Laitteiden päivitys


Jätän tämän tähän:

 

Puhelinmyyjä soitteli viime viikolla ja ilmoitti että laajakaistani lankaliittymä pitää muuttaa mobiilimalliin, koska paikallinen energiayhtiö poistaa puhelinpylväät ja katkoo tietty langat. Reitittimeni pitää vaihtaa hybridistä mobiiliksi (sim-kortti) ja samalla tarttee vaihtaa digiboksi. Postista tuli reititin ja UHD-boksi. Tänään tuli sitten tietoon se että Telian liigapelit näkyy ensi kaudella C Moren kanavilla. Tekeekö sitten UHD-boksilla mitään? Tuleeko boksin päivittämisestä lisämaksua? Aikaisemmin joskus viime syksynä kyselin niin olisi pitänyt maksaa 49€ että saa UHD-boksin vanhan tilalle. Nyt ei ollut hinnasta myyjän kanssa mitään puhetta, en älynnyt kysyä koska ei maininnut että tulee UHD-boksi. Lisäksi kun muuttui nyt boksi niin C More Sportit, Nelosen ja Viasatin kanavat eivät näy enää Telia Tv:stä teräväpiirtona eli HD:nä. Eli palvelu ja kuvanlaatu huononi. Hinta varmaan nousi....


9 kommenttia

Lisäksi kun asentelin uusia laitteita enkä saanut toimimaan, niin otin yhteyttä Teliaan chatin kautta. Kanavat alkoi näkymään (kun sim-kortti aktivoitiin) mutta kanavapakettiini kuuluneet Viasat Sportin kanavat eivät näkyneet. Chatissa sitten ilmoitettiin että nyt kanavat on kytketty päälle. Hassua sinänsä, että en ole koskaan katkaissutkaan kyseisiä kanavia tilauksestani. Toivottavasti tuosta kytkennästä ei nyt peritä mitään maksua.

 

Kysyisin tässä lopuksi ( ei jaksa chattailla), pystynkö perumaan 14 päivän peruuttamisoikeudella koko Telia Tv-sopimus, palauttaa hybridireititin, molemmat digiboksit (en ole kerennyt palauttaa vielä vanhoja laitteita)  ja samalla katkaista koko Telia Tv. Eli jättäisin itselleni tämän uuden mobiilireitittimen.  Voinko palauttaa laitteet lähimpään Telian myymälään ja perua nuo edellä mainitut jutut siellä?

 

Ja onko Telialla mitään muuta "kanavaa" tällaiselle asiakaspalautteelle kuin chatti?

Jostain netin syöverereistä pääsee esittämään asian lyhyesti, mutta ei nämä asiat aina niin lyhyesti ole kerrottavissa...

 

Tuntuu vaan vuosi vuodelta tämä Telian touhu menevän alaspäin
Terveisin Telen, Soneran, TeliaSoneran ja Telian asiakas vuodesta 1995.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

Jätän tämän tähän:


 


Puhelinmyyjä soitteli viime viikolla ja ilmoitti että laajakaistani lankaliittymä pitää muuttaa mobiilimalliin, koska paikallinen energiayhtiö poistaa puhelinpylväät ja katkoo tietty langat. Reitittimeni pitää vaihtaa hybridistä mobiiliksi (sim-kortti) ja samalla tarttee vaihtaa digiboksi. Postista tuli reititin ja UHD-boksi. Tänään tuli sitten tietoon se että Telian liigapelit näkyy ensi kaudella C Moren kanavilla. Tekeekö sitten UHD-boksilla mitään? Tuleeko boksin päivittämisestä lisämaksua? Aikaisemmin joskus viime syksynä kyselin niin olisi pitänyt maksaa 49€ että saa UHD-boksin vanhan tilalle. Nyt ei ollut hinnasta myyjän kanssa mitään puhetta, en älynnyt kysyä koska ei maininnut että tulee UHD-boksi. Lisäksi kun muuttui nyt boksi niin C More Sportit, Nelosen ja Viasatin kanavat eivät näy enää Telia Tv:stä teräväpiirtona eli HD:nä. Eli palvelu ja kuvanlaatu huononi. Hinta varmaan nousi....




Kaikki ottelut näytetään C Moressa ja Telia TV:ssä Liiga-tuotteen ostaneille. Myös MTV:n tv-kanavat ovat yhteistyön myötä entistäkin vahvemmin mukana Liiga-huuman välittämisessä suomalaisille. Kokonaisuuden suunnittelu on parhaillaan käynnissä. Kerromme lisää lähempänä kauden alkua. 

UHD-digiboksi menee nykyään automaattisesti kaikille Telia TV -palvelun tilanneille, joten siitä ei tarvitse erikseen maksaa. Voit tarkistaa tilausvahvistuksesta sopimuksen hinnat, jos ne jäivät sinulle epäselväksi sopimusta tehdessä. Toki asiakaspalvelun kautta näemme myös tilauksesi ja mitä se sisältää.


 


 



@Anselmi_Panda@  kirjoitti:

Lisäksi kun asentelin uusia laitteita enkä saanut toimimaan, niin otin yhteyttä Teliaan chatin kautta. Kanavat alkoi näkymään (kun sim-kortti aktivoitiin) mutta kanavapakettiini kuuluneet Viasat Sportin kanavat eivät näkyneet. Chatissa sitten ilmoitettiin että nyt kanavat on kytketty päälle. Hassua sinänsä, että en ole koskaan katkaissutkaan kyseisiä kanavia tilauksestani. Toivottavasti tuosta kytkennästä ei nyt peritä mitään maksua.


 


Kysyisin tässä lopuksi ( ei jaksa chattailla), pystynkö perumaan 14 päivän peruuttamisoikeudella koko Telia Tv-sopimus, palauttaa hybridireititin, molemmat digiboksit (en ole kerennyt palauttaa vielä vanhoja laitteita)  ja samalla katkaista koko Telia Tv. Eli jättäisin itselleni tämän uuden mobiilireitittimen.  Voinko palauttaa laitteet lähimpään Telian myymälään ja perua nuo edellä mainitut jutut siellä?


 


Ja onko Telialla mitään muuta "kanavaa" tällaiselle asiakaspalautteelle kuin chatti?


Jostain netin syöverereistä pääsee esittämään asian lyhyesti, mutta ei nämä asiat aina niin lyhyesti ole kerrottavissa...


 


Tuntuu vaan vuosi vuodelta tämä Telian touhu menevän alaspäin
Terveisin Telen, Soneran, TeliaSoneran ja Telian asiakas vuodesta 1995.




En näe tilaustietojasi täällä Yhteisön puolella, jotta voisin tarkistaa tehtyä tilausta ja sopimukseen tehtyjä muutoksia tarkemmin. Oliko chat-asiakaspalvelijan kanssa puhetta paketin hinnasta tai kerrottiinko sinulle, että se kytketään samaan hintaan?


 


Jos olet tehnyt etäkaupan kautta uuden sopimuksen, voit peruuttaa tehdyn sopimuksen 14 vrk peruutusoikeudella. Peruutuksesta tulee kuitenkin tehdä meille ilmoitus, jotta saamme poistettua tarpeettomat palvelut pois. Laitteet palautetaan meidän varastolle, eikä Telia Kauppaan. Voit siis kiikuttaa paketin takaisin postiin ja pyytää, että se palautetaan lähettäjälle. Palautusta ennen kannattaa kuitenkin olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme tehtyä sopimuksen pelkästä nettiyhteydestä, jos sen haluat pitää.

Asiakaspalautteen voi jättää esimerkiksi yhteydenottolomakkeella.

Täällä kävi samoin, paikallinen energialaitos purkaa katuvalopylväät ja maanpäälliset linjat, samalla poistuu langallinen laajakaistaliittymä. Selvittelin asiaa, kuitua ei valitettavasti tule tilalle. Energialaitos kyllä asentaisi samalla kaivantoon kuidunkin mutta Telia ei halua kustantaa kuitua. Kuituhan olisi tässä paras vaihtoehto, mutta kun ei niin ei. Matkasta ei luulisi olevan kyse, koska kaupunginosa jossa asun on kilometrin päässä kapungin keskustasta. Tällainen samanlainen tolppien ja piuhojen poisto tehtiin pari vuotta sitten tänne toiseen kaupunginosaan (4 km keskustasta) ja sinne vedettiin kuitu taloihin. Itse olisin vaikka valmis maksamaan jotain tästä, jotta kuitu saataisiin pirttiin. 

No nyt jouduin sitten ottamaan DNA TV Hubin koska Telian digiboksilla ei näy peruskanavatkaan HD:nä. Olisin ottanut myös DNA:n mobiililaajakaistan (300M) jos vaan jotenkin olisin saanut pidettyä Telian sähköpostiosoitteet. Osoitteet kuulemma menettäisin koska minulle ei jäisi yhtään Telian liittymää. Vaimolla kylläkin on Telian liittymä (ja itselläni työsuhdepuhelimessa), tämän alle ei voi siirtää sähköposteja, näin kerrottiin.

Olen ollut Tele-Sonera-Telian asiakas vuodesta 1992, lankapuhelinliittymä ja kännykkäliittymät olleet aina Telialla, Telian laajakaista vuodesta 1999 ja Telian IP-TV niin kauan kuin on ollut saatavilla. Ja nyt ei saada sähköpostiosoitteita pidettyä tai siirrettyä. Kuvanlaadussakin pitäisi palata takaisin HD:tä edeltävään aikaan. On se surkeaa. 

Eli nyt tulee kokeiluun Telian mobiililaajakaista (100M) ja DNA TV hub. Toivotaan että näkyy hd-kanavat pätkimättä. Jos ei, pitänee luopua kokonaan Teliasta, hintakin halpenisi...

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moikka @Nahkakukka ! Asutko omakotitalossa vai onko asumismuotona jokin muu? Meiltähän on saatavilla Valokuitunen, joka mahdollistaa valokuidun hankkimisen omakotitalouksiin. Jos et tuohon ollut vielä tutustunut, niin suosittelen että käyt lukemassa Valokuitusesta täältä ja siellä voit jättää myös kiinnostuksesi kuitua kohtaan.

Asun omakotitalossa. Olen tutustunut Valokuituseen jo aiemmin, ja ilmoittanut sinne kiinnostuksestani kuituun. 

Nyt kuitukaapeloinnin luulisi olevan Teliallekin järkevin suorittaa koska energialaitos aukaisee kaapelikaivannon tien varteen valmiiksi auki. Ja tosiaan kyselin energialaitokselta tätä, kertoivat valokuidun vetämisen kyllä onnistuvan samalla kertaa, mikäli Telia vaan lähtee tähän mukaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Kiva kuulla, että tuo Valokuitunen oli sulle jo tuttu ja olit kiinnostuksenkin sinne ilmoittanut. Jotta kuitua aletaan rakentamaan, täytyy useamman kotitalouden ilmoittaa kiinnostus Valokuituselle. Eli kun suuressa taajamassa on useampia valokuidusta kiinnostuneita, valokuitu rakennetaan. Voit halutessasi ryhtyä kuitulähettilääksi omalle asuinalueellesi, tästä pääset lukemaan lisää

Nyt tuli testattua DNA TV hub Telian mobiililaajakaista liittymällä. Jotensakin kohtuullisesti toimi, paitsi kaikki kanavat eivät näkyneetkään, lupauksista huolimatta. Nelonen, Liv ja JIM eivät ole käytettävissä. Joten DNA lähtee postipaketissa takaisin.

Lisäselvittelyjen jälkeen valokuitua tai muuta kiinteää liittymää ei tänne tunnu saavan mitenkään, vaikka olisin valmis maksamaan siitä ylimääräistä. Osaako joku kertoa miten mobiililaajakaistalla saa näkyviin peruskanavat HD:nä + verkkotallennus, kuten kiinteällä laajakaistalla? Miten Elisa Viihde, onko kukaan testannut? Kuvanlaadussa en halua palata SD aikaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Nahkakukka@  kirjoitti:

Nyt tuli testattua DNA TV hub Telian mobiililaajakaista liittymällä. Jotensakin kohtuullisesti toimi, paitsi kaikki kanavat eivät näkyneetkään, lupauksista huolimatta. Nelonen, Liv ja JIM eivät ole käytettävissä. Joten DNA lähtee postipaketissa takaisin.


Lisäselvittelyjen jälkeen valokuitua tai muuta kiinteää liittymää ei tänne tunnu saavan mitenkään, vaikka olisin valmis maksamaan siitä ylimääräistä. Osaako joku kertoa miten mobiililaajakaistalla saa näkyviin peruskanavat HD:nä + verkkotallennus, kuten kiinteällä laajakaistalla? Miten Elisa Viihde, onko kukaan testannut? Kuvanlaadussa en halua palata SD aikaan.




Hei,


 


Googlettelulla löytyi tälläinen tiedoite:


https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=845012dd-7456-4d76-b7ce-5a8368a37782


 


Minulla oli jokin aika sitten vielä Telia TV boksi Elisan mobiilinetin perässä. Mielestäni noiden Nelosen kanavien katselu onnistui tuon tallennuspalvelun tilauksen jälkeen siten, että boksi tarjosi "tallenna ja katso" -toimintoa kun kyseiselle kanavalle siirtyi. Tilanne on voinut muuttua, sillä aikaa on kulunut jo noin vuosi. Ehkäpä joku toinen tietää nykytilan tarkemmin?


 


Tästä foorumiketjusta käy ilmi, että peruskanavat ovat viime keväänä menneet Telian laajakaistalla HD-jakeluna, mutta muilla kuin Telian nettiyhteyksillä ne menevät SD:nä. https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-uutiset-ja-muut/HD-kanavat-siirtyvat-paremmille-kanavapaikoille-Jatkossa/td-p/185888


 


Onhan tuo hieman kurjaa, Ylen tarjonnan nyt sentään näkee Areenasta niin laadukkaana kuin vain tarjoavat Joskus oli urheilusisältöä jopa fHD 60fps.

Noniin, Elisa 5G (300Mb) mobiililaajakaista + Elisa Viihde ollut täällä pari viikkoa. Kokemukset pelkästään positiivisia. Tähän asti ei ollut kokemusta muusta kuin Telian ADSL (hybridi) ja Telia TV:stä.

Kokeilin ensin Viihdettä 4G-yhteydellä, toimi ihan ok, kanavat vaihtuivat hieman hitaammin HD:lle verrattuna 5G-yhteydellä. Iltaisin kun mobiiliverkossa oli kuormitusta ja ruuhkaa, putosivat netti nopeudet huomattavasti. Päätettiin Elisan asiakaspalvelijan kanssa kokeilla 5G-yhteyttä, ja tämä kannatti. Vaikka asun 5G-kuuluvuusalueen reunalla, on nettiyhteysnopeus lähes koko ajan 140-150Mb/s. Täällä pohjois-suomessa Elisa onkin ainoa 5G:tä tarjoava operaattori. 

Elisa Viihde on kaikin puolin monipuolisempi ja laadukkaampi kuin Telia TV, myös mobiilikäytössä. Kanavat vaihtuvat nopeasti, tallenteissa siirtymiset ja aikakelaukset tapahtuvat ilman viiveitä ja "palleron pyöritystä", eikä virheilmoituksia ole tullut vastaan. Tallennuspalvelukin aivan eri tasoa.

Näillä näkymin takaisin Teliaan ei ole paluuta, ellei Telia tuo talooni kiinteää laajakaistaa kuidulla. Tuolloinkin TV-palvelut jäävät Elisalle.

 

Vastaa