Miksi vaihtaisin Elisa viihteen Telia TV:hen?

  • 10 November 2020
  • 19 kommenttia
  • 763 katselukertaa

Nyt voitte kertoa minulle mikä on TeliaTV:ssä paremmin tai huonommin.


19 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@ViljoNaakka@  kirjoitti:

Nyt voitte kertoa minulle mikä on TeliaTV:ssä paremmin tai huonommin.


Yksi syy vaihtaa Elisa Viihde Telia tv:seen on se, että Elisalla tallenteet säilyvät katsottavissa 2 vuoden ajan, mutta Telialla 90 päivää. Lisäksi Elisalla on digiboksilla kymmenkunta sovellusta, Telialla kaksi.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@jarkko35@  kirjoitti:

@ViljoNaakka@  kirjoitti:

Nyt voitte kertoa minulle mikä on TeliaTV:ssä paremmin tai huonommin.


Yksi syy vaihtaa Elisa Viihde Telia tv:seen on se, että Elisalla tallenteet säilyvät katsottavissa 2 vuoden ajan, mutta Telialla 90 päivää. Lisäksi Elisalla on digiboksilla kymmenkunta sovellusta, Telialla kaksi.


Mutta tilaa Telian kovalevyllä on ja paljon...

Nyt on vitsimiehet liikkeellä.. 

Kysyin Elisalta onko tulossa heillekin kovalevyllinen digiboksi. Ei ole eikä mitään syytä annettu. Seuraus on se, että Elisalla on useita, myös ilmaiskanavia, joita ei voi paussata kun lähtee jääkaapille. Eikä voi tallentaa myöhäisempää katselua varten. 

 


@Baron@  kirjoitti:

Nyt on vitsimiehet liikkeellä.. 

Kysyin Elisalta onko tulossa heillekin kovalevyllinen digiboksi. Ei ole eikä mitään syytä annettu. Seuraus on se, että Elisalla on useita, myös ilmaiskanavia, joita ei voi paussata kun lähtee jääkaapille. Eikä voi tallentaa myöhäisempää katselua varten. 

 


Siis Telia boksissa on kiintolevy jonne voi tallentaa ohjelmat,kuulostaa hyvältä. Paljonko tallennustilaa ja voiko tallennuksia siirtää esim. ulkoiselle kiintolevylle? Entäs kun Mahdollisesti lopettaa Telia-sopimuksen, ohjelmat lienee katsottavissa kiintolevyltä senkin jälkeen.


@ViljoNaakka@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Nyt on vitsimiehet liikkeellä.. 

Kysyin Elisalta onko tulossa heillekin kovalevyllinen digiboksi. Ei ole eikä mitään syytä annettu. Seuraus on se, että Elisalla on useita, myös ilmaiskanavia, joita ei voi paussata kun lähtee jääkaapille. Eikä voi tallentaa myöhäisempää katselua varten. 

 


Siis Telia boksissa on kiintolevy jonne voi tallentaa ohjelmat,kuulostaa hyvältä. Paljonko tallennustilaa ja voiko tallennuksia siirtää esim. ulkoiselle kiintolevylle? Entäs kun Mahdollisesti lopettaa Telia-sopimuksen, ohjelmat lienee katsottavissa kiintolevyltä senkin jälkeen.


Eiköhän telialainenkin kohta herää vastaamaan virallisesti. 

Palautin kerran teliakauppaan digiboksin. Myyjällä oli vaikeeta ottaa vastaan laitetta, koska se oli minun. Sanoin että kyllä se käskettiin palauttamaan. Jonnekin hän sen nakkasi eikä mitään papereita tehnyt asiasta. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@ViljoNaakka@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Nyt on vitsimiehet liikkeellä.. 

Kysyin Elisalta onko tulossa heillekin kovalevyllinen digiboksi. Ei ole eikä mitään syytä annettu. Seuraus on se, että Elisalla on useita, myös ilmaiskanavia, joita ei voi paussata kun lähtee jääkaapille. Eikä voi tallentaa myöhäisempää katselua varten. 

 


Siis Telia boksissa on kiintolevy jonne voi tallentaa ohjelmat,kuulostaa hyvältä. Paljonko tallennustilaa ja voiko tallennuksia siirtää esim. ulkoiselle kiintolevylle? Entäs kun Mahdollisesti lopettaa Telia-sopimuksen, ohjelmat lienee katsottavissa kiintolevyltä senkin jälkeen.


Telia boksissa on kiintolevy jos ostat sellaisen Telialta. Huomioi myös, että kiintolevyn voi ostaa vain jos otat Telialta TV-pakettiin kiinteän laajakaistan mukaan poislukien kaapelilaajakaista.

 

Tilaa kiintolevyllä on 500Gt. Tallenteita ei pysty siirtämään verkkotallennuksista kiintolevylle, eikä muutenkaan liikuttelemaan mihinkään suuntaan. Kun lopetat Teliaboksin sopimuksen joudut palauttamaan laitteet, eikä boksi muutenkaan toimi ilman sopimusta joten tallenteet on katsottavissa vain sopimuskauden ollessa voimassa.

 

Telian etu on siis maksukanavien tallennus ja ajansiirto mikäli käytössäsi on laajakaistan kanssa tehty Telia TV sopimus ja olet ostanut kiintolevyn Telialta. Elisa Viihtessä onkin sitten kaikki muu paremmin. Esimerkiksi jos olet tottunut kansioimaan tallennuksesi on melkoinen shokki kun Telian boksissa ne tallennukset on yhtenä äärettömän pitkänä listana.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Poksuvau@  kirjoitti:

@ViljoNaakka@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Nyt on vitsimiehet liikkeellä.. 

Kysyin Elisalta onko tulossa heillekin kovalevyllinen digiboksi. Ei ole eikä mitään syytä annettu. Seuraus on se, että Elisalla on useita, myös ilmaiskanavia, joita ei voi paussata kun lähtee jääkaapille. Eikä voi tallentaa myöhäisempää katselua varten. 

 


Siis Telia boksissa on kiintolevy jonne voi tallentaa ohjelmat,kuulostaa hyvältä. Paljonko tallennustilaa ja voiko tallennuksia siirtää esim. ulkoiselle kiintolevylle? Entäs kun Mahdollisesti lopettaa Telia-sopimuksen, ohjelmat lienee katsottavissa kiintolevyltä senkin jälkeen.


Telia boksissa on kiintolevy jos ostat sellaisen Telialta. Huomioi myös, että kiintolevyn voi ostaa vain jos otat Telialta TV-pakettiin kiinteän laajakaistan mukaan poislukien kaapelilaajakaista.

 

Tilaa kiintolevyllä on 500Gt. Tallenteita ei pysty siirtämään verkkotallennuksista kiintolevylle, eikä muutenkaan liikuttelemaan mihinkään suuntaan. Kun lopetat Teliaboksin sopimuksen joudut palauttamaan laitteet, eikä boksi muutenkaan toimi ilman sopimusta joten tallenteet on katsottavissa vain sopimuskauden ollessa voimassa.

 

Telian etu on siis maksukanavien tallennus ja ajansiirto mikäli käytössäsi on laajakaistan kanssa tehty Telia TV sopimus ja olet ostanut kiintolevyn Telialta. Elisa Viihtessä onkin sitten kaikki muu paremmin. Esimerkiksi jos olet tottunut kansioimaan tallennuksesi on melkoinen shokki kun Telian boksissa ne tallennukset on yhtenä äärettömän pitkänä listana.


Ja olihan se edelleen niin, että levylle voi tallentaa vain yhtä kanavaa kerrallaan ja pahimmillaan sitä kanavaa jota juurikin katsoo?


@Ocxid@  kirjoitti:




Ja olihan se edelleen niin, että levylle voi tallentaa vain yhtä kanavaa kerrallaan ja pahimmillaan sitä kanavaa jota juurikin katsoo?




Valokuitukohteissa kovalevyllisellä digiboksilla voi tallentaa yhtä ja katsoa toista kanavaa, ADSL24M-kohteissa puolestaan tallentaa ja katsoa samaa kanavaa.

No mitenkäs tallentaminen? pilveen ilmeisesti monta kanavaa yhtä-aikaa levylle vain yhtä?  Boksin ohjelmaoppaasta, tietokoneella ja puhelimella varmaankin onnistuu, mutta voiko laittaa automaattitallentamisen esim sarjalle, jolloin tallenteet menevät kätevästi Kansioon joka on samanniminen kun sarja?


@ViljoNaakka@  kirjoitti:

No mitenkäs tallentaminen? pilveen ilmeisesti monta kanavaa yhtä-aikaa levylle vain yhtä?  Boksin ohjelmaoppaasta, tietokoneella ja puhelimella varmaankin onnistuu, mutta voiko laittaa automaattitallentamisen esim sarjalle, jolloin tallenteet menevät kätevästi Kansioon joka on samanniminen kun sarja?




Telia TV tallennuspalvelulla voit tallentaa useampaa kanavaa yhtäaikaa kyllä. Tallennukset onnistuu ohjelmaoppaan, Telia TV sovelluksen tai Telia TV digiboksin kautta. Mahdollisuus on tehdä yksittäisiä sekä näitä jatkuva tallenteita.


 


Tallenteet voi järjestää niin, että ylinnä on ensin poistuva tai viimeeksi tullut sekä a-ä tai toisinpäin. Kovalevytallennukseen voit asettaa etätallennus sivustolta tallenteet suoraan kovalevylle.


 


Asiakastukisivustolta löydät lisäninfoa. 🙂>


 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Minulla on nettiyhteys 5G mokkulalla ja se toimii hyvin ja nopeus on se 300 megaa mistä maksan. Mutta siinä ne hyvät uutiset olikin, sillä onhan tämä Telia-Tv palvelu 20 vuotta perässä Elisan vastaavaa. 

Pitää vain ihmetellä miksi Telia ei kehitä tätä palvelua vai onko siellä nostettu kädet pysyyn ja todettu että hävittiin tämä ottelu. Jopa DNA hubi on tätä parempi vaikka se on luokkaa kelvoton.

Tuon mokkulayhteyden takia en saa kovalevyä eikä jatkuva tallennus sarjoille onnistu. 

Voisiko telialta joku valaista että mikä tarkoitus tässä on että palvelut toimii toisilla yhteyksillä mutta ei toisilla? Lisäksi kiinnostaisi tietää Boxin/palveluiden kehityksestä, sisällöstä ja aikataulusta. Käykää katsomassa Elisalta mallia miten tämmöinen palvelu pitää tehdä jos ette itse tiedä. Ikävää että tämmöistä on vielä vuonna 2020, 1990-luvulla tämän olisi vielä jotenkin ymmärtänyt.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Eeros@  kirjoitti:

Minulla on nettiyhteys 5G mokkulalla ja se toimii hyvin ja nopeus on se 300 megaa mistä maksan. Mutta siinä ne hyvät uutiset olikin, sillä onhan tämä Telia-Tv palvelu 20 vuotta perässä Elisan vastaavaa. 


Pitää vain ihmetellä miksi Telia ei kehitä tätä palvelua vai onko siellä nostettu kädet pysyyn ja todettu että hävittiin tämä ottelu. Jopa DNA hubi on tätä parempi vaikka se on luokkaa kelvoton.


Tuon mokkulayhteyden takia en saa kovalevyä eikä jatkuva tallennus sarjoille onnistu. 


Voisiko telialta joku valaista että mikä tarkoitus tässä on että palvelut toimii toisilla yhteyksillä mutta ei toisilla? Lisäksi kiinnostaisi tietää Boxin/palveluiden kehityksestä, sisällöstä ja aikataulusta. Käykää katsomassa Elisalta mallia miten tämmöinen palvelu pitää tehdä jos ette itse tiedä. Ikävää että tämmöistä on vielä vuonna 2020, 1990-luvulla tämän olisi vielä jotenkin ymmärtänyt.




Telia TV:stä on kahta eri palvelua olemassa eli Telia TV Digiboksi sekä Telia TV Digiboksi laajakaistalla. Toinen on tosiaan vain Telian laajakaistoille ja toinen muille yhteyksille. Tietyt TV-sopimukset rajoittavat meitä siinä, mitä voimme näyttää milläkin alustalla ja se vaikuttaa myös näihin. Toki Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelussa voimme varmistua riittävästä yhteydestä aina ja näissä tapauksissa digiboksille varataan riittävä kaista. Ei se varmasti sinulla jää yhteysnopeudesta kiinni tässä tapauksessa, mutta toistaiseksi palvelut ovat hieman toisistaan poikkeavat kovalevy esimerkiksi tuon kovalevyn osalta.


 


Kehitystä ei olla lopetettu ja tuomme tietoa uusista ominaisuuksista esimerkiksi täällä Telia Yhteisössä, kun sellaisia on tulossa. Valitettavasti näitä suunnitelmia tai aikatauluja emme pysty tarkemmin tänne Yhteisöön avaamaan ellei jokin asia ole lyöty lukkoon tietylle päivälle lähitulevaisuuteen. Ymmärrän hyvin, että sellaiseen on kiinnostusta ja otetaan tämä meillä pohdintaan, että olisiko tähän jotain ratkaisua tarjolla tulevaisuudessa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

DNA:lla on muistaakseni beta-ryhmä, missä boxia kehitetään asiakkaiden kanssa yhdessä. Teliakin voisi avata tällaisen beta ryhmän jossa voi testata uusia ominaisuuksia ja esittää toiveita boxin toimintaan.

Kiitos kaikille kun vaivauduitte vastailemaan kysymyksiin joihin varmasti olisin löytänyt vastaukset vähän kaivelemalla palstaa. Tuntuu todellakin siltä että vaihtaminen Telian asiakkaaksi tässä palvelussa ei tule tapahtumaan ainakaan lähiaikona.

 

Hieman ihmetyttää Telian toiminta TeliaTV:n kehityksen suhteen kun se tuntuu olevan minimaalista tai jopa olematonta. Elisan vastaava on ominaisuuksiltaan eri planeetalta joten tässä olisi Telialla jonkilainen paikka antaa maksaville asiakkailleen rahoille vastinetta alkamalla korjaamaan ongelmakohtia jotta vahvat TeliaTV-kokemukset olisivat positiivisia.

 

Siis toimintaa siellä, se on vain tahdosta kiinni, asiakkaat maksavat teidän palkkanne!


@ViljoNaakka@  kirjoitti:

Kiitos kaikille kun vaivauduitte vastailemaan kysymyksiin joihin varmasti olisin löytänyt vastaukset vähän kaivelemalla palstaa. Tuntuu todellakin siltä että vaihtaminen Telian asiakkaaksi tässä palvelussa ei tule tapahtumaan ainakaan lähiaikona.

 

Hieman ihmetyttää Telian toiminta TeliaTV:n kehityksen suhteen kun se tuntuu olevan minimaalista tai jopa olematonta. Elisan vastaava on ominaisuuksiltaan eri planeetalta joten tässä olisi Telialla jonkilainen paikka antaa maksaville asiakkailleen rahoille vastinetta alkamalla korjaamaan ongelmakohtia jotta vahvat TeliaTV-kokemukset olisivat positiivisia.

 

Siis toimintaa siellä, se on vain tahdosta kiinni, asiakkaat maksavat teidän palkkanne!


Kyllä. 

Mutta oletko kysynyt Elisalta miksi se ei ota loppujakin tv-asiakkaita Telialta antamalla kovalevyboksin käyttöön?

Oma arvaukseni on että sisällön jakelijat verottaisivat enemmän operaattoria, joka tarjoaa liian hyvät tallennusominaisuudet. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@Baron@  kirjoitti:

@ViljoNaakka@  kirjoitti:

Kiitos kaikille kun vaivauduitte vastailemaan kysymyksiin joihin varmasti olisin löytänyt vastaukset vähän kaivelemalla palstaa. Tuntuu todellakin siltä että vaihtaminen Telian asiakkaaksi tässä palvelussa ei tule tapahtumaan ainakaan lähiaikona.

 

Hieman ihmetyttää Telian toiminta TeliaTV:n kehityksen suhteen kun se tuntuu olevan minimaalista tai jopa olematonta. Elisan vastaava on ominaisuuksiltaan eri planeetalta joten tässä olisi Telialla jonkilainen paikka antaa maksaville asiakkailleen rahoille vastinetta alkamalla korjaamaan ongelmakohtia jotta vahvat TeliaTV-kokemukset olisivat positiivisia.

 

Siis toimintaa siellä, se on vain tahdosta kiinni, asiakkaat maksavat teidän palkkanne!


Kyllä. 

Mutta oletko kysynyt Elisalta miksi se ei ota loppujakin tv-asiakkaita Telialta antamalla kovalevyboksin käyttöön?

Oma arvaukseni on että sisällön jakelijat verottaisivat enemmän operaattoria, joka tarjoaa liian hyvät tallennusominaisuudet. 


Telia en anna kovalevyä jos olet 5G mobiili netin käyttäjä, samalla jäät paitsi jatkuvasta tallennuksesta ym, ym....

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Musta tuntuu et nää suomalaiset palveluntarjoajat on vaipunu epätoivoon/pieniä luovuttamisen merkkejä kun ei tuu pärjäämään noille kansainvälisille kilpailijoille ja sehän ollaan jo aikoja sitten todettu koska kansainvälisiä on enemmän rahaa kuin suomalaisilla firmoilla niin siksi ne menestyy paljon paremmin.

Telian asiakaspalvelu on surkein mihin olen törmännyt. En voi hoitaa asiaani netissä omilla sivuilla joten pyydetään ottamaan yhteys asiakaspalveluun. Olen nyt yrittänyt soittaa 3 kertaa, jo ottanut yhteensä tunnin. Mitä se maksaakaan? Ja asia edelleen hoitamatta. Rupeaa ajatukset palveluiden osalta kääntymään Elisan puolelle. Vaikka olisikin vähän kalliimpi, kompensoi nämä asiakaspalveluun soittoyritykset hinnan. 


@Urssa  kirjoitti:

Telian asiakaspalvelu on surkein mihin olen törmännyt. En voi hoitaa asiaani netissä omilla sivuilla joten pyydetään ottamaan yhteys asiakaspalveluun. Olen nyt yrittänyt soittaa 3 kertaa, jo ottanut yhteensä tunnin. Mitä se maksaakaan? Ja asia edelleen hoitamatta. Rupeaa ajatukset palveluiden osalta kääntymään Elisan puolelle. Vaikka olisikin vähän kalliimpi, kompensoi nämä asiakaspalveluun soittoyritykset hinnan. 




Kiva, kun löysit tiesi Yhteisöön! Yhteisössä voin auttaa yleisellä tasolla, asiakastietoihin en täällä pääse käsiksi. Haluatko kertoa millainen tilanteesi on, jos löydän sinulle ratkaisuja tätä kautta?

Vastaa