Kanavien irtisanominen.

  • 6 January 2020
  • 4 kommenttia
  • 17 katselukertaa

Moi

 

Peruin juuri kanavapakettini chat-palvelussa,ja minulle sanottiin että irtisanomisaika on 30vrk?

Mitä ihmettä kun täällä kaikialla mainitaan tuo 14vrk,ei kai joku yritä vedättää mua?

 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei,


 


Ohesivuilla, https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/irtisanomisajan-laskutus mainitaan Telian palveluiden irtisanomisajoiksi 14vrk (2vk). Mistä palvelusta on tarkemmin kyse? Laskutuskausihan on noissa tietääkseni 30vrk. Saadaan melko varmasti tietoa jo huomenna, onko jossain tosiaan 30vrk irtisanomisaika.


 


EDIT: Googlella löytyi Telian edustajan kommentti Jatkoajan foorumeilta. https://keskustelu.jatkoaika.com/threads/telia-%E2%80%93-liigan-uusi-koti.66177/page-532


 





Menin irtisanomaan Liigapassin ja lyö tälläisen tekstin: "Kanavapakettitilaus päättyy 30 päivän kuluttua." Mitä h*****ä? Eikö tota muka voi irtisanoa päättymään tähän päivään, kun tilaus on kuitenkin ollut voimassa jo kauden alusta saakka.

Niin ja tuo Telian chatti on täynnä niin toksisia "asiakaspalvelijoita", että kysyn mieluummin täältä.



Olemme siirtyneet käyttämään kanavapaketeissamme palveluehtojemme mukaista 30vrk irtisanomisaikaa, joka on myös monilla muilla vastaavilla viihdepalveluilla käytössä. Tämä ei koske ns. ilmaiskokeilussa olevia kanavapakettitilauksia (Esim Liigapassi 1kk 0e), ne menevät heti poikki irtisanottaessa."


 


//Joonas L.


 


Eli ilmeisesti sitten on olemassa 30vrk irtisanomisaika, mutta enpä itse siitä Telian omilta sivuilta mitään mainintaa löytänyt. Hassu juttu.


 

Moi!


 


Niin kuin @Purnipsi olikin tuossa kaivellut tietoa, maksu-TV-palveluiden irtisanomisaika on 30 vuorokautta. Meidän sivuille oli jäänyt vanhaa tietoa roikkumaan, korjataan tämä mahdollisimman pian! Sopimusehdoista kuitenkin löytyy tämä 30 vuorokauden irtisanomisaika.


Kannattaa muuten tutustua Minun Telia-sovellukseen, josta pääsee helposti hallinnoimaan esimerkiksi näitä kanavapaketteja.


@MinnaLN@  kirjoitti:

Moi!

 

Niin kuin @Purnipsi olikin tuossa kaivellut tietoa, maksu-TV-palveluiden irtisanomisaika on 30 vuorokautta. Meidän sivuille oli jäänyt vanhaa tietoa roikkumaan, korjataan tämä mahdollisimman pian! Sopimusehdoista kuitenkin löytyy tämä 30 vuorokauden irtisanomisaika.

Kannattaa muuten tutustua Minun Telia-sovellukseen, josta pääsee helposti hallinnoimaan esimerkiksi näitä kanavapaketteja.


Täällä toisessa keskustelussa yritettiin jo Telian edustajilta tivata vastausta, kun ilmeisesti vanhat Liiga-tilaajat eivät ole saaneet mitään informaatiota irtisanomisajan muutoksesta (aiemmin ollut irtisanottavissa vaikka heti) eikä tätä voi siten heihin soveltaa. Onko Telian puolelta antaa mitään selvitystä asiaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Toivottavasti ei mene suoraan pystymetsään, mutta tutkiskelin hieman asioita.


 


Telian yleiset toimitusehdot sanovat näin: https://www.telia.fi/dam/jcr:0df8c8b8-966c-45b3-b7f2-e912f78b8309/YLEISET_TOIMEHDOT_KULUTTAJA.pdf 


 


"11.1 Irtisanominen
Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei toisin ole sovittu.
Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen kahden (2) viikon irtisanomisaikaa
noudattaen suullisesti tai kirjallisesti. Teleyritys lähettää
irtisanomisesta asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen.


 


Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan muuta
palvelua koskevan sopimuksen yhden (1) kuukauden
irtisanomisaikaa noudattaen, ellei toisin ole sovittu."


 


Ilmeisesti TV-palvelut ovat muita palveluita, eikä viestintäpalveluita.


 


Telia TV:n sopimusehdoissa mainitaan vain muuttotilanteissa oleva 14pv irtisanomisaika, ja muuten:


 


"Sopimusehtojen muuttaminen
Asioihin, joita tässä palvelukuvauksessa ei mainita,
sovelletaan kulloinkin voimassa olevia Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja-asiakkaille."


 

Vastaa