Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Guidessa kun painaa sitä ärrää, että tallenna, niin yläreunaan pamahtaa orassi palkki, jossa lukee, että tallennus ei onnistu. Aivan sama kaikilla kanavilla ja selain on chrome. Häiriöilmoituskaavakkeen ongelmassa en enää muista mitä se herjasi.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@madass@  kirjoitti:

Guidessa kun painaa sitä ärrää, että tallenna, niin yläreunaan pamahtaa orassi palkki, jossa lukee, että tallennus ei onnistu. Aivan sama kaikilla kanavilla ja selain on chrome. Häiriöilmoituskaavakkeen ongelmassa en enää muista mitä se herjasi.


Kiitos lisätiedoista. Olemme tunnistaneet tämän tallennusongelman. Pyrimme korjaamaan etätallennuksen ongelmia parhaamme mukaan, mutta nykyistä etätalennussivua ei kuitenkaan enää kehitetä. 

Haluatko tallentaa ohjelmat nimenomaan digiboksin kovalevylle? Jos tämä ei ole välttämätöntä, kannattaa kokeilla Telia TV sovellusta tallenteiden asettamiseksi. Sovellus löytyy iOS- ja Android-laitteiden sovelluskaupoista, ja tarvittaessa saat Telia TV käyttäjätunnuksen sovelluksen käyttöä varten ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Taitaa olla heinäsirkan soittoa, mikä kuuluu kehitysosaston oven takaa?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Kuten arvasin, tämä koko keskustelu Telia tv:n kehittämisestä on pelkkää huuhaata ja sanahelinää. Koko palvelu on saatu sekaisin. Tallenteita katoaa itsestään, C More- kirjasto on tuhottu digiboksilla (monista sarjoista puuttuu jaksoja/samoja jaksoja on moneen kertaan)... Tallenteiden säilymisaikaa ei osata nostaa 3kk ylöspäin - Telialla tallenteet säilyvät lyhimmän ajan mitä kilpailijoilla. Myöskään uusia sovelluksia ei saada tuotua digiboksin asiakkaille käyttöön, kuten Netflix ja Yle Areena. Kehitys ei näy missään. Ei ihme, että Telia menettää joka vuosi tv-asiakkaita kilpailijoilleen. Miksi Telialta puuttuu intohimo ja arvostus, ja halu kehittää tv- palveluaan?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Vain heinäsirkan siritystä kuuluu kehitysosastolta. Taitaa kuulua myös Telian johto-osastoltakin.

Kunniamerkki +4

Mennyt aivan mahdottomaksi tallenteiden kanssa. Osa puuttuu listoilta/katoaa. Tallennelistalla tyhjiä aukkoja alusta loppuun, ei vain esim. jonkin tietyn päivän kohdalla. Toivottavasti kadonneet tallenteet palautuvat takaisin! Ei auttanut järjestelmän uudelleen käynnistys. Miten ihmeessä tästä on tullut näin epäluotettava. Vanha tallennenäkymä pitäisi palauttaa takaisin vähintään siksi aikaa, että uusi saadaan toimimaan kuten sen kuuluisi toimia ja ilman että asiakkaat joutuvat kärsimään jatkuvista bugeista.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Näitä ongelmia tuntuu riittävän. Kaikki mainitut tuttuja. Liian.

Virhe 722 viime aikoina tutuksi. Joitakin ohjelmia ei vaan voi katsoa. Tallentaa voit 🙂> kai ?.

 

Mitä Teliassa on suunnitelmia asian korjaamiseksi ?

Moni kokenut "valtiomies" , anteeksi "valtiohenkilö", on esittänyt vakavasti: palautus 2020 joulukuun tilanteeseen. Silloin kaikki oli hyvin, jos vertailuna sen jälkeinen aikakausi. Karmeeta.

4 kk:tta aivan karmeeta. Ja tuntuu vain syvemmälle suohon menevän.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35 Katsotko C Morea digiboksilla ilman Telian laajakaistaa vai Telian laajakaistalla? Esimerkit puuttuvista jaksoista voisivat auttaa ongelman selvittämisessä. 

 

@jarkko35 ja @Katti37, mainitsitte molemmat että tallenteita on kadonnut. Olemme huomanneet, että MTV3:lta, Avalta ja Subilta tehtyjä tallenteita on kadonnut. Aiheesta löytyy myös häiriötiedote. Onko teiltä kadonnut muilta kanavilta tehtyjä tallenteita? Jos on, esimerkit auttavat ongelman ratkaisemisessa. 

En ymmärrä ollenkaan Telian logiikkaa tässä asiassa, jos oikeasti halutaan tehdä huippupalvelu jota ihmiset haluaa käyttää, miksi esim. pitää olla erikseen 

palvelu laajakaistalla tai ilman laajakaistaa? Sama juttu näissä että laajakaistan kanssa palvelussa peruskanavat lähetetään HD laadulla mutta ilman laajakaistaa ei lähetetä HD laadulla. Mikä idea?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@kshji@  kirjoitti:

Näitä ongelmia tuntuu riittävän. Kaikki mainitut tuttuja. Liian.

Virhe 722 viime aikoina tutuksi. Joitakin ohjelmia ei vaan voi katsoa. Tallentaa voit 🙂> kai ?.

 

Mitä Teliassa on suunnitelmia asian korjaamiseksi ?

Moni kokenut "valtiomies" , anteeksi "valtiohenkilö", on esittänyt vakavasti: palautus 2020 joulukuun tilanteeseen. Silloin kaikki oli hyvin, jos vertailuna sen jälkeinen aikakausi. Karmeeta.

4 kk:tta aivan karmeeta. Ja tuntuu vain syvemmälle suohon menevän.


Julkaisemme huomenna digiboksille päivityksen, raportoisitko toistuuko virhekoodi 722 vielä päivityksen jälkeenkin? 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Juu, meiltäkin on kadonnut maikkarin ohjelmia ja on jäänyt tallentumatta ajastuksesta huolimatta. Rouva osoittaa sormella minua, vaikka olen syytön. Sormella pitääkin osoittaa Teliaa, ja jätän sanomatta millä sormella.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Nyt alkaa mennä hermo! Yritin töiden jälkeen jatkaa tallenteen katselua, mutta nyt katsottavissa on pelkästään "yksittäisiä" tallenteita, ei enää ollenkaan "toistuvia tallenteita". Ne ovat hävinneet. Ja tästä me asiakkaat vielä maksamme!!

Kunniamerkki +6

Nyt tallennuksiin ovat ilmestyneet kaikki tallennukset, mitkä mahtuvat siihen 3 kk sisään. Joka ainoa. Kaikki aikaa sitten poistetut. Kaikki jaksot jatkuvista tallennuksista, myös ne joiden jatkuva tallennus on poistettu. Ja nyt kun yrittää poistaa jotain jo "haamuna" palannutta jaksoa, ilmestyy tämä jakso välittömästi takaisin. Listalla on jopa jaksoja joiden 3kk raja on mennyt umpeen ja ovat automaattisesti poistuneet. 

Sama täällä näkyy 18 haamutallennetta vaikka pitäis olla 2. Sitten ku meet katsomaan niin kadonnu kaikki. Surkein palvelu ikinä

Kunniamerkki +4

@LuMaria@  kirjoitti:

@jarkko35 Katsotko C Morea digiboksilla ilman Telian laajakaistaa vai Telian laajakaistalla? Esimerkit puuttuvista jaksoista voisivat auttaa ongelman selvittämisessä. 

 

@jarkko35 ja @Katti37, mainitsitte molemmat että tallenteita on kadonnut. Olemme huomanneet, että MTV3:lta, Avalta ja Subilta tehtyjä tallenteita on kadonnut. Aiheesta löytyy myös häiriötiedote. Onko teiltä kadonnut muilta kanavilta tehtyjä tallenteita? Jos on, esimerkit auttavat ongelman ratkaisemisessa. 


@LuMaria Maikkarin tallenteet olivat juurikin niitä, joita oli meiltä paljon kadonnut. Tiistaina klo 17 aikoihin palautuivat. Toivottavasti tätä ei enää jatkossa tapahtuisi.

 

Kunniamerkki +6

Tänään taasen Mtv3:lta ei voi laittaa äänityksiä päälle. Eikä Neloselta. Jopa valmiiksi laitetut jopa valmiiksi laitetut tulevat äänitykset ovat hävinneet.


@Wiikari@  kirjoitti:

Tänään taasen Mtv3:lta ei voi laittaa äänityksiä päälle. Eikä Neloselta. Jopa valmiiksi laitetut jopa valmiiksi laitetut tulevat äänitykset ovat hävinneet.




Olemme eilen tehneet korjauksia palveluun. Oletko kokeillut käyttää digiboksista virtajohtoa hetken irti ja laittanut sen jälkeen takaisin paikalleen? Digiboksi lähtee lataamaan uutta ohjelmistioa tämän toimenpiteen jälkeen ja tallenteiden pitäisi lähteä toimimaan.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Päivityksen jälkeen ei meidän taloudessa tullut muutosta mtv kanavilla. Ja edelleen osa kuvakkeista ilman kuvaa tai osassa mikä sattuu kuva.

Kunniamerkki +6

Digiboxi on aina öisin virraton. Voin tietysti illalla, kun menen kotiin, tarkistaa ohjelmiston version. Vai näkyykö nämä korjaukset ohjelmaversion muutoksena?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Olemme julkaisseet digiboksille tallennuspalvelun virheisiin korjauksia alkuviikosta ja viimeksi tänään n. klo 11, ja lähipäivien aikana julkaisemme tarpeen mukaan lisäpäivityksiä. Tällä hetkellä tilanne on parantunut oleellisesti alkuviikkoon verrattuna. Raportoikaa meille jos huomaatte vielä virheitä. Voitte kirjoittaa löydöksiänne tähän ketjuun, ja lisäksi suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme kaikki virheet viankorjauksen tiedoksi tarvittavien asiakas- ja lisätietojen kera.

 

Suosittelen seuraavia toimenpiteitä:

  1. Ota digiboksista virtapiuha irti hetkeksi, noin 10 sekunniksi. On tärkeää nykäistä virtajohto irti, sillä valmiustilassa (digiboksin punainen valo on päällä) oleva digiboksi ei lataa ohjelmalistauksia tai mahdollisia päivityksiä.
  2. Voit myös seurata häiriötiedotteita, jotka löytyvät täältä. Sinne tulee nopeasti ajantasaista tietoa myös tähän tallennuspalvelun häiriöön liittyen.

 

Olemme erittäin pahoillamme häiriön aiheuttamasta harmista.

 

@jarkko35: Tallenteita on hävinnyt ja palautunut korjausten myötä. Miltä tilanne näyttää omalla digiboksillasi, kun olet käynnistänyt sen uudelleen?

@Wiikari: Vain osa korjauksista näkyy ohjelmaversion muutoksena.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Itselläni Tallennuspalvelu toimii nyt paremmin tällä viikolla tulleen päivityksen ansiosta. Kiitos siitä. Myös visuaalisesti tallennus- valikko näyttää jo paljon paremmalta, ja muutenkin olen tyytyväinen digiboksin näkymään. Tärkeintä kuitenkin, että nyt tallenteita pystyy taas katsomaan, ja uusia ohjelmia tallentamaan. Siitä me asiakkaat maksamme joka kuukausi, pitää muistaa, että Tallennuspalvelu on lisämaksullinen palvelu, eli ei kuulu digiboksin kuukausihintaan. Siksi sen pitäisi toimia moitteetta. Kiitosta myös uudistetusta Haku- palvelusta. Parantui huomattavasti aiemmasta. 

 

Huomasin muuten, että Paramount+ kirjastossa Telian DIGIBOKSILLA, on sarjassa Happyish jakso numero 2 kahteen kertaan, ja jaksoa 3 ei ole ollenkaan. Lisäksi South Parkista puuttuu jaksoja välistä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@jarkko35  kirjoitti:

 


Huomasin muuten, että Paramount+ kirjastossa Telian DIGIBOKSILLA, on sarjassa Happyish jakso numero 2 kahteen kertaan, ja jaksoa 3 ei ole ollenkaan. Lisäksi South Parkista puuttuu jaksoja välistä.




 


Kiitokset huomioista. Vinkkasin näistä eteenpäin, niin saadaan korjaukseen! 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Uutena vikana tänään ilmestyi, kun laittaa boxista tallennusta tulee yhteysvirhe ilmoitus.

Eilen ilmoitteli, että liian monta laitetta. Ei ollut kuin kaksi. Sitten ilmoitti, että tuntematon virhe. Toissa päivänä kun jatkoi katselua "jatka katselua" kuvakkeella, niin joka kerta tekstit katosi ja ne piti laittaa päälle erikseen. Monta kertaa kokeilin ja aina tiputti tekstityksen pois päältä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Ocxid@  kirjoitti:

Uutena vikana tänään ilmestyi, kun laittaa boxista tallennusta tulee yhteysvirhe ilmoitus.




@Ocxid Tuliko tuo uusi tämänpäiväinen vika nyt tuon viimeisimmän korjauspäivityksen jälkeen vai aiemmin? 



@  kirjoitti:

Eilen ilmoitteli, että liian monta laitetta. Ei ollut kuin kaksi. Sitten ilmoitti, että tuntematon virhe. Toissa päivänä kun jatkoi katselua "jatka katselua" kuvakkeella, niin joka kerta tekstit katosi ja ne piti laittaa päälle erikseen. Monta kertaa kokeilin ja aina tiputti tekstityksen pois päältä.


 




  Oletko testannut nyt uusimman korjauspäivityksen jälkeen katoaako tekstit edelleen "jatka katselu" -toiminteella? Tai ilmoittaako vielä tuntematonta virhettä?