Lätkämatsin katsominen TV5-kanavalta TeliaTV-sovelluksessa

  • 1 November 2018
  • 1 kommentti
  • 52 katselukertaa

Hei Telian ulkoistettu asiakaspalveluilmaistyövoima.

Iltani ratoksi latailin Telia TV:n siinä ymmärryksessä että pääsen sitä kautta seuraamaan tietokoneelta TV5:n lähettämää Lätkämatsia. Ennen kirjautumista (myöhemmin lukemattomiin Telian "palveluihin") Telia TV:hen kaikki oltiin saatu vaikuttamaan hyvin simppeliltä ja helpolta. Muutaman viikon ilmainen kokeilu-linkki avautui suoraan monitorilleni klikattuani TV5:n logolta playta Telia TV:n Kanavat valikossa.  0€ tilauksen jouduin tottakai tekemään. Ja niin olin Telian koukussa.

Noh, tästäkös ongelmat alkoivat. Telia TV:n avatessani kanavat näkyivät ja TV5:sta klikattuani enää kirjautuminen erotti minut torstai-illan penkkiurheilusta. Kirjauduttuani jouduin kuitenkin huomaamaan ettei Telia TV:n valikossa ollutkaan enää ainuttakaan kanavaa. Kokeilin myös mobiililaitteen sovelluksella onneani, mutta turhaan.

Operaattoreita kohtaan vallitseva terveskeptisyys oli kuitenkin minua jo tähän pettymykseen valmistellut ja siitä yli päästyäni oli edessä se mitä nykyajan jokaisen asiakkaan tulisi vaatia palvelun lopettaessaan, eli 0€ tilauksen perumista ja käyttäjätietojen poisto. Telia ei kuitenkaan ollut halukas päättämään asiakkuutani helpolla. Asiakaspalvelusta ilmaista vaihtoehtoa tilaukseni perumiselle (Olinhan tilaukseni ilmaiseksi Telialle tehnytkin) etsiessäni eteeni osui chat-palvelu. Mikäs sen parempi tapa nykyaikana palvella asiakasta kuin chat? Paitsi ehkä sähköposti, mutta sehän olisi oikeaa asiakaspalvelua ja "kallista" Telialle. Noh, Chattia klikatessani eteeni latautui ruutu, jossa lukee isolla "Palveluksessasi 24/7" Wau. Ja sitten "Luo Telia-tunnus". Hetkinen? Eli Telia TV tunnus on eri kuin Telia tunnus. Kätevää. Noh, ei muuta kuin tunnuksia luomaan, jotta pääsen poistamaan toiset tunnukset. Huh.

Nyt kaikki lukijat jo odottelevat onnellista loppua, kuten tarinoissa on tapana. Tässä Telia-tarinassa onnellista loppua ei kuitenkaan ole luvassa, koska Chat ei tunnuksien luomisen jälkeen koskaan minulle avautunut. Niinpä kolmansien(!) Telia tunnuksien, eli Telia Yhteisö-tunnuksen, luomisen jälkeen olen täällä tarinoimassa ihmisille, joita ei minun ja operaattorin välinen asiakkuussuhde kiinnosta ja joille sen ei pitäisi mitenkään kuulua.

Lätkämatsikin lienee jo loppunut..


 


Edit JoonasLam: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Asiakas6 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Yhteisö ei ole asiakaspalvelu vaan vertaistukea asiakkailta asiakkaille, toki täällä Telialaisia pyörii vähän väliä antamassa neuvoja myös ;)


 


Sitten asiaan : luulen että sinulta puuttuu tallennuspalvelu, joka tarvitaan että television normaalikanavia pystyy katsomaan Telia TV:n kautta. Tallennuspalvelu on maksullinen a' 6,50€/kk. Telia TV sinänsä on ilmainen, mutta pelkästään siellä on ilmaiseksi katsottavana Telia TV:n omia ohjelmia kuten: Kannusta mua, StuntFreaksTeam Garage jne.


 


Telia TV on maksuton ilman kanavapaketteja ja tallennuksia, joten sitä ei tarvitse poistaa.


Telia Tunnukset voi luoda jos sinulla on jokin maksullinen liittymä Telialle mm.


 


Täällä lisää tuosta tallennuspalvelusta : https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/tallennuspalvelu


 


Tässä vielä maksuton väylä asiakaspalveluun, eikä vaadi niitä Telia Tunnuksia : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto?&path=

Vastaa