Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Julkaisimme viime keskiviikkona (17.3.) päivityksen katoaviin tallenteisiin liittyen. Oletteko huomanneet että tallenteita olisi vielä tämän jälkeen kadonnut? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@madass@  kirjoitti:

Kiitos hienosta palvelusta, joka loppui joulukuussa. Sen jälkeen on telia tv tarjonnut pelkkää tuskaa. Verkkosivun guidesta ei voi ajastaa mitään kanavia tälläkään viikolla. Ja tallennusten kelaaminen tökkii tosi pahasti. Mitähän vielä? No tuo sekuntilähettiläs ei tajunnut minun pointtia tuossa edellä. Kysyn edelleen, että kannattiko mennä sotkemaan toimiva systeemi?




Verkkosivujen etätallennuksessa on havaittu häiriötä ja sitä korjataan. Päivitämme tietoa korjauksesta häiriötiedotteessamme.

Tallenteiden tökkivään kelaukseen on viimeviikolla tehty korjauksia. Kokeilethan vielä käynnistää palvelun uudelleen digiboksin valikosta -> Järjestelmä -> Uudelleenkäynnistys, auttaako tämä ongelmaan?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Mano75@  kirjoitti:

Ei alkanut toimiin vaikka käyttänyt kuinka monesti virtajohtoa irti. Toistuvia tallennuksia on poistunut itsestään. Välissä näyttää että tallennuksia ei löydy. Ja todella monimutkainen jos vaikka laitat jatkuvan tallennuksen nii sitten kuitenkin on yksittäisten listalla. 




Kokeiletko vielä myös digiboksin asetuksien kautta käynnistää palvelun uudelleen: Asetukset -> Järjestelmä -> Uudelleenkäynnistys. Auttaako tämä?

Osa tallenteista voi tallentua väärillä tiedoilla, jolloin myös kansikuva voi olla väärä tai se puuttuu, mutta itse tallennus on olemassa. Löytyisikö siis kadoksissa olevat tallenteet vain väärillä tiedoilla? Tätä väärän kansikuvan tai sen puuttumista tutkitaan omalla häiriötiedotteella.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Wiikari@  kirjoitti:

Tallennus digiboksista kaukoksäätimellä. Ei anna mitään varoituksia. Ei vaan tallenna, ei edes tule tallentamisen "rec" kuvaketta. Johoa on irroteltu tavan takaa.




Ottaisitko tästä yhteyttä meidän asiakaspalveluun, niin saamme häiriön tarkempaan tutkintaan asiakastietojen kanssa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Edelleen pitää tehdä uudelleenkäynnistys pari kertaa päivässä, jotta saa kelauksen toimimaan.Boottauksen jälkeen puolisen päivää toimii normaalisti.

Kunniamerkki +4

Olisiko tallenteisiin mahdollista saada poistumisaika näkyviin. Aiemmin ne näkyivät, mutta nyt vain tallennuspäivä ja alkamisaika.

 

Mihin on hävinnyt asetuksista mahdollisuus valita, minkä alueen Ylen paikallisuutiset näkyvät? Asetuksissa vain Uusimaa sekä joku toinen eteläisen Suomen alue. Ei paljon innosta täällä Pohjois-Pohjanmaalla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Eilen digiboksiin tuli uusi ohjelmistoversio, versio 7.37.94... Mitä tämä päivitys piti sisällään? Mitään muutosta aiempaan en huomannut. Ei vieläkään suomalainen veronmaksaja saanut boksille Yle Areenaa, eikä tietenkään Netflixiä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Japeaa@  kirjoitti:

Tallenna kaikki jaksot-toiminto.
Miksi tallentamiset pitää pysäyttää, jos haluaa poistaa kaikki jaksot?

Eikö tallennukset voisi jatkua, vaikka edelliset jaksot poistaisi?


Kiitoksia kehitysehdotuksesta, pistämme tämän pohdintaan 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Jannen78 , @Katti37 , @madass ja @Ocxid : mainitsitte haasteista kelaamisessa. 

Ongelma on selvityksessä. Selvitystyötä auttaa, jos voisitte kertoa katsotteko tallenteita sovelluksella vai digiboksilla? Onko käytössä Telian nettiliittymä? Lisäksi olisi hyvä tietää mitä sisältöä katsoessa ongelma ilmenee, esim. pelkästään tietyltä kanavalta tallennetuissa ohjelmissa? Jos haaste koskee kaikkia tallenteita, esimerkit voivat auttaa syyn selvittämisessä. 🙂>

 

Voitte tottakai olla myös yhteydessä asiakaspalveluun

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Mano75@  kirjoitti:

Ei alkanut toimiin vaikka käyttänyt kuinka monesti virtajohtoa irti. Toistuvia tallennuksia on poistunut itsestään. Välissä näyttää että tallennuksia ei löydy. Ja todella monimutkainen jos vaikka laitat jatkuvan tallennuksen nii sitten kuitenkin on yksittäisten listalla. 


Onko sinulta siis hävinnyt "tallennuskomento" vai tallennettu jakso tai ohjelma? Toistuva tallennus saattaa hävitä, jos ohjelman tunniste muuttuu. Tallennettuja jaksoja ei kuitenkaan pitäisi enää kadota. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Katti37@  kirjoitti:

Olisiko tallenteisiin mahdollista saada poistumisaika näkyviin. Aiemmin ne näkyivät, mutta nyt vain tallennuspäivä ja alkamisaika.

 

Mihin on hävinnyt asetuksista mahdollisuus valita, minkä alueen Ylen paikallisuutiset näkyvät? Asetuksissa vain Uusimaa sekä joku toinen eteläisen Suomen alue. Ei paljon innosta täällä Pohjois-Pohjanmaalla.


Huomasitko tämän ketjun, johon lisäsin pari maistiaiskuvaa siitä, miltä tallenteiden selailu voisi tulevaisuudessa näyttää? Olisiko kuvissa esitetty tapa hyvä selkiyttämään tallenteiden poistumisaikaa?

 

Paikallisuutisten valintamahdollisuutta ei ole rajattu pelkästään Etelä-Suomeen, vaan sinun pitäisi pystyä valitsemaan oman alueesi paikallisuutiset kuten ennenkin. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluun ongelman selvittämiseksi. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35@  kirjoitti:

Eilen digiboksiin tuli uusi ohjelmistoversio, versio 7.37.94... Mitä tämä päivitys piti sisällään? Mitään muutosta aiempaan en huomannut. Ei vieläkään suomalainen veronmaksaja saanut boksille Yle Areenaa, eikä tietenkään Netflixiä.


Päivitys sisälsi lähinnä pieniä korjauksia. Laitamme tästä tiedon myös tuonne päivitysten ketjuun. 🙂>

Kunniamerkki +2

Tänään digiboxi päivitti itsensä ja kelaus näyttäisi toimivan moitteetta😁>...mutta vastauksia kysymyksiin, niin digiboksilla katson ja käytössä Telian Yhteys Kotiin L 20-100 Mbit/s hybridiliittymä. Ennen päivitystä ongelma ilmeni kaikissa tallenteissa eri kanavilta.

Kunniamerkki +4

@LuMaria@  kirjoitti:

@Jannen78 , @Katti37 , @madass ja @Ocxid : mainitsitte haasteista kelaamisessa. 

Ongelma on selvityksessä. Selvitystyötä auttaa, jos voisitte kertoa katsotteko tallenteita sovelluksella vai digiboksilla? Onko käytössä Telian nettiliittymä? Lisäksi olisi hyvä tietää mitä sisältöä katsoessa ongelma ilmenee, esim. pelkästään tietyltä kanavalta tallennetuissa ohjelmissa? Jos haaste koskee kaikkia tallenteita, esimerkit voivat auttaa syyn selvittämisessä. 🙂>

 

Voitte tottakai olla myös yhteydessä asiakaspalveluun


Katsomme tallenteita digiboksilla. Käytössä on Telian laajakaista. Ainakin mainoskanavilla on ongelmaa ilmennyt eikä rajoitu vain tiettyihin ohjelmiin.

Kunniamerkki +4

@LuMaria@  kirjoitti:

@Katti37@  kirjoitti:

Olisiko tallenteisiin mahdollista saada poistumisaika näkyviin. Aiemmin ne näkyivät, mutta nyt vain tallennuspäivä ja alkamisaika.

 

Mihin on hävinnyt asetuksista mahdollisuus valita, minkä alueen Ylen paikallisuutiset näkyvät? Asetuksissa vain Uusimaa sekä joku toinen eteläisen Suomen alue. Ei paljon innosta täällä Pohjois-Pohjanmaalla.


Huomasitko tämän ketjun, johon lisäsin pari maistiaiskuvaa siitä, miltä tallenteiden selailu voisi tulevaisuudessa näyttää? Olisiko kuvissa esitetty tapa hyvä selkiyttämään tallenteiden poistumisaikaa?

 

Paikallisuutisten valintamahdollisuutta ei ole rajattu pelkästään Etelä-Suomeen, vaan sinun pitäisi pystyä valitsemaan oman alueesi paikallisuutiset kuten ennenkin. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluun ongelman selvittämiseksi. 🙂>


@LuMaria Kaipailen ihan kellonaikaa (ja päivämäärää), milloin tallenne poistuu. Nyt Saatavilla-tieto kerrotaan päivissä, tunneissa ja minuuteissa sitä mukaa kun poistumisajankohta lähestyy. Koska tallenteet säilyvät niin lyhyen ajan (90 vrk), niin tarkka poistumisaika olisi hyvä nähdä ilman että tarvitsee alkaa itse laskeskella, milloin se on

 

Paikallisuutisten valinta toimi aiemmin ihan normaalisti, tilanne on muuttunut ehkä parin viikon sisällä. Ilmoittelen asiakaspalveluun.


@Katti37@  kirjoitti:


@LuMaria@  kirjoitti:

@Jannen78 , @Katti37 , @madass ja @Ocxid : mainitsitte haasteista kelaamisessa. 


Ongelma on selvityksessä. Selvitystyötä auttaa, jos voisitte kertoa katsotteko tallenteita sovelluksella vai digiboksilla? Onko käytössä Telian nettiliittymä? Lisäksi olisi hyvä tietää mitä sisältöä katsoessa ongelma ilmenee, esim. pelkästään tietyltä kanavalta tallennetuissa ohjelmissa? Jos haaste koskee kaikkia tallenteita, esimerkit voivat auttaa syyn selvittämisessä. 🙂>


 


Voitte tottakai olla myös yhteydessä asiakaspalveluun




Katsomme tallenteita digiboksilla. Käytössä on Telian laajakaista. Ainakin mainoskanavilla on ongelmaa ilmennyt eikä rajoitu vain tiettyihin ohjelmiin.




Sama ongelma meilläkin, digiboxilta katsotaan tallenteita. Käytössä Telian laajakaista. Yhtäkkiä viime viikolla kaukosäätimen keskellä olevan pyörylän kelaus alkoi tökkiä. Kun painaa esim. nuolta oikealle, ohjelma miettii hetken, ja kelaa sitten jonkun pätkän. Kun yrittää useamman kerran uudelleen, kelaus jää näyttämään samaa kohtaa uudelleen. Jos kelaa >> näppäimellä, kelaus ei tahdo pysähtyä oikeaan paikkaan. Lisäksi täytyy painaa uudestaan keskinappia, jotta tallennuksen katselu jatkuu. Uuden Telia tallennuspalvelun kanssa on pelkästään ongelmia. Entinen listaus oli paljon selkeämpi. Nyt pitää muistaa, onko tallentanut yksittäisenä vai sarjana. Ja täytyy muistaa millä kirjaimella ohjelma alkaa. Lisäksi toistuviin tallennuksiin tulee kaikki mahdolliset uusinnat. Ei hyvää sanottavaa tästä muutoksesta. 


 


Edit SannaMKoo: lisätty lainaus johon tällä kommentilla vastattiin

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Olisiko mahdollista kehittää TV sovellus joka asennetaan televisioiden sovelluskaupoista? 

Käytössäni on laajakaista ja telia tv digiboxi. Ongelmana on ollut jo jonkin aikaa se, että kaukosäädin ei toimi kunnolla boxin kanssa (kaukosäätimessä uudet paristot).  Boxi vastaa hitaasti säätimen painalluksiin ja tallenteita katsoessa esim. keilaaminen lähes mahdotonta koska kelaus ei pysähdy. Digiboxi yritetty päivittää palauttamalla tehdasasetukset, ongelma poistunut hetkeksi kunnes ilmenee uudelleen. Ongelma on omassa sekä eri taloudessa asuvan äitini koneissa samanlainen. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Jannen78 , @Katti37 , @Helkkyli1 , ja @minttukoko : Miltä tilanne on vaikuttanut tiistain jälkeen? 

Julkaisimme tiistaina korjauksen digiboksin hidasteluun. Jos digiboksi ei ole päivittynyt sen jälkeen, kannattaa se käynnistää uudelleen, jotta päivitys asentuu. Jos ongelmat ovat päivityksen jälkeen jatkuneet, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tutkia tilannetta tarkemmin

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Katti37@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

@Katti37@  kirjoitti:

Olisiko tallenteisiin mahdollista saada poistumisaika näkyviin. Aiemmin ne näkyivät, mutta nyt vain tallennuspäivä ja alkamisaika.

 

Mihin on hävinnyt asetuksista mahdollisuus valita, minkä alueen Ylen paikallisuutiset näkyvät? Asetuksissa vain Uusimaa sekä joku toinen eteläisen Suomen alue. Ei paljon innosta täällä Pohjois-Pohjanmaalla.


Huomasitko tämän ketjun, johon lisäsin pari maistiaiskuvaa siitä, miltä tallenteiden selailu voisi tulevaisuudessa näyttää? Olisiko kuvissa esitetty tapa hyvä selkiyttämään tallenteiden poistumisaikaa?

 

Paikallisuutisten valintamahdollisuutta ei ole rajattu pelkästään Etelä-Suomeen, vaan sinun pitäisi pystyä valitsemaan oman alueesi paikallisuutiset kuten ennenkin. Olethan siis yhteydessä asiakaspalveluun ongelman selvittämiseksi. 🙂>


@LuMariaKaipailen ihan kellonaikaa (ja päivämäärää), milloin tallenne poistuu. Nyt Saatavilla-tieto kerrotaan päivissä, tunneissa ja minuuteissa sitä mukaa kun poistumisajankohta lähestyy. Koska tallenteet säilyvät niin lyhyen ajan (90 vrk), niin tarkka poistumisaika olisi hyvä nähdä ilman että tarvitsee alkaa itse laskeskella, milloin se on

 

Paikallisuutisten valinta toimi aiemmin ihan normaalisti, tilanne on muuttunut ehkä parin viikon sisällä. Ilmoittelen asiakaspalveluun.


Kiitoksia! Pistin toiveesi tallenteiden poistumisaikaan liittyen muistiin ja katsomme voisiko tämän toteuttaa. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Selvitämme asiaa. 🙂>

Käyttöjärjestelmiä on monia, ja kaikile alustoille ei voi tehdä omaa sovellusta. Oliko mielessäsi jokin tietty TV-käyttöjärjestelmä, jolle haluaisit sovelluksen?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@LuMaria@  kirjoitti:

Selvitämme asiaa. 🙂>

Käyttöjärjestelmiä on monia, ja kaikile alustoille ei voi tehdä omaa sovellusta. Oliko mielessäsi jokin tietty TV-käyttöjärjestelmä, jolle haluaisit sovelluksen?


Android TV:stä lienee helpoin aloittaa koska Android-sovellus teiltä jo löytyykin.

Päivityksen jälkeen laite toiminut normaalisti eikä ongelmaa ole esiintynyt ainakaan omassa laitteessani. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Guide ei toimi nettisivuilla ja kun yrittää tehdä häiriöilmoitusta, niin ei toimi sekään. Hienoa. Kehitetään tässä nyt sitten.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass@  kirjoitti:

Guide ei toimi nettisivuilla ja kun yrittää tehdä häiriöilmoitusta, niin ei toimi sekään. Hienoa. Kehitetään tässä nyt sitten.


Kertoisitko vähän tarkemmin ohjelmaoppaan toimimattomuudesta? Aukeaako ohjelmaopas normaalisti? Saatko jonkin virheviestin, ja jos saat, niin missä vaiheessa? Millä selaimella käytät ohjelmaopasta?

Minkälaiseen ongelmaan törmäsit häiriöilmoitusta tehdessä? Häiriöilmoituksia voi tehdä asiakaspalveluumme myös esimerkiksi puhelimitse.