Mikä on virhekoodi 722?


Kun yritän katsoa tallenteita tai ohjelmakirjastojen leffoja/ohjelmia, lähetys pätkäsee monesti ja tulee kyseinen koodi. Sen jälkeen digiboxi on niin jumissa, ettei välillä boxin ohjelmistollinen uudelleenkäynnistyskään auta, vaan on suljettava boxi ja 5-10 min, ja sitten toimii taas. Monesti koodi tulee sen jälkeen jos ohjelma on ollut paussilla jonkin aikaa, Kun taas jatkaa katselua, niin vajaan kymmenen minuutin jälkeen pätkäsee ohjelman.

23 kommenttia

Virhekoodi viittaa toiston häiriöön, joka voi johtua puuttuvasta tai viallisesta tiedostosta. 

Oletko havainnut tässä jotakin säännönmukaisuutta että minkälaisissa tilanteissa tuo tapahtuu? Itseasetettuja tallenteita katsoessa, kirjastojen kanssa vai live-tallenteiden (aloita alusta) kanssa?

Kunniamerkki +3

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?


Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.


 


Edit SalliJf: siirretty ketju toiseen vastaavanlaiseen

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

@JussiStone  kirjoitti:

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?


Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.





Eikä pelkästään 722 vaan sen lisäksi on ollut erittäin yleistä, että ohjelmia tallentuu ilman ääntä. Tuo 722 on esiintynyt hyvin usein Emmerdale-sarjassa. Itse en sitä seuraa, mutta rouvalta tulee äkäistä kommenttia. Äänettömyys on ollut ongelmana ainakin Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa ja nyt viimeksi Rajankäyntiä-sarjassa.


Selaimella on viime aikoina ollut paljon sitä, että tallenteet eivät käynnisty ollenkaan. Lisäksi outo piirre eli selaimen tallennelistassa ei näy kaikkia tallennettuja ohjelmia, mm. Neloselta keväällä tulleet Sormusten herra -elokuvat puuttuvat.


Nämä puutteet ovat niin yleisiä ja kestäneet pitkään, että vaadimme hyvityksiä.


Tuosta tallennustavan valinnasta olen samaa mieltä kuin @JussiStone. Ehdottomasti oletuksena pitäisi olla yksittäisen jakson tallennus tai sitten mahdollisuus valita tallennustapa.


 


Edit SalliJf: lisätty lainaus ja maininta

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Aiheesta kommentteja @JussiStonen aloittamassa Virhekoodi 722 -keskustelussa.


 


Edit SalliJf: lisätty maininta


@PappaM  kirjoitti:


@JussiStone  kirjoitti:

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?


Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.





Eikä pelkästään 722 vaan sen lisäksi on ollut erittäin yleistä, että ohjelmia tallentuu ilman ääntä. Tuo 722 on esiintynyt hyvin usein Emmerdale-sarjassa. Itse en sitä seuraa, mutta rouvalta tulee äkäistä kommenttia. Äänettömyys on ollut ongelmana ainakin Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa ja nyt viimeksi Rajankäyntiä-sarjassa.


Selaimella on viime aikoina ollut paljon sitä, että tallenteet eivät käynnisty ollenkaan. Lisäksi outo piirre eli selaimen tallennelistassa ei näy kaikkia tallennettuja ohjelmia, mm. Neloselta keväällä tulleet Sormusten herra -elokuvat puuttuvat.


Nämä puutteet ovat niin yleisiä ja kestäneet pitkään, että vaadimme hyvityksiä.


Tuosta tallennustavan valinnasta olen samaa mieltä kuin @JussiStone. Ehdottomasti oletuksena pitäisi olla yksittäisen jakson tallennus tai sitten mahdollisuus valita tallennustapa.


 


Edit SalliJf: lisätty lainaus ja maininta




Hei @JussiStone ja @PappaM ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂> Tuo virhekoodi 722 sekä siihen liittyvät häiriöt ovat tiedossa ja paraikaa korjauksessa. Loppuviikkoon mennessä noiden häiriöiden tulisi olla kokonaan hoidossa, ja niihin on jo nyt tehty korjauksia.

Moikka

 

2019 tuli hommattua tämä Teli tv palvelu. Kyseiset vikakoodit ovat tulleet tutuiksi, ja tosiaan taas niitä on erittäin paljon (vaimo seuraa 90 päivää morsiamena sarjaa (!!) ja siinä tulee 722 koodia melkoisesti kun katsoo tallenteita tabletilla). Ko koodia tulee myös telian boksilla, ja lisäksi nyt on alkanut esiintymään joissain lastenohjelmissa tuota äänettömyyttä (uusi vika alkaen nyt kesällä).

 

Telia boksi on kiinni kaapelilla reitittimessä, giganen valokuitu ja lähiverkko pitäisi olla kyllä täysin kunnossa ja mesh verkko ajantasalla (langattomille laitteille).

 

Sinänsä hupaisaa kun lukee näitä virhekoodi 722 tarinoita, alkaen 2018 vika on tiedossa ja aina lorjaukset käynnissä..... uskookohan Telian väki itse näihin juttuihin vai vaihtuuko koodarit nopeempaan kuin viat saadaan korjattua. Dna:n palvelua olen miettinyt korvaajaksi, android houkuttaa monipuolisuuden ja paremman käyttööliittymän toivossa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Mazav kyseinen häiriö, mikä tällä hetkellä on avoimena - pitäisi olla korjattu tämän viikon aikana.


 


Tiedän, että siellä on tehty paljon korjauksia jo nyt. Viallisia tallenteita ei voida palauttaa, mutta uskon että tästä on otettu opiksemme ja saadaan palvelu toimimaan kuten sen kuuluukin toimia. 

- Virhe 722 jatkuu ja jatkuu. Useamman kanavan tallenteissa koodi pamahtaa näytölle joidenkin minuuttien katselun jälkeen.

- Ääni puuttuu useasti.

- HD-kuvasta välillä ei tietoakaan.

- Kuva pysähtyy.

- Kuva pätkii.

Tässä päällimmäiset. Ongelmia keväästä lähtien. Ainoastaan kuukausilaskutus näyttää toimivan.

Harmillisesti sopimusta vielä jäljellä vuoden loppuun.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Joopajoo123  kirjoitti:

- Virhe 722 jatkuu ja jatkuu. Useamman kanavan tallenteissa koodi pamahtaa näytölle joidenkin minuuttien katselun jälkeen.


- Ääni puuttuu useasti.


- HD-kuvasta välillä ei tietoakaan.


- Kuva pysähtyy.


- Kuva pätkii.


Tässä päällimmäiset. Ongelmia keväästä lähtien. Ainoastaan kuukausilaskutus näyttää toimivan.


Harmillisesti sopimusta vielä jäljellä vuoden loppuun.




Uskon että tilanne turhauttaa. Nämä yllä mainitsemasi asiat tosiaan liittyvät Telia TV:n tallenteita koskevaan häiriöön ja ovat parhaillaan korjauksessa. Korjaustoimenpiteissä ollaan kuulemani mukaan jo maalisuoralla, eli varmasti jo pian tallennuspalvelut täydessä toiminnassa!

Tätä on luvattu jo jonkin aikaa, mutta ongelmat vaan lisääntyy viikkojen edetessä. 2 viimeistä viikkoa käytännössä käyttökelvoton palvelu.

 

Nämä tallnnusten vioille ei näköjään tule loppua.  Näköjään kuukaudesta toiseen ongelmat vaan jatkuvat.


Pitkään herjasi jo tätä surullisen kuuluisaa 722 koodia ja nyt uutena ongelmana on "tämä on ohjelmoitu tallennus jota ei voi vielä toistaa" - tämä outoa sillä ohjelma tallennettu jo muutama päivä sitten ja ko.ohjelman katselu onnistui vielä pari tuntia aiemmin.


 


Tämä Telian tallennuspalvelu on täysi floppi ja vikojen korjaus aivan ala-arvoista!  Tästä pitäisi saada ehdottomasti hyvitystä tallennuspalvelun asiakkaille eikä samaa fraasia Telialta "olemme tietoisia ongelmista ja pyrimme korjaamaan vian mahd.pian  (HAH HAH)


 


Edit ElinaSo: siirretty ketju toiseen vastaavanlaiseen

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Ei oo tallentavan digiboksin voittanutta.. Siis perinteisessä antenni/kaapeli/satelliittiverkossa toimiva. Homma vaan yksinkertaisesti TOIMII, vuodesta toiseen. Tallenteetkin säilyvät enemmän kuin vain 2 vuotta.


@Aino68  kirjoitti:

Pitkään herjasi jo tätä surullisen kuuluisaa 722 koodia ja nyt uutena ongelmana on "tämä on ohjelmoitu tallennus jota ei voi vielä toistaa" - tämä outoa sillä ohjelma tallennettu jo muutama päivä sitten ja ko.ohjelman katselu onnistui vielä pari tuntia aiemmin.


 




Esiintyykö tuo ongelma jonkin yksittäisen ohjelman kohdalla vai useamman?
Tuo viittaisi nyt siihen suuntaan että tallenne on tässä välissä mennyt rikki. 

Esiintynyt useamman ohjelman kohdalla ja useampana päivänä.  Aamulla aloitin yhden ohjelman katsomista ja toimi mutta kun yritin jatkaa ko.ohjelmaa myöhemmin tuli ilmoitus että ohjelmaa ei vielä voi katsoa.  Lisäksi melkein jokaisessa tallenteessa mitä suostuu näyttämään eivät äänet toimi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Aino68  kirjoitti:

Esiintynyt useamman ohjelman kohdalla ja useampana päivänä.  Aamulla aloitin yhden ohjelman katsomista ja toimi mutta kun yritin jatkaa ko.ohjelmaa myöhemmin tuli ilmoitus että ohjelmaa ei vielä voi katsoa.  Lisäksi melkein jokaisessa tallenteessa mitä suostuu näyttämään eivät äänet toimi.




Tuo kuulostaisi tosiaan tuolta yleiseltä häiriöltä tallenteissa, joka on nyt päällä. Tämänhetkinen arvio korjauksen aikataululle on ensi viikon puolella, eli lupaavalta vaikuttaa!

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Ei kovin lupaavaa. Ainakin eilen klo 18 Emmerdalen tallenteen katsominen päättyi koodiin 722.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@PappaM  kirjoitti:

Ei kovin lupaavaa. Ainakin eilen klo 18 Emmerdalen tallenteen katsominen päättyi koodiin 722.




Yhä on tämä häiriö päällä, mutta toivotaan että nyt pian saadaan tuo kuntoon! Tosiaan korjaustoimenpiteitä tehdään koko ajan, ja tuo arvio että tulisi kuntoon tämän viikon puolella on yhä voimassa. Päivitämme myös tuonne häiriöilmoitukseen heti tiedon kun tämä saatu kuntoon! 

Kunniamerkki +3

Nyt edelleen, kun toiveikkaana aloin Tallennuksesta Ylen Uutisia katsomaan, kun vähän aikaa on mennyt ongelmitta, niin ääni taas puuttui. Olisiko nyt jo aika  jonkinmoiselle hyvitykselle hinnasta, jonka ihmiset Tallennuspalvelusta maksavat. Kyllähän tässä on jo muita vaihtoehtoja ollut tutkinnan alla 😒>

Kunniamerkki +3

Ja nyt ilmoittaa erään eilen tallennetun ohjelman osalta "TOISTOA EI VOI ALOITTAA - Tämä on ohjelmoitu tallennus, jota ei voi vielä toistaa." 😈> 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@JussiStone onhan tilanne tosiaan enemmän kuin harmillinen. Jos haluat neuvotella hyvityksestä, niin ole ihmeessä yhteydessä meihin jonkin asiakaspalvelukanavamme kautta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Onko linkkiä johonkin lomakkeeseen tai sähköpostiosoite, johon voisi tästä asiasta laittaa yksityisen reklamaation? En käytä facebookia enkä twitteriä. Enkä halua soittaa, koska haluan kirjallisen vastauksen. 

Alkuviikosta ongelmat ovat edelleen jatkuneet. Ainakin Emmerdalessa on 722-häiriöitä ja Kaikenkarvaiset ystäväni tallentuu ilman ääntä. Kuussa käytiin yli 50 sitten ja kaikenlaisia virityksiä on maailma täynnä. Joten ei tämän ongelman ratkaisu voi olla kovin vaikeaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @PappaM !

Täältä löytyy lomake, johon voit tehdä reklamaation. Yhteydenottopyyntö ja sieltä valitse kohta koskee Muita asioita : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto 


@PappaM  kirjoitti:

Onko linkkiä johonkin lomakkeeseen tai sähköpostiosoite, johon voisi tästä asiasta laittaa yksityisen reklamaation? En käytä facebookia enkä twitteriä. Enkä halua soittaa, koska haluan kirjallisen vastauksen. 


Alkuviikosta ongelmat ovat edelleen jatkuneet. Ainakin Emmerdalessa on 722-häiriöitä ja Kaikenkarvaiset ystäväni tallentuu ilman ääntä. Kuussa käytiin yli 50 sitten ja kaikenlaisia virityksiä on maailma täynnä. Joten ei tämän ongelman ratkaisu voi olla kovin vaikeaa.




@kiisseli67 linkkasikin oikean osoitteen, minkä kautta reklamaation tekeminen onnistuu. Tilanne on erittäin harmillinen, ja pahoittelemme häiriönkorjauksen pitkittymistä. Korjauksen edistymistä pystyt seuraamaan täältä.

Vastaa