Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
kingeziekiel123
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mikä on virhekoodi 722?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kun yritän katsoa tallenteita tai ohjelmakirjastojen leffoja/ohjelmia, lähetys pätkäsee monesti ja tulee kyseinen koodi. Sen jälkeen digiboxi on niin jumissa, ettei välillä boxin ohjelmistollinen uudelleenkäynnistyskään auta, vaan on suljettava boxi ja 5-10 min, ja sitten toimii taas. Monesti koodi tulee sen jälkeen jos ohjelma on ollut paussilla jonkin aikaa, Kun taas jatkaa katselua, niin vajaan kymmenen minuutin jälkeen pätkäsee ohjelman.
17 vastausta
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 517 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Virhekoodi viittaa toiston häiriöön, joka voi johtua puuttuvasta tai viallisesta tiedostosta. 

Oletko havainnut tässä jotakin säännönmukaisuutta että minkälaisissa tilanteissa tuo tapahtuu? Itseasetettuja tallenteita katsoessa, kirjastojen kanssa vai live-tallenteiden (aloita alusta) kanssa?

JussiStone
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?

Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.

 

Edit SalliJf: siirretty ketju toiseen vastaavanlaiseen

PappaM
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JussiStone  kirjoitti:

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?

Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.



Eikä pelkästään 722 vaan sen lisäksi on ollut erittäin yleistä, että ohjelmia tallentuu ilman ääntä. Tuo 722 on esiintynyt hyvin usein Emmerdale-sarjassa. Itse en sitä seuraa, mutta rouvalta tulee äkäistä kommenttia. Äänettömyys on ollut ongelmana ainakin Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa ja nyt viimeksi Rajankäyntiä-sarjassa.

Selaimella on viime aikoina ollut paljon sitä, että tallenteet eivät käynnisty ollenkaan. Lisäksi outo piirre eli selaimen tallennelistassa ei näy kaikkia tallennettuja ohjelmia, mm. Neloselta keväällä tulleet Sormusten herra -elokuvat puuttuvat.

Nämä puutteet ovat niin yleisiä ja kestäneet pitkään, että vaadimme hyvityksiä.

Tuosta tallennustavan valinnasta olen samaa mieltä kuin @JussiStone. Ehdottomasti oletuksena pitäisi olla yksittäisen jakson tallennus tai sitten mahdollisuus valita tallennustapa.

 

Edit SalliJf: lisätty lainaus ja maininta

PappaM
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aiheesta kommentteja @JussiStonen aloittamassa Virhekoodi 722 -keskustelussa.

 

Edit SalliJf: lisätty maininta

SalliJf
Moderaattori
Moderaattori
  • 24 custom-general.kudos
  • 119 custom-general.replies
  • 7 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PappaM  kirjoitti:

@JussiStone  kirjoitti:

Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavan paljon taas surulisen kuuluisaa virhekoodia 722. Tallennettu ohjelma keskeytyy ja pyydetään käynnistämään uudelleen. Ei välttämättä auta. Järjestelmän uudelleen käynnistyksellä apu silloin tällöin, mutta eihän palvelun tuollainen pitäisi olla. Missä mättää?

Ja onko ohjelmien tallennustapaan tulossa muutosta, että ei ensisijaisesti tarjoasi kaikkien ohjelmien tallennusta, koska valinnan joutuu pääosin aina vaihtamaan pelkkään tallennukseen. Jos on paljon jaksojen tallennuksen käyttäjiäkin on niin pitäisi olla itse asetettavissa, mitä vaihtoehtoa ensisijaisena tarjoaa. Olen tästä eri kanavien kautta antanut helmikuusta asti palautetta, mutta mitään ei tapahdu, vaikka ongelma todetaan ymmärretyn. Ja tietääkseni en ole ollut ainoa tuosta palautetta antanut.



Eikä pelkästään 722 vaan sen lisäksi on ollut erittäin yleistä, että ohjelmia tallentuu ilman ääntä. Tuo 722 on esiintynyt hyvin usein Emmerdale-sarjassa. Itse en sitä seuraa, mutta rouvalta tulee äkäistä kommenttia. Äänettömyys on ollut ongelmana ainakin Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjassa ja nyt viimeksi Rajankäyntiä-sarjassa.

Selaimella on viime aikoina ollut paljon sitä, että tallenteet eivät käynnisty ollenkaan. Lisäksi outo piirre eli selaimen tallennelistassa ei näy kaikkia tallennettuja ohjelmia, mm. Neloselta keväällä tulleet Sormusten herra -elokuvat puuttuvat.

Nämä puutteet ovat niin yleisiä ja kestäneet pitkään, että vaadimme hyvityksiä.

Tuosta tallennustavan valinnasta olen samaa mieltä kuin @JussiStone. Ehdottomasti oletuksena pitäisi olla yksittäisen jakson tallennus tai sitten mahdollisuus valita tallennustapa.

 

Edit SalliJf: lisätty lainaus ja maininta


Hei @JussiStone ja @PappaM ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂 Tuo virhekoodi 722 sekä siihen liittyvät häiriöt ovat tiedossa ja paraikaa korjauksessa. Loppuviikkoon mennessä noiden häiriöiden tulisi olla kokonaan hoidossa, ja niihin on jo nyt tehty korjauksia.

Nintendo Switch | Asus | Samsung | pelihiiri ja kissaihminen
Mazav
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka

 

2019 tuli hommattua tämä Teli tv palvelu. Kyseiset vikakoodit ovat tulleet tutuiksi, ja tosiaan taas niitä on erittäin paljon (vaimo seuraa 90 päivää morsiamena sarjaa (!!) ja siinä tulee 722 koodia melkoisesti kun katsoo tallenteita tabletilla). Ko koodia tulee myös telian boksilla, ja lisäksi nyt on alkanut esiintymään joissain lastenohjelmissa tuota äänettömyyttä (uusi vika alkaen nyt kesällä).

 

Telia boksi on kiinni kaapelilla reitittimessä, giganen valokuitu ja lähiverkko pitäisi olla kyllä täysin kunnossa ja mesh verkko ajantasalla (langattomille laitteille).

 

Sinänsä hupaisaa kun lukee näitä virhekoodi 722 tarinoita, alkaen 2018 vika on tiedossa ja aina lorjaukset käynnissä..... uskookohan Telian väki itse näihin juttuihin vai vaihtuuko koodarit nopeempaan kuin viat saadaan korjattua. Dna:n palvelua olen miettinyt korvaajaksi, android houkuttaa monipuolisuuden ja paremman käyttööliittymän toivossa.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 209 custom-general.kudos
  • 869 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Mazav kyseinen häiriö, mikä tällä hetkellä on avoimena - pitäisi olla korjattu tämän viikon aikana.

 

Tiedän, että siellä on tehty paljon korjauksia jo nyt. Viallisia tallenteita ei voida palauttaa, mutta uskon että tästä on otettu opiksemme ja saadaan palvelu toimimaan kuten sen kuuluukin toimia. 

Joopajoo123
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

- Virhe 722 jatkuu ja jatkuu. Useamman kanavan tallenteissa koodi pamahtaa näytölle joidenkin minuuttien katselun jälkeen.

- Ääni puuttuu useasti.

- HD-kuvasta välillä ei tietoakaan.

- Kuva pysähtyy.

- Kuva pätkii.

Tässä päällimmäiset. Ongelmia keväästä lähtien. Ainoastaan kuukausilaskutus näyttää toimivan.

Harmillisesti sopimusta vielä jäljellä vuoden loppuun.

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 385 custom-general.kudos
  • 613 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Joopajoo123  kirjoitti:

- Virhe 722 jatkuu ja jatkuu. Useamman kanavan tallenteissa koodi pamahtaa näytölle joidenkin minuuttien katselun jälkeen.

- Ääni puuttuu useasti.

- HD-kuvasta välillä ei tietoakaan.

- Kuva pysähtyy.

- Kuva pätkii.

Tässä päällimmäiset. Ongelmia keväästä lähtien. Ainoastaan kuukausilaskutus näyttää toimivan.

Harmillisesti sopimusta vielä jäljellä vuoden loppuun.


Uskon että tilanne turhauttaa. Nämä yllä mainitsemasi asiat tosiaan liittyvät Telia TV:n tallenteita koskevaan häiriöön ja ovat parhaillaan korjauksessa. Korjaustoimenpiteissä ollaan kuulemani mukaan jo maalisuoralla, eli varmasti jo pian tallennuspalvelut täydessä toiminnassa!

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat