Yhteys katkeilee monella koneella (ZTE 931 VDSL2)

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Moi!

Tämmöinen kiusallinen ongelma ollut siitä lähtien kun yhteyteni muuttui ADSL:stä VDSL-yhteydeksi. Jos modeemia käyttää enemmän kuin yksi kone (langattomasti tai langalla) katkeilee yhteys vähän väliä, saattaa mennä 1 tai 10 minuuttia ja yhteys katkeaa. DSL valo kyllä palaa modeemissa mutta yhteys vain katoaa. Netin saa takaisin päälle sillä että ottaa seinään menevän modeemipiuhan hetkeksi pois modeemista ja sitten kytkee takaisin. On hieman ärsyttävää ettei voi käyttää kahta konetta netissä samaan aikaan... Olen kokeillut kaikkea mahdollista mitä on ehdotettu Soneran tukisivuilla mutta yhteys senkuin katkeilee.
Mielenkiintoisesti modeemi ei katko yhteyttä jos se on reitittävässä tilassa, mutta kun haluisin käyttää sillattua yhteyttä joka juuri katkeilee. Olen myös kokeillut resetoida modeemin ja käyttää Soneran "muuttaa modeemin sillattuun tilaan"-korjaustiedostoa... Mitään ehdotuksia miten tämän voisi korjata?

2 kommenttia

Ei ole aikaisemmin omalla kohdalla tullut vastaan että ZTE 931WII - modeemin kanssa olisi ollut ongelmaa laitteen ollessa sillatussa tilassa, mutta tiettyjä ongelmia on ollut reitittävässä tilassa ja niihin on ohjeita annettu (aiheeesta lisää tässä ketjussa).

Sivulta http://www.ztefinland.com/services/download löytyy modeemille sekä uudempi että vanhempi ohjelmisto, ja lisäksi modeemin siltaavaksi muuttava ohjelmisto. Ellei viimeksi mainutun ohjelmiston asentaminen auta tai ole auttanut, on mahdollista että laite on viallinen. Soneran kautta ostetun modeemin takuuvaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta.

Voit tarvittaessa lähettää Vikapalveluun viestin Laajakaistan vikailmoituslomakkeella ja sinuun otetaan yhteyttä lomakkeen tietojen perusteella.
Olen kokeillut kyllä tuolla aikasemmallakin versiolla, unohtu vain mainita kun luettelin noita muita konsteja. Ei kai sitten muu auta kuin tehdä vikailmoitus.
Kiitokset kuitenkin neuvoista!

Vastaa