20-02-2020 20:51
Sekä Dna tv:n että Elisa Viihteen asiakkaat saavat maksutta käyttöönsä Viaplay- suoratoistopalvelun tilatessaan Viasatin kanavapaketin. Milloin Telia tv:n asiakkaat saavat saman edun? Onko Telia niin vaikea ja huono neuvottelukumppani, että Viasat ei halua tehdä Telian kanssa samanlaista sopimusta kuin se on tehnyt Dna:n ja Elisan kanssa?
27-10-2021 18:54
@LaTe_Show kirjoitti:
Nyt vasta syttyi lamppu päässäni ja ymmärsin, että Telia ei tule koskaan tarjoamaan Viaplayn koko kirjastoa saati sitten Viaplay-palvelua ihan sen vuoksi, että Viaplay on naimisissa Telian kilpailijan kanssa eli Elisan kanssa ja he ovat kovasti profiloineet ja markkinoineet nimenomaan ohjelmiaan Elisa Viaplay:n kautta. Toki aina "voidaan yrittää neuvotella" mutta realiteetti taitaa olla yllä mainittuna.
Never say never vai miten sitä sanotaan. Vielä ei olla saatu palikoita sopimaan kohdalleen, jotta Viaplay meille tulisi tarjolle. Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Yhtenä esimerkkinä voisi olla Telia Liigapassi, joka tuli myös muille operaattoreille myyntiin taannoin. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*
27-10-2021 23:04
1. Telia lienee ainoa Viasatin tv-kanavia tarjoava operaattori, joka EI tarjoa Viaplay-palvelua asiakkailleen. Vuosikausia on (muka) neuvoteltu, mutta palikat eivät ole osuneet kohdalleen. Olisiko niin, että Telian "palikat" eivät ole löytäneet neuvotteluhuonetta? Soittakaa vaikka Napapiirille, jos ne sieltä neuvoisivat. (Ks. Viaplayn yhteistyökumppaneiden lista.)
2. Telialta vakuutellaan, että "asiakkaan ääntä kuullaan". Hyvä niin, mutta parempi vielä, jos asiakkaan ääntä myös kuunneltaisiin.
3. Olisi kiva, ihan näin Telian asiakkaana, jos tännekin tilannetta vaivautuisi selvittämään joku ylemmän kerroksen tyyppi, joka on oikeasti mukana tekemässä niitä päätöksiä. Nythän tilanne se, että nämä kellarikerroksen moderaattori-reppanat saavat vuodesta toiseen selitellä asiaa, johon eivät itse pysty millään tavalla vaikuttamaan. (Älkääkä nyt yrittäkö sanoa, että "kyllä viestiä menee eteenpäin", kun ei se vuosien kuluessa ole mihinkään johtanut.)
4. Pyydän anteeksi, jos tulin sanoillani aiheuttaneeksi pahaa mieltä jollekin, mutta englantilaisen jalkapallon ystävänä on tässä itsekin saanut mielensä pahoittaa Telian kykenemättömyyden/taitamattomuuden takia.
28-10-2021 08:25
Minäkin olin pitkäaikainen asiakas Telialla urheilukanavien suhteen. Koska Viaplay oli pakkohankinta ottelutarjonnan suhteen, oli pakko äänestää jaloillani ja siirtyä toisen palveluntarjoajan leiriin. Nyt menee kuukausimaksut toisaalle, Ei kukaan jaksa ikuisesti odotella asioita tapahtuviksi.
28-10-2021 09:18
@JoonasLam kirjoitti:
Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Yhtenä esimerkkinä voisi olla Telia Liigapassi, joka tuli myös muille operaattoreille myyntiin taannoin. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa.
Jos kerrotaan ne syytkin. Telia liigapassin tulo muille operaattoreille oli yksi ehto kaupassa jossa Telia osti Bonnierin medialiiketoiminnan. Ennen tätä liigapassia ei näkynyt muilla ja Telia rummutti tätä näkyvästi että vain teidän kautta näkyy.
Tässä valossa en yhtään epäile etteikö toisen operaattorin toimet ole juuri se syy miksi etenkään nyt Viaplayta ei ole tulossa. Ennen elisa-viaplay yhteistyötä kyseessä oli ilmeisesti Telian "neuvottelijoiden" tyypilliseksi muodostunut väsytystaistelu -> mitään ei tapahtunut.
01-11-2021 09:18
@Poksuvau kirjoitti:
@JoonasLam kirjoitti:
Rohkenen silti sanoa, ettei toisen operaattorin toimet ole syy siihen, että emme haluaisi Viaplayta tuoda tarjolle. Yhtenä esimerkkinä voisi olla Telia Liigapassi, joka tuli myös muille operaattoreille myyntiin taannoin. Harmihan se on, ettemme pysty tällä hetkellä vastaamaan tarpeeseen, joka Viaplayn kohdalla on, mutta toivon, että sekin päivä vielä koittaa.Jos kerrotaan ne syytkin. Telia liigapassin tulo muille operaattoreille oli yksi ehto kaupassa jossa Telia osti Bonnierin medialiiketoiminnan. Ennen tätä liigapassia ei näkynyt muilla ja Telia rummutti tätä näkyvästi että vain teidän kautta näkyy.
Tässä valossa en yhtään epäile etteikö toisen operaattorin toimet ole juuri se syy miksi etenkään nyt Viaplayta ei ole tulossa. Ennen elisa-viaplay yhteistyötä kyseessä oli ilmeisesti Telian "neuvottelijoiden" tyypilliseksi muodostunut väsytystaistelu -> mitään ei tapahtunut.
Juuri näin se olikin, eli tuotiin mahdolliseksi muille jakelijoille ottaa Liigapassi valikoimaan. Koitin tällä esimerkillä haastaa ajatusta siitä, että toisen operaattorin tekemät yhteistyöt nähtäisiin esteenä omille yhteistöille näin periaatteesta.
Yritysten väliset sopimukset kattavat aina koko yhteistyön, ei pelkkää yksittäistä tuotetta tai sen myyntiin saattamista ja totta kai Viaplay on osa tuota kokonaisuutta. Näin ollen kommentoimme Viaplayn tilannetta vasta kun tiedotettavaa on.
Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Aiheesta on kuitenkin hankalaa käydä keskustelua, sillä emme avaa sopimusasioita tai neuvottelutilanteita julkisesti tarkemmin. Spekulointi ei kuitenkaan ole kiellettyä. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin tiedämme hyvin, että asiakkaamme kaipaavat Viaplayn mahdollisuutta, mutta kuten todettua, se on osa isompaa kokonaisuutta niin sopimuksien kuin teknisten ratkaisuidenkin osalta.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*
01-11-2021 10:14
@JoonasLam kirjoitti:Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Aiheesta on kuitenkin hankalaa käydä keskustelua, sillä emme avaa sopimusasioita tai neuvottelutilanteita julkisesti tarkemmin. Spekulointi ei kuitenkaan ole kiellettyä. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin tiedämme hyvin, että asiakkaamme kaipaavat Viaplayn mahdollisuutta, mutta kuten todettua, se on osa isompaa kokonaisuutta niin sopimuksien kuin teknisten ratkaisuidenkin osalta.
Valinta on teidän. Siksipä juuri spekuloidaan.
01-11-2021 10:17
@Poksuvau kirjoitti:
@JoonasLam kirjoitti:
Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Aiheesta on kuitenkin hankalaa käydä keskustelua, sillä emme avaa sopimusasioita tai neuvottelutilanteita julkisesti tarkemmin. Spekulointi ei kuitenkaan ole kiellettyä. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin tiedämme hyvin, että asiakkaamme kaipaavat Viaplayn mahdollisuutta, mutta kuten todettua, se on osa isompaa kokonaisuutta niin sopimuksien kuin teknisten ratkaisuidenkin osalta.
Valinta on teidän. Siksipä juuri spekuloidaan.
Kyllä, tämä on tietoinen valinta, mutta näin on mentävä. Keskustelu on silti oikein tervetullutta.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*
05-01-2022
13:24
Muokattu
05-01-2022
15:00
"Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse"
Ei ole ehkä siitä kyse, mutta toisaalta meitä asiakkaita ei loppupelissä kiinnosta miten hyvä tai huono tsemppi teillä on neuvotteluissa tai miten paljon ja tervetullutta keskustelu aiheesta on: meitä asiakkaita lopulta kiinnostaa saatavilla oleva tuote ja sen hinta. Never say never ja kaikki on mahdollista-heitot ovat kuitenkin itsepetosta (ja osin ylimielisyyttä), kun konkretia on se, että hinta-laatusuhde ei kohtaa tässä tapauksessa, kun veloitatte samaa hintaa huonommalla palvelulla.
Minä en maksa mahdollisesta palvelusta, joka on ehkä tulossa muutaman vuoden päästä (huom joten kertoo neuvotteluista, että Elisa meni Viaplayn kanssa naimisiin kesällä 2020 - eikä Telia - joten nopeaa muutosta on turha odottaa) - minä maksan (toistaiseksi sopimuskauteni loppuun) joka kuukausi Telia:lle siitä mitä saan tällä hetkellä.
05-01-2022
15:27
Muokattu
05-01-2022
15:30
Hassua, että en enää päässyt muokkaamaan / lisäämäään yllä olevaan tekstiini lisätekstiä, mutta haluan myös huomauttaa, että tämä Viaplay ei ole ainoa suoratoistopalvelu jonka kanssa Telia tarjoaa samaan hintaan huonompa palvelua/tuotetta.
Voisi sanoa, että jotain tehdään kilpailijan puolella paremmin.
14-03-2022 22:54
Formulat alkaa just. Katkaisin Cmoren ja tilasin Viaplayn. Kunnes hetimiten ihmettelin miksi Teliaa ei lue operaattorilistalla. Onneksi tämän saa katkaistua maksutta kun heti huomasin.
Formulat alkaa oikeasti nyt. Minulle ei riitä että Viaplay tulee "ehkä joskus". Pelkkä kaapelilähetys ei riitä. Pakko irtisanoa kaikki ja lähteä toisen operaattorin kelkkaan.