Kodin Netin päivitys --> Kodin Netti ja Sonera Viihde

  • 9 February 2015
  • 9 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Terve!

 

Huomasin että taloyhtiölaajakaistan asukkaille olisi tarjouksessa Kodin Netti ja Sonera Viihde edulliseen kuukausihintaan 19,90e /kk. Tällä hetkellä on käytössä 100Mbps valokuitu samaiseen parin kympin kuukausihintaan. Olin alustavasti kiinnostunut päivittämään tuohon pakettiin, sillä eikös tuossa saa samaan rahaan kaikkea paljon enemmän? Ainoastaan toistaiseksi voimassa oleva sopimus muuttuisi 24kk määräaikaiseksi?

 

Lähinnä tiedustelisin että miten tuo päivitys pitäisi tehdä. Riittääkö jos tilaan Kodin Netti ja Sonera Viihde -paketin taloyhtiölaajakaistan asukkaille -sivun tarjouksen kautta netistä ja nykyinen liittymä korvautuu automaattisesti tuolla uudella paketilla? Vai pitääkö nykyinen liittymä sanoa ensin irti ja tilata perästä uusi? Omien sivujen kautta ei näytä liittymän päivittäminen olevan mahdollista.

 

Entä kun on kaapeli-tv:n puolella teiltä kaapelikortti ja myös MIX-kanavapaketti. Ajattelin että siirtäisin myös tuon tuonne viihteen alle. Mites tämä oikein järjestyisi?

 

Tuntuu järjettömältä pitää pelkkää nykyistä nettiä kun samaan kuukausihintaan saa periaatteessa viihteen kaupan päälle. :D


9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sonera Viihde nyt ei ole ihan järin hieno systeemi... Ei se toimi... Käytössäni reilu vuoden...

 

Asiakaspalveluun kannattaa soittaa niin saat järjestettyä Sonera Viihteen jos haluat. Ensin suosittelen lukemaan foorumit, kuten tämä ja Murobbs, miten Sonera Viihde toimii.

Kuten @olkitu jo mainitsi, Sonera Viihde ei ole mitenkään huippuunsa viritetty. Sonera Mobiili Viihde toimii paremmin mutta siinä ei saa niin hyvää kuvaa kuin normaalissa Viihteessä. Ja johtoviidakkoon pitää sitten tottua jos haluat Sonera Viihteen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sonera Viihde toimii sitten Soneran omalla palvelureitittimellä (Inteno DG301AL). Sonera Viihteen saa toki toimimaan muillakin laitteilla: https://www.taisto.org/Sonera_Viihde_IPTV_asetukset (omalla vastuulla totta kai)

 

Johto sotkusta nyt en tiedä... riippuen minne nyt sitä kaapelia vetämässä... Minulla suurinosa kaapeleista menee seinän sisällä ja tv tason takana, joten ei se häiritse mitenkään minua...

 

Ethernet + Sähkö nyt ei ole kovin sotkunen vielä... Mutta riippuu asunnon rakenteesta. Datasähköllä / Inteno ZAP lähettimillä voi säästää kaapelinvedossa... 

 

Murobbs:n ketju: http://murobbs.muropaketti.com/threads/sonera-kotitv-iptv.685233/page-155

 

http://fin.afterdawn.com/miten/vastaus.cfm/sonera_viihde_kysymyksia_ja_kokemuksia

 

http://www.rollemaa.org/kokemuksia-sonerasta/

 

https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php/87489-Sonera-Viihdepaketti-vs-Elisa-Viihde

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Moro Niksu12 ja tervetuloa Klaaniin :)

olkitu ja Windstapper tuossa jo vastailikin, sinun ei tarvitse irtisanoa liittymää vaan päivittää nykyinen tuohon Viihteeseen. Se käy soittamalla myyntipalveluun nrossa 0800 133 133 tai Omien Sivujen chatin kautta.

Olen osin jäävi sanomaan kun olen Sonerassa töissä, mutta koska minulla on ihan samanlainen Sonera Viihde kuin muillakin niin kerron että minulla Viihde toimii kuin junan vessa.

On totta että Viihteestä keskustellaan paljon netissä mutta niin kirjoitellaan Elisa Viihteestä myös ja kaikista muistakin. Se on ihan tavallista että jos jonkun palvelun suhteen on ongelmia niin siitä kirjoitellaan netissä, kun taasen tyytyväiset käyttäjät ovat hiljaa taustalla. Ei pidä siis yksinomaan nettikirjoitusten perusteella vetää johtopäätöksiä koska otanta on vääristynyt. Tai jos niitä lukee niin kannattaa lukea rivin välistä.

Minä siis suosittelen tilaamaan Sonera Viihteen koska tykkään siitä itsekin 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

No okei.... otettiin negatiiviset asiat, eli neutraali olisi parempi:

 

En vertaa Elisaan tai DNA:n tarjoamiin Viihde palveluihin ollenkaan... Niissäkin siis omat ongelmansa...

 

Soneralla siis nämä ominaisuudet:

 

* 3000h tallennustila (90pv ajan per tallennus) ilmaiskanavilla, jotka on määritetty erikseen. Maksukanavien tallennusta varten voit tilata maksullinen digiboksin, jossa erillinen kiintolevy (pakko hankkia Soneran kautta toistaiseksi ainakin). Voit tallentaa useita kanavia samaanaikaan kiintolevylle ja katsoa samaanaikaan jos sinulla on vähintään 100Mbps yhteys.

* IPTV ominaisuus, kaikki TV kanavat verkon kautta. Mahdollistaa ilmaiskanavien katselun tietokoneella: https://www.taisto.org/Sonera_Viihde_IPTV_asetukset

* Vaatii toimiakseen Soneran oman palvelureitittimen. Palvelureitittimenä toimii Inteno DG301AL. Jos haluaa kokeilla toista palvelureititintä niin täältä löytyy ohjeita: https://www.taisto.org/Sonera_Viihde_IPTV_asetukset

* Ajastuksen voi tehdä tietokoneella ja mobiilissa Omilta sivuiden kautta. Mobiilisovellusta ei ole tallennukselle olemassa.

* HD kanavia on, ilmaisina YLE HD 1, YLE HD 2, MTV3 HD, Nelonen HD, YLE FEM HD, YLE TEEMA HD, FOX HD. 

 

Sonera Viihteen asiakkaana saa veloituksetta tilata Sonera Viihteen netissä ja mobiilissa palvelun sekä Sonera Viihteen kanavapaketit mukaan Sonera Viihde netissä ja mobiilissa palveluun. 

 

 

Erona kilpailijoihin se, ettei Sonera Viihdettä ole kaapelinettiin saatavissa, mutta sehän ei ollut ongelma aloittajan kohdalla. 

Kiitos kaikille vastauksista ja mietteistänne. Vaikuttaa tällä hetkellä siltä, että taidan päätyä tilaamaan - pitää vielä puntaroida rauhassa hetkinen. :)

 

Siinä olen Soneran kanssa täysin samaa mieltä, että kaikilla operaattoreilla on kyllä omat ongelmansa. Esimerkiksi kuinkakohan paljon DNA:lla on tapeltu sen Wbox HD2:sen kanssa. Entinen netti Elisalta/Saunalahdelta ei täältä pahemmin pisteitä kerännyt, toimi vähän miten sattuu.

 

Tottakai itseänikin huoletti kovasti vaihtaa Elisan laajakaistan Soneraan, sillä kauhutarinoita saa netistä lukea ihan tarpeeksi. Itse olen kuitenkin ollut sen verran onnekas ilmeisesti, että en ole pystynyt 99% muiden kokemista ongelmista itse allekirjoittamaan. Voinee myös olettaa että koska Soneran valokuitu toimii täällä varsin mallikkaasti ettei Viihteenkään puolella ongelmia ilmene?

 

Jotenkin olisi myös kätevää jos kaikki netti- ja viihdepalvelut voisi hallinnoida saman Viihteen kautta. Yksinkertainen on parasta. :D

Itsekin liputan soneralaisena meidän viihteen puolesta. Tosin palvelua ei ole itselläni edes käytössä koska sitä ei saa kotiosoitteeseeni, ja joudun ikäväkseni olemaan DNA:n viihde-asiakas ja tappelemaan juuri tuon Wbox HD2:n kanssa ihan jatkuvasti. Eri firmojen viihdepalveluissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja kuten TeroRe kirjoittikin niin eiväthän tyytyväiset asiakkaat netissä paljon huutele...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

En liputa Viihteelle... ja kirjoitan todella paljon negatiivista Viihteestä...  Hienot ominaisuudet:

 

- HD kanavat toimii 100/100 yhteydellä, kunhan IPTV toimii

- Voi katsoo IPTV:tä myös muilla laitteilla... Tietokoneella, Ipad, ja kännykällä... kätevää...

- Toimii myös matkoillakin :D

Vastaa