Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65000
Kirjoituksia 176691

Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä



Highlighted

Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä

Yhteisömanageri
Viestejä 4 052 kpl

Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä

1/38

Sonera Viihde -sovelluksessa on beta ominaisuutena mahdollisuus heijastaa kuva isommalle ruudulle AppleTV:n tai Google Castin avulla. Keräämme palautetta beta vaiheen aikana, jotta voimme korjata mahdolliset ongelmat.

 

Nyt keräämme siis palautetta kuvan heijastamisesa isolle ruudulle joten oletko tyytyväinen, se toimii hyvin ja täyttää tarpeesi täysin? Vai olisiko siinä kenties jotain kehitettävää?

 

Jos olet kohdannut ongelmia niin toivomme että kuvailet mahdollisimman tarkkaan:

 

  1. Mitä teit ennen kuin vika tai häiriö ilmeni
  2. Miten vika tai häiriö ilmenee tarkalleen ottaen
  3. Mitkä laitteet sinulla on käytössä
  • Mikä mobiililaite, merkki ja malli ja käyttöjärjestelmä
  • Uuden vai vanhan mallinen Chromecast laite / uusi vai vanha AppleTV laite?

Olemme saaneet joitan ilmoituksia aiheeseen liittyen ja tutkimme niitä parhaillaan. Muutamia keskusteluitakin täällä Klaanissa on käynnissä aiheesta:

 

--> linkki 1

--> linkki 2

 

Perustimme tämän kokoomaketjun jotta näemme kokonaiskuvan tilanteesta. Kiitos jo etukäteen komenteistasi 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
37 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

31/38

Avaatko tarkemmin vielä tännepäin mikä laite käytössä ja mikä järjestelmäversio? Itsellä Samsung S6 Edge Android 6.0.1 ohjelmisto sisällä. Toimii päääsääntöisesti hyvin kun telkkariin peilaan, joskus näppi häviää näkyvistä mutta tulee takaisin joko sovelluksen uudelleenkäynnistämällä tai wifi-yhteyden katkaisulla.

En ole huomannut muutosta tuossa kesä-heinäkuussa ainakaan toiminnan osalta mitenkään.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

32/38

Molemmat laitteet (Samsung Galaxy tab 7, 4.4.2 ja Samsung A5 2016, 5.1.1) löytää Google Castin (vanhempi malli) ja esim HBO toimii hyvin. Mutta jos katsoo tallennettuja ohjelmia Castin kautta, ei pysty jatkamaan keskeytyneestä kohdasta sekä "kelaus" ei onnistu. Jos yrittää kelata aikajanasta, jämähtää totaalisesti paikoilleen. Jos katsoo suoraan ruudulta, niin silloin onnistuu.

 

Kehitysehdotuksena mutenkin, kelausnapit olisi kova sana appsissa, kun ohjelmat eivät kuitenkaan ala ajallaan ja ei viitsisi katsoa mainoksia nauhoituksista. Kilpailevalla yrityksellä on esim. eteen ja taaksepäin 30s ja 5 min hyppäykset...

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

33/38

Nyt toimii jos katson normaalissa wifi-verkossa.
Mutta ei edelleenkään toimi, jos käytän puhelimen wifi-verkkoa, esim. kesämökillä, jossa ei ole muuta yhteyttä.
Heinäkuun alkuun asti toimi, sen jälkeen loppui. 
Ominaisuus olisi minulle tärkeä, voisiko sen saada palautettua?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 148 kpl

34/38

@Art_de_Will kirjoitti:

Molemmat laitteet (Samsung Galaxy tab 7, 4.4.2 ja Samsung A5 2016, 5.1.1) löytää Google Castin (vanhempi malli) ja esim HBO toimii hyvin. Mutta jos katsoo tallennettuja ohjelmia Castin kautta, ei pysty jatkamaan keskeytyneestä kohdasta sekä "kelaus" ei onnistu. Jos yrittää kelata aikajanasta, jämähtää totaalisesti paikoilleen. Jos katsoo suoraan ruudulta, niin silloin onnistuu.

 

Kehitysehdotuksena mutenkin, kelausnapit olisi kova sana appsissa, kun ohjelmat eivät kuitenkaan ala ajallaan ja ei viitsisi katsoa mainoksia nauhoituksista. Kilpailevalla yrityksellä on esim. eteen ja taaksepäin 30s ja 5 min hyppäykset...


Kiitokset palautteesta, ohjataan nämä eteenpäin. Tuosta Castin kanssa kelaamisesta suosittelisin tekemään vikailmoituksen Omien sivujen kautta, että saadaan vielä tarkempaan tutkintaan.

 


@AS2016 kirjoitti:

Nyt toimii jos katson normaalissa wifi-verkossa.
Mutta ei edelleenkään toimi, jos käytän puhelimen wifi-verkkoa, esim. kesämökillä, jossa ei ole muuta yhteyttä.
Heinäkuun alkuun asti toimi, sen jälkeen loppui. 
Ominaisuus olisi minulle tärkeä, voisiko sen saada palautettua?


Kerrotko vielä hieman tarkemmin, että mitä laitteilla mökillä on käytössä? Jaat siis ilmeisesti yhdellä mobiililaitteella yhteyden ja castaat toisella? Eihän laitteissa ole mitään VPN-yhteyttä päällä, kun koitat käyttää Chromecastin kanssa? Toimiiko cast kuitenkin muissa sovelluksissa?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

35/38
Olen aiemmin jakanut ja castannut yhdellä ja samalla laitteella, siis puhelimella. Heionäkuuhun asti toimi ongelmitta, sen jälkeen ei.
Kaikissa muissa sovelluksissa tuo toimii.
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

36/38

Eikä myöskään toimi tabletilla (win 10 sovellus) katsoessa jos käytän puhelimen verkkoa yhteyden jakamiseen. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

37/38

Toimiiko castaus toisella puhelimella? Eli jos jaat wifi verkon toisella laitteella (vaikka tällä tabletilla)?

Itse en edelleenkään saa samaa ongelmaa toistettua omalla enkä testilaitteella. Jos tuohon ongelmaan ei tunnu löytyvän ratkaisua vielä toisellakaan laitteella, melkein suosittelisin tekemään vikailmoituksen omien sivujen kautta aiheesta niin katsotaan löytyykö keltään muultakaan vielä ideaa missä ongelma on.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

38/38

5.1 äänen puuttuminen HBO ja leffavuokraamisesta on merkittävä puute. 

Lisäksi silloin tällöin kuvan laatu tipahtaa heikoksi vaikka käytössä on 100m kuituyhteys 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.