Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65882
Kirjoituksia 178495

Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä



Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä

Yhteisömanageri
Viestejä 4 061 kpl

Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä

1/38

Sonera Viihde -sovelluksessa on beta ominaisuutena mahdollisuus heijastaa kuva isommalle ruudulle AppleTV:n tai Google Castin avulla. Keräämme palautetta beta vaiheen aikana, jotta voimme korjata mahdolliset ongelmat.

 

Nyt keräämme siis palautetta kuvan heijastamisesa isolle ruudulle joten oletko tyytyväinen, se toimii hyvin ja täyttää tarpeesi täysin? Vai olisiko siinä kenties jotain kehitettävää?

 

Jos olet kohdannut ongelmia niin toivomme että kuvailet mahdollisimman tarkkaan:

 

  1. Mitä teit ennen kuin vika tai häiriö ilmeni
  2. Miten vika tai häiriö ilmenee tarkalleen ottaen
  3. Mitkä laitteet sinulla on käytössä
  • Mikä mobiililaite, merkki ja malli ja käyttöjärjestelmä
  • Uuden vai vanhan mallinen Chromecast laite / uusi vai vanha AppleTV laite?

Olemme saaneet joitan ilmoituksia aiheeseen liittyen ja tutkimme niitä parhaillaan. Muutamia keskusteluitakin täällä Klaanissa on käynnissä aiheesta:

 

--> linkki 1

--> linkki 2

 

Perustimme tämän kokoomaketjun jotta näemme kokonaiskuvan tilanteesta. Kiitos jo etukäteen komenteistasi 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
37 vastausta

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

2/38

Käytössä Chromecast 2 ja kännyssä mobiiliviihteen Android-versio. Välillä toimii ihan hyvin, mutta ajoittain ilmenee seuraavaa ongelmaa: kun violetti cast-nappi on aktiivisena ja yrittää hakea joko TV- tai kirjastot-kohdasta ohjelmia, niin näytöstä ei pysty valitsemaan mitään, vaan haku jää jotenkin juntturaan.

Vastaa
0 tykkäystä

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

3/38
Lisättäköön vielä, että puhelin on roottaamaton Note 4 ja reitittimenä Inteno DG301.
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

4/38

Hienoa että tästä saatiin keskustelu pystyyn ja hienoa, että olette lisänneet Apple TV tuen, nyt palvelu on hyvällä mallilla. Kuitenkin AirPlay tai koko mobiiliviihde ei toimi kovin luotettavasti ja se on erittäin iso miinus.

 

Kertaakaan en ole saanut katsottua elokuvaa ilman, että se ei olisi katkennut Airplaylla. Näissä stream palveluissa olisi erittäin tärkeää, että palvelu toimii ongelmitta. Viimeksi kuin katsoin elokuvan Apple TV:llä elokuva keskeytyi 6 eri kertaa!. Kyseessä iPad Air ja iPhone 6s ja kolmas Apple TV.

 

Se vielä että yksin katselee leffaa ja leffa keskeytyy monia kertoja satunnaisesti voisi olla siedettävää, mutta jos joku muukin on leffaa katsomassa niin onhan se varsin ikävää ja huvittavaa. Ei myöskään tietenkään anna hyvää ensivaikutelmaa palvelusta mahdollisesti uusille potentiaalisille asiakkaille joille palvelua voisi suositella jos se vain toimisi.

 

Voi toki olla, että ne virheilmoitukset ja leffan katkeilu tulisi ilman Apple TV:täkin, en ole koskaan koittanut suoraan laitteella katsoa, koska Apple TV oli juurikin syy miksi siirryin mobiiliviihteen maksulliseksi käyttäjäksi.

 

Mutta joka tapauksessa random virheilmoitukset toiston yhteydessä olisi hyvä korjata mahdollisimman nopeasti.

 

Voin laittaa kokeeksi iPadista elokuvan nyt pyörimään niin palaan asiaan, että kaatuuko leffa samalla tavalla ihan pelkällä laitteellakin ilman Airplayta.

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

5/38
Muuten on toiminut hyvin, mutta aina sovellus ei suostu yhdistämään Chromecastiin. Joutuu yrittämään uudestaan 1-10 kertaa.

1. Kokeilin yhdistää
2. Cast-kuvake vilkkuu, tv-ruutu menee mustaksi ja kohta palaa Chromecastin näytönsäästäjään sekä sovelluksen kuvake lopettaa vilkkumisen ja violetti "valo" sammuu.

- iPad Air, iPhone 6, iPhone 5S, uusin iOS.
- vanhempi Chromecast
Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

6/38
Lisätään vielä että muut sovellukset yhdistävät kertalaakista kun ongelma ilmenee.
Vastaa
0 tykkäystä

Yhteisömanageri
Viestejä 4 061 kpl

7/38

@spedetee kirjoitti:
Muuten on toiminut hyvin, mutta aina sovellus ei suostu yhdistämään Chromecastiin. Joutuu yrittämään uudestaan 1-10 kertaa.

1. Kokeilin yhdistää
2. Cast-kuvake vilkkuu, tv-ruutu menee mustaksi ja kohta palaa Chromecastin näytönsäästäjään sekä sovelluksen kuvake lopettaa vilkkumisen ja violetti "valo" sammuu.

- iPad Air, iPhone 6, iPhone 5S, uusin iOS.
- vanhempi Chromecast

Kiitos tästä. Sain kuulla että ongelma on tiedossa ja korjaustyöt ovat käynnissä. Aikataulu on avoin mutta tosiaan on jo työn alla.

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 20 kpl

8/38

Hyviä uutisia Chromecastin käyttäjille!

 

Eilen on viety tuotantoon muutos, jonka pitäisi ratkaista yhdistämisongelmat Google castin osalta. Eli viime viikkoina on saattanut (etenkin vanhemmilla chromecasteilla) esiintyä ongelmaa, että tv-ruutu jää mustaksi ja vilkkuu edes takaisin, ja on pitänyt yrittää yhdistämistä useaan otteeseen. @spedetee ainakin olit raportoinut ongelmasta. Tehdyn muutoksen pitäisi nyt korjata tämä ongelma, ja toivomme edelleen palautetta palvelun toimivuudesta.

Vastaa

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

9/38
Meillä on ongelmana, että kuvaa ei saada telkkariin näkyviin chromecastilla.

Puhelimella ja tabletilla lähetykset näkyvät moitteettomasti ja chromecast toimii youtubella ym. moitteetta.

Telkkariin tulee virheilmoitus Cv14:72500.

IPhonessa ja Ipadissa on viimeisin IOS sekä tabletissa Sonera Viihteen 13.2. päivitetty versio.
Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 531 kpl

10/38

@teroxyz kirjoitti:
Meillä on ongelmana, että kuvaa ei saada telkkariin näkyviin chromecastilla.

Puhelimella ja tabletilla lähetykset näkyvät moitteettomasti ja chromecast toimii youtubella ym. moitteetta.

Telkkariin tulee virheilmoitus Cv14:72500.

IPhonessa ja Ipadissa on viimeisin IOS sekä tabletissa Sonera Viihteen 13.2. päivitetty versio.

Cast-kuvake siis ilmestyy Sonera Viihde -sovelluksen oikeaan yläkulmaan ja pystyt sitä kautta ohjaamaan kuvan Chromecastiin? Tuleeko sitten sen jälkeen tuo virhekoodi heti?

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.