Copyright Telia Company 2020
30-04-2015 14:09
Tervehdys Soneran väki,
Kuinka voi irtisanoa määräaikaisen Viihde-sopimuksen? Syyksi riittänee toimimaton tuote.
12-05-2015 10:00
@mrela kirjoitti:
@R2Pine kirjoitti:
1.Suurimmat viat korjattu,mutta mielestäni tuotteen pitää toimia täysin pl. väliaikaiset(lyhyet) häiriöt. Voiko tuote olla vain osittain toimiva ja silti sopimuksen mukainen?
2.Tallennukset toimivat boksin kautta laitettaessa.Minä yritin laittaa 2 ohjelmaa 10.5.2015 illalla tallenukseen boksin kautta =>virhekoodi 3 eli onnistumisprosentti pyöreä 0.Tein uudelleen käynnistyksen ym.mutta ei auttanut.Tiedän että välillä tulee häiriöitä,mutta ovatko häiriöt mielestänne niin HARVINAISIA,että eivät oikeuta vaatia parempaa toimivuutta tuotteelle?
3.Ilmoitit saaneesi tiedon että sopimusta ei voi irtisanoa nykyisten häiriöiden vuoksi(myös muut kuin tässä mainitsemani).Onko tämä vain Soneran kanta asiaan vai myös kuluttajaviraston ym. muiden viranomaisten kanta.
Hyvää kevättä ja jaksamisia klaaniin kyllä ne varmasti saadaan kaikki toimimaan ja aurinko paistamaan.
3 kysymykseen ilman mitään poliitikkojen kiemuroita suoraa vastausta odotellen.
1. Olet oikeassa, tuotteen pitää toki toimia kokonaisuudessaan ja siksi se tullaankin laittamaan kuntoon. Siellä on viimeisimpiä korjauspäivityksiä tehty juuri eilen, joten jälleen on menty askel eteenpäin.
2. Itsekkin laittelin eilen useampia ohjelmia tallennukseen testin vuoksi ja näytti kaikki jäävän talteen. Toki en ehtinyt vielä kaikkia tarkistamaan, että oliko tallenteet muuten onnistuneita. Oletko testaillut eilen tai tänään, että onko tilanne yhtään parantunut?
3. Tokihan tähän ei ole kuluttajaviranomaisten kantaa kyselty, mutta asiaa on selvitelty meidän talon sisällä lakimieheltä saakka, joten sieltä on tullut ihan oikeudellista faktaa tähän tilanteeseen. Tähän ei ole olemassa mitään selkeää aikarajaa, että missä ajassa korjaukset pitää saada tehtyä ilman että asiakkailla olisi purkuoikeus koko palveluun. Vaikka tallennus onkin tärkeä osa palvelua, niin se on silti vain yksi osa kokonaisesta palvelusta. Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen. Uskon kuitenkin itse, että viat saadaan korjattua ja viimeksi korjauspäivityksiä on tehty eilisen päivän aikana, joten parempaan päin mennään jo.
12-05-2015 12:04
@NikoNo kirjoitti:
@mrela kirjoitti:
@R2Pine kirjoitti:1.Suurimmat viat korjattu,mutta mielestäni tuotteen pitää toimia täysin pl. väliaikaiset(lyhyet) häiriöt. Voiko tuote olla vain osittain toimiva ja silti sopimuksen mukainen?
2.Tallennukset toimivat boksin kautta laitettaessa.Minä yritin laittaa 2 ohjelmaa 10.5.2015 illalla tallenukseen boksin kautta =>virhekoodi 3 eli onnistumisprosentti pyöreä 0.Tein uudelleen käynnistyksen ym.mutta ei auttanut.Tiedän että välillä tulee häiriöitä,mutta ovatko häiriöt mielestänne niin HARVINAISIA,että eivät oikeuta vaatia parempaa toimivuutta tuotteelle?
3.Ilmoitit saaneesi tiedon että sopimusta ei voi irtisanoa nykyisten häiriöiden vuoksi(myös muut kuin tässä mainitsemani).Onko tämä vain Soneran kanta asiaan vai myös kuluttajaviraston ym. muiden viranomaisten kanta.
Hyvää kevättä ja jaksamisia klaaniin kyllä ne varmasti saadaan kaikki toimimaan ja aurinko paistamaan.
3 kysymykseen ilman mitään poliitikkojen kiemuroita suoraa vastausta odotellen.
1. Olet oikeassa, tuotteen pitää toki toimia kokonaisuudessaan ja siksi se tullaankin laittamaan kuntoon. Siellä on viimeisimpiä korjauspäivityksiä tehty juuri eilen, joten jälleen on menty askel eteenpäin.
2. Itsekkin laittelin eilen useampia ohjelmia tallennukseen testin vuoksi ja näytti kaikki jäävän talteen. Toki en ehtinyt vielä kaikkia tarkistamaan, että oliko tallenteet muuten onnistuneita. Oletko testaillut eilen tai tänään, että onko tilanne yhtään parantunut?
3. Tokihan tähän ei ole kuluttajaviranomaisten kantaa kyselty, mutta asiaa on selvitelty meidän talon sisällä lakimieheltä saakka, joten sieltä on tullut ihan oikeudellista faktaa tähän tilanteeseen. Tähän ei ole olemassa mitään selkeää aikarajaa, että missä ajassa korjaukset pitää saada tehtyä ilman että asiakkailla olisi purkuoikeus koko palveluun. Vaikka tallennus onkin tärkeä osa palvelua, niin se on silti vain yksi osa kokonaisesta palvelusta. Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen. Uskon kuitenkin itse, että viat saadaan korjattua ja viimeksi korjauspäivityksiä on tehty eilisen päivän aikana, joten parempaan päin mennään jo.
kuluttajaneuvojien kannoilla ei olekkaan mitään laillista merkistystä ne on vaan suosituksia vaikka oliskin käsitelty kuluttajariitalautaskunnassa kyse on siittä vaan halutaanko niitä noudattaa kunnollinen yritys noudattaa niitä pakko ei ole niin kuin lakia on pakko noudattaa en ota tässä nyt kantaa siihen minkälainen yritys sonera on sanoin nyt vaan tänkin asian tähän jokainen tietysti halutessaan voi viedä asian oikeuteen jossa punnitaan onko asia laillista ja samalla saadaan lainvoimanen tuomio asiaan
12-05-2015 12:12
@NikoNo kirjoitti:
Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.
Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?
Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.
12-05-2015 12:26
@JussiJokk kirjoitti:
@NikoNo kirjoitti:
Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?
Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.
Sitä ei ole missään määritelty, mikä on kohtuullinen aika. Soneran linjauksen mukaan tämä 3 viikkoa on kyllä vielä kohtuullinen aika. Nyt kuitenkin alkaa näyttää jo hyvältä, kun eilen tehty korjauspäivitys on korjannut ongelmia huomattavasti. Sosiaalisessa mediassa on tullut asiakkailta jo positiivista palautetta ja ovat huomanneet parannukset.
12-05-2015 17:00
Jos muuttaa omakotitaloon johon ei ole vedetty puhelinpiuhaa lähimmästä jakokeskuksesta, riittääkö määräaikaisen sopimuksen irtisanomiseen, ilman korvaus velvoitetta.
12-05-2015 17:47
@mrela kirjoitti:
Jos muuttaa omakotitaloon johon ei ole vedetty puhelinpiuhaa lähimmästä jakokeskuksesta, riittääkö määräaikaisen sopimuksen irtisanomiseen, ilman korvaus velvoitetta.
Mikäli samaa palvelua, samalla tekniikalla ja hinnalla ei ole saatavilla uuteen osoitteeseen, luonnollisesti silloin voi palvelun irtisanoa, ilman määräaikaisen sopimuksen loppumaksujen laskutusta.
12-05-2015 22:52
@NikoNo kirjoitti:
@JussiJokk kirjoitti:
@NikoNo kirjoitti:
Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?
Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.
Sitä ei ole missään määritelty, mikä on kohtuullinen aika. Soneran linjauksen mukaan tämä 3 viikkoa on kyllä vielä kohtuullinen aika. Nyt kuitenkin alkaa näyttää jo hyvältä, kun eilen tehty korjauspäivitys on korjannut ongelmia huomattavasti. Sosiaalisessa mediassa on tullut asiakkailta jo positiivista palautetta ja ovat huomanneet parannukset.
ai että 3 viikkoa neljästä palvelu "toimii" n.20% teholla, ja siitä hyvästä saa maksaa täyden laskun? oliskohan soneran aika kohtuullistaa hieman noita aikojaan, eihän tossa oo mitään järkee. Mitäs nämä parannukset ovat? "toimiva" tuote kenties? vai tuleeko laskut viikon etuajassa ja tuplana?
13-05-2015 08:58
Tuosta kolmesta viikosta voidaan olla montaa mieltä. Tämä viimeisin show alkoi jo 4 viikkoa sitten ja jatkuu. Kun en noita somejuttuja käytä, niin viitsisikö joku tosiaan kertoa mitä parannuksia siellä on huomattu.
25-07-2015 15:12
Ei täällä ainakaan mitään parannusta ole tapahtunut tuon viihteen kanssa
Ja kyllä lähtee sonera pois samantien kun sen saa mahdolliseksi onneksi katson asuntoo niin saa dna welho mahdollisuuden valokuidun merkeissä (mikäli ymmärsin niin muuttaminen asuntoon missä ei tuo 24mb/s yhteys toimi niin on oikeutettu sopimuksen purkamiseen)
Kiitos ja anteeksi t. turhautunut, unohdin jopa tunnukseni niin loin uuden toiselle sähköpostille 🙂