Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66691
Kirjoituksia 180068

Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja



Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja

1/121

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

Vastaa
120 vastausta

jarkko35
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 498 kpl

41/121

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. 

Ongelma on tiedossa ja tämä tullaan korjaamaan tulevaisuudessa päivityksellä. 


Mitähän tarkoittaa tuo "tulevaisuudessa"? Joskus kahden vuoden päästä, vai?

Vastaa
0 tykkäystä

LordKhaos
Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

42/121

Mites olis, joko seuraavaan päivitykseen saataisiin tallenteiden haku-toiminto? Vai lukeutuuko tämä asia salaisiin bisnesneuvotteluihin, joita ei voi kaikille avata?

Voi tulispa jo syyskuu, niin pääsisin eroon kaksivuotisesta pakkoavioliitosta Telian kanssa.

 

edit katjane: poistettu lainaus

Vastaa

Poksuvau
Kommentaattori
Viestejä 43 kpl

43/121

@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:
Vähemmän yllättäen tässä kävi taas näin. Vuosikausien aikana boksilla on saatu C More yritysoston jälkeen, uudemmasta boksista on viety Netflix pois. That’s it.

 

Tulipa myös selville sekin, että operaattorivapaata TV palvelua ei ole tarkoitus yhtenäistää toimimaan samoin ilman telian laajakaistaa koska sehän on ihanan moniulotteista. 

Voimmekin siis todeta, että sovelluksia ei kannata odottaa, ulkoasuhinkkaamista sitäkin enemmän.


Poimin viestistäsi omaan kommenttiini yllä olevat.

 

Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.

 

Ymmärrän ja me kaikki ruudun tällä puolen ymmärrämme, että tämä tilanne on asiakkaan näkökulmasta todella ärsyttävä. Sitä se on myös meille, voit uskoa 🙂 Ymmärrän myös, että asioiden salassa pitäminen voi herättää erilaisia teorioita, ja siksi avoimuus olisi ehdottoman hyvä asia niiden estämiseksi.

 

Tämä ketju on avattu siksi, että voimme kuitenkin käydä keskustelua ja kertoa aina niistä asioista, mitä kulloinkin pystymme. Koen tämän ketjun tosi hyväksi ja tärkeäksi päänavaukseksi, jos vertaa aiempaan. Ollaan päästy kuitenkin ihan mukavasti alkuun ja tästä on hyvä jatkaa. Yritetään tosiaan löytää aina tapauskohtaisesti hyvä kompromissi, että mitä voimme milloinkin kertoa.

 

Itse toivoisin, että jossain kohtaa otettaisiin sellainen next step, että saisimme teille betatestiin erilaisia uudistuksia. Vuosien varrella ollaan jotain yksittäisiä asioita testailtukin, ja olisi hienoa alkaa tekemään sitä säännöllisesti. Joku kommentoikin ketjussa jo, että olisi halukas testaamaan. Tämä on siis minun henkilökohtainen toive yhteisömanagerina tässä kohtaa, jos toteutuu niin palaamme tämän suhteen asiaan 🙂


Ymmärrän ettei neuvotteluista puhuta kun saavutuksena on Netflixin katoaminen uudemmasta laitteesta ja C Morekin sen yritysoston vaati. Hävettäisi varmaan minuakin.

 

Sitä en taas ymmärrä että miten ja missä universumissa tieto siitä, että yritätte lisätä X palveluita laitteellenne kiinnostaisi kilpailijoita kun ne on reilusti teitä edellä tässä hommassa. Kyllä, tutiskaa E ja D, Telia neuvottelee taas sovelluksista!

 

Oikeassa olet siinä, että turhauttaa kun venkuloitte vuodesta toiseen samalla mantralla esim. neuvotteluista antaen odotuksia niille jotka sanaanne uskoo vuosienkin jälkeen. Samalla esimerkiksi edelleen tuo operaattorivapaa versio, ihan kuin ominaisuuksien PUUTE sekä sisällön VÄHÄISYYS olisi nyt ulottuvuus ja jollain tasolla haluttu ja tavoiteltu lopputulos. 

Siis kyllä, hienoa on että tällainen avaus on ja olisi mahtavaa jos tästä jotain konkreettista saadaan aikaan 👍Enkä siis tarkoita nyt, että sössitään jotain ja sitten korjataan tilanne ja sanotaan että me niin teitä kuunneltiin ja kommenttinne on tärkeitä :)))

 

Kyllä betat voi olla myös jees, mutta huolehtikaa vaikkapa 30000 sivun NDA:lla ettei vuosikausia kestäneiden neuvottelujen tulos sitten vahingossakaan lipsahda muille. Olisi sääli jos kilpailija vaikka tietäisi pyrkimyksestä tuoda yksi heidän palveluissaan jo olevista asioista teidän palveluun 😱

 

 

Vastaa

Katjane
Moderaattori
Viestejä 274 kpl

44/121

@jarkko35  kirjoitti:

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@jarkko35  kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. 

Ongelma on tiedossa ja tämä tullaan korjaamaan tulevaisuudessa päivityksellä. 


Mitähän tarkoittaa tuo "tulevaisuudessa"? Joskus kahden vuoden päästä, vai?


Päivityslistalla tämä on, mutta tosiaan sitä tarkempaa aikataulua en pysty vielä antamaan. Tilanteet elävät yleensä näissä asioissa ja siksi kovin tarkkoja aikataululupauksia ei haluta antaa ennenkuin tiedämme varmemmin miten asia etenee. 

Vastaa
0 tykkäystä

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
Viestejä 170 kpl

45/121

@LuMaria  kirjoitti:

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ...   ....kehittyvän jatkossa? 


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

Asiat on nykyään helppo virittää nettisivulle - ja sit vain asiakkaille kerrotaan muutoksesta ja annetaan linkki/osoite ko. ohjesivulle!

 

..ja kas - vältyttäisiin, että jokainen tuskailee täällä, että mitenkähän mikäkin toiminne nyt taas pelaa - ja että onko uudistuksen mukainen toiminne virheellinen vai kuuluu ominaisuuksiin...   ...mutta ei...

 

 

Kas kun Teliassakin hyväksytään ihan noin vain näin edesvastuuton käyttäytyminen asiakkaita kohtaan esim. juuri tämän kohua aiheuttaneen päivityksen osalta....

 

En odota tähän tyypillistä vastaustanne hymiön kera, että "kiva, laitetaan palautetta eteenpäin" ikään kuin mainitut perusasiat tulisivat teidän suureksi ihmetykseksi - VAAN, että häpeäisitte ala-arvoista toimintaanne ja korjaisitte asian pikimmiten!

 

 

 

Vastaa

SannaMKoo
Moderaattori
Viestejä 561 kpl

46/121

@DigiHate  kirjoitti:


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

 


Kannattaa ottaa nyt samantien seurantaan ainakin Yhteisön ketju:

 Telia TV Digiboksilla ohjelmistopäivitykset

 

Tuonne päivitämme tietoa ohjelmistopäivitysten sisällöistä! 

 

Vastaa
0 tykkäystä

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
Viestejä 170 kpl

47/121

 


@SannaMKoo  kirjoitti:

@DigiHate  kirjoitti:


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

 


Kannattaa ottaa nyt samantien seurantaan ainakin Yhteisön ketju:

 Telia TV Digiboksilla ohjelmistopäivitykset

 

Tuonne päivitämme tietoa ohjelmistopäivitysten sisällöistä! 

 


Teillä on kyllä asiakkaiden sähköpostiosoitteet - kun jotain vastaavaa taas tulee, odotan, että siitä ilmoitetaan sitä kautta - ja sisältäen sitten liitteet ja linkit, mistä itse asiat selkiävät.

 

Täällä on miljoona palstaa ja aihepiiriä - ei voi olettaa, että tiedetään, mitä osiota pitää mennä lukemaan, jotta jonkun tietyn päivityksen sisältö selviää...

 

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta

 

Vastaa
0 tykkäystä

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
Viestejä 170 kpl

48/121

Jos tuolla mainitulla palstalla (minkä otsikkokin hoono-soomi -tasoa) tarkoitetaan tätä ilmoitusta:

"Päiväys: 26.1.2021

Päivitys versioon: 7.33"

niin tiedotuksen sisältö on suorastaan luokaton!!

Vastaa
0 tykkäystä

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 119 kpl

49/121

@DigiHate  kirjoitti:

Jos tuolla mainitulla palstalla (minkä otsikkokin hoono-soomi -tasoa) tarkoitetaan tätä ilmoitusta:

"Päiväys: 26.1.2021

Päivitys versioon: 7.33"

niin tiedotuksen sisältö on suorastaan luokaton!!


Kiitos. Kerrotko tarkemmin, että mikä tuolla on luokattoman huonoa, tiedämme parantaa toimintaa? 

Vastaa
0 tykkäystä

madass
Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

50/121

@LuMaria  kirjoitti:

Tallennuspalvelu

 

Aloitetaan tallennuspalvelusta, sillä TV-aiheissa on viime aikoina keskusteltu erityisesti sen uudistuksesta (esimerkiksi täällä ja täällä).

 

Julkaisimme joulun alla sarjatallennusmahdollisuuden ensimmäisen vaiheen sekä Telia TV -sovellukselle että -digibokseille. Toimme mahdollisuuden  tallentaa lempisarjoja kätevämmin jo jouluna, vaikka tallennuspalvelun kehittäminen jatkuukin vielä koko vuoden 2021 alkupuoliskon ajan. Samalla tallennusnäkymää uudistettiin, jotta uudet sarjatallenteet olisivat selailtavissa. Käyttöliittymä ja käyttökokemus tulevat kehittymään vielä jatkossakin. Seuraavat päivitykset tulevat tuomaan uusia työkaluja tallennusten nopeampaan selailuun.

  

Tulevissa päivityksissä julkaisemme mm. seuraavia parannuksia:

  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa muutetaan niin että ruudulle mahtuu useampia kuvakkeita yhtä aikaa
  • Sarjatallenteet järjestetään sarjoittain ja kausittain, jotta niiden selailu helpottuu
  • Tutkitaan ja kehitetään muita mahdollisuuksia selata suuria määriä tallenteita tehokkaammin
  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana.
  • Lisää parannuksia tulossa lähiaikoina

Siis tallenteiden kuvakkeita muutetaan niin että niitä mahtuu enemmän???? Siis kääntykää nyt ympäri! Ei niitä kuvakkeita tarvita, kuvia tulee sitten kun klikkaa ohjelman nimeä, eikö?

 

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.