Kaapelikortin irtisanomisaika


Mikähän tuossa kaapelikortissa nyt on irtisanomisaika tällä hetkellä? Jossain oli että 14 vrk, mutta olin ma 10.8 yhteydessä chatin kautta jossa oli että 30 vrk? Ja eikö näistä tule mitään kuittausta tai vastaava että irtisanominen on onnistunut? Olisi kiva saada joku missä tuo olisi varmasti kirjallisesti ettei tule yllätyksiä joita on riittänyt vuosien varrella :)


16 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Kaapelikortin irtisanomisaika on 30 vuorokautta, eli kun olet nyt 10.8. kaapelikorttisi irtisanonut, menee tuo kortti sinulta poikki 9.9.2020. Meidän yleisistä toimitusehdoista voit vielä tuon katsoa halutessasi. Irtisanomisesta ei erikseen tule ilmoitusta tai kuittausta. Eli kun olet sopinut irtisanomisesta asiakaspalvelumme kanssa, menee palvelusi poikki sovitusti.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Itse kun olin heinäkuussa chatissa asiakaspalvelijaan yhteydessä ja irtisanoin kaapeli kortin niin asiakaspalvelija sanoi,että kortti irtisanoutuu automaattisesti 14 päivän kuluttua tästä ilmoituksesta.  Joten oletan itse ainakin tässä tapauksessa kun viimeinen lasku tulee maksan tuon mukaan mitä minulle on sanottu chatissa (tallennettu keskustelu ). Koska heitin kortin jo menemään joten en ole sitä loppua 16 pvä myöskään käyttänyt.

 

Ja toivon mukaan hän antoi sitten oikean neuvon tuohon kortin poistoon, kun kysyin palautanko myymälään hän sanoi heitä pois elektroniikan kierrätys poistoon. Joten kortti on poissa.

 

PS. tuo yllä oleva linkki toimitusehdot sivulle niin sellainen huomio,että en saanut Microsoft Edge selaimella toimimaan sivua,eli näkemään ehtoja mutta firefoxilla toimi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Kaapelikorttia ei tarvitse palauttaa myymälään, eli sen voi hävittää niin kuin olet tehnytkin. Ja kiitos tuosta huomiostasi ja tiedosta selaimen osalta, hyvä kuitenkin, että sait Firefoxilla tuon linkin avattua ja sivu toimi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ja oletan,että maksan vaan 14 päivän irtisanomisen mukaan enkä 30 päivän koska näin minulle sanottiin telian puolelta. Kortti irtisanottiin ennen 1.8 hinnan nousua niin ei joutuisi sitten elokuun puolelta maksamaan lisä hintaa vielä korkeampana kuin vanhan kortin hinta

 

Tähän olisi hyvä saada hiukan asiakaspalvelijoille lisäkoulutusta koska useasti tiedot ovat henkilöstä riippuen ihan erillaisia ja yleensä sitä luottaa johonkin kun sanotaan näin olevan. Ja itse pidän siitä kiinni mitä minulle luvataan. No lähti jo viimekertaisen lupauksien pettämisten jälkeen pois jo telian palveluja, joten ei pahasti enää voi poistaa muuta.Pitää viedä valitus sitten muualle jos sama linja jatkuu. toivotaan ,että tällä kertaa chatin lupaukset pitää,eikä joku toinen pyörrä päätöstä.

Selvästi näki että @peekotu oli huolissaan voiko chatissa saatuun lupaukseen luottaa, mutta @HannaMarikaL  ei ottanut kantaa siihen. Luulisi että täällä seikkailevilla telialaisilla on tieto kuinka toimitaan. 


 


Edit HannaMarikaL: Lisätty maininnat käyttäjistä

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Toimitusehtojemme mukaisesti kaapelikortin irtisanomisaika on 30 vuorokautta ja sitä noudatetaan. Varmistamme nyt kuitenkin vielä kertaalleen asian ja palaamme tähän ketjuun tiedon kanssa. Lupaukset kyllä pidetään, eli yllätyksellisiä laskuja vastoin meidän lupausta emme tietystikään peri. Nyt kun sinulle @peekotu  on luvattu kaapelikortin irtisanominen 14 vuorokaudella, päättyy tuo kaapelikortti sovitusti.

 

Päivitämme tietoja myös jatkuvasti asiakaspalvelumme työntekijöiden kesken, tämä asia tullaan käsittelemään meidän puolelta vielä tarkemmin asiakaspalvelutyössä olevien kanssa, jotta kaikilla tiedossa yhteiset toimintavat asioissa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Toivotaan,että kun lasku tulee väärällä hinnalla ( tietenkin se tulee koska laskutusosasto ei tuollaista osaa vaihtaa automaattisesti tuohon luvattuun 14 pvä ) niin tuota ei sitten enää reklamaation jälkeen lupausta muuteta kuten kävi viimeksi kävi. Tämä selviää sitten lokakuussa vasta kun puolivuotta tulee täyteen ja viimeisin lasku tulee silloin kortista ( jollei aikaisemmin, kun irtisanottu ennen puoltavuotta). Linkkaan laskun jälkeen reklamaatioon tämän viestiketjun niin saadaan oikea hinta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@peekotu@  kirjoitti:

Kortti irtisanottiin ennen 1.8 hinnan nousua niin ei joutuisi sitten elokuun puolelta maksamaan lisä hintaa vielä korkeampana kuin vanhan kortin hinta

Oliko kyse hinnankorotuksesta vai tarjouksen päättymisestä?

 

Mikäli kyse oli hinnankorotuksesta, asiakkaalla on välitön irtisanomisoikeus eli 0 vrk. Valitettavasti asiakaspalvelun tietotaito hinnankorotusten suhteen on heikko. Olen törmännyt sekoiluun aikaisemminkin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

En enää itsekään ota selvää mitenkä tuo menee kun asiakaspalvelija vain sanoi että kortti irtisanoutuu 29.7 kun olin chatissa 15.7 joten tulee tuo 14 päivää. Kortin hinta oli nousemassa 1.8 mutta ei siellä sanottu,että se olisi heti irtisanottavissa tai sanottu,että 14 pvä tässä tapauksessa tai heti kuten sanoit ja normaalissa tapauksessa 30 pvä.Tuon 14 pvä kuitenkin katsoin joten sinällään ei ole väliä jos olisi saanut heti lopettaa  Tuo 29.7 oli keskiviikko joten jos olisi irtisanoutunut automaattisesti kun hinta nousee olisi se taas ollut 31.7 perjantai,joten oletan hänen menneen 14 pvä mukaan.No kuitenkin näen sitten seuraavalla laskulla mikä summa on,ilmoitan tänne niin näkee mitä siellä on todennäköisesti jateltu kun näkee summan mistä ajanjaksosta lasku tulee.

 

Kiitos hyvä tietää myös tuo tieto,mutta tässä tosiaan on taas tilanne missä asiakaspalvelija ei valitettavsti ole ajantasalla heidän käyttännöistään. Ei se ole tosiaan asiakkaan tarkoitus ottaa asiat selvää ennen kuin ottaa yhteyden asiakspavelijaan vaan sieltä pitäisi selkeästi tieto mitenkä tilanteessa toimitaan,miksi ja mitkä ovat asikkaan oikeudet.


@peekotu@  kirjoitti:

En enää itsekään ota selvää mitenkä tuo menee kun asiakaspalvelija vain sanoi että kortti irtisanoutuu 29.7 kun olin chatissa 15.7 joten tulee tuo 14 päivää. Kortin hinta oli nousemassa 1.8 mutta ei siellä sanottu,että se olisi heti irtisanottavissa tai sanottu,että 14 pvä tässä tapauksessa tai heti kuten sanoit ja normaalissa tapauksessa 30 pvä.Tuon 14 pvä kuitenkin katsoin joten sinällään ei ole väliä jos olisi saanut heti lopettaa  Tuo 29.7 oli keskiviikko joten jos olisi irtisanoutunut automaattisesti kun hinta nousee olisi se taas ollut 31.7 perjantai,joten oletan hänen menneen 14 pvä mukaan.No kuitenkin näen sitten seuraavalla laskulla mikä summa on,ilmoitan tänne niin näkee mitä siellä on todennäköisesti jateltu kun näkee summan mistä ajanjaksosta lasku tulee.


 


Kiitos hyvä tietää myös tuo tieto,mutta tässä tosiaan on taas tilanne missä asiakaspalvelija ei valitettavsti ole ajantasalla heidän käyttännöistään. Ei se ole tosiaan asiakkaan tarkoitus ottaa asiat selvää ennen kuin ottaa yhteyden asiakspavelijaan vaan sieltä pitäisi selkeästi tieto mitenkä tilanteessa toimitaan,miksi ja mitkä ovat asikkaan oikeudet.




 


Moikka @peekotu 


 


Niin kuin kollegani tuossa aiemmassa viestissä laittoi, jos sinulle on asiakaspalvelustamme sanottu kaapelikortin irtisanomisajan olevan kaksi viikkoa, niin pidämme tästä kiinni.  


 


Olen kanssasi samaa mieltä tuosta, että kaikista asiakaspalvelukanavista tulee saada yhtäläistä tietoa. Toki virheitä voi sattua, mutta ne kyllä korjataan. :) 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Kapinallinen@  kirjoitti:

Mikähän tuossa kaapelikortissa nyt on irtisanomisaika tällä hetkellä? Jossain oli että 14 vrk, mutta olin ma 10.8 yhteydessä chatin kautta jossa oli että 30 vrk? Ja eikö näistä tule mitään kuittausta tai vastaava että irtisanominen on onnistunut? Olisi kiva saada joku missä tuo olisi varmasti kirjallisesti ettei tule yllätyksiä joita on riittänyt vuosien varrella 🙂>




Lupasin palata tähän keskusteluun, kun olemme varmistaneet tuon kaapelikortin irtisanomisajan. Asia on nyt varmistettu ja kaapelikortin irtisanomisaika on 30 vuorokautta. Tämä tieto löytyy myös meidän yleisistä toimitusehdoista kohdasta 11. Sopimuksen päättyminen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ja jälleen unohtui se, että kyseessä oli hinnankorotus, jolloin irtisanomisaikaa ei ole. Tieto tähän tilanteeseen löytyy yleisten toimitusehdojen kohdasta 12. Asiakassuhteeseen liittyvät ilmoitukset sekä asiakkaan irtisanomisoikeus muutostilanteessa.

 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Asia on nyt varmistettu ja kaapelikortin irtisanomisaika on 30 vuorokautta. Tämä tieto löytyy myös meidän yleisistä toimitusehdoista kohdasta 11.

Tällaista ei toimitusehdoissa lue, joten asia on varmistettu virheellisesti.

 

Toimitusehdoissa lukee viestintäpalveluiden osalta kaksi viikkoa ja muiden palveluiden osalta yksi kuukausi.

 

Nyt täytyisi vain saada varmuus siitä, onko kaapelikortti viestintäpalvelu vai ei. Traficom | Mikä on teletoimintaa? mukaan sisältö ei ole viestintäpalvelu, mutta ohjelmavirran tekninen välittäminen on.

 

Teleyrityssääntely ei koske:

  • tv- tai radio-ohjelmistoja (televisio- tai radiotoiminnan harjoittaja saattaa kuitenkin osallistua ohjelmavirran tekniseen välittämiseen, jolloin tämä osa toiminnasta on teletoimintaa)

Lain määritelmän mukaan viestintäpalvelulla tarkoitetaan palvelua, joka muodostuu kokonaan tai pääosin viestien siirtämisestä viestintäverkossa sekä siirto- ja lähetyspalvelua joukkoviestintäverkossa.

Vaikka Telia onkin Liiga ja Bonnier Broadcasting kuvioiden myötä ryhtynyt tuottamaan sisältöä myös itse, valtaosa kaapelikortilla avautuvista kanavista eivät ole Telian, vaan jokun muun sisältöä.

 

Mielestäni Telia toimii tässä teknisenä välittäjänä, jolloin kaapelikortin irtisanomisajan tulee olla normaalisti 14 vrk ja hinnankorotustilanteessa 0 vrk.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ei toimi tuo sivu vieläkään edge selaimella kuten aikaisemmin mainitsin. Tuossa yllä hyvää huomiota.  Kun kokeilin katsoa sitten firefox selaimella niin tuolla kaapelitv alapuolella ei ollut mitään informaatiota irtisanomisesta vaikka siellä olettaisi sen tietenkin olevan kun siihen palveluun kuuluu.

 

Löytyi sitten tuolta yleiset palveluehdot, vähän hullusti tuo tehty. Toiseksi siellä ohjeissa edelleen on myös vanhaa tietoa, mistä jo varmistelin myös täältä onko nyt oikein ohjeistettu. Eli mainitaan, että kortti pitää palauttaa takaisin telialle. Nämä olisi mukava saadaan ajan tasalle sekä selkeästi tiedot oikeille paikoille mistä löytyy minkäkin palvelun tiedot.

 

Myöskin nyt huomasin tuon, että kortti maksetaan puolivuotta etukäteen, aikaisemmin olettanut maksan aina käytön jälkeen (koska noissa toimitusehdot lapuissa on selkeästi parannettavaa ja tiedottamisessa asiakkaalle mitenkä palvelut toimii ) joten kun ollaan tuossa ylhäällä puhuttu olen halunnut tietää, että en joudu maksamaan ylimääräistä kun jotain minulle luvattu 14 irtisanomisella.

 

Nythän asia onkin niin, että olen jo maksanut ylimääräistä, nyt on kyse siitä mitä saan takaisin eli hyvitystä tuosta  6kk etukäteen maksamisesta. Mihin laskuun tämä lasku hyvitetään. Myös olisi kiva tietää kun lukee vanhoja telian yhteisö keskusteluja niin siellä on jossain mainintaa ettei näistä anneta hyvitystä takaisin ja kuten todettu siellä jokaisessa kirjoituksessa pyydetään tuo kortti palauttamaan.

 

Päivittäkää tuo korttien palautus tieto teidän tiedoissa ja laittakaa nuo ehdot selkeästi omille palveluille mitkä kuuluu mihinkin. Olisi hyvä tuo rahan hyvityskin mainita siellä toimitusehdoissa selkeästi. Jos kerran rahaa ei hyvitettäisi olisin silloin tietenkin pitänyt kortin voimassa siihen asti kun olen maksanut.

 

Joudun edelleen jännittämään kuinka pieleen tuo 3 kertaan luvattu 14 pvä irtisanominen vielä saadaan pieleen menemään, koska lokakuun puolessa välissä korttien lakut käsitellään.


@irritus kirjoitti:
Ja jälleen unohtui se, että kyseessä oli hinnankorotus, jolloin irtisanomisaikaa ei ole. Tieto tähän tilanteeseen löytyy yleisten toimitusehdojen kohdasta 12. Asiakassuhteeseen liittyvät ilmoitukset sekä asiakkaan irtisanomisoikeus muutostilanteessa.

Tämä on totta, että tässä tapauksessa ei ole irtisanomisaikaa, vaan palvelu tulee voida lopettaa heti.


 



@irritus@  kirjoitti:


Vaikka Telia onkin Liiga ja Bonnier Broadcasting kuvioiden myötä ryhtynyt tuottamaan sisältöä myös itse, valtaosa kaapelikortilla avautuvista kanavista eivät ole Telian, vaan jokun muun sisältöä.


 


Mielestäni Telia toimii tässä teknisenä välittäjänä, jolloin kaapelikortin irtisanomisajan tulee olla normaalisti 14 vrk ja hinnankorotustilanteessa 0 vrk.




Ehtojen sisällöstä laitoin huomioita eteenpäin ja pyysin vielä tarkennusta tähän irtisanomisaikaan. Palataanpa näihin vielä uudestaan.


 


@peekotu kirjoitti:
Myöskin nyt huomasin tuon, että kortti maksetaan puolivuotta etukäteen, aikaisemmin olettanut maksan aina käytön jälkeen (koska noissa toimitusehdot lapuissa on selkeästi parannettavaa ja tiedottamisessa asiakkaalle mitenkä palvelut toimii ) joten kun ollaan tuossa ylhäällä puhuttu olen halunnut tietää, että en joudu maksamaan ylimääräistä kun jotain minulle luvattu 14 irtisanomisella.

 



Olethan tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme koskien laskuasi. Laskutus kaapelikortin suhteen tapahtuu tosiaan puolivuotta etukäteen ja irtisanoessa tämä huomioidaan mahdollisena hyvityksenä, jos olet maksanut jo pidemmälle kuin irtisanomishetkeen. Tässäkään vaiheessa ei ole myöhäistä tehdä tarvittavia korjauksia.


 


Viimeisimmältä kaapelikorttilaskultasi näet aikavälin, jolta sinua laskutetaan ja tämähän toki nähdään myös asiakaspalvelustamme. Harmi, että tämä ei ole sujunut selkeästi heti ensimmäisellä yhteydenotolla. Ollessasi yhteydessä asiakaspalveluumme, saadaan palautettakin eteenpäin oikeaan suuntaan.


 


Laitoin korjauspyyntöä tuolle ongelmalle, että toimitusehto- ja palvelukuvaussivu ei toimi Edgellä. Hyvä kun huomautit vielä.


 

Onko vaikeeta antaa ihmisille mahdollisuus lukea kaikki  sopimusehdot mihin sitoutuu ennen   allekirjotusta 

tehdään tilaus  sitten liikkeessä tai  tietokoneella kotona 

en ole enään pitkään aikaan  millään operaattorilla  saanu  kysymättä  sopimuspapereita luettavaksimuuta kuin supeen  paperin   tää ei saa olla  ekolokisuus kysymys asiakkaan pitää  tilaushetkellä   saada kaikki tieto mihin sitoutuu .

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Päivitetään lopputulos nyt kun tästä kirjoittelin ja annetaan positiivista palautetta silloin kun on aihetta. Sain 2 kk hyvityksen niin kuin kuuluikin kortin palautuksen jälkeen, joten meni oikein  tuolla 2 vko irtisanomisella tässä tapauksessa minkä asiakaspalvelija sanoi chatissa ja loppui sitten hinnan nousun alkuun, joten kiitos tästä asiasta.

Vastaa