Copyright Telia Company 2020
26-01-2021 16:56
Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!
Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.
Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂
Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.
Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa?
Kirjoitettu
2 viikkoa sitten
Muokattu
2 viikkoa sitten
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@HannaSu kirjoitti:
@Eeros kirjoitti:Onko teknisesti mahdollista saada näkymään sen alueen YLE:n maakunta alueuutiset missä asuu?
Nyt näkyy uudenmaan uutiset, vaikka asutaan täällä lännessä.
Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa onnistuu katsoa näitä lähetyksiä. 🙂 Täältä löytyy tarkempaa tietoa asiasta.
Niin, meillä on kiinteä 5G-laajakaista palvelu. Olisiko Telian aika laittaa meitä maksavia asiakkaita samalle viivalle palvelujen kanssa. Teknisesti ei varmaan olisi mahdottomuus.
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@DigiHate kirjoitti:"Tällä hetkellä käyttöohjeita löytyy Telia.fi:n Apu ja Tuki -osiosta, jota päivitettiin aivan viime vuoden lopulla ohjeiden löydettävyyden parantamiseksi."
Tuon linkin sisältämä ohjeistus näyttäisi äkkiseltään olevan oikein seikkaperäinen ja selkeäkin!
Voisiko siis ajatella, että tämän palstan alussa olisi yksi otsikko "TeliaTV -käyttöohjeet", mikä sisältäisi em. linkin? Nythän tänne TV-palstalle saapuva ei varmaankaan tuonne osaa löytää, etenkään jos linkki on vain täällä jossain ketjun syövereissä viestissä x...
Sinulla on todella hyviä ideoita ja kehitysehdotuksia päivityksistä viestimiseksi ja ylipäätään viestinnän kehittämiseksi. Mukava kuulla, että Tallennuspalvelun ohje on mielestäsi seikkaperäinen ja selkeä 🙂
Otan palautteesi pohdintaan, ja tuumailen myös miten käyttöohjeita voisi nostaa paremmin esiin täällä yhteisössä.
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@kshji kirjoitti:Kuten muutkin toteaa, kaukosäädin versioon palauttakaa vanha ennen joulukuista epäonnistunutta päivitystä ollut versio.
Sen jälkeen päivityksiä tullut ja mennyt, mutta tilanne karsee.
"EI tallenteita" ilmoitus kohta useammin kuin tallenteita. Aikaisemmin stabiili versio toimi kuten on iät ja ajat oppinut "digiboxin" toimivan. Kuten mikä tahansa sulautettu käyttis ollen käyttäjälle piilossa.
Nyt ei riitä "virrat pois - päälle", vaan virtajohtoa pitää olla repimässä ja boottailemassa kuin Win98:a konsanaan. Ihan liian usein. Ei näin toimi sulautettu järjestelmä, jonka tarkoitus toimia "laitteena". Olette kadoksissa.
Tämä ei ole enää minkään "asiakaskokemustiimin" ongelma, tämä on isompi ongelma. Lisätty kokonaisuus, joka ei ole sillä tasolla kuin tulisi olla. Eikä edes mietitty kuuluuko ollakaan.
Lusikka kauniisti käteen ja reverse siellä. Ja ottakaa aikalisä oikeasti käyden läpi "asiakaskokemuksia" asiakkailta.
Kyse on aika samasta kuin auton 3 perus poljinta poistetaan ja pakotetaan käyttämään kosketusnäytöllä. Niin kauaksi kimpositte alkuperäisestä de facto -mallista. Lisänä voitte tarjota ihan mitä haluatte, mutta älkää poistako tuota vanhaa ja toimivaa, jota voit käyttää vaikka silmät kiinni. Sitä on kaukosäädin käyttö.
Hiplaan mieluummin jotain muuta kuin kaukosäädintä ylettömästi.
Kiitos jälleen hyvästä palautteestasi.
Olen täysin samaa mieltä siinä, että Telia TV:n kehittäminen ei ole vain asiakaskokemustiimin asia. Asiakaskokemuksen ymmärtäminen ja kehittäminen on tärkeä osa yhtälöä, mutta teknisen kehitystiimin rooli on vähintään yhtä tärkeä. Yhteisössä keskusteleminen on yksi tapa, jolla haluamme lisätä asiakasymmärrystä koko Telia TV tiimissä. Palautteita täältä ja muista kanavista käydään läpi, ja ne vaikuttavat kehityksen suunnitteluun ja aikataulutukseen merkittävästi. Palautteilla on tottakai ollut merkittävä rooli aiemminkin, eikä asiakaskokemusajattelussa sinänsä ole mitään uutta. Aktiivisempi osallistuminen yhteisössä on kuitenkin uudenlainen toimintatapa, joka vielä hakee muotoaan.
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@Wiikari kirjoitti:
@LuMaria kirjoitti:
@Wiikari kirjoitti:Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.
Tallentamisen Jimiltä pitäisi onnistua. Olisiko sinulla antaa esimerkkiä ohjelmasta, jonka tallentaminen ei ole onnistunut? Oletko asettanut tallennuksen, mutta tallennus ei ole ilmestynyt tallennuksiin, vai eikö tallentamisen asettaminen onnistunut ollenkaan?
Kanava Jim ja ohjelma Huutokauppa keisari. Jatkuvan tallennuksen asettaminen ei onnistu. Yksittäisen ohjelman tallennuksen asettaminen onnistuu ja merkintä tallennuksesta näkyy, ohjelma ei kuitenkaan tallennu,
Haasteen selvittely jatkuu. Itsekään en saa huutokauppakeisaria tallennettua, mutta toisilla testaajilla tallentaminen toimii, joten tapaus on melko mystinen. 🤔
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
Ootteko aatellu miten kätevää olisi jos Tallennukset- valikossa olisi ensimmäisenä "Jatka katselua"-lista? Nyt joutuu selaamaan tallenteita, että löytäisi ne tallenteet jotka ovat katselussa.
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@jarkko35 kirjoitti:Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.
Kerrotko vähän lisää, millä tavalla jaksot ovat miten sattuu?
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@jarkko35 kirjoitti:Ootteko aatellu miten kätevää olisi jos Tallennukset- valikossa olisi ensimmäisenä "Jatka katselua"-lista? Nyt joutuu selaamaan tallenteita, että löytäisi ne tallenteet jotka ovat katselussa.
Mielenkiintoinen idea, otamme tämän pohdintaan. 🙂
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@LuMaria kirjoitti:
@jarkko35 kirjoitti:Voisiko Telia kehittää ja korjata omaa C More- ohjelmakirjastoa? Nyt siellä on monessa sarjassa jaksot miten sattuu. Esimerkiksi sarjoissa Farang, Tin Star ja Kadonnut. Taisi olla joissain muissakin. Näyttää todella sekavalta. Tuntuu tällä hetkellä, että Telialla on tämä Telia tv- palvelu ihan hunningolla ja pakka levällään. Missähän on syy? Kyseessä kuitenkin maksullinen palvelu.
Kerrotko vähän lisää, millä tavalla jaksot ovat miten sattuu?
Noissa luettelemissani sarjoissa osa jaksoista on kahteen kertaan ja välistä puuttuu jaksoja... ja sarja Heikolla jäällä, siinä on jaksot 1-3 oikein ja sitten viisi jaksoa jaksoa 8. Nämä ongelmat siis C More- kirjastossa Telia tv:n digiboksilla. Ja The Office- sarjasta puuttuu myös jaksoja.
Kirjoitettu 2 viikkoa sitten
@LuMaria kirjoitti:
@jarkko35 kirjoitti:Ootteko aatellu miten kätevää olisi jos Tallennukset- valikossa olisi ensimmäisenä "Jatka katselua"-lista? Nyt joutuu selaamaan tallenteita, että löytäisi ne tallenteet jotka ovat katselussa.
Mielenkiintoinen idea, otamme tämän pohdintaan. 🙂
Elisa Viihteessä katselussa olevat tallenteet tallentuvat "Jatka katselua"-listalle. Todella helppoa jatkaa tallenteiden katsomista kun ei tarvitse etsiä että mitä olikaan katsomassa. Heillä näkyy 50 katselussa olevaa tallennusta katselulistalla. Ei ihme, että ihmiset tykkää Elisa Viihteestä.