varmaan viisi vuotta sitten. Kanavien ohjelmatiedot päivittyvät vasta, kun käyn kyseisellä kanavalla. Tämän jälkeen tämän kyseisen kanavapaketin tai kanavan omistajan (esim. MTV) muutkin kanavat päivittyvät automaattisesti. 

Ongelma esiintyi vuosia Topfield-digiboksissa, ja nyt myös uudessa LG-tv:ssä, jossa on oma digiviritin. Olin jo kauan sitten yhteydessä Telian asiakaspalveluun, mutta ongelmaa ei pystytty ratkaisemaan. Tehdasasetusten palautus on tehty lukuisia kertoja. 

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kaapelikortin vaihto ei auta, koska tv:ssä sitä ei ole käytössä.

 

Kiitos avusta!

-Kari

25 vastausta
VIIPURINPAMAUS
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SannaMKoo@  kirjoitti:

@VIIPURINPAMAUS@  kirjoitti:

Heh heh.

Jenkit kävi yli 50 vuotta sitten kuussa klotoidiviivoittimen ja laskutikun avulla.

Tänä päivänä telian nörtit saa ohjelmatiedot häviämään kun lähetys "päivitetään" kaapeliin..

Jooo, selaa kaikki kanavat läpi, kun käynnistät tv:n. ??Kertoo jotain asiakaspalvelun syvyydestä.

Mutta tulihan *******apalvelun lisänä myös jännästi pikselöityvä kuva.

Älkääkä aloittako sitä iänikuista jargonia, kyllä olen ollut yhteydessä ihan puhelimellakin..

Yleensä kun tehdään tai toimitetaan kuraa, jäljet siivotaan. Jos on asiakkaan kuraa, siitä veloitetaan. Näin yksinkertainen asia tuntuu olevan "telialaisille" hepreaa.

Taitaa olla asiat niin pahasti päin p****ttä, ettei uskalleta tunnustaa. Ammattitaitoisten asentajien tilalla kaikenmaailman "selittelijöitä".

Ugh, olen avautunut. Kyllä niin harmittaa, kun taisto alkoi yli vuosi sitten kaapeloitumisen takia, ja jatkuu näköjään "telialaisten"sujuvalla avustuksella.?

Osta uusi telkkari..! BUAHAHAAAAAaaa!

?


Me lähetämme kanavanippujen mukana tiedon kyseisen kanavanipun ohjelmatiedoista.  Välttämättä siis heti käynnistyksen jälkeen ei ole ohjelmatietoja saatavilla ennen kuin käy itse kanavalla. Päätelaitteen (digiboksi / televisio) ominaisuuksista on kiinni, hakeeko laite tiedot myös niiltä kanavanipuilta mitä käyttäjä ei juuri sillä hetkellä katso. Joissain laitteissa voi esimerkiksi olla niin että ohjelmaoppaan listaus säilyy valmiustilassa sen virransäästöominaisuuksien vuoksi jolloin ohjelmaopas on heti saatavilla. Joissain laitteissa voi puolestaan olla useampaa viritintä jotka mahdollisesti käyvät kanavaniput läpi ja siten kaikki tiedot tulevat myös heti. 

 

Mainitsit jotakin myös kuvan pikselöitymisestä? Kerrotko tästä tarkemmin? Onko tätä kestänyt jo pidempäänkin? 

 

Sanna hyvä, minua ei kiinnosta pätkän vertaa kuinka nippunne ja listauksenne suoritatte.

Kantakaa vaikka sangolla!

Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN!!

Sama laite, joka vielä reilu vuosi sitten, ennen kaapelointia, toimi moitteettomasti ohjelmatietojen ja kuvan laadun suhteen, on ammattitaidottomuutenne takia epäkelpo.

Ja pikselöitymisestäkö haluat tarkempaa tietoa. Joillakin kanavilla kuva ajoittain pikselöityy. Onko riittävän tarkasti kerrottu?

Jatkunut reilun vuoden, eli kaapeloinnin jälkeen. Olen ollut jo heti silloin yhteydessä teihin. Kuunnellut ilmaisia ja maksavia selityksiä, pääasiassa sellaista teknistä selitteliyä joka ei kerro minulle mitään eikä myöskään näin ollen kiinnosta. Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN.

 

Omissa laitteissa ei ole tänä aikana tapahtunut muutoksia.

Jos haluat, että alan seurata ja raportoida tuotteenne käyttäytymisestä, veloitan siitä 180 euroa tunti. Hinta on veroton.

 

Asiakkaan kuva.jpg

 

Edit HannaSu: upotettu kuva

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@VIIPURINPAMAUS  kirjoitti:

Sanna hyvä, minua ei kiinnosta pätkän vertaa kuinka nippunne ja listauksenne suoritatte.

Kantakaa vaikka sangolla!

Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN!!

Sama laite, joka vielä reilu vuosi sitten, ennen kaapelointia, toimi moitteettomasti ohjelmatietojen ja kuvan laadun suhteen, on ammattitaidottomuutenne takia epäkelpo.

Ja pikselöitymisestäkö haluat tarkempaa tietoa. Joillakin kanavilla kuva ajoittain pikselöityy. Onko riittävän tarkasti kerrottu?

Jatkunut reilun vuoden, eli kaapeloinnin jälkeen. Olen ollut jo heti silloin yhteydessä teihin. Kuunnellut ilmaisia ja maksavia selityksiä, pääasiassa sellaista teknistä selitteliyä joka ei kerro minulle mitään eikä myöskään näin ollen kiinnosta. Minua kiinnostaa PALVELUN HUONONEMINEN.

 

Omissa laitteissa ei ole tänä aikana tapahtunut muutoksia.

Jos haluat, että alan seurata ja raportoida tuotteenne käyttäytymisestä, veloitan siitä 180 euroa tunti. Hinta on veroton.

 

Asiakkaan kuva.jpg

 

Edit HannaSu: upotettu kuva


Yhteisön kautta emme pääse tarkastelemaan sinun asiakastietoja ja näkemään mitä on tehty ja juteltu kanssasi, täällä keskustelemme asioista yleisellä tasolla. 

TV-tekniikoiden välillä on eroja ja jos muisti ei ihan täysin minua petä niin antenni-TV:ssä ohjelmatiedot tulevat yhtenä könttänä, toisin kun kaapeli-tv:ssä. Tämän lisäksi tuohon vaikuttaa toki @SannaMKoo :n mainitsemat päätelaitteiden erot. 

 

Korjausvastuiden suhteen tuo menee niin että meidän vastuulla on se talon vahvistin joka signaalin lähettää. Taloyhtiö vastaa taasen talon sisäverkosta ja asiakas tietenkin omista laitteista ja johdoista.

Esimerkiksi, jos taloyhtiössä on yksi asukas kenellä on ongelmia TV-kuvan kanssa ja muilla asukkailla taas toimii moitteettomasti niin selkeästi ongelma ei ole siellä talon vahvistimella.

VIIPURINPAMAUS
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Yhteisön kautta emme pääse tarkastelemaan sinun asiakastietoja ja näkemään mitä on tehty ja juteltu kanssasi, täällä keskustelemme asioista yleisellä tasolla. 

TV-tekniikoiden välillä on eroja ja jos muisti ei ihan täysin minua petä niin antenni-TV:ssä ohjelmatiedot tulevat yhtenä könttänä, toisin kun kaapeli-tv:ssä. Tämän lisäksi tuohon vaikuttaa toki @SannaMKoo :n mainitsemat päätelaitteiden erot. 

 

Korjausvastuiden suhteen tuo menee niin että meidän vastuulla on se talon vahvistin joka signaalin lähettää. Taloyhtiö vastaa taasen talon sisäverkosta ja asiakas tietenkin omista laitteista ja johdoista.

Esimerkiksi, jos taloyhtiössä on yksi asukas kenellä on ongelmia TV-kuvan kanssa ja muilla asukkailla taas toimii moitteettomasti niin selkeästi ongelma ei ole siellä talon vahvistimella.


@VIIPURINPAMAUS@  kirjoitti:

 

Tervehdys Juho, ai nyt on sun  vuoro..

Käväisin taloyhtiömme hallituksen jäseneltä kyselemässä tv-ongelmista, jotka alkoivat taloyhtiössämme, ostaessamme palvelua telialaisilta.

Yhtiössämme on ollut moitteettomasti toimiva kaapeliyhteys ennen telialaisille siirtymistä.

DNA lähetti virheetöntä kuvaa ja tv-opas näkyi heti kaikilla kanavilla kaikissa tv-vastaanottimissa.. Mutku jollain oli telialainen kaveri, niin hankkivat taloyhtiöömme sian säkissä.

Telialaiset olivat ne, jotka ottivat jättiharppauksen takaisipäin palveluissa.

Putkistosaneerauksen yhteydessä suoritetut muutokset yhteyksien osalta ovat lopputarkastuksessa maaliskuussa kuluvaa vuotta. Sitä ennen on taloyhtiömme hallitus kuulemma "hampaaton".

Isännöitsijä ei kuulemma ota kantaa asiaan, hän kun on ainoastaan osakkaiden palvelija.. (älä kysy!)

 

Kuva.jpg

 

edit Merja_J: kuva upotettu ja lainauksia muokattu

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@VIIPURINPAMAUS@  kirjoitti:

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Yhteisön kautta emme pääse tarkastelemaan sinun asiakastietoja ja näkemään mitä on tehty ja juteltu kanssasi, täällä keskustelemme asioista yleisellä tasolla. 

TV-tekniikoiden välillä on eroja ja jos muisti ei ihan täysin minua petä niin antenni-TV:ssä ohjelmatiedot tulevat yhtenä könttänä, toisin kun kaapeli-tv:ssä. Tämän lisäksi tuohon vaikuttaa toki @SannaMKoo :n mainitsemat päätelaitteiden erot. 

 

Korjausvastuiden suhteen tuo menee niin että meidän vastuulla on se talon vahvistin joka signaalin lähettää. Taloyhtiö vastaa taasen talon sisäverkosta ja asiakas tietenkin omista laitteista ja johdoista.

Esimerkiksi, jos taloyhtiössä on yksi asukas kenellä on ongelmia TV-kuvan kanssa ja muilla asukkailla taas toimii moitteettomasti niin selkeästi ongelma ei ole siellä talon vahvistimella.


@VIIPURINPAMAUS@  kirjoitti:

Käväisin taloyhtiömme hallituksen jäseneltä kyselemässä tv-ongelmista, jotka alkoivat taloyhtiössämme, ostaessamme palvelua telialaisilta.

Yhtiössämme on ollut moitteettomasti toimiva kaapeliyhteys ennen telialaisille siirtymistä.

 

Putkistosaneerauksen yhteydessä suoritetut muutokset yhteyksien osalta ovat lopputarkastuksessa maaliskuussa kuluvaa vuotta. Sitä ennen on taloyhtiömme hallitus kuulemma "hampaaton".


Oletko kysellyt naapureilta ilmeneekö heillä vastaavanlaisia häiriöitä? Tällä saataisiin rajattua tilannetta melkoisesti. 

Näistä on hyvä mainita tuossa lopputarkastuksessa jolloin rakentaja voisi katsoa tarkemmin mitä sisäverkon puolella tapahtuu, rajata tilannetta ja mahdollisesti ratkaista sen.

inssi65
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä ei ole hyväksyttävä vastaus.

Nythän on niin, että ohjelmatietojen päivitys on ollut aika hyvä Suomessa, kuten muuallakin maailmassa, mutta se on varsinkin viime vuoden aikana mennyt huonoksi.

> Laiskuutta epäilen, valitettavasti. Laatua pitää valvoa ja ohjata.  Ei tämä ole tekniikasta kiinni, sen tiedän 100%'sesti. Systeemit vain pitää päivittää lisääntyneen volyymin mukaan. Tuotepäällikkö!

Ostin juuri eilen viimeisintä mallia, ja kalleinta laatua olevan LG OLED telkkarin, jossa nopea prosessori. Ei siinäkään päivity ohjelmatiedot sen paremmin kuin vanhoissa Samsung koneissani.

Parannusta toivotaan. Rahaa siihen on; tarvitaan myös intoa tehdä hyvää laatua.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 752 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@inssi65  kirjoitti:

Tämä ei ole hyväksyttävä vastaus.

Nythän on niin, että ohjelmatietojen päivitys on ollut aika hyvä Suomessa, kuten muuallakin maailmassa, mutta se on varsinkin viime vuoden aikana mennyt huonoksi.

> Laiskuutta epäilen, valitettavasti. Laatua pitää valvoa ja ohjata.  Ei tämä ole tekniikasta kiinni, sen tiedän 100%'sesti. Systeemit vain pitää päivittää lisääntyneen volyymin mukaan. Tuotepäällikkö!

Ostin juuri eilen viimeisintä mallia, ja kalleinta laatua olevan LG OLED telkkarin, jossa nopea prosessori. Ei siinäkään päivity ohjelmatiedot sen paremmin kuin vanhoissa Samsung koneissani.

Parannusta toivotaan. Rahaa siihen on; tarvitaan myös intoa tehdä hyvää laatua.


Moikka @inssi65 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Verkossa kanavatiedot kulkevat kanavaniputtain. On television omista ominaisuuksista kiinni, miten näitä kanavanippujen mukana tulevia ohjelmatietoja luetaan. Osalla telkkareista voi olla kaksi viritintä, jolloin toinen viritin voi hakea kokoajan ohjelmatietoja, toinen keskittyy käytettävän kanavanipun toimintaan. Prosessorin toiminta ei vaikuta tähän kanavanipun signaalin vastaanottoon, vaan käyttöjärjestelmän ja muiden toiminnallisuuksien pyörittämiseen.

Tällä hetkellä ei ole tiedossa muutoksia verkon toiminnan osalta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.