Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Smiles
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelikortti ja Humax HDPVR 1000C (Wbox HD)

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Viime viikolla alkoi ilmestyä näyttöön teksti "viestintä kortin kanssa epäonnistui". Tuolloin kuva näkyi vielä kaikilla kanavilla, mutta tuo ilmoitus hyppi näytöllä muutaman sekunnin välein. Maanantaina aamulla soitto tekniseen tukeen, ja kortti linkitettiin uudestaan, jonka jälkeen tuntui pelaavan. 

 

No illalla kun boksin käynnisti, niin sama ilmoitus taas riesana. Uusi soitto tukeen, ja samalla tehtiin vikailmoitus ja linkitettiin kortti taas uudestaan. Tuon viimeisen linkityksen jälkeen kaikki kortin takana olevat kanavat meni pimeeksi. Parhaillaan näkyy vaan jollain kanavalla tekstit, mutha muuten pelkkää mustaa.

 

Tiistaina soitettu taas tukeen, jossa ei osattu enempiä auttaa, ja pyydettiin odottamaan yhteydenottoa vikapalvelusta. Mitään ei ole kuulunut, ja pimeenä on kaikki maksukanavat. Kuulemma en ole ainut jolla ongelmia Humax boksin kanssa tuon viime viikkoisen verkkopäivityksen jälkeen. Juurikin tämä malli vissiin tykkäs kyttyrää päivityksestä. Mitähän tässä nyt sitten seuraavaksi?

 

Useemman vuoden onkin tuo noksi toiminut kuin unelma, joten ei oikein kiinnosta siitä luopua.

52 vastausta
LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Käsitin viestistäsi että tuo vianselvitys on vielä kesken? Jos vianselvityksestä ei ole tullut kuittausta niin varmasti nyt hieman selvitellään voiko tuolla päivityksellä olla osuutta asiaan vai onko kyseessä laiteongelma.

 

Oletko ollut itse jo laitevalmistajan puoleen yhteydessä onko heillä tarkempaa tietoa tämän conax-päivityksen puolesta? Sehän on voinut vaikuttaa samalla tavalla myös muihinkin valmistajan tuotteisiin ja silloin korjauspäivitys voisi heiltä järjestyä.

Smiles
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Varmasti onkin vian selvittely kesken, mutta sitä tässä vähän ihmettelen, että miten ihmeen kauan se kestää.  Ja eiköhän se ole aika selvä, että kysymys on tuon päivityksen mukana tulleesta ongelmasta. Kyllä se jo tuolla tuessa myönnettiin kun soittelin silloin aiemmin. Eka kysymyskin oli, että onko Humaxin boksi? Kuulemma tullut enemmänkin nyt verkon päivityksen myötä näitä tämän mallin tapauksia. Koskee juurikin siis tätä wbox hd mallia tämä ongelma.

 

Ei ole siis kyse laite ongelmasta, ja sitä paitsi laiteongelma antaa eri virheilmoituksia kun tuon minkä minä saan.

 

Vehje on toiminut vuosia ilman mitään ongelmia, ja nyt kun verkkoa päivitettiin, niin ongelma iski päälle.

Ei ole kauhean vaikea laskea 1+1, varsinkin kun näitä tapauksia on paljon. Kyllä tämä nyt on Soneran, eikä

laitevalmistajan heiniä. 

sam_winter
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama boksi täälläkin ja samat ongelmat. Aluksi teksti jäi pysyvästi ruutuun. Seuraavana päivänä hävisi maksukanavat.

Itsellä auttoi kanavien näkymiseen uudelleen linkitys, mutta viesti tulee edelleen. Tilanne on nyt sen verran parempi, että viesti ei jää pysyvästi näkyviin vaan tulee ruutuun silloin tällöin. Sekin on jo liikaa.
Smiles
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No eihän siitä mitään tule jos se ilmoitus siihen kuvaan hyppii vähän väliä. Täällä ei näy kun mustaa, ja joillakin kanavilla teksti. Se vikailmoituskin jää aika ajoin kokonaan pois, mutta pelkkää mustaa kuvaruudussa. On se aika pitkä häiriö, kun kestänyt meilläkin jo liki viikon. Huomenna tulee nimittäin tasan viikko siitä kun tämä vika ilmeni.
Esaklaani
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Joo,
Sama peli täälläkin. Nykäisin kortin pois. Ei maksukanavia voi katsoa oli kortti koneessa tai ei. Eipä tule ainakaan lappuja ruutuun. Ehkäpä Sonera korjaa vian...
Olisiko mahkuja saada hyvitys näiltä päiviltä? Oletteko kysyneet? Ei se montaa lanttia tee, mutta noin periaatteen vuoksi. Digiboxia nimittäin en ole minäkään päivittänyt eli Soneran päässä on tehty kummia.
Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 127 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyseisestä Humaxin boksista on tullut ilmoituksia. Asian selvitystä hankaloittaa se, että laitteen Cable Ready HD -lisenssi ei enää ole voimassa eikä välttämättä täytä kaikkia standardeja. Selvitys kuitenkin jatkuu ja on suositeltavaa tehdä vikailmoitus ongelmasta. Vikailmoituksen voi jättää vaikkapa Omilta Sivuilta tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Smiles
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oli  Cable Ready HD lisenssit voimassa tai ei, niin kyllä 500€ maksavan laitteen elinkaaren pitää olla enemmän kun 4-5 vuotta. Miten se boksin ostaja voi tietää milloin mikäkin standardi menee vanhaksi ostaessaan laitetta.

 

Ja mitähän standardeja laite ei tarkemmin ottaen enää täytä? Kuulostaa vähän erikoiselta väitteeltä, sillä paljon vanhemmatkin boksit pelaa edelleen ihan moitteetta.

 

Ja eiköhän tästä ole tehty vikailmoitus jo monelta taholta, kuten myös itseni. Vika on kaikilla tämän kyseisen boksin omistavilla ilmeisesti sama, joten eiköhän se ole ihan selvästi tämän uuden Soneran verkon päivityksen myötä tullut ongelma. Ja ei se hirveesti auta, jos jokainen kertoo tismalleen samt tarinat viasta.

 

Oma vikapalveluun tehty ilmoitus ollut tiistaista asti sisällä, eikä minkäänlaista yhteydenottoa ole sieltä tullut asian tiimoilta.

 

DNA,lla oli samaisen boksin kanssa ongelma yhden maksukanavan nauhoituksen kanssa, jolloin boksi aina jumiutui. Ongelmaa ei saatu korjattua ollenkaan, vaan asiakkaille tarjottiin uudempaa Wbox HD2 laitetta 79,90€ hinnalla tilalle. Kuulemma muuten ihan p**ka laite, eikä edes humaxin tekemä. Joka tapauksessa hyvä käden ojennus asiakkaille, joiden boksin ongelmaa ei saatu korjattua.

F0X0F
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama ongelma minulla. Wbox HD ja MTV Total kanavapaketti ei toimi.

Ajoin laitteen tehdasasetuksiin, mutta se ei auttanut.

Vika ja häiriötiedotteissa on asiasta ilmoitus, vikaa kuulemma korjataan...

 

 

Jää sitten formulat katsomatta, jonka vuoksi alunperin tilasin maksukanavat.

Vielä kun tietäisi tuleeko korjaus lähiaikoina, vai lopetanko maksukanavapaketin.

 

Päivityksen voisi peruuttaa kunnes Sonera on selvittänyt mikä meni pieleen?

Hyvitys kelpaisi näkemättä jääneistä ohjelmista.

 

 

SuperNerd
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Niin toissa viikolla ilmaantui tuo teksti, joka välillä näkyy ja välillä ei. Tein virheilmoituksen ja Vikapalvelu soitti todella nopeasti. Silloin viitattiin laiteongelmaan, mutta ei ollut tietoa vian laajuudesta ja ei sanallakaan mainittu mistään verkon päivityksestä, joka olisi laukaissut ongelman. Ajoin tehdasasetukset, mutta teksti ilmaantuu aina ajoittain, erityisesti HD-kanavilla

Digiboxin vaihtaminen tämän takia olisi kohtuutonta jo pelkästään taloudellisesti. Kuinkakohan monta näitä boxeja on käytössä ?

 

"Viestintä kortin kanssa epäonnistui"