Kirjoitettu
26-09-2017
12:46
Muokattu
27-02-2020
18:51
ReOlivia
Sivu on päivitetty ajantasalle 27.2.2020.
Tästä keskustelusta löydät yleisimmät Telia TV -palvelun virhekoodit, käytät sitten digiboxia, sovellusta tai tietokoneen selainta. Koodien yhteydestä löydät myös toimintaohjeet siitä, mitä tehdä ja kokeilla ongelman ilmetessä.
Yleisimmät virhekoodit ovat S-alkuisia koodeja väliltä 1 – 113. Näistä ensimmäiset virhekoodit 1-8 viittaavat tilapäiseen häiriöön, jotka korjaantuvat yleensä laitteen tai sovelluksen uudelleenkäynnistyksellä. Uudelleenkäynnistyksessä käynnistä digiboksi sekä muut verkkolaitteet käyttämällä virtajohtoa hetken irti (n. 10 sekuntia). Laitteen ja sovelluksen uudelleenkäynnistys on toki suotavaa muidenkin virheilmoitusten kohdalla ennen varsinaista vianselvitystä. Jos käytössäsi on useampia laitteita, niin häiriötä kannattaa koettaa toistaa myös toisessa laitteessa - tuleeko sama virheilmoitus, eri virheilmoitus tai ei virheilmoitusta lainkaan.
Yleisimpiä tunnettuja virheilmoituksia ovat:
Applen tuotteissa on käytössä iOS-järjestelmä, jossa on omia erityisiä virheilmoituksia ja näiden osalta yleisimpiä ovat:
Android-järjestelmää käyttävät yhä useammat valmistajat omissa tuotteissaan (Samsung, Sony, Huawei jne.) ja näissä on myös omia erityisiä virheilmoituksia, joista yleisimpiä ovat:
Ylläoleviin virheilmoituksiin auttaa sovelluksen poisto ja uuden sovellusversion asennus Google Play -kaupasta.
Selaimen kautta käytettäessä tuetut selaimia on useita. Tarkista koneesi mukaan Telia TV -sovelluksen laite- ja selainvaatimukset. Tarkista, että selain on päivitetty uusimpaan versioon ja tarvittaessa tyhjennä välimuisti.
Yleisimpiä virheilmoituksia selaimessa ovat:
Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei muuten vain toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä häiriötä Telian häiriötiedotteista. Jos yleistä häiriötä ei ole, tee vielä allaolevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin tarve vaatii:
Telia TV digiboksin ongelmat voidaan jakaa karkeasti kahteen eri osaan. Joko TV-lähetykset eivät toimi lainkaan tai ohjelmakirjasto/tallenteet eivät toimi. Ensimmäisenä kannattaa lähteä rajaamaan ongelmaa tarkistamalla, että nettiyhteys on toiminnassa. Jos nettikään ei toimi, jatka ongelman selvittämistä asiakastuen nettiyhteydet sivulla.
Jos netti kuitenkin toimii, kannattaa seuraavaksi tarkistaa, että kytkentä palvelureitittimeltä on kunnossa digiboksille asti. Digiboksi ei saa olla kytkettynä palvelureitittimen punaiseen WAN-porttiin. Yleensä WAN-porttiin kytkettynä palvelu ei toimi lainkaan, tai vain osa palveluista toimii. Kun kytkennät on tarkistettu, on hyvä tarkistaa virheilmoitus palvelun käynnistyessä.
Yleisimmät virhekoodit käynnistyksen aikana ovat 7xx-alkuisia: Ongelma voi olla digiboksin ja modeemin välillä tai modeemin ja verkon välillä.
- Suositeltavia toimenpiteitä: Laitteiden uudelleenkäynnistys, laitteiden resetointi.
Yleisimmät virheilmoitukset:
Jos palvelu käynnistyy mutta tallenteissa on ongelmaa, ovat virhekoodit aina 5xx-alkuisia.
- Suositeltavia toimenpiteitä: Digiboksin uudelleenkäynnistys, modeemin ja digiboksin resetoiminen. Digiboksin resetointiohjeet löytyvät osoitteesta www.telia.fi/tv/ohjeet
Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä vikaa Telian vika- ja häiriötiedotteista:
Jos yleistä vikaa ei ole, tee vielä alla olevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin mahdollista.
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
07-04-2020 17:58
Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?
Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?
07-04-2020
19:06
Muokattu
07-04-2020
19:06
@HenriLie kirjoitti:Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?
Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?
En ole ollut yhteydessä, vielä on riittänyt kärsivällisyys klikata "yritä uudelleen". Firefoxilla toimii satunnaisesti. Crome poistettu ja asennettu uudelleen. Varmenne voimassa ja evästeet sallittu.
08-04-2020 09:52
@Wiikari kirjoitti:
@HenriLie kirjoitti:
Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?
Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?
En ole ollut yhteydessä, vielä on riittänyt kärsivällisyys klikata "yritä uudelleen". Firefoxilla toimii satunnaisesti. Crome poistettu ja asennettu uudelleen. Varmenne voimassa ja evästeet sallittu.
Miten samat tunnukset toimivat TeliaTV -sovelluksessa, oletko sitä kokeillut?
08-04-2020 11:02
@PiaJo kirjoitti:
@Wiikari kirjoitti:
@HenriLie kirjoitti:Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?
Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?
En ole ollut yhteydessä, vielä on riittänyt kärsivällisyys klikata "yritä uudelleen". Firefoxilla toimii satunnaisesti. Crome poistettu ja asennettu uudelleen. Varmenne voimassa ja evästeet sallittu.
Miten samat tunnukset toimivat TeliaTV -sovelluksessa, oletko sitä kokeillut?
Nyt en pysty kokeilemaan. Varmaan eiliset, eri selaimilla, kokeilut lasketaan eri laitteiksi. Pitää vissiin vielä 22 tuntia odottaa.
08-04-2020 11:23
Ottaisitko @Wiikari meidän Häiriöilmoituksiin tästä yhteyttä esim. soittamalla 020 690 400 (mpm/pvm), niin saisit asian hoidettua kokonaisvaltaisesti kuntoon. Pystyisimme näkemään asiakastietosi ja sitä kautta auttamaan tässä parhaiten, niin ei tarvitsisi odottaa 22h tuntia.
08-04-2020 14:53
@PiaJo kirjoitti:Ottaisitko @Wiikari meidän Häiriöilmoituksiin tästä yhteyttä esim. soittamalla 020 690 400 (mpm/pvm), niin saisit asian hoidettua kokonaisvaltaisesti kuntoon. Pystyisimme näkemään asiakastietosi ja sitä kautta auttamaan tässä parhaiten, niin ei tarvitsisi odottaa 22h tuntia.
Nyt asia hoidettu ja pääsin käyttämään puhelimen telia tv sovellusta. Toimii moitteettomasti. Selvittelevät mistä tuo virheilmoitus johtuu tietokoneella ja ottavat myöhemmin yhteyttä.