Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**


Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

 

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omista ketjuistaan: Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset & SDMC DV8919 -digiboksin ohjelmistopäivitykset. Ketjut on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 

@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021
Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂
Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate ja @mpiki , annoitte molemmat palautetta sarjatallenteiden näkymisestä yksittäisten tallenteiden listassa.
Yksittäisten tallenteiden lista on tosiaan sitä haasteellisempi selattava, mitä enemmän tallenteita on. Pohdimme miten käyttökokemusta voisi parantaa kaikille, myös ahkerille tallentajille 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

No siis miksei tuota voi palauttaa siihen aiempaan eli että sarjatallennukset näkyvät vain sarja-osiossa?

Hieno uutuus mentiin pilaamaan heti seuraavassa päivityksessä...

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Joskus tulee sellainen ajatus mieleen, että miksi minä maksan rahaa tästä palvelusta?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Eeros@  kirjoitti:

Joskus tulee sellainen ajatus mieleen, että miksi minä maksan rahaa tästä palvelusta?




Onko kyseinen tallenne milloin tallennettu? Toistuuko virheilmoitus koko ajan samassa tallenteessa vai tuleeko sitä eri tallenteissa jatkuvasti? Meillä on tiedossa, että 4.- 5.6. välillä tehdyissä tallenteissa esiintyy häiriöitä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate@  kirjoitti:

No siis miksei tuota voi palauttaa siihen aiempaan eli että sarjatallennukset näkyvät vain sarja-osiossa?

Hieno uutuus mentiin pilaamaan heti seuraavassa päivityksessä...


Ratkaisu on työn alla ja tulee digibokseille näillä näkymin lomakauden jälkeen. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7
Kesälomakausi on täällä ja mekin Telia TV:n kehitystiimissä lomailemme erityisesti heinäkuun aikana. Tiedoksenne, että emme julkaise lomien aikana Telia TV -palveluihin muita kuin täysin välttämättömiä päivityksiä, koska moni päivitysten kannalta kriittinen henkilö on ansaitulla lomalla.

Taustalla työt jatkuvat kuitenkin myös kesän aikana, ja lomien jälkeen palveluidemme päivitykset jatkuvat suunnitelmien mukaisesti.
 
Täällä Yhteisössä moderaattorit ja tekniset asiantuntijat päivystävät koko kesän ja vastaavat kysymyksiinne tuttuun tapaan. 
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

No jos tuo "ratkaisu" tarkoittaa toiminteen/näkymän palauttamista sellaiseksi, mitä se oli heti sarjatalletusmahdollisuuden alussa, niin mikä oli ajatus, että sarjatallenteet mentiin myöhemmin tuuppaamaan mukaan kaikkien talletusten näkymään?   Tää ajatusmaailma olis mukava tietää... 🙄>

 

Jos taas "ratkaisu" tarkoittaa jotain muuta, niin sitä kai sit ihmetellään syksyllä... 😑>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Tää keskusteluaihe vois olla vakiona tuossa päänäkymässä... ...on nyt vajonnut jo aika alas, eikä oo heleppo löytää...??? 🤔>

 

btw. Viäläkin ihmettelen, että tuoreimpaan kannanottoon ei suoraan pääse aiheotsikosta, vaan pitää hankalasti avata aihepiiri, kelata sivun loppuun ja vasta sieltä voi valkata vimoisen (tai muun haluamansa) sivun, minkä loppuun kelaamalla sit näkee tuoreimman. 

Sivunumeronavigaattori ainakin kai vois olla oletuksena myös sivujen ylälaidassa...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@DigiHate  kirjoitti:

Tää keskusteluaihe vois olla vakiona tuossa päänäkymässä... ...on nyt vajonnut jo aika alas, eikä oo heleppo löytää...??? 🤔>




Kyllä, pitäisi ehdottomasti olla kiinnitettynä sivun yläreunaan. Tällä hetkellä keskustelun kiinnitys ei onnistu ja pyrimme löytämään siihen ratkaisun. Sitä ennen löydät tämän keskustelun TV-osiosta sivun oikeassa reunassa (puhelinnäkymässä sivun alareunassa) olevasta Tiedotteet-laatikosta:


 



 


Toinen vinkki ja vaihtoehto on sellainen, että lisää tämä keskustelu Kirjanmerkkeihin ketjun oikeassa yläreunassa olevan Valinnat-napin kautta, niin saat tämän keskustelun Yhteisön etusivulle pikalinkiksi.


 




 






@DigiHate  kirjoitti:

btw. Viäläkin ihmettelen, että tuoreimpaan kannanottoon ei suoraan pääse aiheotsikosta, vaan pitää hankalasti avata aihepiiri, kelata sivun loppuun ja vasta sieltä voi valkata vimoisen (tai muun haluamansa) sivun, minkä loppuun kelaamalla sit näkee tuoreimman. 


Sivunumeronavigaattori ainakin kai vois olla oletuksena myös sivujen ylälaidassa...




Toimme Yhteisön etusivulle uudistetun Uutisvirran, siinä pääset suoraan viimeisimpään viestiin tai ensimmäiseen lukemattomaan viestiin. Tai otsikkoa klikkaamalla ketjun aloituspostaukseen.


 




Tietyistä syistä johtuen emme saaneet tuotua vastaavaa näkymää esimerkiksi TV-osioon. Pyrimme löytämään tähänkin ratkaisun mutta tässä menee vielä jonkin aikaa.


 


Tällä hetkellä, jos ketju sisältää uusia lukemattomia viestejä niin siitä löytyy linkki, josta pääsee ensimmäiseen lukemattomaan viestiin:


 



Olikos tämä nyt se paikka minne saa laittaa taas yhden toiveen edellisten lisäksi, että Telia TV saisi Android TV:lle appsina?

Digiboksia en kaipaa, sellainen on jo. nVidia Shield hoitaa mediapuolta. Oikeastaan ainoa mikä siitä puuttuu on Telia TV ja sitäkin kaipaan siksi että HBO tulee sitä kautta.

 

Pitkästä aikaa täällä lueskelemassa ja mielenkiinnolla odotan millaisia satuja tällä kertaa tulee Android TV sovelluskehityksen osalta. Viimeksi tuli ihan sitä itseään miten sovellus pitää koodata alusta asti uudestaan, vaikka Telia TV sovellus toimi oikein hienostai Android TV laitteessa - hiirellä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@squrppi  kirjoitti:

Olikos tämä nyt se paikka minne saa laittaa taas yhden toiveen edellisten lisäksi, että Telia TV saisi Android TV:lle appsina?


Digiboksia en kaipaa, sellainen on jo. nVidia Shield hoitaa mediapuolta. Oikeastaan ainoa mikä siitä puuttuu on Telia TV ja sitäkin kaipaan siksi että HBO tulee sitä kautta.


 




On, tämä on juuri se paikka. Osa jengistä on vielä lomilla, joten en osaa juuri nyt sanoa muuta kuin että kiitos toiveesta. Kunhan saadaan jengi takaisin töihin ja arki taas rullaamaan niin pyydän ketjuun vastauksia ja tietoa siltä osin, kun se vain on mahdollista 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Lehmät lentää ennen kuin Telia-TV sovellus tulee Android televisioon. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@DigiHate  kirjoitti:

Tää keskusteluaihe vois olla vakiona tuossa päänäkymässä... ...on nyt vajonnut jo aika alas, eikä oo heleppo löytää...??? 🤔>


 


btw. Viäläkin ihmettelen, että tuoreimpaan kannanottoon ei suoraan pääse aiheotsikosta, vaan pitää hankalasti avata aihepiiri, kelata sivun loppuun ja vasta sieltä voi valkata vimoisen (tai muun haluamansa) sivun, minkä loppuun kelaamalla sit näkee tuoreimman. 


Sivunumeronavigaattori ainakin kai vois olla oletuksena myös sivujen ylälaidassa...




Palaan näihin, teimme juuri uudistuksen jossa yhtä vaille kaikki nämä mitä tuossa kirjoitat, on korjattu 🙂>

Täällä kerron uudistuksesta tarkemmin.

Kerrottakoon nyt kaikille julkisesti, että olen nyt onnellisessa asemassa kun Telian kanssa 2v määräaikainen kakku on parin viikon päästä lusittu ja pääsemme vaihtamaan kilpailijan palvelun käyttöömme. Ei tämä Telia nyt sitten näiden kahden vuoden odottelun aikana saanut palvelujaan kuosiin. Hitto mitä puuhastelua.

Ja samaan syssyyn vaihdettiin perheen puhelinliittymätkin pois Telialta.

Toivottavasti muillakin tyytymättömillä on rohkeus tehdä ratkaisuja.

Kiitos ja hyvästi, Telia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@LordKhaos  kirjoitti:

Kerrottakoon nyt kaikille julkisesti, että olen nyt onnellisessa asemassa kun Telian kanssa 2v määräaikainen kakku on parin viikon päästä lusittu ja pääsemme vaihtamaan kilpailijan palvelun käyttöömme. Ei tämä Telia nyt sitten näiden kahden vuoden odottelun aikana saanut palvelujaan kuosiin.




Tosi harmi kuulla, että päädyit ja päädyitte tällaiseen ratkaisuun. Toki ymmärrän, jos on pitkittyneitä ongelmia palveluiden kanssa. Ei hyvä.


 


Huomasin, että olet kertonut erityisesti tallennuksiin liittyvistä ongelmista, toki siinäkin on jo paljon mutta onko jotain muuta mitä haluaisit kertoa vielä tässä vaiheessa, palautteena meidän suuntaan?


 


Kiitos, kun olit täällä mukana kertomassa ongelmista joihin törmäsit, sitä varten tämä ketju meillä on pystytetty. Vaikka onkin jo myöhäistä niin pahoittelut ongelmista. Toivottavasti nähdään kanssasi vielä kuitenkin joskus 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Jään kyllä odottamaan mielenkiinnolla mitä tämä syksy tuo tullessaan Telia tv:n palveluihin. Paljon luvattiin ennen kesälomille jäämistä. Oli puhe, että digiboksille saadaan vihdoin useampia sovelluksia, ja palvelu ns. luodaan uudelleen. Näinköhän käy, vai liekö ollut vain sanahelinää. Ikävä kyllä uskon, että mitään asiakkaalle näkyvää muutosta tuskin tulee vielä parin vuoden sisällä, Telialla kun kaikki on niin hidasta!

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Telia TV:n kehitystiimikin on nyt palannut lomilta ja vastailen taas viesteihin koko tiimin terveisten kera keväältä tuttuun tapaan. 🙂> 

 

Heinäkuussa tallennuspalvelun haasteet vaivasivat monia. Tallenteita saattoi puuttua tai niissä saattoi ilmetä häiriöitä, ja ruudulle ilmestyi virhekoodi 722. Korjaus on viety tuotantoon, eli ongelmia uusien tallenteiden kanssa ei pitäisi ilmetä. Virhetilanteen aikana tallennetuissa ohjelmissa ja ohjelmakirjastoissa voi kuitenkin vielä ilmetä haasteita, sillä näitä vanhoja tallennuksia emme pysty korjaamaan. Joissain tilanteissa voi auttaa, jos kelaa tallenteen virheellisen kohdan yli. 

 

Päivän hyvinä uutisina on yksi pieni päivitys ja yksi iso uudistus: 

Ensiksikin päivitämme tallenteiden listanäkymää lähiaikoina niin, että sarjatallenteet eivät enää näy yksittäisten tallenteiden joukossa. 

 

Toiseksi: Telia TV sovellus on tulossa Android TV:lle loppuvuoden aikana! 
Olette toivoneet tätä paljon (@squrppi , @mikkooks , @Eeros ja @jarkko35), ja olemme työstäneet sovellusta kulisseissa. 

Tarkkaa aikataulua en ikävä kyllä pysty kertomaan, sillä työ jatkuu vielä. Palaan heti asiaan, kun aikataulut tarkentuvat. Tämä kuitenkin tiedoksi tässä vaiheessa, että toiveenne on kuultu ja siihen ollaan myös vastaamassa. 🙂>

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35  kirjoitti:

Jään kyllä odottamaan mielenkiinnolla mitä tämä syksy tuo tullessaan Telia tv:n palveluihin. Paljon luvattiin ennen kesälomille jäämistä. Oli puhe, että digiboksille saadaan vihdoin useampia sovelluksia, ja palvelu ns. luodaan uudelleen. Näinköhän käy, vai liekö ollut vain sanahelinää. Ikävä kyllä uskon, että mitään asiakkaalle näkyvää muutosta tuskin tulee vielä parin vuoden sisällä, Telialla kun kaikki on niin hidasta!


Ennen kesää luvatut asiat eivät olleet sanahelinää. Loppuvuoden aikana on tulossa tuo edellä mainittu Android TV:n sovellus, uusi versio Telia TV:n selainversioon ja uudistuksia digiboksipuolellekin. 🙂>

Antakaa potkut koko kehitystiimille johtajineen. Ei luulis olevan kauheen vaikeeta kehittää ominaisuudet ja palvelut kilpailijoiden tasolle.

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ehkä olisi oikeasti aiheellista vaihtaa työntekijöitä, kun Telian tv- palvelu on jo vuosien ajan laahannut kilpailijoiden jäljessä. Kunnianhimo ja tehokkuus loistaa poissaolollaan. Vieläkään ei onnistu saumaton tallenteiden katselu digiboksin, selaimen ja sovelluksen välillä - eli ei voi jatkaa saman tallenteen katselemista kesken jääneestä kohdasta toisella laitteella! Tämä on ollut kilpailijoiden palveluissa arkipäivää jo ikuisuuden! Kilpailijoilla onnistuu myös Nelosen kanavien HD- verkkotallennus, Telialla ei vieläkään! Lisäksi Telialla on markkinoiden lyhin tallenteiden säilymisaika, 90 päivää, eli ei edes ihan 3 kuukautta! Miksi ihmeessä?! Eikö tosiaan ole rahkeita enempään? Lisäksi kilpailijoiden digiboksit ovat kodin viihdekeskuksia, joiden kautta katsellaan kymmeniä suoratoistopalveluita. Telian boksilta löytyy kaksi sovellusta! Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@LordKhaos  kirjoitti:

Antakaa potkut koko kehitystiimille johtajineen. Ei luulis olevan kauheen vaikeeta kehittää ominaisuudet ja palvelut kilpailijoiden tasolle.




Kiitos. @LuMaria tuossa ylempänä kertoi mitä seuraavana on tulossa, ei toki auta enää tässä vaiheessa mutta tiedoksi, että uutta on tulossa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@jarkko35  kirjoitti:

Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?




Se on ihan totta, että tekemistä meillä riittää. Töitä kuitenkin tehdään koko ajan ja kuten @LuMaria eilen kertoi niin seuraavana on tulossa sovellus Android TV:lle ja selainversio uudistuu myös. Uunissa muhii toki muutakin mutta tässä on mitä voidaan tässä vaiheessa kertoa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:

Miksi tämä on näin? Mitä te työntekijät teette päivät pitkät?


Se on ihan totta, että tekemistä meillä riittää. Töitä kuitenkin tehdään koko ajan ja kuten @LuMaria eilen kertoi niin seuraavana on tulossa sovellus Android TV:lle ja selainversio uudistuu myös. Uunissa muhii toki muutakin mutta tässä on mitä voidaan tässä vaiheessa kertoa.


Mielestäni on edistystä, että myönnetään tekemisen määrä. Aika monta vuotta annettiin ymmärtää toisin kaiken maailman korulausein ja konepelti-viittauksin höystettynä sekä vastaamalla kysymyksiin kuitenkaan vastaamatta mitään.

 

Seuraan mielenkiinnolla tätä sivusta, itse hyppäsin kilpailijan kelkkaan yli vuosi sitten ja sittemmin Apple TV -laitteen hankittuani olen päättänyt luopua myös kilpailijan boksista määräaikaisen sopimuksen päättyessä, tallennussopimuksen kuitenkin pidän. Näkyy näppärästi tallennukset Apple TV:lläkin (mainitaan reiluuden nimissä, että niin taitaa Teliallakin olla ATV:lle sovellus)

 

Jos tuosta viihdeboksista nyt tosiaan saadaan monipuolinen ja yhtenäinen laite sovelluksineen ja kaistasta riippumatta niin voin ehkä joskus tulevaisuudessa varauksella suositella sitä jollekin, nykyisin olen lähinnä kehottanut välttämään jos joku on tuota harkinnut. Itselleni tuskin hankin enää.

Kunniamerkki +6

Keväällä lupailtiin tällaista :

  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana

Miten tallennuksiin liittyvä hakutoiminto on parantunut? Onko sellaista?
Tätähän on toivottu jo vuosia.

Onko Telian digiboksi-toteutuksessa edes teknisesti mahdollista toteuttaa hakua käyttäjän pilveen tekemistä tallennuksista?
Jotenkin tuntuu, että toteutusta ei ole edes mahdollista tehdä, kun sitä ei vuosiin ole tehty toiveista huolimatta.
Tätä ei ehkä vain ole haluttu käyttäjille kertoa.