Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64303
Kirjoituksia 174906

Miksi Telia tv digiboksi laajakaistalla-palvelua ei kehitetä?



Highlighted

Miksi Telia tv digiboksi laajakaistalla-palvelua ei kehitetä?

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

Miksi Telia tv digiboksi laajakaistalla-palvelua ei kehitetä?

1/9

Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden. Ja lisää sovelluksia tähän "mediaboksiin" on lupailtu sen julkaisusta asti, eikä niitäkään ole näkynyt. Telia antaa katteettomia ja tyhjiä lupauksia, ettei tilaajat lähtisi, mutta mitään ei tapahdu. Miksi Telia ei täytä lupauksiaan ja tuo Telia tv:n digiboksille HD-verkkotallennusta ja lisää sovelluksia? Missä mättää?! Johtuuko tämä Telia tv:n surkeus siitä, että tämä on ruotsalainen palvelu?

8 vastausta
Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

2/9

Tuo missä mättää on tässä yhteydessä nimenomaan se kysymys. Onhan se HD-verkkotallennus käytössä jo Nat Geolla, eli systeemi toimii. Fox HD:llakin on oma kirjasto.

 

Vaikka ei ole suuremmin omaa käyttöä haitannut kun niin vähän tulee verkkotallennusta käytettyä, mutta kyllä se silti on ihmetyttänyt että mikä se ongelma on.

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

3/9

@jarkko35  kirjoitti:

Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden. 


Sen verran voinee korjata että DNA sai vasta kuukausi sitten HD-verkkotallennuksen käyttöön, Elisalla on ollut useamman vuoden jo. Mutta luulisi että HD olisi jo vakio nykyaikana mutta ilmeisesti halutaan säästää kaistaa.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

4/9

Hauskaa, että kukaan Telialainen ei halua tätä kommentoida. Miksi Telia tv:n digiboksille ei tuoda lisää sovelluksia Youtuben lisäksi? Katsokaa kilpailijoita, heidän viihteen digibokseilla on Ruutu, Yle areena, Spotify, Netflix, C More yms... kätevästi käytettävänä suoraan digiboksilta. Ja miten kauan menee ennenkuin HD-verkkotallennus on käytössä? Viimeksi tämän vuoden tammikuussa lupailitte, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Meneekö työstöön vielä seuraavakin vuosi? Telia ilmeisesti haluaa tarkoituksella olla huonompi kuin kilpailijansa.

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 233 kpl

5/9

Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään. 

0 tykkäystä
Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

6/9

@Katjane  kirjoitti:

Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään. 


Tämä nyt ei varsinaisesti kertonut valitettavasti mitään tuosta HD-verkkotallennuksen outoudesta. Logiikkaa vastaan taistelee seuraava: Nat Geon tallennus HD:na onnistuu, FOX HD:n ohjelmat jää kirjastoon, edellämainitut tallenteet ja kirjaston ohjelmat näkyvät HD:na, eli tekninen toimivuus on olemassa. Muut kanavat näkyvät myös suorana HD:na, mutta verkkotallennus toimii vain SD-kanavilla. Asiakkaan silmiin tämä näyttää vain saamattomuudelta, jossa tallenteiden lähdettä ei vaan viitsitä vaihtaa olemassa oleville HD-kanaville, jos asiaa hieman avattaisiin miksi näin niin vastaanotto voisi olla parempi kuin "asiaa työstetään" -kommenteilla.

 

Tämä on siis ihan ystävällismielinen huomautus, vaikka hyöty lienee nolla, elisan kanssa tuli opittua että jos johonkin asiaan ei tarjota heti suoraa vastausta niin ei sitä oikein kyselemälläkään saa 😞

Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 955 kpl

7/9

@Anonymous  kirjoitti:

@Katjane  kirjoitti:

Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään. 


Tämä nyt ei varsinaisesti kertonut valitettavasti mitään tuosta HD-verkkotallennuksen outoudesta. Logiikkaa vastaan taistelee seuraava: Nat Geon tallennus HD:na onnistuu, FOX HD:n ohjelmat jää kirjastoon, edellämainitut tallenteet ja kirjaston ohjelmat näkyvät HD:na, eli tekninen toimivuus on olemassa. Muut kanavat näkyvät myös suorana HD:na, mutta verkkotallennus toimii vain SD-kanavilla. Asiakkaan silmiin tämä näyttää vain saamattomuudelta, jossa tallenteiden lähdettä ei vaan viitsitä vaihtaa olemassa oleville HD-kanaville, jos asiaa hieman avattaisiin miksi näin niin vastaanotto voisi olla parempi kuin "asiaa työstetään" -kommenteilla.

 

Tämä on siis ihan ystävällismielinen huomautus, vaikka hyöty lienee nolla, elisan kanssa tuli opittua että jos johonkin asiaan ei tarjota heti suoraa vastausta niin ei sitä oikein kyselemälläkään saa 😞


En pysty avaamaan tilannetta kovinkaan yksityiskohtaisesti, mutta ei tätä kaikkien kanavien HD-tallennusta kiusallaan pantata tai viivästytetä, vaan siellä on ihan oikeat syyt taustalla. Kuten @Katjane jo vastasikin, niin töitä tehdään jatkuvasti ja homma myös edistyy koko ajan. Toivottavasti voimme kertoa hyviä uutisia lähitulevaisuudessa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

8/9

Laittakaa edes normaalit tallennukset toimimaan. Jo noin puoli vuotta meillä on tallennukset pätkineet, joskus jopa toiminat ihan normaalisti, nyt on pöätkimisestä tullut uusi normaali. Onneksi tilausjakso on melkein lopussa, joten ei tuo paljon haitanne. Mutta jos muualta saa samaan hintaa toimivan HD tallennukset, voi vaihto kiinnostaa.


@Katjane  kirjoitti:

Saattaa ulospäin näyttää että kehitystä ei tapahdu, mutta teemme palvelun eteen (mm. HD-verkkotallennus) jatkuvasti töitä ja olemme kuunnelleet palautteita sekä asiakkaiden toiveita kaiken suhteen. Katse on siis kohdistettu siihen, että toiveet pääsemme tulevaisuudessa täyttämään. 


 

Highlighted

Telialainen
Viestejä 347 kpl

9/9

@Terok1  kirjoitti:

Laittakaa edes normaalit tallennukset toimimaan. Jo noin puoli vuotta meillä on tallennukset pätkineet, joskus jopa toiminat ihan normaalisti, nyt on pöätkimisestä tullut uusi normaali. Onneksi tilausjakso on melkein lopussa, joten ei tuo paljon haitanne. Mutta jos muualta saa samaan hintaa toimivan HD tallennukset, voi vaihto kiinnostaa.




Poistuuko tuo ongelma edes hetkeksi jos laitteita käynnistelee uudestaan palvelureititintä myöten? Jos pelkästään tallenteet pätkii, yleensä häiriö voi löytyä reitittimestä ja digiboksin välisestä yhteydestä, onko tämä miten teillä toteutettu?

Häiriöilmoituksella asiaa saisi eteenpäin katsottavaksi lisää. Mikäli mahdollisesti olet aiemmin tästä häiriöilmoitukset tehnyt nyt puolen vuoden aikana niin lähtötiedotkin heti paremmin asiakaspalvelusta tähän löytyy.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.