MTV3 Total -paketin tilausaika


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Kummastelen taas kerran samaa kuin viime, edellis, sitä edellis jne. vuonna, että miksei vieläkään esim. otsikon kanavapakettia voi tilata heti kerralla haluamakseen ajaksi, vaan vain 'toistaiseksi' tai 'vähintään vuodeksi'?

 

Nyt, kun/jos haluan kanavapaketin Jääkiekon MM-kisojen ajaksi, pitää paketti heti tilaamisen jälkeen erikseen perua ekan kk.n jälkeen ja tukkia muutenkin ahdinkoiset linjat, kun ilmeisesti chatissäkään "ei voi" tuota perumista tehdä.  Tää touhu on kyllä edelleen täysin kivikautista meininkiä... :(


29 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Toistaiseksi voimassa olevissa sopimuksissa on kahden viikon irtisanomisaika.

Sonera Viihteen ja kaapeli-tv:n kaapelikortin kanavapaketit voidaan irtisanoa asiakaspalvelussa numerossa 0200 17000.

Viihteen netti- ja mobiilipalvelun kanavapaketit voit irtisanoa itse Omilla Sivuilla tai soittamalla asiakaspalveluun numeroon 0200 17000.

Mikäs sopimus muuten tulee jos jonkun paketin tilaa tekstarilla?.Eikö noita paketteja voi muka oikeasti peruuttaa omien sivujen chatin kautta?.


@arapahoe kirjoitti:

Mikäs sopimus muuten tulee jos jonkun paketin tilaa tekstarilla?.Eikö noita paketteja voi muka oikeasti peruuttaa omien sivujen chatin kautta?.




Moi @arapahoe! Ohjeet tekstiviestitilaukseen löytyvät sivuiltamme. Siellä on myös maininta aina mikäli kanavapaketin sopimus on määräaikainen.

Sonera Viihteen osalta kanavapakettien irtisanominen ei toistaiseksi onnistu Omilta Sivuilta, mutta Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelun paketit saa jo poikki sitä kautta itsepalveluna.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Itse ajattelin kanssa tilata mtv total paketin toukokuuksi jääkiekon ajaksi. Ennen kun olen tilannut kanavapaketin kuukaudeksi tai pitänyt lopettaa tilaus olen pystynyt tekemään sen chatin kautta. Toivon mukaan tähän ei ole tullut muutosta, olisi tyhmää kun pystyy helposti ja ilmaiseksi irtisanomaan sieltä( niin kuin ennen) ja nyt pitäisi sitten jonottaa ja maksaa palvelun irtisanomisesta. Ei tule kanavapaketteja otettuksi jos tähän mennään, joten chatin kautta pitäisi pystyä jatkossakin irtisanomaan.

Tietenkin  paras tapa olisi jo tilauksen yhteydessä pystyä sanomaan irti minä päivänä haluaa (tietenkin kk kerrallaan) tämä olisi parasta asiakaspalvelua ja helpottaisi myös asiakaspalvelu jonoja koska ei tarvitse ottaa uudestaan yhteyttä, mutta tämä tarkoittaisi soneran jäävän hyvistä rahoista, koska tullee olemaan ihmisiä jotka unohtaa määräajassa peruuttaa ja tällöin saadaan ylimääräisiä kuukausia rahaa.


@peekotu kirjoitti:

Itse ajattelin kanssa tilata mtv total paketin toukokuuksi jääkiekon ajaksi. Ennen kun olen tilannut kanavapaketin kuukaudeksi tai pitänyt lopettaa tilaus olen pystynyt tekemään sen chatin kautta. Toivon mukaan tähän ei ole tullut muutosta, olisi tyhmää kun pystyy helposti ja ilmaiseksi irtisanomaan sieltä( niin kuin ennen) ja nyt pitäisi sitten jonottaa ja maksaa palvelun irtisanomisesta. Ei tule kanavapaketteja otettuksi jos tähän mennään, joten chatin kautta pitäisi pystyä jatkossakin irtisanomaan.


Tietenkin  paras tapa olisi jo tilauksen yhteydessä pystyä sanomaan irti minä päivänä haluaa (tietenkin kk kerrallaan) tämä olisi parasta asiakaspalvelua ja helpottaisi myös asiakaspalvelu jonoja koska ei tarvitse ottaa uudestaan yhteyttä, mutta tämä tarkoittaisi soneran jäävän hyvistä rahoista, koska tullee olemaan ihmisiä jotka unohtaa määräajassa peruuttaa ja tällöin saadaan ylimääräisiä kuukausia rahaa.




Äh, olin hieman puusilmä enkä hoksannut tuota aiempaa @arapahoen chat-kysymystä. Kyllä sen paketin irtisanomisen pitäisi onnistua chatin kautta kuten ennenkin ellei heillä ole tullut jotain muutoksia käytäntöihin. Mutta mistään tälläisestä en ole tietoinen :)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

 

"Kyllä sen paketin irtisanomisen pitäisi onnistua chatin kautta kuten ennenkin ellei heillä ole tullut jotain muutoksia käytäntöihin. Mutta mistään tälläisestä en ole tietoinen Hymiö Onnellinen"

 

Ihmettelen talon väeltä tällaisia vastauksia.  Luulisi olevan helppo tiedustella talon sisällä vaikkapa kaikki tavat, miten kanavien irtisanominen on mahdollista - ja sitten listata ne täällä.

 

Yleisesti pidän aivan onnettomana, jos joka ikinen keskustelupalstan soneralainen ei tällaisia perusasioita tiedä.

 

Varsinaista vastaustakaan ei näköjään tipu eli jäämme paitsi selitystä, jotta miksei "toistaiseksi voimassa olevia" paketteja voi tilata heti kerralla haluamakseen ajaksi.  Olis hyvä, kun sais joskus johtoporrastakin vastailemaan tänne palstalle.

Kanavapaketin irtisanominen onnistuu kyllä kaikissa meidän kanavissa, poislukien Klaani. 


Pistän palautetta eteenpäin tuon Chatin osalta, jos jossain kohtaa sielä ei oo onnistunut toi paketin irtisanominen. :) 


 


 


Toistaiseksi voimassaolevan paketinhan voi tilata haluamakseen ajaksi, tosin se pitää muistaa irtisanoa. 😉 Tarkoitat siis, että haluat tilata kanavapaketin, joka irtisanoutuu automaattisesti haluamanasi ajankohtana?


Me voidaan kyllä asettaa paketti irtisanoutumaan ennakoidusti esimerkiksi kuukauden päähän. Tällöin tilaus pitää tehdä asiakaspalvelun kautta.


Itsepalveluna tuo ei ole tällä hetkellä mahdollista, kuten ei oo muutoinkaan noi kanavapakettien irtisanomiset (paitsi mobiiliviihteessä). 


 

Kunniamerkki +14

@RaMaria kirjoitti:

Itsepalveluna tuo ei ole tällä hetkellä mahdollista, kuten ei oo muutoinkaan noi kanavapakettien irtisanomiset (paitsi mobiiliviihteessä). 

 


Kyllä ainakin omilla sivuilla näkyy poista vaihtoehto kun painaa muokkaa kanavapaketin kohdalla. En tosin testannut ole toimiiko, vai onko nappi vain koristeena 🙂 Mikäli näin on, niin ei varmaan kannattaisi lisätä näkyville ennenkuin painikkeella on jokin funktio palvelussa.


@tilasto kirjoitti:


@RaMaria kirjoitti:

Itsepalveluna tuo ei ole tällä hetkellä mahdollista, kuten ei oo muutoinkaan noi kanavapakettien irtisanomiset (paitsi mobiiliviihteessä). 


 




Kyllä ainakin omilla sivuilla näkyy poista vaihtoehto kun painaa muokkaa kanavapaketin kohdalla. En tosin testannut ole toimiiko, vai onko nappi vain koristeena 🙂 Mikäli näin on, niin ei varmaan kannattaisi lisätä näkyville ennenkuin painikkeella on jokin funktio palvelussa.




Siis mobiiliviihteen osalta noi irtisanomiset onnistuu tuolla Omien Sivujen puolella, mutta esim. boksin kautta toimivan Viihteen kanavapakettien irtisanomiset eivät ainakaan tässä vaiheessa onnistu. 

Kunniamerkki +14

@RaMaria kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:

@RaMaria kirjoitti:

Itsepalveluna tuo ei ole tällä hetkellä mahdollista, kuten ei oo muutoinkaan noi kanavapakettien irtisanomiset (paitsi mobiiliviihteessä). 

 


Kyllä ainakin omilla sivuilla näkyy poista vaihtoehto kun painaa muokkaa kanavapaketin kohdalla. En tosin testannut ole toimiiko, vai onko nappi vain koristeena 🙂 Mikäli näin on, niin ei varmaan kannattaisi lisätä näkyville ennenkuin painikkeella on jokin funktio palvelussa.


Siis mobiiliviihteen osalta noi irtisanomiset onnistuu tuolla Omien Sivujen puolella, mutta esim. boksin kautta toimivan Viihteen kanavapakettien irtisanomiset eivät ainakaan tässä vaiheessa onnistu. 


Viihteestähän mä puhuinkin (boksin kautta), en missään maininnut sanaa mobiiliviihde..

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

 

 

RaMaria:

"Tarkoitat siis, että haluat tilata kanavapaketin, joka irtisanoutuu automaattisesti haluamanasi ajankohtana?

Me voidaan kyllä asettaa paketti irtisanoutumaan ennakoidusti esimerkiksi kuukauden päähän. Tällöin tilaus pitää tehdä asiakaspalvelun kautta."

 

Vielä kerran: Luulisi, että 2010-luvulla voi tilata "toistaiseksi voimassa olevan" kanavapaketin myös siten, että se on voimassa haluamani xx kk ilman mitään erillisiä keskeytys/peruuttamissoittoja, -chatteja, -kirjeitä tai henkilökohtaisia käyntejä Soneran pääkonttorissa!!!!

 

Miksi ei voi?

 

 

 testattiin täällä juuri vielä tota kanavapaketin irtisanomista, muttei tullut näkyviin viihteen kanavapakettien osalta, mobiiliviihteeseen tuli toi poista -mahdollisuus. 


Voisitko laittaa kuvankaappausta? 


 


 kuten sanoin, jos tilaat asiakaspalvelun kautta kanavapaketin, voidaan se siinä tilaushetkellä asettaa irtisanoutumaan esim. kuukauden päähän. Hirmu pitkälle noita ei voida ennakoida, järjestelmäsyistä. 


Itsepalveluna itsestään katkeavan paketin kytkeminen ei onnistu tällä hetkellä, tähän vaikuttaa myös sama kuin ylle. Laitan kuitenkin tästä mielelläni toivetta eteenpäin, jahka jossain kohtaa saadaan hommia kehitettyä toivomaasi suuntaan. 


 


 

Kunniamerkki +14

@RaMaria kirjoitti:

@tilasto testattiin täällä juuri vielä tota kanavapaketin irtisanomista, muttei tullut näkyviin viihteen kanavapakettien osalta, mobiiliviihteeseen tuli toi poista -mahdollisuus. 

Voisitko laittaa kuvankaappausta? 

 

 

 


Poistin tosta osoteriviltä käyttäjätunnuksen. Tollasena se näkyy. Parempaa screenshottia vaikea saada missä kaikki näkys.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Todellinen syyhän näihin mihin tahansa palvelujen irtisanomisen / määräajan jälkeen päättämisen hankaluuteen on yksinkertaisesti se, että Sonera/Elisa haluaa tienata 'unohtuneiden peruutusten' jälkeisillä ajoilla myös täyttä hintaa.

 

Elisaan liittyneellä TTV.llä (Tampereen TietoVerkko) oli jo 90-luvulla hieno palvelu, missä mitä tahansa kanavapakettia pystyi säätelemään (tilaus/muutos/peruminen) kätevästi netissä.  Tuohon joustavuuteen myös ilmeisesti liittyi sellainen tosiseikka, että asiakaspalveluun ei koskaan tarvinnut jonottaa kuin muutama sekunti, kun jonninjoutavat kanavapaketien tilaajat/säätäjät/perujat pysyivät linjoilta pois.  Asiakaspalvelussa pystyttiin keskittymään aitoihin erikoistapauksiin / ongelmiin.

 

Käsittämätöntä, että mikään laki- ja asetus ei vieläkään ulotu lopettamaan tätä nykyään harrastettavaa asiakkaiden kyykytystä ja jonotuttamista maksullisissa "asiakaspalvelu"-numeroissa!

 

Kunniamerkki +14

@DigiHate kirjoitti:

Todellinen syyhän näihin mihin tahansa palvelujen irtisanomisen / määräajan jälkeen päättämisen hankaluuteen on yksinkertaisesti se, että Sonera/Elisa haluaa tienata 'unohtuneiden peruutusten' jälkeisillä ajoilla myös täyttä hintaa.


Tämä ei varmasti yllätyksenä tule kenellekään. Tätä samaa mallia käyttää moni muukin yritys, esim lehtitilaukset myydään lähes poikkeuksetta kestotilauksina, joista sitten kolahtaa lasku joka on maksettava kun et muistakaan perua tilausta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Kyllä - lehtitilaukset kuitekin voi helposti perua laittamalla ihan tavallinen sähköpostiviesti.  Pelaa ainakin Aamulehden ja Otavamedian kohdalla.

Kunniamerkki +14

@DigiHate kirjoitti:

Kyllä - lehtitilaukset kuitekin voi helposti perua laittamalla ihan tavallinen sähköpostiviesti.  Pelaa ainakin Aamulehden ja Otavamedian kohdalla.


Voihan Sonerallakin laittaa sähköpostiviestin (ainakin itselleni aina on vastattu ja onnistunut irtisanominenkin sitä kautta), pointti oli siinä että se pitää muistaa laittaa ennenkuin uusi laskutusjakso alkaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Minkälainen on Soneran sähköpostiosoite, missä vastaanottavat tilauksiin liittyviä säätöjä?

Kerroppa se nyt koko kansalle ;)

 

 

Se on tietenkin selvää, että tekee irtisanomisen millä tyylillä tahansa, on se tehtävä ajoissa...

 

 

 

Kunniamerkki +14

@DigiHate kirjoitti:

Minkälainen on Soneran sähköpostiosoite, missä vastaanottavat tilauksiin liittyviä säätöjä?

 

Kerroppa se nyt koko kansalle ;)

 


Eikai tuo mikään salainen osoite ole.. asiakaspalvelu at sonera.com olen itse laittanut viestiä, totta on että osoitetta ei löydy Soneran sivuilta. Varmaan siitä syystä, että sähköposti ei ole heidän pääasiallinen tai virallinen asiakaspalvelu kanava? Joku Soneran edustaja voisi avata tätäkin tarkemmin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Okei - pitää kokeilla tuota tulevan kiekkopaketin irtisanomisessa :)

 

Sehän siis ei ole mikään unohdus, että sähköpostiosoitetta ei sivuilla esitellä..

Kunniamerkki +14

@DigiHate kirjoitti:
Sehän siis ei ole mikään unohdus, että sähköpostiosoitetta ei sivuilla esitellä..

Ei varmasti ole unohdus. Onhan näitä firmoja joiden sivuilta ei suoraan sähköpostiosoitetta löydy (esim viasat finland), mutta kyllä heilläkin sähköposti on ja sen kautta voi asioita hoitaa.

Syy voi juurikin olla edellisessä viestissä mainitsemani seikka, ja sähköpostilla asioiden hoito on pahimmassa tapauksessa muutaman päivän mittaista chattia (vastaanottajahan ei voi tietää etukäteen minkä tyyppisissä asioissa otetaan yhteyttä), puhelimessa asia saadaan yleensä kuntoon samassa puhelussa, joka säästää aikaa ja rahaa ainakin yrityksen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

No kyllä normaali-ihminen osaa tilauksen perumisessa kertoa, mitä peruu sekä kuka ja missä osoitteessa on peruja :)

 

Ainakin noi lehtitalot kyllä ovat ymmärtäneet ihan laakista tämän asian.

 

Tosin tällä Sonerankin "Klaani"-palstalla on huomattavissa, että talon väki ei läheskään aina ole ymmärtävinään, mitä asiakas kysyy ja se sit tuottaa turhaa "chattailua".

 

 

 

Kunniamerkki +14

DigiHate kirjoitti:

No kyllä normaali-ihminen osaa tilauksen perumisessa kertoa, mitä peruu sekä kuka ja missä osoitteessa on peruja :)

 


Kyllä osaakin, tarkoitin sitä että yritys ei välttämättä halua tarjota asiakaspalvelua sähköpostitse koska silloin sinne voidaan ottaa yhteyttä missä asiassa tahansa. Tästä saattaa seurata se, että asian hoito pitkittyy jos viestiä on tyyliä netti ei toimi, ilman mitään tarvittavia tietoja asiasta. Näin ollen teettää yritykselle enemmän työtä, kun yhdessä puhelussa muutaman minuutin aikana voidaan kysyä tarkentavia kysymyksiä.

 

Tämä on vain mun näkemys asiasta, ei mikään totuus :D

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Ok, odotellaan nyt talon kantaa asiaan - jos uskaltavat vielä osallistua ;)

Sivuiltamme löytyy nykyään myös sähköpostiosoite, johon voi halutessaan laittaa viestiä. Yhteystietoihin tätä ei ole laitettu, koska meiltä löytyy monta muuta palvelukanavaa (puhelin, palvelupyyntö, chat, facebook, twitter), joista voi valita mieleisensä. Esimerkiksi palvelupyynnöt ovat mielestäni sähköpostia parempi kanava, koska silloin viesti tulee heti oikeaan paikkaan ja lähettäjä on jo tunnistautunut Omilla Sivuilla, jolloin säästetään sekä asiakkaan että meidän aikaa.

Vastaa