Copyright Telia Company 2020
26-01-2021 16:56
Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
Kirjoitettu kuukausi sitten
@LuMaria kirjoitti:
@Eeros kirjoitti:Yle Areena ja Spotify olisi kova juttu tuossa boxissa. Lisäksi se että samat palvelut on käytössä kaikilla tilaajilla, oli laajakaistaa tai ei. Esimerkiksi meillä Kiinteä 5G-laajakaista asiakkailla toimisi varmasti tuo kovalevykin mutta sitä ei saa edes rahalla 😞
Kiitos myös tästä kovalevyyn liittyvästä palautteestasi. En voi luvata mitään mutta palaute on tullut perille. 🙂
Hieno homma että meitä jotka rahoittaa toiminnan kuunnellaan 🙂
Jos kaipaatte vaikka testaajaa tuohon kovalevylle kiinteän 5G-laajakaista asiakkaista, niin täällä olisi yksi käsi pystyssä.
Muutenkin olisi kiva jos olisi Beta-testaaja ryhmä niin kuin kilpailijoilla.
Kirjoitettu kuukausi sitten
@LuMaria kirjoitti:Kiitos @Poksuvau, @kiisseli67, @Eeros ja @VAHAKIVELI toiveistanne!
Kuten sanottu, sovellus- ja sisältöasiat ovat sopimusasioita, joten en voi näitä kommentoida. Kerromme kyllä heti kun on jotain mitä julkisesti voi kertoa 🙂
Vähemmän yllättäen tässä kävi taas näin. Vuosikausien aikana boksilla on saatu C More yritysoston jälkeen, uudemmasta boksista on viety Netflix pois. That’s it.
Alan pikkuhiljalleen uskomaan siihen teoriaan jonka joku esitti, että Telia vaatii maksuja noilta yrityksiltä siitä että palveluita lisätään boksille jossain suuruudenhuuruissaan. Tai että päätökset ja sovelluskehitys näistä tehdään ruotsin puolella ja täällä vain odotellaan ja toivotaan.
Tulipa myös selville sekin, että operaattorivapaata TV palvelua ei ole tarkoitus yhtenäistää toimimaan samoin ilman telian laajakaistaa koska sehän on ihanan moniulotteista.
Voimmekin siis todeta, että sovelluksia ei kannata odottaa, ulkoasuhinkkaamista sitäkin enemmän. On sääli miten nämä asiat on valittu tai käsketty hoitaa. Toivoa paremmasta ei ainakaan näillä näkymin ole. Eipä siinä, tallennelistan muokkaaminen asiakkaiden toiveiden mukaiseksi on varmaan ihan hyvä juttu. Onneksi televisiokannan uusiutuessa sovellukset löytyy sieltä ja naapurioperaattorilta saa jopa TV:seen asennettavan sovelluksen jota kautta pystyy tallenteitakin katselemaan ilman boksia.
Kirjoitettu kuukausi sitten
@LuMaria kirjoitti:
@jarkko35 kirjoitti:
@LuMaria kirjoitti:
Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
Olisiko mahdollista saada imdb-arvio myös sarjojen yhteyteen? Helpottaisi katseltavan valintaa huomattavasti. Ihmettelen myös miksi Telian kautta V film- kanavapaketin tilanneet eivät saa Viaplay- koodia, jolla myös Viaplayn saisi käyttöönsä? Dna:n, Elisan ja Maxivisionin asiakkaat saavat. Miksi Telian asiakkaat ovat huonommassa asemassa?!
Todella hyvä kehitysidea. Sarjojen kohdalla kysymykseksi nousee se, halutaanko näyttää yksittäisten jaksojen tai kausien arvosanoja vai koko sarjan arvosanaa. Itse esimerkiksi pidän koko sarjan IMDB-arvosanaa hyvänä viitteenä siitä mitä muut ovat sarjasta pitäneet, ja se yleensä riittää minulle. Tosin joskus eksyn tutkimaan jopa yksittäisten jaksojen arvosanoja. Mitä mieltä olet: riittääkö yksi arvosana per sarja, vai pitäisikö jokaisella kaudella tai jopa jaksolla näkyä oma IMDB-arvosana?
Riittäisi yksi arvosana per sarja. Harvemmin tulee katsottua tuotantokauden jakson arvosanaa erikseen. Sarjoissa ja elokuvissa katson usein IMDB-arvosanan. Ne ovat hyvinkin luotettavia, vaikka erehtyisin katsomaan sarjan tai elokuvan, niin en ainakaan pety.
Kirjoitettu
kuukausi sitten
Muokattu
kuukausi sitten
Kirjoitettu
4 viikkoa sitten
Muokattu
4 viikkoa sitten
@Poksuvau kirjoitti:
Vähemmän yllättäen tässä kävi taas näin. Vuosikausien aikana boksilla on saatu C More yritysoston jälkeen, uudemmasta boksista on viety Netflix pois. That’s it.
Tulipa myös selville sekin, että operaattorivapaata TV palvelua ei ole tarkoitus yhtenäistää toimimaan samoin ilman telian laajakaistaa koska sehän on ihanan moniulotteista.
Voimmekin siis todeta, että sovelluksia ei kannata odottaa, ulkoasuhinkkaamista sitäkin enemmän.
Poimin viestistäsi omaan kommenttiini yllä olevat.
Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.
Ymmärrän ja me kaikki ruudun tällä puolen ymmärrämme, että tämä tilanne on asiakkaan näkökulmasta todella ärsyttävä. Sitä se on myös meille, voit uskoa 🙂 Ymmärrän myös, että asioiden salassa pitäminen voi herättää erilaisia teorioita, ja siksi avoimuus olisi ehdottoman hyvä asia niiden estämiseksi.
Tämä ketju on avattu siksi, että voimme kuitenkin käydä keskustelua ja kertoa aina niistä asioista, mitä kulloinkin pystymme. Koen tämän ketjun tosi hyväksi ja tärkeäksi päänavaukseksi, jos vertaa aiempaan. Ollaan päästy kuitenkin ihan mukavasti alkuun ja tästä on hyvä jatkaa. Yritetään tosiaan löytää aina tapauskohtaisesti hyvä kompromissi, että mitä voimme milloinkin kertoa.
Itse toivoisin, että jossain kohtaa otettaisiin sellainen next step, että saisimme teille betatestiin erilaisia uudistuksia. Vuosien varrella ollaan jotain yksittäisiä asioita testailtukin, ja olisi hienoa alkaa tekemään sitä säännöllisesti. Joku kommentoikin ketjussa jo, että olisi halukas testaamaan. Tämä on siis minun henkilökohtainen toive yhteisömanagerina tässä kohtaa, jos toteutuu niin palaamme tämän suhteen asiaan 🙂
Kirjoitettu 4 viikkoa sitten
@LuMaria kirjoitti:Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
Telia digiboksilla tallennuksien selaaminen vaatii kyllä jotain selvyyttä. Juuri tallennettua sarjaa ei oikeen helposti löydä. Voisiko ohjelmaopas näyttää myös digiboksilla historiaa taaksepäin ja sieltä poimia tallennettuja? Voisiko olla ”juuri tallennetut” ja muutenkin parempi haku?
tallentaessa, vaikuttaa hassulta kun tallennat elokuvaa ja tallennus kysyy ”kaikki jaksot vai tämä jakso” eikö elokuvaa saa teknisesti erotettua niin ettei kyselisi tuota turhaan?
entäpä tallentaessa, näenkö sääntöjä mistään? Esim sarjan nimellä tallentaessa, ottaako ainoastaan kyseiseltä kanavalta täysin samalla nimellä olevat vai onko joku tekstisääntö? Voisiko niitä saada muokattavaksi?
Kirjoitettu
4 viikkoa sitten
Muokattu
3 viikkoa sitten
Katjane
@LuMaria kirjoitti:
Tallennuspalvelu
Aloitetaan tallennuspalvelusta, sillä TV-aiheissa on viime aikoina keskusteltu erityisesti sen uudistuksesta (esimerkiksi täällä ja täällä).
Julkaisimme joulun alla sarjatallennusmahdollisuuden ensimmäisen vaiheen sekä Telia TV -sovellukselle että -digibokseille. Toimme mahdollisuuden tallentaa lempisarjoja kätevämmin jo jouluna, vaikka tallennuspalvelun kehittäminen jatkuukin vielä koko vuoden 2021 alkupuoliskon ajan. Samalla tallennusnäkymää uudistettiin, jotta uudet sarjatallenteet olisivat selailtavissa. Käyttöliittymä ja käyttökokemus tulevat kehittymään vielä jatkossakin. Seuraavat päivitykset tulevat tuomaan uusia työkaluja tallennusten nopeampaan selailuun.
Tulevissa päivityksissä julkaisemme mm. seuraavia parannuksia:
- Tallenteiden kuvakkeiden kokoa muutetaan niin että ruudulle mahtuu useampia kuvakkeita yhtä aikaa
- Sarjatallenteet järjestetään sarjoittain ja kausittain, jotta niiden selailu helpottuu
- Tutkitaan ja kehitetään muita mahdollisuuksia selata suuria määriä tallenteita tehokkaammin
- Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana.
- Lisää parannuksia tulossa lähiaikoina
Tähän varsinkin toivelistaa
Telia digiboksilla tallennuksien selaaminen vaatii kyllä jotain selvyyttä. Juuri tallennettua sarjaa ei oikeen helposti löydä. Voisiko ohjelmaopas näyttää myös digiboksilla historiaa taaksepäin ja sieltä poimia tallennettuja? Voisiko olla ”juuri tallennetut” ja muutenkin parempi haku?
tallentaessa, vaikuttaa hassulta kun tallennat elokuvaa ja tallennus kysyy ”kaikki jaksot vai tämä jakso” eikö elokuvaa saa teknisesti erotettua niin ettei kyselisi tuota turhaan?
entäpä tallentaessa, näenkö sääntöjä mistään? Esim sarjan nimellä tallentaessa, ottaako ainoastaan kyseiseltä kanavalta täysin samalla nimellä olevat vai onko joku tekstisääntö? Voisiko niitä saada muokattavaksi?
edit katjane: muokattu sijoittelua
Kirjoitettu 3 viikkoa sitten
@LuMaria kirjoitti:Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. Lisäksi todella toivoisin, että jos Telia oikeasti alkaa nyt panostamaan omaan tv-palveluunsa, niin tallenteisiin saataisiin se oma Jatka katsomista- listansa. Helpottaisi todella paljon kesken katselun olevien tallenteiden katsomista.
Kirjoitettu 3 viikkoa sitten
@jarkko35 kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa.
Ongelma on tiedossa ja tämä tullaan korjaamaan tulevaisuudessa päivityksellä.
Kirjoitettu 3 viikkoa sitten
Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.