Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia


@Chappie@  kirjoitti:

Vaikuttaisi että nyt myös tallenteiden katsomisen jatkaminen kesken jääneestä kohdasta ei enää toimi. Tallenne alkaa aina alusta.


 


Lisäksi jos haluaa katsoa Viasat NHL tallennetta joka näytetään päivällä (erätauot, mainoskatkot jne. poistettu), niin jos katsomisen keskeyttää ja yrittää jatkaa ottelun katsomista myöhemmin niin palvelu vie aina yöllä näytettyyn live lähetykseen (sis. mainoskatkot jne). Mikä logiikka tässä oikein on?


 


Tuntuu että päivitysten myötä Telian TV palvelut menevät kehityksessä taaksepäin. Ihan normaalit toiminnot joita oli jo 2000 luvun alun digibokseissa eivät vaan enää toimi ja käyttöliittymä menee aikaisempaa hankalammaksi käyttää.


 


 




Moi @Chappie ja lämpimästi tervetuloa tänne Telia Yhteisöön keskustelemaan 🙂>


 


Kuulostaapas omituiselta. Jotta voidaan selvittää asiaa tarkemmin, niin kertoisitko vielä miltä laitteelta ja mistä olet tätä katsonut ja mikä peli on ollut kyseessä?


@HannaSu@  kirjoitti:

@Chappie@  kirjoitti:

Vaikuttaisi että nyt myös tallenteiden katsomisen jatkaminen kesken jääneestä kohdasta ei enää toimi. Tallenne alkaa aina alusta.

 

Lisäksi jos haluaa katsoa Viasat NHL tallennetta joka näytetään päivällä (erätauot, mainoskatkot jne. poistettu), niin jos katsomisen keskeyttää ja yrittää jatkaa ottelun katsomista myöhemmin niin palvelu vie aina yöllä näytettyyn live lähetykseen (sis. mainoskatkot jne). Mikä logiikka tässä oikein on?

 

Tuntuu että päivitysten myötä Telian TV palvelut menevät kehityksessä taaksepäin. Ihan normaalit toiminnot joita oli jo 2000 luvun alun digibokseissa eivät vaan enää toimi ja käyttöliittymä menee aikaisempaa hankalammaksi käyttää.

 

 


Moi @Chappie ja lämpimästi tervetuloa tänne Telia Yhteisöön keskustelemaan 🙂>

 

Kuulostaapas omituiselta. Jotta voidaan selvittää asiaa tarkemmin, niin kertoisitko vielä miltä laitteelta ja mistä olet tätä katsonut ja mikä peli on ollut kyseessä?


Katson otteluita digiboksin (Arris) kautta. Mielestäni Telia TV tekee tätä käytännössä jokaisen ottelun kohdalla.

 

Esim. viime yönä VSport Urheilu kanava näytti suorana lähetyksenä Montreal-Toronto ottelun alkaen kello 2.35. Aloitin katsomaan klo 10.00 (aloittaa ohjelman alusta -toiminnolla) tiivistettyä uusintalähetystä. Katseleminen keskeytyi jossain vaiheessa ja kun myöhemmin yritin jatkaa ottelun katsomista niin palvelu heitti minut siihen yön live lähetyksen tallenteeseen.

 

Live lähetykset ovat pidempiä kuin ne päivällä näytettävät uusinta lähetykset, niin se tallenteen katsominen jatkuu aivan eri kohdasta kuin mihin olin sen keskeyttänyt (1 tunnin kohdalla tehty katsomisen keskeyttäminen vie ihan eri kohtaan ottelua 3,5 tunnin livelähetyksessä, verrattuna 2 tunnin kestoisessa uusintalähetyksessä).

 

Vika on todennettavissa jos teillä on siellä laitteita millä kokeilla.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Chappie@  kirjoitti:




Katson otteluita digiboksin (Arris) kautta. Mielestäni Telia TV tekee tätä käytännössä jokaisen ottelun kohdalla.


 


Esim. viime yönä VSport Urheilu kanava näytti suorana lähetyksenä Montreal-Toronto ottelun alkaen kello 2.35. Aloitin katsomaan klo 10.00 (aloittaa ohjelman alusta -toiminnolla) tiivistettyä uusintalähetystä. Katseleminen keskeytyi jossain vaiheessa ja kun myöhemmin yritin jatkaa ottelun katsomista niin palvelu heitti minut siihen yön live lähetyksen tallenteeseen.


 


Live lähetykset ovat pidempiä kuin ne päivällä näytettävät uusinta lähetykset, niin se tallenteen katsominen jatkuu aivan eri kohdasta kuin mihin olin sen keskeyttänyt (1 tunnin kohdalla tehty katsomisen keskeyttäminen vie ihan eri kohtaan ottelua 3,5 tunnin livelähetyksessä, verrattuna 2 tunnin kestoisessa uusintalähetyksessä).


 


Vika on todennettavissa jos teillä on siellä laitteita millä kokeilla.




Tälläistä tallenteen vaihtumista on havaittu jos siellä alkuperäisellä kanavalla, josta lähetys on tallennettu, on menossa samaan aikaan uudestaan esim. live -versio lähetyksestä. Silloin se ylitallentaa tämän entisen, tiivistetyn tallenteen päälle ja näkyy siksi muuttuneena lähetyksenä. Oletko havainnut, että olet katsonut tallenteita aina siihen aikaan, että kanavalla on uusinta menossa?

Tähän korjauksena voi olla se, että hakee tallenteen uudelleen sieltä ohjelmakirjaston kautta, niin se tiivistetty versio tulisi, itselläni ainakin löytyi kun hain sitä vaikka uusinta oli menossa. Ja ennenkaikkea, tämähän on kehityskohde ja olemme erittäin kiitollisia tästä nostosta, kiitos.

 


@HenriLie@  kirjoitti:

@Chappie@  kirjoitti:


Katson otteluita digiboksin (Arris) kautta. Mielestäni Telia TV tekee tätä käytännössä jokaisen ottelun kohdalla.

 

Esim. viime yönä VSport Urheilu kanava näytti suorana lähetyksenä Montreal-Toronto ottelun alkaen kello 2.35. Aloitin katsomaan klo 10.00 (aloittaa ohjelman alusta -toiminnolla) tiivistettyä uusintalähetystä. Katseleminen keskeytyi jossain vaiheessa ja kun myöhemmin yritin jatkaa ottelun katsomista niin palvelu heitti minut siihen yön live lähetyksen tallenteeseen.

 

Live lähetykset ovat pidempiä kuin ne päivällä näytettävät uusinta lähetykset, niin se tallenteen katsominen jatkuu aivan eri kohdasta kuin mihin olin sen keskeyttänyt (1 tunnin kohdalla tehty katsomisen keskeyttäminen vie ihan eri kohtaan ottelua 3,5 tunnin livelähetyksessä, verrattuna 2 tunnin kestoisessa uusintalähetyksessä).

 

Vika on todennettavissa jos teillä on siellä laitteita millä kokeilla.


Tälläistä tallenteen vaihtumista on havaittu jos siellä alkuperäisellä kanavalla, josta lähetys on tallennettu, on menossa samaan aikaan uudestaan esim. live -versio lähetyksestä. Silloin se ylitallentaa tämän entisen, tiivistetyn tallenteen päälle ja näkyy siksi muuttuneena lähetyksenä. Oletko havainnut, että olet katsonut tallenteita aina siihen aikaan, että kanavalla on uusinta menossa?

Tähän korjauksena voi olla se, että hakee tallenteen uudelleen sieltä ohjelmakirjaston kautta, niin se tiivistetty versio tulisi, itselläni ainakin löytyi kun hain sitä vaikka uusinta oli menossa. Ja ennenkaikkea, tämähän on kehityskohde ja olemme erittäin kiitollisia tästä nostosta, kiitos.


NHL peleistä ei ymmärtääkseni näytetä Viasat kanavilla kokonaisia uusintoja yön NHL live lähetyksistä vaan varsinaisen live lähetyksen jälkeen näytettävät ottelut ovat aina niitä tiivistettyjä/editoituja versioita. Sen perusteella sanoisin että palvelu nimenomaan näyttää sitä yön live tallennetta eikä päivällä tullutta uusintaa. Tallenteen kesto myös on noin 3,5 tuntia ja yläkulmassa on live -merkintä.

 

Voi olla että toisella Viasat kanavalla on ollut käynnissä tiivistetty tallenne samasta ottelusta, mutta ei kai sen tulisi sekoittaa tuota VSport Urheilu kanavan tallennetta. Tämä on kuitenkin mielestäni selvä virhe tuossa Telia TV palvelussa ja se tulisi mielellään korjata kuntoon. Kyseistä vikaa ei ollut aikaisemmin ennen tätä isompaa päivitystä minkä jälkeen on tullut paljon erinäköisiä ongelmia tohon käyttöliittymään. Toivottavasti otatte tämän työn alle.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Chappie@  kirjoitti:




NHL peleistä ei ymmärtääkseni näytetä Viasat kanavilla kokonaisia uusintoja yön NHL live lähetyksistä vaan varsinaisen live lähetyksen jälkeen näytettävät ottelut ovat aina niitä tiivistettyjä/editoituja versioita. Sen perusteella sanoisin että palvelu nimenomaan näyttää sitä yön live tallennetta eikä päivällä tullutta uusintaa. Tallenteen kesto myös on noin 3,5 tuntia ja yläkulmassa on live -merkintä.


 


Voi olla että toisella Viasat kanavalla on ollut käynnissä tiivistetty tallenne samasta ottelusta, mutta ei kai sen tulisi sekoittaa tuota VSport Urheilu kanavan tallennetta. Tämä on kuitenkin mielestäni selvä virhe tuossa Telia TV palvelussa ja se tulisi mielellään korjata kuntoon. Kyseistä vikaa ei ollut aikaisemmin ennen tätä isompaa päivitystä minkä jälkeen on tullut paljon erinäköisiä ongelmia tohon käyttöliittymään. Toivottavasti otatte tämän työn alle.




En valitettavasti pysty itse toistamaan tätä ongelmaa, joten korjausta varten tarvitsisimme sinun tilin tiedot sekä esimerkit, milloin ja mitä kautta katsottuna näet tämän pidemmän tallenteen. Näiden tietojen perusteella voimme tutkia asiaa tarkemmin ja tehdä korjauksia.

Ota siis muutama esimerkki mistä ja milloin katsot NHL -pelin tallennetta ja milloin se näyttää se pidemmän version ja ilmoittamaan ne meille asiakaspalvelumme kautta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Eeros@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Eeros@  kirjoitti:

Yle Areena ja Spotify olisi kova juttu tuossa boxissa. Lisäksi se että samat palvelut on käytössä kaikilla tilaajilla, oli laajakaistaa tai ei. Esimerkiksi meillä Kiinteä 5G-laajakaista asiakkailla toimisi varmasti tuo kovalevykin mutta sitä ei saa edes rahalla 😞>


Kiitos myös tästä kovalevyyn liittyvästä palautteestasi. En voi luvata mitään mutta palaute on tullut perille. 🙂>


Hieno homma että meitä jotka rahoittaa toiminnan kuunnellaan 🙂>

Jos kaipaatte vaikka testaajaa tuohon kovalevylle kiinteän 5G-laajakaista asiakkaista, niin täällä olisi yksi käsi pystyssä.

Muutenkin olisi kiva jos olisi Beta-testaaja ryhmä niin kuin kilpailijoilla.


Mahtavaa kuulla, että olet innostunut testaamaan. Jos luomme Beta-testaajien ryhmän, ilmoitamme siitä varmasti myös täällä 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@kshji@  kirjoitti:
  • fonttiko: yritin jo sanoa, että vanha merkkipohjainen oli kaikki kohdallaan. Uudessa kuvakeversiossa ei oikeastaan mitään hyvää. Vertaa vaikka asetusvalikko - katsokaa siitä mallia. Käytettävyyys juuri sitä mitä oli tallenne. Fonttikoko on hyvä - epäilen vahvasti, että vanhassa oli tiedettä ja kokemusta mukana koko käyttäjäkunnasta. Jotain hyvää parannusta tuli päivityksessä: REC näkyy paremmin, mutta ei paljoa lohduta.
  • tämä nykyinen on buginen kuten muutkin ovat kommentoineet. Vanha merkkipohjainen Tallenne osio toimi. Nyt välillä ei näy mitään listoilla, et saa REC pois mitenkään, jumissa. Käytännössä pitää boottailla liian usein. Eikä silti saa välttämättä REC pois. Ihan sama missä pyörit, poraudut, ..taputat käsiä, ei auta. Sitä ennen 9 kk aikana ehkä kahdesti piti buutata jumin tai ääni-kuva epäsynkan takia.
  • pikanäppäimet käyttöön kuten kaukosäädinn käyttöliittymissä on ollut tapana - ei ne huvikseen ole keksitty. Jotain on pielessä kun täällä pitää ohjeistaa, että paina sinne ja tuonne ja sitten sieltä niin saat pois. Ei hyvää päivää. 
    • joka paikassa, jossa voi vain poistaa, niin SININEN on poista tai tarjoaa POISTA dialogin. Nyt pitää välillä navigoida johonkin tallenteiden kohtaan, painaa OK ja sitten listalta valita. Vaihtoehtoinen: paina sinistä: jos on vaihtoehtoja - valitse listalta ja SININE N vie defaulttina "poista TÄMÄ"
  • REC-pika: Oletuksena oltavana : Tallenna TÄMÄ. Optiona sarja, koska sarjasta ei todellakaan tiedä mitä tarkoittaa suurimmassa osassa tapauksia. Kun painat REC, oletus TÄMÄ, paina REC EIKÄ etsi joku nuoli vasemmalle (ei edes toimi renkaana ...)  ja paina OK. Vertaa vanha versio REC+REC ja se oli siinä. Sitä tarkoittaa helppokäyttöisyys ja pikanäppäimet
  • tarjotkaa pikanäppäimiä enemmän käyttöön: niitä on 4 + REC
  • iso toive: pikanappula tallenteisiin - yksi noista värillisistä. Ja että se on merkkipohjainen kuten se oli ja kuten on esim. Asetusvalikko: lista vasemmassa reunassa ja sisältö oikeassa reunassa. Olisi helppoa.
  • päivitys mosaiikkiversiossa meni vain huonompaan: nyt muutama laatikko ja sitten valitse kaikki ... Vertaa vanha: Heti näit kaikki ja aloit rullailla alaspäin tai jos lähti ylöspäin, niin hyppäsi viimeiseen. Ai että oli helppoa, nopeaa, loogista. Painot SIN ja oli pois. Nyt sininen on joskus käytössä ja joskus taas ei. Haloo.
  • Kuljepa nyt nuolilla matriisissa alaspäin ja painele sitten nuoli ylöspäin. Mitä tekee ? Ensin tuntui ettei logiikan häivääkään, mutta olihan siinä: Palaa samaa idioottireittiä kuin olit päässyt jollakin konstilla esim. keskikaistalla alaspäin.
  • mikä idea on noista laatikoista matriisissa ja noiden kuvista (kun joskus on) ? Mikä käyttöliittymätutkimus osoittaa, että on kaukosäädin käytössä järkevää ? Ei varmasti mikään. Kuva harvoin auttaa - nyt nostettu primääriksi. Niin kuin olisi merkittävin. Ei ole.
  • Poisto: Jos olet yhden jakson kohdalla ja haluat poistaa, niin sininen pitää riittää ja jos on pakko, niin siinä kohtaa dialogi: tämä vai koko sarja ja oletus TÄMÄ, jos oli osa sarjatallennusta - vrt, vaikka Outlook kalenteri. Voit poistaa helposti yhden poistamatta sarjaa.
  • Lyhyesti: Älkää sovittako kosketusnäytölle tehtyä käyttöliittymää kaukosäädin käyttöön. Tehkää omat template:t kaukosäädin käyttöön. Etenkin kun ne oli jo olemassa, nyt vaan jätetty jonnekin git branch juttuun jemmaan, palauttakaa päähaaraan mukaan.
  • Perustoiminnot joillakin pikanäppäimillä:
    • X tallenteet
    • Y tallenna TÄMÄ - (varmaan edelleen joku punainen nappula), jos vaatii kuittauksen, sama Y = ko. dialogissa voi olla vaihtoehto lähteä sarjan juttuihin - oletus TÄMÄ JA VAIN TÄMÄ, kuten se on ollut kautta aikain eri tallentimissa, TV:ssä, ...
    • Z poista tämä (varmaan edelleen sinin nappula), jos vaatii kuittauksen, sama Z
    • V ohjelmaopas
    • W sovellukset lista = omat "kanavat" (Areena, Netflix, Youtube, .... mitä sitten onkaan tarjolla)
  • IO-event käyttöön. Nyt on kuin *nix IO asynkrooninen. Kun vapautat painalluksen, niin pysähdyttävä siihen = event, eikä lukea io-jono loppuun ja katsoa minne käyttäjä joutuu. Jonnekin pysähtyy. Ohjelmaoppaassa kaikkein ärsyttävin.
  • Tai toisinpäin sitten toimiikin: saattoi olla aikasemmin, että paina 2xREC niin se oli siinä - ei tarvinnut näyttöä katsoa. Nyt antaa dialogin ja siinä kohtaa ei voikaan painaa puskuriin vaan odotettava, että ko. kohdan io on käytettävissä, jotta voi jatkaa. Tulee tosiaan tunne, että eri kohdissa on eri io-kirjasto käytössä. Välillä asynkki, välillä synkki ja välillä hukkaa.
  • asetuksiin Kaukosäädin painalluisten äänen voimakkus 0-2 tai edes on/off. Talomme ainoa kaukosäädin, joka metelöi. Ja voin kertoa: niitä on riittävästi.

Kiitos taas hyvistä huomioistasi, keskustelimme näistä tiimissä. Teet hyviä havaintoja painikkeiden johdonmukaiseen toimintaan liittyen, ja käymme nämä toiminnallisuudet läpi. Joistain näkymistä on puuttunut vinkki värillisen painikkeen käyttöön, vaikka toiminnallisuus on ollut olemassa.  Esimerkiksi sinisen painikkeen kohdalla oli käynyt niin, että sen poistotoiminnallisuuteen ei ollut tallennenäkymässä vihjettä ja lisäsimme sen, jotta tallenteiden käytettävyys olisi parempi, vaikka ominaisuus olikin jo olemassa.

 

Pikanappula tallenteille on aivan erinomainen idea, katsotaan saadaanko tämä työlistalle. Tutkimme myös tuota IO-event -asiaa tarkemmin.

 

Buuttaaminen voi joskus auttaa, jos tallenteet eivät näy. Joskus myös hetken odottamalla tallenteet voivat tulla näkyviin. Tallenteiden tai niiden kuvakkeiden näkymättömyys on meillä tutkinnassa.

 

Telia TV:n kaukosäätimestä ei pitäisi lähteä muuta ääntä kuin mekaaninen napin painalluksesta kuuluva pieni napsahdus. Kertoisitko tarkemmin minkälainen ääni kaukosäätimestä lähtee? Minkälainen kaukosäädin sinulla on?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Timos77@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂>

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


Telia digiboksilla tallennuksien selaaminen vaatii kyllä jotain selvyyttä. Juuri tallennettua sarjaa ei oikeen helposti löydä. Voisiko ohjelmaopas näyttää myös digiboksilla historiaa taaksepäin ja sieltä poimia tallennettuja? Voisiko olla ”juuri tallennetut” ja muutenkin parempi haku? 

tallentaessa, vaikuttaa hassulta kun tallennat elokuvaa ja tallennus kysyy ”kaikki jaksot vai tämä jakso” eikö elokuvaa saa teknisesti erotettua niin ettei kyselisi tuota turhaan?

 

entäpä tallentaessa, näenkö sääntöjä mistään? Esim sarjan nimellä tallentaessa, ottaako ainoastaan kyseiseltä kanavalta täysin samalla nimellä olevat vai onko joku tekstisääntö? Voisiko niitä saada muokattavaksi?


Tallenteiden parempi selaaminen ja haun kehittäminen ovat meillä toivelistalla. En tässä vaiheessa osaa sanoa millä aikataululla nämä ominaisuudet päästään toteuttamaan.

 

Viimeisimmät tallennukset löytyvät, kun menet Tallennukset-näkymään kaukosäätimen Menu-painikkeen kautta. Toistuvien tallennusten rivillä sarjojen kuvakkeet ovat järjestyksessä niin, että ne sarjat, joihin on viimeisimpänä tallentunut jaksoja, ovat lähinnä vasenta reunaa. Kun avaat sarjan ja tarkastelet yksittäisiä jaksoja, myös jaksot ovat aikajärjestyksessä uusin ensin. Myös jos menet Toistuvien tallennusten riviltä kohtaan ”Katso kaikki”, voit valita näytetäänkö sarjat aakkosjärjestyksessä vai aikajärjestyksessä.

 

Joitain sisältöjä tallennettaessa tulee tosiaan tuo kysymys, että tallennetaanko koko sarja, vaikka kyseessä on yksittäinen ohjelma. Ongelma liittyy ohjelmiin liittyvään tunnistetietoon, jonka laadussa on parantamisen varaa.

 

Sarjatallennus perustuu sarjan yksilölliseen tunnistenumeroon. Sama numero on käytössä tietyn kanavan saman ohjelman kaikilla jaksoilla. Tämän vuoksi esim. uusinnat tallentuvat. Tähän ei siis ole muokkausmahdollisuutta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂>

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. Lisäksi todella toivoisin, että jos Telia oikeasti alkaa nyt panostamaan omaan tv-palveluunsa, niin tallenteisiin saataisiin se oma Jatka katsomista- listansa. Helpottaisi todella paljon kesken katselun olevien tallenteiden katsomista.


Olemme tekemässä tv.telia.fi:stä uutta versiota, ja se julkaistaan keväällä. Tämä tulee korjaamaan mainitsemasi haasteen.

 

Katselun jatkaminen on työlistalla ja kuuluu ominaisuuksiin, jotka julkaistaan kun palvelun kehitys etenee tästä nykyisestä ensimmäisestä versiosta seuraaviin versioihin, eli kevään edetessä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@LordKhaos@  kirjoitti:

Mites olis, joko seuraavaan päivitykseen saataisiin tallenteiden haku-toiminto? Vai lukeutuuko tämä asia salaisiin bisnesneuvotteluihin, joita ei voi kaikille avata?

Voi tulispa jo syyskuu, niin pääsisin eroon kaksivuotisesta pakkoavioliitosta Telian kanssa.

 

edit katjane: poistettu lainaus


Haun kehittäminen on toivelistalla. En tässä vaiheessa osaa sanoa millä aikataululla tämä päästään toteuttamaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ...   ....kehittyvän jatkossa? 


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

Asiat on nykyään helppo virittää nettisivulle - ja sit vain asiakkaille kerrotaan muutoksesta ja annetaan linkki/osoite ko. ohjesivulle!

 

..ja kas - vältyttäisiin, että jokainen tuskailee täällä, että mitenkähän mikäkin toiminne nyt taas pelaa - ja että onko uudistuksen mukainen toiminne virheellinen vai kuuluu ominaisuuksiin...   ...mutta ei...

 

 

Kas kun Teliassakin hyväksytään ihan noin vain näin edesvastuuton käyttäytyminen asiakkaita kohtaan esim. juuri tämän kohua aiheuttaneen päivityksen osalta....

 

En odota tähän tyypillistä vastaustanne hymiön kera, että "kiva, laitetaan palautetta eteenpäin" ikään kuin mainitut perusasiat tulisivat teidän suureksi ihmetykseksi - VAAN, että häpeäisitte ala-arvoista toimintaanne ja korjaisitte asian pikimmiten!

 

 

 


Minunkin mielestäni on erittäin hyvä idea viestiä asiakkaille suuremmista päivityksistä nykyistä paremmin. Aion pohtia tätä asiaa tarkemmin ja tuumailla miten saisimme paremmin korostettua uusia ominaisuuksia ja viestittyä niiden käyttöohjeet samassa yhteydessä. Sähköposti voi olla yksi vaihtoehto. 

 

Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi. Viime vuoden lopulla tallennuspalvelun ohjetta parannettiin kun sarjatallennus tuli mahdolliseksi. Myös muita ohjeita päivitetään tarpeen mukaan. Toiveeni on, että kun nyt julkaisemme digiboksin ohjelmistopäivitykset täällä yhteisössä ja ohjeet löytyvät Telia.fi:n puolelta, kokonaisuudesta olisi helppo hahmottaa mitkä olivat uusimmat ominaisuudet ja miten niitä käytetään. Mutta tässä on varmasti vielä kehitettävää, koska toimintatapa on niin uusi, ja olet aivan oikeassa siinä, että suuremmista päivityksistä tarvitaan nykyistä parempaa viestintää. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

Tallennuspalvelu

 

Aloitetaan tallennuspalvelusta, sillä TV-aiheissa on viime aikoina keskusteltu erityisesti sen uudistuksesta (esimerkiksi täällä ja täällä).

 

Julkaisimme joulun alla sarjatallennusmahdollisuuden ensimmäisen vaiheen sekä Telia TV -sovellukselle että -digibokseille. Toimme mahdollisuuden  tallentaa lempisarjoja kätevämmin jo jouluna, vaikka tallennuspalvelun kehittäminen jatkuukin vielä koko vuoden 2021 alkupuoliskon ajan. Samalla tallennusnäkymää uudistettiin, jotta uudet sarjatallenteet olisivat selailtavissa. Käyttöliittymä ja käyttökokemus tulevat kehittymään vielä jatkossakin. Seuraavat päivitykset tulevat tuomaan uusia työkaluja tallennusten nopeampaan selailuun.

  

Tulevissa päivityksissä julkaisemme mm. seuraavia parannuksia:

  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa muutetaan niin että ruudulle mahtuu useampia kuvakkeita yhtä aikaa
  • Sarjatallenteet järjestetään sarjoittain ja kausittain, jotta niiden selailu helpottuu
  • Tutkitaan ja kehitetään muita mahdollisuuksia selata suuria määriä tallenteita tehokkaammin
  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana.
  • Lisää parannuksia tulossa lähiaikoina

Siis tallenteiden kuvakkeita muutetaan niin että niitä mahtuu enemmän???? Siis kääntykää nyt ympäri! Ei niitä kuvakkeita tarvita, kuvia tulee sitten kun klikkaa ohjelman nimeä, eikö?

 

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta


Toive listanäkymän palauttamisesta on listoillamme, mutta kehityksen aikataulua en tässä vaiheessa osaa sanoa. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@TeroRe@  kirjoitti:

@DigiHate@  kirjoitti:

Jos tuolla mainitulla palstalla (minkä otsikkokin hoono-soomi -tasoa) tarkoitetaan tätä ilmoitusta:

"Päiväys: 26.1.2021

Päivitys versioon: 7.33"

niin tiedotuksen sisältö on suorastaan luokaton!!


Kiitos. Kerrotko tarkemmin, että mikä tuolla on luokattoman huonoa, tiedämme parantaa toimintaa? 


Iltaa ja syvä anteeksipyyntö tästä marmatuksestani!

Katsoin päiväyksen hätäisesti ja luulin siten hajamielisesti, että tuo oli ohje siihen joulun alla tehtyyn isoon päivitykseen, milloin näkymät + monet muut asiat ja näppäilyt muuttuivat omien tallenteiden kohdalla.  Sorry-sorry-sorry!!!

 

Tämä kyseinen päivitysinfo on ilmeisen erinomainen!!! 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@LuMaria@  kirjoitti:

@DigiHate@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ...   ....kehittyvän jatkossa? 


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

Asiat on nykyään helppo virittää nettisivulle - ja sit vain asiakkaille kerrotaan muutoksesta ja annetaan linkki/osoite ko. ohjesivulle!

 

..ja kas - vältyttäisiin, että jokainen tuskailee täällä, että mitenkähän mikäkin toiminne nyt taas pelaa - ja että onko uudistuksen mukainen toiminne virheellinen vai kuuluu ominaisuuksiin...   ...mutta ei...

 

 

Kas kun Teliassakin hyväksytään ihan noin vain näin edesvastuuton käyttäytyminen asiakkaita kohtaan esim. juuri tämän kohua aiheuttaneen päivityksen osalta....

 

En odota tähän tyypillistä vastaustanne hymiön kera, että "kiva, laitetaan palautetta eteenpäin" ikään kuin mainitut perusasiat tulisivat teidän suureksi ihmetykseksi - VAAN, että häpeäisitte ala-arvoista toimintaanne ja korjaisitte asian pikimmiten!

 

 

 


Minunkin mielestäni on erittäin hyvä idea viestiä asiakkaille suuremmista päivityksistä nykyistä paremmin. Aion pohtia tätä asiaa tarkemmin ja tuumailla miten saisimme paremmin korostettua uusia ominaisuuksia ja viestittyä niiden käyttöohjeet samassa yhteydessä. Sähköposti voi olla yksi vaihtoehto. 

 

Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi. Viime vuoden lopulla tallennuspalvelun ohjetta parannettiin kun sarjatallennus tuli mahdolliseksi. Myös muita ohjeita päivitetään tarpeen mukaan. Toiveeni on, että kun nyt julkaisemme digiboksin ohjelmistopäivitykset täällä yhteisössä ja ohjeet löytyvät Telia.fi:n puolelta, kokonaisuudesta olisi helppo hahmottaa mitkä olivat uusimmat ominaisuudet ja miten niitä käytetään. Mutta tässä on varmasti vielä kehitettävää, koska toimintatapa on niin uusi, ja olet aivan oikeassa siinä, että suuremmista päivityksistä tarvitaan nykyistä parempaa viestintää. 🙂>


 

Aluksi - tuolla yllä olevalla häpeämiskehoituksella tarkoitin Teliaa yleensä yhtiönä tän aiheen tiimoilta - en Yhteisön väkeä...  ...tekstini oli epäselvä tuolta osin.

 

 

Niin - Yhteisön päivystäjät tosiaan joutuu täällä monessa asiassa vähä niinku sijaiskärsijöiksi...

 

Kun asiakasohjelmistoon (esim. Telia-TV) tehdään säätöjä ja uudistuksia - olisi oletettavaa, että se tekijäosasto myös ihan automaattisesti laatii läpyskän, missä ensinnä yleisluontoisesti infotaan muutoksista ja sitten ihan eriteltynä myös, miten erilaiset jokapäiväsen käytön toiminteet muuttuvat päivityksessä.  Joulukuinen päivitys oli sen verran suuri, että muutosten opiskelun jättäminen vain asiakkaiden kokeilujen ja näpelöintien varaan on alhainen teko.

 

Kun ko. ohjeläpyskä on valmis, se jaetaan talon sisällä asiakasrajapintaan - ja edelleen tiedotetaan maksavalle asiakaskunnalle ihan yhtä helposti sähköpostitse kuin moninaiset mainos- ja tarjouskirjeet!!

Täällä yhteisössä sitten voisi olla joku "Telia-TV sw-päivitys -info" -osio lukittuna Telia-TV -osion alkupäähän ja siellä sisältönä päivityskohtaiset viestiketjut tyyliin "TeliaTV, päivitys 2021-02-11" sisältäen ainoana viestinä tuon sisällön säätötiedotteeen, mihin Yhteisön väen siis ei tarvitsisi eikä pitäisi koskea lainkaan - se siis tulee "tekniikalta".

Tietysti väliin tulee päivityksiä, mitkä sisältävät "vain pieniä fixauksia, ei muutoksia toiminteisiin", mutta nekin kuuluisi julkaista edes tuolla tasolla.

 

Sitten lopulta täällä "Kehitetään yhdessä..." -viestiketjussa voisi olla vastaavan nimiset viestiketjut polemisointia varten, niin viestiketjussa heti tiedettäisiin, minkä päivityksen jälkeistä polemisointia nyt harrastetaan ja mitä kehuja ja moitteita tulee....  Tätä palstaa voisi sitten kenties tuon softan säätöä harrastava osastokin vähän silmäillä... 🙂>

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

"Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi."

 

Tuon linkin sisältämä ohjeistus näyttäisi äkkiseltään olevan oikein seikkaperäinen ja selkeäkin!

 

Voisiko siis ajatella, että tämän palstan alussa olisi yksi otsikko "TeliaTV -käyttöohjeet", mikä sisältäisi em. linkin?  Nythän tänne TV-palstalle saapuva ei varmaankaan tuonne osaa löytää, etenkään jos linkki on vain täällä jossain ketjun syövereissä viestissä x...

Kunniamerkki +6

@LuMaria@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,

Joko muilla korjaantunut vika kanavien vaihdon hitaudesta?

Minulla jatkuu edelleen, välillä kanavanvaihto kestää 10 sekunttia, välillä joutuu käynnistämään

boxin uudestaan. Vikailmoitus tehty 2 vko sitten, ainakaan minulle ei ole tulut vielä viestiä että 

vika olisi korjattu. Kohta menee hermo tai siis on mennyt jo. Tuskin maksan kk maksua tällaisesta palvelusta


@Wiikari@  kirjoitti:




Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,




 Tämän pitäisi kyllä toimia ja laitoimme nyt kyseisen ohjelman testiin.



@Juuso1980@  kirjoitti:

Joko muilla korjaantunut vika kanavien vaihdon hitaudesta?


Minulla jatkuu edelleen, välillä kanavanvaihto kestää 10 sekunttia, välillä joutuu käynnistämään


boxin uudestaan. Vikailmoitus tehty 2 vko sitten, ainakaan minulle ei ole tulut vielä viestiä että 


vika olisi korjattu. Kohta menee hermo tai siis on mennyt jo. Tuskin maksan kk maksua tällaisesta palvelusta




Vielä ei ole kuulunut korjauksesta tarkempia tietoja, mutta töitä sen suhteen painetaan että saadaan tilanne kuntoon. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Kuten muutkin toteaa, kaukosäädin versioon palauttakaa vanha ennen joulukuista epäonnistunutta päivitystä ollut versio.

 

Sen jälkeen päivityksiä tullut ja mennyt, mutta tilanne karsee.

"EI tallenteita" ilmoitus kohta useammin kuin tallenteita. Aikaisemmin stabiili versio toimi kuten on iät ja ajat oppinut "digiboxin" toimivan. Kuten mikä tahansa sulautettu käyttis ollen käyttäjälle piilossa.

 

Nyt ei riitä "virrat pois - päälle", vaan virtajohtoa pitää olla repimässä ja boottailemassa kuin Win98:a konsanaan. Ihan liian usein.  Ei näin toimi sulautettu järjestelmä, jonka tarkoitus toimia "laitteena". Olette kadoksissa.

 

Tämä ei ole enää minkään "asiakaskokemustiimin" ongelma, tämä on isompi ongelma. Lisätty kokonaisuus, joka ei ole sillä tasolla kuin tulisi olla.  Eikä edes mietitty kuuluuko ollakaan.

 

Lusikka kauniisti käteen ja reverse siellä. Ja ottakaa aikalisä oikeasti käyden läpi "asiakaskokemuksia" asiakkailta.

Kyse on aika samasta kuin auton 3 perus poljinta poistetaan ja pakotetaan käyttämään kosketusnäytöllä. Niin kauaksi kimpositte alkuperäisestä de facto -mallista. Lisänä voitte tarjota ihan mitä haluatte, mutta älkää poistako tuota vanhaa ja toimivaa, jota voit käyttää vaikka silmät kiinni. Sitä on kaukosäädin käyttö.

 

Hiplaan mieluummin jotain muuta kuin kaukosäädintä ylettömästi.

 

 

Kunniamerkki +6

Laittelin yli viikko sitten toiseen ketjuun noita kehitysehdotuksia ja kummasteluja. Laitetaanpas linkki tännekin, kun ei tuonne alkuperäiseen kukaan vastaile.

https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Uusi-tallennusnakyma-on-kayttokelvoton/m-p/218030#M16132 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@jarkko35@  kirjoitti:

Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.


Onko Telia itse huomannut näitä outouksia Telia tv:n C More- ohjelmakirjastossa? Luulisi, että Telia haluaisi ylläpitää C More- kirjastoa hyvin, se on kuitenkin sen oma. Ja sieltä on niin helppoa ja kätevää katsella sisältöjä, kun ne jäävät digiboksin alku- valikon "Jatka katsomista"- listalle. Siksi olisi hyvä, että sarjoista olisi kaikki jaksot saatavilla.

Olkoon nyt tämä kirjoitus vaikka kympin kevennys mutta aivan mielenkiinnosta menin selailemaan toisen operaattorin vastaavan palvelun keskustelu-foorumia ja mitä näin ja koin!?

 

Lyhyesti referoituna mitä jäi mieleen kommenteista  niin se oli tämä: pitääkö vaihtaa kilpailevalle operaatorilla kun hommat ei toimi?  Kuulosti niin tutulta.

 

 Tuli mieleen pari sananlaskua :Suo siellä vetelä täällä; ei parane vaihtamalla; ojasta allikkoon..etc. Eikä ole ruoho vihreämpää aidan takana.

 

😁>😁>😁>😁>😁>😁>😁>😁>😁>

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Parasta Telia tv:n digiboksilla on ohjelmakirjastot, Youtube, ja C More- suoratoistopalvelu. Toivoisin, että V Film- kirjastoon tuotaisiin enemmän elokuvia tarjolle, kun kerran Viaplaytä ei olla asiakkaille tuomassa. Lisäksi toivoisin, että digiboksille tuotaisiin Yle Areena, Amazon Prime, ja Netflix. Näin asiakkaat saisivat digiboksista enemmän irti. Me kuitenkin maksamme tuosta digiboksista joka kuukausi. Onko lisää sovelluksia tulossa? Sanokaa suoraan. Kilpailijoiden bokseilla on jo kymmeniä sovelluksia, joten Telia on tässä kilpailussa pahasti jäljessä. En ymmärrä miksi Telia ei halua tehdä boksista ja tv- palvelustaan houkuttelevampaa asiakkailleen. Ei mikään ihme jos asiakkaat siirtyvät toisen palveluntarjoajan pariin.