Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64966
Kirjoituksia 176626

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen



Highlighted

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

1/29

Tervehdys Soneran väki,

 

Kuinka voi irtisanoa määräaikaisen Viihde-sopimuksen? Syyksi riittänee toimimaton tuote.

Vastaa
0 tykkäystä
28 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 485 kpl

21/29

@mrela kirjoitti:

@R2Pine kirjoitti:

1.Suurimmat viat korjattu,mutta mielestäni tuotteen pitää toimia täysin pl. väliaikaiset(lyhyet) häiriöt. Voiko tuote olla vain osittain toimiva ja silti sopimuksen mukainen?

2.Tallennukset toimivat boksin kautta laitettaessa.Minä yritin laittaa 2 ohjelmaa 10.5.2015 illalla tallenukseen boksin kautta =>virhekoodi 3 eli onnistumisprosentti pyöreä 0.Tein uudelleen käynnistyksen ym.mutta ei auttanut.Tiedän että välillä tulee häiriöitä,mutta ovatko häiriöt mielestänne niin HARVINAISIA,että eivät oikeuta vaatia parempaa toimivuutta tuotteelle?

3.Ilmoitit saaneesi tiedon että sopimusta ei voi irtisanoa nykyisten häiriöiden vuoksi(myös muut kuin tässä mainitsemani).Onko tämä vain Soneran kanta asiaan vai myös kuluttajaviraston ym. muiden viranomaisten kanta.

Hyvää kevättä ja jaksamisia klaaniin kyllä ne varmasti saadaan kaikki toimimaan ja aurinko paistamaan.


3 kysymykseen ilman mitään poliitikkojen kiemuroita suoraa vastausta odotellen.

 


1. Olet oikeassa, tuotteen pitää toki toimia kokonaisuudessaan ja siksi se tullaankin laittamaan kuntoon. Siellä on viimeisimpiä korjauspäivityksiä tehty juuri eilen, joten jälleen on menty askel eteenpäin.

2. Itsekkin laittelin eilen useampia ohjelmia tallennukseen testin vuoksi ja näytti kaikki jäävän talteen. Toki en ehtinyt vielä kaikkia tarkistamaan, että oliko tallenteet muuten onnistuneita. Oletko testaillut eilen tai tänään, että onko tilanne yhtään parantunut?

3. Tokihan tähän ei ole kuluttajaviranomaisten kantaa kyselty, mutta asiaa on selvitelty meidän talon sisällä lakimieheltä saakka, joten sieltä on tullut ihan oikeudellista faktaa tähän tilanteeseen. Tähän ei ole olemassa mitään selkeää aikarajaa, että missä ajassa korjaukset pitää saada tehtyä ilman että asiakkailla olisi purkuoikeus koko palveluun. Vaikka tallennus onkin tärkeä osa palvelua, niin se on silti vain yksi osa kokonaisesta palvelusta. Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen. Uskon kuitenkin itse, että viat saadaan korjattua ja viimeksi korjauspäivityksiä on tehty eilisen päivän aikana, joten parempaan päin mennään jo.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 474 kpl

22/29

@NikoNo kirjoitti:

@mrela kirjoitti:

@R2Pine kirjoitti:

1.Suurimmat viat korjattu,mutta mielestäni tuotteen pitää toimia täysin pl. väliaikaiset(lyhyet) häiriöt. Voiko tuote olla vain osittain toimiva ja silti sopimuksen mukainen?

2.Tallennukset toimivat boksin kautta laitettaessa.Minä yritin laittaa 2 ohjelmaa 10.5.2015 illalla tallenukseen boksin kautta =>virhekoodi 3 eli onnistumisprosentti pyöreä 0.Tein uudelleen käynnistyksen ym.mutta ei auttanut.Tiedän että välillä tulee häiriöitä,mutta ovatko häiriöt mielestänne niin HARVINAISIA,että eivät oikeuta vaatia parempaa toimivuutta tuotteelle?

3.Ilmoitit saaneesi tiedon että sopimusta ei voi irtisanoa nykyisten häiriöiden vuoksi(myös muut kuin tässä mainitsemani).Onko tämä vain Soneran kanta asiaan vai myös kuluttajaviraston ym. muiden viranomaisten kanta.

Hyvää kevättä ja jaksamisia klaaniin kyllä ne varmasti saadaan kaikki toimimaan ja aurinko paistamaan.


3 kysymykseen ilman mitään poliitikkojen kiemuroita suoraa vastausta odotellen.

 


1. Olet oikeassa, tuotteen pitää toki toimia kokonaisuudessaan ja siksi se tullaankin laittamaan kuntoon. Siellä on viimeisimpiä korjauspäivityksiä tehty juuri eilen, joten jälleen on menty askel eteenpäin.

2. Itsekkin laittelin eilen useampia ohjelmia tallennukseen testin vuoksi ja näytti kaikki jäävän talteen. Toki en ehtinyt vielä kaikkia tarkistamaan, että oliko tallenteet muuten onnistuneita. Oletko testaillut eilen tai tänään, että onko tilanne yhtään parantunut?

3. Tokihan tähän ei ole kuluttajaviranomaisten kantaa kyselty, mutta asiaa on selvitelty meidän talon sisällä lakimieheltä saakka, joten sieltä on tullut ihan oikeudellista faktaa tähän tilanteeseen. Tähän ei ole olemassa mitään selkeää aikarajaa, että missä ajassa korjaukset pitää saada tehtyä ilman että asiakkailla olisi purkuoikeus koko palveluun. Vaikka tallennus onkin tärkeä osa palvelua, niin se on silti vain yksi osa kokonaisesta palvelusta. Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen. Uskon kuitenkin itse, että viat saadaan korjattua ja viimeksi korjauspäivityksiä on tehty eilisen päivän aikana, joten parempaan päin mennään jo.


kuluttajaneuvojien kannoilla ei olekkaan  mitään  laillista merkistystä ne on vaan suosituksia vaikka oliskin käsitelty  kuluttajariitalautaskunnassa kyse on  siittä vaan halutaanko niitä noudattaa   kunnollinen  yritys noudattaa  niitä pakko  ei ole niin kuin  lakia on pakko noudattaa  en ota tässä  nyt kantaa siihen  minkälainen  yritys sonera on sanoin nyt vaan  tänkin asian tähän  jokainen  tietysti  halutessaan voi viedä asian oikeuteen   jossa punnitaan  onko asia laillista ja samalla saadaan lainvoimanen tuomio asiaan 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

23/29

@NikoNo kirjoitti:

 Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.

Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?

 

Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 485 kpl

24/29

@JussiJokk kirjoitti:

@NikoNo kirjoitti:

 Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.

Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?

 

Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.


Sitä ei ole missään määritelty, mikä on kohtuullinen aika. Soneran linjauksen mukaan tämä 3 viikkoa on kyllä vielä kohtuullinen aika. Nyt kuitenkin alkaa näyttää jo hyvältä, kun eilen tehty korjauspäivitys on korjannut ongelmia huomattavasti. Sosiaalisessa mediassa on tullut asiakkailta jo positiivista palautetta ja ovat huomanneet parannukset.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 23 kpl

25/29

Jos muuttaa omakotitaloon johon ei ole vedetty puhelinpiuhaa lähimmästä jakokeskuksesta, riittääkö määräaikaisen sopimuksen irtisanomiseen, ilman korvaus velvoitetta.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

26/29

@mrela kirjoitti:

Jos muuttaa omakotitaloon johon ei ole vedetty puhelinpiuhaa lähimmästä jakokeskuksesta, riittääkö määräaikaisen sopimuksen irtisanomiseen, ilman korvaus velvoitetta.


Mikäli samaa palvelua, samalla tekniikalla ja hinnalla ei ole saatavilla uuteen osoitteeseen, luonnollisesti silloin voi palvelun irtisanoa, ilman määräaikaisen sopimuksen loppumaksujen laskutusta.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 40 kpl

27/29

@NikoNo kirjoitti:

@JussiJokk kirjoitti:

@NikoNo kirjoitti:

 Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.

Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?

 

Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.


Sitä ei ole missään määritelty, mikä on kohtuullinen aika. Soneran linjauksen mukaan tämä 3 viikkoa on kyllä vielä kohtuullinen aika. Nyt kuitenkin alkaa näyttää jo hyvältä, kun eilen tehty korjauspäivitys on korjannut ongelmia huomattavasti. Sosiaalisessa mediassa on tullut asiakkailta jo positiivista palautetta ja ovat huomanneet parannukset.


ai että 3 viikkoa neljästä palvelu "toimii" n.20% teholla, ja siitä hyvästä saa maksaa täyden laskun? oliskohan soneran aika kohtuullistaa hieman noita aikojaan, eihän tossa oo mitään järkee. Mitäs nämä parannukset ovat? "toimiva" tuote kenties? vai tuleeko laskut viikon etuajassa ja tuplana?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 29 kpl

28/29

Tuosta kolmesta viikosta voidaan olla montaa mieltä. Tämä viimeisin show alkoi jo 4 viikkoa sitten ja jatkuu. Kun en noita somejuttuja käytä, niin viitsisikö joku tosiaan kertoa mitä parannuksia siellä on huomattu.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

29/29

Ei täällä ainakaan mitään parannusta ole tapahtunut tuon viihteen kanssa

Ja kyllä lähtee sonera pois samantien kun sen saa mahdolliseksi onneksi katson asuntoo niin saa dna welho mahdollisuuden valokuidun merkeissä (mikäli ymmärsin niin muuttaminen asuntoon missä ei tuo 24mb/s yhteys toimi niin on oikeutettu sopimuksen purkamiseen)

Kiitos ja anteeksi t. turhautunut, unohdin jopa tunnukseni niin loin uuden toiselle sähköpostille 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.