Laitteen palautus sopimuksen päättymisen jälkeen.

  • 31 December 2015
  • 6 kommenttia
  • 646 katselukertaa

Hei

 

Miten toimin laitteen palautuksen suhteen sopimuksen päättymisen jälkeen. Irtisanoessani liittymää minulle luvattiin lähettää tekstiviestillä laitteen palautusohjeet ja -osoite. Tämä viesti ei ole kuitenkaan minulle asti saapunut. Onnistuuko laitteen palautus samalla palautuslomakkeella ja ohjeilla, millä hoidetaan palautukset 14pv palautusoiketta koskien?


6 kommenttia

Palauta laitteet ilmaisena asiakaspalautuksena osoitteeseen:

 

Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 628184
Satamatie 37
37800 Toijala

 

Voit käyttää vaikkapa samaa laatikkoa jossa laitteet tulivatkin alun perin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Vaikuttaa siltä että telia on tehnyt irtisanomisesta tahallaan hankalaa.

Haluaisin vastauksen kysymykseen: Mitä telia tekee vanhoilla laitteilla?

Esim. elisalla laitteita ei tarvii palauttaa. Olen kyllä tyytyväinen palveluun

mutta vuodessa kertyy hintaa noin 482 euroa.

Kunniamerkki +14

aikuishuvitus kirjoitti:

Haluaisin vastauksen kysymykseen: Mitä telia tekee vanhoilla laitteilla?


Esim. elisalla laitteita ei tarvii palauttaa. Olen kyllä tyytyväinen palveluun


mutta vuodessa kertyy hintaa noin 482 euroa.




Telia varmaan kierrättää vanhat laitteet asianmukaisesti, varmasti paremmin kuin keskivertoasiakas. Valitettavan usein vanhat laitteet päätyy ensin kaapin pohjalle ja sieltä ne aikanaan siivouksen yhteydessä heitetään sekajäteastiaan.. Sinnehän ne eivät kuulu missään nimessä, en tarkoita että sinä näin toimisit mutta noin yleisellä tasolla :)


Ihan mielenkiinnosta, mitä ajattelit tekeväsi noilla laitteilla ilman Telia tv palvelua? Arriksessa on suljettu firmis, et pääse edes vaihtamaan sinne firmistä jos kyseessä 2853 tai uudempi..


 


Elisalla ei laitteita tarvitse palauttaa, mutta sitä suositellaan vahvasti juurikin siksi että ne päätyisivät asianmukaiseen kierrätykseen. Näin ainakin omasta kokemuksesta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Hoksasin että näitä laitteita varmaan myytäis esim. huutonetissä. Mutta varmaan on niin että laitteet on numeroitu niin etteivät ne toimisi muilla?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@aikuishuvitus Laitteet eivät toimi kuin meidän palvelujen kautta. Telia toimittaa laitteet ja on laitteiden omistaja. Laitteet ovat lainassa sopimuksen ajan. Toivotaan, että asiakkaamme toimivat sopimuksen ehtojen mukaisesti.

Kunniamerkki +14

@aikuishuvitus kirjoitti:

Hoksasin että näitä laitteita varmaan myytäis esim. huutonetissä. Mutta varmaan on niin että laitteet on numeroitu niin etteivät ne toimisi muilla?




Mahtaakohan nuo siellä huutonetissä kovin hyvin kaupaksi mennä, juurikin niistä syistä mitä edellisessä viestissäni mainitsin.. Telialta tulee uudet laitteet ilmaiseksi aina kun asiakas tekee telia tv sopparin, joten miksi hän ostaisi käytettyjä sieltä huutonetistä?


Niillä ei vaan oikeasti kukaan tee yhtään mitään.. Virtalähteet ja mahdollinen pieni 500gb kovo ovat suunnilleen ainoat joita tosta paketista voisi hyödyntää ilman Telia tv palvelua..

Vastaa