Kanavapakettien irtisanomisaika Telia TV:ssä

  • 23 July 2018
  • 7 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Onko näissä tuo 14vrk irtisanomisika, jota ei edes missään mainita? Välillä irtisanominen chatin kautta onnistuu samantien ja välillä on tuo 14vrk irtisanomisaika. 


7 kommenttia

Moi @ilmari0! Virallinen irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Maksu-TV:n palvelukuvauksessa mainitaan seuraavaa:

Niissä asioissa, joita tässä palvelukuvauksessa ei mainita, sovelletaan kulloinkin voimassa olevia Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja-asiakkaille.


 


Yleisissä ehdoissa taas mainitaan näin:

Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen suullisesti tai kirjallisesti.

Joissain poikkeustapauksissa kanavapaketin irtisanominen voi onnistua välittömästi asiakaspalvelijan päätöksellä, esim. jos paketti vaihdetaan johonkin toiseen.

Mitäs sä IlariJR sanot tähän mulle vastattuun viestiin joka löytyy minun omilta sivuilla tallessa,vai riippuuko vastaus että keneltä kysyy?

 

  • Kanavapaketit tosiaan irtisanoutuvat samantien, kun ne irtisanotaan. Niihin ei saa valittua irtisanomisaikaa.

    20:06
  • Okei,eli laskutus loppuu 22.11.2017.Minkä takia minulle on aina sanottu että on 14vrk irtisanomisaika?

    20:07MT
  • Liittymissä on 14vkr irtisanomisaika, mutta kanavapaketit ovat asia erikseen.

    20:08
  • Ok,eli asia on tällä selvä,Vai mitä

    20:08MT
  • Joo, eli irtisanonko siis paketin nyt tälle päivälle?

    20:08

Moi @hifk1969! Kanavapakettien normaali irtisanomisaika on 14 vrk, mutta joissain tilanteissa poikkeuksia voi esiintyä. Tässä tapauksessa vaikuttaa kuitenkin siltä, että asiakaspalvelijalla on väärää tietoa. Laitoin palautetta eteenpäin, jotta irtisanomisen suhteen toimitaan jatkossa virallisen ohjeistuksen mukaisesti.

Oma kokemus on seuraavanlainen. Sain nipun paketteja ilmaiskokeiluun kun otin KTV-kortin ja kun olin päättänyt ne mitkä irtisanon niin soitin aspaan jossa kysyttiin "Suljetaanko heti vai ilmaiskauden loppuun?" Näissä lienee jotain erikoisuutta kun on kokeilujakso(?), koska myöhemmin maksullista CMorea irtisanottaessa asiakaspalvelija sanoi katsovansa laskutuskauden lopun ja ajoittavansa sulkeutumisen siihen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@nisto  kirjoitti:

soitin aspaan jossa kysyttiin "Suljetaanko heti vai ilmaiskauden loppuun?"




Tarkoittaa sitä käytännössä , että asiakaspalvelussa kanavapaketit irtisanotaan ja suljetaan välittömästi etkä voi sen jälkeen enään katsoa kanavapaketin sisältöä vaikka kokeilujaksoa olisi jäljellä. Kun taas maksuttoman kokeilujakson eli sen laskutuskauden loppuun ajoittaminen on järkevää, niin voi siihen saakka katsella kanavapaketin sisältöä vapaasti aivan kuten @IlariJR mainitsi. Sen verran olen kanavapaketteja rukannut asiakaspalvelun kanssa, että tiedän kokemuksesta :smileyhappy:


@Sekunti@  kirjoitti:

@nisto  kirjoitti:

soitin aspaan jossa kysyttiin "Suljetaanko heti vai ilmaiskauden loppuun?"


Tarkoittaa sitä käytännössä , että asiakaspalvelussa kanavapaketit irtisanotaan ja suljetaan välittömästi etkä voi sen jälkeen enään katsoa kanavapaketin sisältöä vaikka kokeilujaksoa olisi jäljellä. Kun taas maksuttoman kokeilujakson eli sen laskutuskauden loppuun ajoittaminen on järkevää, niin voi siihen saakka katsella kanavapaketin sisältöä vapaasti aivan kuten @IlariJR mainitsi. Sen verran olen kanavapaketteja rukannut asiakaspalvelun kanssa, että tiedän kokemuksesta :smileyhappy:


Jees, kyllä vielä suomea ymmärrän ja tiesin mitä tarkoittaa :smileyfrustrated: Kerroin tämän koska ilmeisimmin tämä on yksi niitä poikkeustapauksia jossa irtisanomisaikaa ei ole, koska se oli mahdollista laittaa heti kiinni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
Jees, kyllä vielä suomea ymmärrän ja tiesin mitä tarkoittaa :smileyfrustrated: Kerroin tämän koska ilmeisimmin tämä on yksi niitä poikkeustapauksia jossa irtisanomisaikaa ei ole, koska se oli mahdollista laittaa heti kiinni

Pahoitteluni! Onneksi kertaus on opintojen äiti. Hyvä puoli tuossa on, että voi halutessaan muokata juuri niitä kanavapaketteja joita haluaa käyttää tai olla käyttämättä :)


 


Hakuna matata!


 

Vastaa