Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66691
Kirjoituksia 180068

Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja



Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja

1/121

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

Vastaa
120 vastausta

Poksuvau
Kommentaattori
Viestejä 43 kpl

111/121

@TeroRe  kirjoitti:

Ymmärrän, että olet närkästynyt ja turhautunutkin. Toivoisin kuitenkin, ettet vääristele sanomisiani. 

Kuten joku tuolla kirjoitti niin ollaan tämän ketjun myötä menossa oikeaan suuntaan. Hyvä tästä tulee, uskokaa pois 🙂 Yritetään löytää hyvä (tapauskohtainen) kompromissi viestinnän suhteen, tästä puhuin jo aiemmin. Opettelemme edelleen. 


Sääli jos omat laajasti tulkinnanvaraiset lausunnot ilman konkretiaa nyt tuntuu vääristellyiltä, toivottavasti se kertoo jotain. 

Vastaa

Eeros
Vakiokalustoa
Viestejä 87 kpl

112/121

Ratkaisin TV-palvelujen vajavaisuuden omalta kohdalta tilaamalla Sonyn 75" android television. Jatkossa katson Yle Areenaa, Netflixiä ym,ym sujuvasti. Vielä 1,5 vuotta ja Telia-TV lentää mäkeen.

Vastaa

Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 093 kpl

113/121

@jarkko35  kirjoitti:

Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.


Minulla on Arris VIP4302 -digiboksi niin mielestäni tämä olisi hyvä ratkaisu tai vaihtoehtoisesti lisätä ohjelmaoppaaseen kuten Netflix tai luoda "Sovellukset"-välilehti, jos saisimme sinne mm. Yle Areena, Youtube, Netflix, Disney jne. Sovellus helposti hukkuu sinne "Kirjasto"-välilehteen, kun ovat siellä ikään kuin piilossa aktiivikäyttäjältä 🙂

Vastaa

jarkko35
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 498 kpl

114/121

Voisiko Telia tv:n Tallennuspalvelua kehittää niin, että katselussa olevat tallenteet, eli tallenteet joiden katselu on aloitettu, mutta ei vielä lopetettu, tallentuisivat omaan Jatka katsomista- listaan? Tämä lista olisi Tallennukset- valikossa ensimmäisenä, siinä missä tällä hetkellä on Pian tallennuksessa- lista.

 

Nyt on työlästä etsiä niitä tallenteita joiden katselu on kesken, varsinkin kun tulee aika ahkerasti tallennettua. Ja tällä hetkellä on todella hölmöä, että kun menee tietyn sarjan kansioon, niin siinä ensimmäisenä, siinä "play"- nappulan kohdalla on viimeksi tallennettu jakso, vaikka olisi jo aloittanut aiemmin katsomaan kyseisen sarjan aiempaa jaksoa. Ymmärrättekö? On pakko ns. avata kansio ja etsiä jaksojen joukosta se katselussa oleva jakso. On tehty todella työlääksi tämä Telian tallennuspalvelu.

Vastaa

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

115/121

@Wiikari  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Wiikari  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Wiikari  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Todennäköinen juurisyy on löytynyt ja korjattu. Oletko kokeillut uudestaan, toimiiko Huutokauppakeisarin tallentaminen sarjassa nyt? Itselläni Huutokauppakeisari näyttää tallentuvan. 

Vastaa
0 tykkäystä

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

116/121

@Sekunti  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:

Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.


Minulla on Arris VIP4302 -digiboksi niin mielestäni tämä olisi hyvä ratkaisu tai vaihtoehtoisesti lisätä ohjelmaoppaaseen kuten Netflix tai luoda "Sovellukset"-välilehti, jos saisimme sinne mm. Yle Areena, Youtube, Netflix, Disney jne. Sovellus helposti hukkuu sinne "Kirjasto"-välilehteen, kun ovat siellä ikään kuin piilossa aktiivikäyttäjältä 🙂


C Moren tai sovellusten tuominen päävalikkoon on erinomainen idea. Ohjelmaopas voisi olla myös yksi paikka, jonka kautta C More -sovelluksen voisi avata. Tutkimme näitä vaihtoehtoja tarkemmin. 🙂

Vastaa

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

117/121

@jarkko35  kirjoitti:

Voisiko Telia tv:n Tallennuspalvelua kehittää niin, että katselussa olevat tallenteet, eli tallenteet joiden katselu on aloitettu, mutta ei vielä lopetettu, tallentuisivat omaan Jatka katsomista- listaan? Tämä lista olisi Tallennukset- valikossa ensimmäisenä, siinä missä tällä hetkellä on Pian tallennuksessa- lista.

 

Nyt on työlästä etsiä niitä tallenteita joiden katselu on kesken, varsinkin kun tulee aika ahkerasti tallennettua. Ja tällä hetkellä on todella hölmöä, että kun menee tietyn sarjan kansioon, niin siinä ensimmäisenä, siinä "play"- nappulan kohdalla on viimeksi tallennettu jakso, vaikka olisi jo aloittanut aiemmin katsomaan kyseisen sarjan aiempaa jaksoa. Ymmärrättekö? On pakko ns. avata kansio ja etsiä jaksojen joukosta se katselussa oleva jakso. On tehty todella työlääksi tämä Telian tallennuspalvelu.


Tätä on pohdittu yhtenä ominaisuutena uuteen listanäkymään, joka helpottaa suurten tallennemäärien selailua.

Vastaa
0 tykkäystä

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

118/121

Aivan ketjun alussa kerroin Tallennuspalvelun kehityksen seuraavista askelista, ja nyt on korkea aika palata niihin.

  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa on jo joissain näkymissä muutettu, ja selailu on niissä helpompaa.
  • Sarjatallenteiden järjestäminen kausittain etenee hyvää vauhtia. Ominaisuus on jo tuotannossa Telia TV sovellukselle, ja digibokseille päivitys tulee lähiaikoina.
  • Suurten tallennemäärien tehokkaampi selaaminen on työlistamme tärkeysjärjestyksessä ihan kärkisijoilla. Tähän liittyen olette erityisesti toivoneet vanhan listanäkymän palauttamista, mutta sarjatallenteiden vuoksi näkymä ei välttämättä tule olemaan täysin samanlainen vanhan version kanssa. Tämä yksinkertaisesti sen vuoksi, ettemme halua sarjatallenteiden aiheuttavan tulvaa kenenkään tallennelistaan.
  • Tallenteiden haku on asiakaspalautteen perusteella koettu tärkeäksi ominaisuudeksi, mutta edellä mainitut ovat nousseet tärkeysjärjestyksessä vielä korkeammalle. Hakutoimintojen kehittäminen on siis edelleen työlistalla.

Lisäksi käymme keskusteluja viestinnästä ja sen kehittämisestä. Palautteenne on auttanut meitä listaamaan kehitystarpeita ja viemään niitä eteenpäin.

Vastaa

Wiikari
Kommentaattori
Viestejä 60 kpl

119/121

@LuMaria  kirjoitti:

@Wiikari  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Wiikari  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Wiikari  kirjoitti:

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.


Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?


Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,


Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔


Olettaisin että palvelu (Telia Tv) tulee kuluttajille useammalta palvelimelta. Olisiko palvelin yhteinen tekijä tälle virheelle?

 


Todennäköinen juurisyy on löytynyt ja korjattu. Oletko kokeillut uudestaan, toimiiko Huutokauppakeisarin tallentaminen sarjassa nyt? Itselläni Huutokauppakeisari näyttää tallentuvan. 


Tallennus toimii nyt. Kiitos. Vielä kun saatte Heikki Silvennoisen kuvan pois huutokauppa keisarin kuvakkeesta.. Heh, tämä kyllä kaikkein vähäisin huolenaihe.

Vastaa

Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 093 kpl

120/121

@LuMaria  kirjoitti:

@Sekunti  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:

Olisko muuten mahdollista, että C more tulisi yläpalkkiin saatavaksi? Eli vaikka heti siihen Youtuben viereen. Kun kerran Youtubekin on sinne yläpalkkiin päässyt.


Minulla on Arris VIP4302 -digiboksi niin mielestäni tämä olisi hyvä ratkaisu tai vaihtoehtoisesti lisätä ohjelmaoppaaseen kuten Netflix tai luoda "Sovellukset"-välilehti, jos saisimme sinne mm. Yle Areena, Youtube, Netflix, Disney jne. Sovellus helposti hukkuu sinne "Kirjasto"-välilehteen, kun ovat siellä ikään kuin piilossa aktiivikäyttäjältä 🙂


C Moren tai sovellusten tuominen päävalikkoon on erinomainen idea. Ohjelmaopas voisi olla myös yksi paikka, jonka kautta C More -sovelluksen voisi avata. Tutkimme näitä vaihtoehtoja tarkemmin. 🙂


Kiitos! C More löytyy nyt ohjelmaoppaassa paikalla 122 🙂

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.