Maksaako peruspaketti mobiilissa?


Anteeksi, mutta en löytänyt nyt tähän kysymykseen selkeätä vastausta (eikä chatti vastannut):

Minulla on kaapelikortti ja tilasin nyt tunnukset mobiiliviihteeseen. Onko nykyään niin, että mobiili peruspaketti maksaa vaikka on kaapelikortti olemassa?

 

(Ilmesisesti mobiili persupaketti on ainakin aikaisemmin ollut ilmainen, mutta nyt tilaussivulla luki 3 euroa/kk.)


12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei Janne2000n!


 


 


Mikäli käytössäsi on Sonera Viihde ja siihen tilattuna kanavapaketteja digiboksi- tai kaapeli-tv-palvelussa jotka ovat saatavilla myös mobiilipalvelussa, voit tilata vastaavan kanavapaketin käyttöösi mobiilipalvelussa veloituksetta niin kauan, kun kyseisen kanavapaketin tilaus on voimassa. Tilaaminen onnistuu helposti Omilta Sivuilta. Maksat siis kanavapaketista kerran ja voit käyttää sitä kaikilla laitteilla.


 


Eli saat peruspaketin lisäksi myös maksukanavia mobiilipalveluun maksutta, kun sinulla on "kiinteä" Sonera Viihde kotonasi.


 


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Usein-kysyttya-Sonera-Viihteen-mobiilipalvelusta?id=1024

Okei, mutta minulla on siis tavallinen, vanhanaikainen digiboksi, ja siihen kaapelikortti jossa on m.m. Mtv Sport.

Kun nyt tilasin myös mobiiliviihteen, Mtv Sportin kohdalla luki 0 euroa (koska minulla on paketti kaapelikortilla), mutta peruspaketin kohdalla luki 3 euroa.

 

Onko se niin, että tavallinen digiboksi+kaapelikortti ei kuulu "Sonera Viihde"-brändiin?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minun käsittääkseni pitäisi kuulua.


 


Minulla on Sonera Viihde ja olen tilannut kanavapaketteja TV-käyttöä varten. Tilasin samat paketit myös mobiilipuolelle normaalihintaan. Miten saan minulle kuuluvat veloituksettomat kanavapaketit käyttöön?


Jotta saat kyseisen kanavapaketin käyttöösi kaikilla laitteilla yhdellä kuukausimaksulla, toimi näin:



  1. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksellasi

  2. Mene kohtaan Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut

  3. Valitse Kanavapaketit ja valitse Käytössäsi nyt

  4. Valitse kanavapaketti, jonka haluat vaihtaa veloituksettomaksi netti- ja mobiilipalvelussa

  5. Kohdassa "Haluatko jatkaa sopimusta" valitse En ja Vahvista

  6. Irtisanominen on onnistunut mikäli saat tiedon "Tiedot päivitetty OK"

  7. Tiedot Omilla Sivuilla päivittyvät vasta, kun kirjaudut ulos Omilta Sivuilta ja odotat noin viisi minuuttia

  8. Kirjaudu uudestaan Omille Sivuille

  9. Valitse Kanavapaketit ja valitse Saatavilla

  10. Valitse kanavapaketti hintaan 0 €

  11. Vahvista valintasi


Tosin hieman sekavasti tuossa on tuo asia selitetty. Ehkä asian voisi varmistaa vielä vaikka Yhteydenottopyynnöllä : https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto?&path=2/3

Sonera Viihdettähän ei saa, kun on kaapelitalous, mutta ne kaapelin maksukanavat saa Viihteen mobiiliin ilmaiseksi, jos on saatavissa. Tuosta peruspaketin maksullisuudesta tai maksuttomuuden kestosta ei oikein selkeää tietoa löydy.

Hinnaston mukaisesti menee noi peruspaketit:) Eli peruspaketti 3€/kk ja peruspaketti tallennuksella 4,90€/kk.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RaMaria kirjoitti:

Hinnaston mukaisesti menee noi peruspaketit:) Eli peruspaketti 3€/kk ja peruspaketti tallennuksella 4,90€/kk.




Mitä järkeä on maksaa maksuttomista peruskanavista, kun niitä voi katsoa ilmaiseksi Areenan, Katsomon ja Ruudun kautta?


@kiisseli67 kirjoitti:


@RaMaria kirjoitti:

Hinnaston mukaisesti menee noi peruspaketit:) Eli peruspaketti 3€/kk ja peruspaketti tallennuksella 4,90€/kk.




Mitä järkeä on maksaa maksuttomista peruskanavista, kun niitä voi katsoa ilmaiseksi Areenan, Katsomon ja Ruudun kautta?




Itse asiassa Areenasta ja Katsomosta, kun nelosen kanavat ei mobiilissa edes näy. Eli ei oikein mitään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:


@RaMaria kirjoitti:

Hinnaston mukaisesti menee noi peruspaketit:) Eli peruspaketti 3€/kk ja peruspaketti tallennuksella 4,90€/kk.




Mitä järkeä on maksaa maksuttomista peruskanavista, kun niitä voi katsoa ilmaiseksi Areenan, Katsomon ja Ruudun kautta?




Itse asiassa Areenasta ja Katsomosta, kun nelosen kanavat ei mobiilissa edes näy. Eli ei oikein mitään.




Kyllä mulla näkyy Ruutu -sovelluksen kautta nelosen kanavat, vaatii vaan kirjautumisen kuten katsomokin.

Siis Sonera Viihteen mobiilissä ei näy nelosen kanavia ollenkaan.

Kiitos vastauksista. Kiisseli, olin seurannut ohjeet, mutta peruspaketti ei vaan taida olla (enää) maksuton mobillissa jos on vain kaapeli-tv.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:

Siis Sonera Viihteen mobiilissä ei näy nelosen kanavia ollenkaan.




Ahaa. No en kyllä viitsisi maksaa moisesta ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Janne2000n kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kiisseli, olin seurannut ohjeet, mutta peruspaketti ei vaan taida olla (enää) maksuton mobillissa jos on vain kaapeli-tv.

Joo ilmeisesti ei. Näkisit kyllä maksuttomasti aika montaa peruskanavaa ihan Areenan, Mtv Katsomon ja Ruutu -sovellusten kautta. Itse käytän noita ja ainakin maikkarin kanavia pystyy ihan livenä katsomaan, kun vain kirjautuu Katsomoon.

Vastaa