Nelonen pätkii


Kunniamerkki +3

Onkohan joku häiriö tilanne kun Nelonen pätkii paljon?

Ääni ja kuva pätkii joten ei pysty katsomaan ollenkaan, ja The Voice of Finland finaali tulisi :(

 

Paikkana Kouvola/Jokela


15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Kiipsu kirjoitti:

Onkohan joku häiriö tilanne kun Nelonen pätkii paljon?


Ääni ja kuva pätkii joten ei pysty katsomaan ollenkaan, ja The Voice of Finland finaali tulisi :(


 


Paikkana Kouvola/Jokela




Hei Klipsu!


 


Olisiko eilisellä kaapeliTV:n häiriöllä Itä-Suomessa ollut osuutta asiaan?


https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet?intcmp=footer-vikatiedotteet

Kunniamerkki +3

@kiisseli67 kirjoitti:

@Kiipsu kirjoitti:

Onkohan joku häiriö tilanne kun Nelonen pätkii paljon?

Ääni ja kuva pätkii joten ei pysty katsomaan ollenkaan, ja The Voice of Finland finaali tulisi :(

 

Paikkana Kouvola/Jokela


Hei Klipsu!

 

Olisiko eilisellä kaapeliTV:n häiriöllä Itä-Suomessa ollut osuutta asiaan?

https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet?intcmp=footer-vikatiedotteet


Varmaankin, nyt näkyy kunnolla, täytyy katsoa uusinta tänään.

Ei luulisi olevan iso vaiva laittaa käyttäjille viestiä ongelmista. Aikamoinen pettymys kun ei voi katsoa Läckbergiä eikä vof:ää?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@pattura kirjoitti:
Ei luulisi olevan iso vaiva laittaa käyttäjille viestiä ongelmista. Aikamoinen pettymys kun ei voi katsoa Läckbergiä eikä vof:ää?

Kannattaa tarkistaa aina Vika -ja häiriötiedotteet, kun tulee probleemia. Kyllä sinne päivitetään tietoja ja joskus voi olla myös suunniteltuja huoltokatkoksia. Molemmat tiedot löytyvät Sonera.fi -sivulta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet

Hei, samaa ongelmaa on esiintynyt nyt n. viikon verran Helsingin Kannelmäessä (taloyhtiössä Soneran kaapeli-TV). Nelosen HD-kanava pätkii ja pikselöityy, eikä sitä viitsi katsoa. Muilla HD-kanavilla ei ongelmaa esiinny.

 

Käytössämme on n. 7 vuotta vanha Samsungin TV, jossa Soneralta vuokrattu kortinlukija ja kaapelikortti. Eilen illalla (28.9.16) soitin tekniseen asiakaspalveluun ja siellä neuvottiin palauttamaan TV:n tehdasasetukset. En kuitenkaan noita tehdasasetuksia käyttöohjekirjasta löytänyt enkä liioin TV:nkään asetuksista, joten hain kanavat uudelleen, mutta sama ongelma jatkuu. Voisi kuvitella, että ongelmaa esiintyisi kaikilla kanavilla, mutta sitä ei esiinny kuin Nelosen HD-kanavalla.

 

uudemmat smartv:t tallentaa ne signaalitiedot(tuki->itsediagnoosi->signaalitiedot->signaalihistoria)

Itselläni näyttää noin helsingissä.

Päivämäärä aika       kanava

09/28         10:25      296

09/27         22:00      6

09/26         22:00      14

09/18         2:55        251

09/06         19:32      296

 Onko ongelmia ollut myös tänään? Muutamia ilmoituksia on tullut Nelonen HD pätkimisestä. Meidän testipenkissä tätä ei havaittu, joten voi olla myös päätelaitekohtainen. Kokeilitko vielä auttaako tehdasasetusten palauttaminen? Eilen iltapäivästä kanavalle oli tehty korjaustoimenpiteitä ja mielellään otetaan palautetta vastaan, mikäli ongelmat jatkuu.

Hei, en tiedä, onko ongelmia ollut tänään, koska olen töissä enkä katsele kotona televisiota 😉 En palauttanut tehdasasetuksia, koska kuten kirjoitin, en löytänyt television valikoista kohtaa, jossa olisin sen voinut tehdä. Voin todeta tilanteen tänään illalla, kun joskus kotiudun ja palaan mahdollisesti asiaan. Joku mainitsi, että antennijohdon uusiminenkin saattaisi auttaa.

Kurkkaa vielä kun pääset kotia miltä se näyttää. Mikäli tehdasasetusten palautuksen ja mahdollisesti toisella antennijohdolla kokeilun jälkeen pätkiminen jatkuu, niin voisit laittaa Omien sivujen kautta vikailmoitusta tarkoilla laitetiedoilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20




Löytyisikö tehdasasetukset näin? 


Samsung TV Factory Reset


Samsung LCD-mallit rakennettiin vuosina 2008 ja 2011, sekä joitakin muita myöhemmin LCD- ja LED-mallit, piilottaa tehdaspalautuksen vaihtoehto käyttäjä valikoista. Pääset tehdaspalautuksen valikon kautta kaukosäätimellä osoittamalla kaukosäätimellä television ja pitämällä "Exit" -painiketta 12 sekunnin. Prosessi voi kestää hieman kauemmin kuin 12 sekuntia ja TV: n valmiustilan valo pitäisi vilkkua, kun olet alhaalla painiketta. Kun tehdasasetusten palautus avautuu ja valitse "OK", odota TV valtaan sykli ja noudata näytön ohjeita.

Eilen illalla pätkiminen jatkui, ja sama tilanne toisellakin antennijohdolla. Lisäksi vähän ihmettelen, kun kyselin taloyhtiön muilta asukkailta, onko vastaavaa tapahtunut muilla, jossain taloudessa kaapelikortilla Nelonen HD näkyy kanavapaikalla 200 ja kuulemma aivan loistavasti. Meillä Nelonen HD näkyy kanavapaikalla 24, kun nimenomaan Sonera tiedotti kanavapaikkojen muutoksesta muutama viikko sitten. Nyt ei tietenkään kanavapaikalla 200 ole Nelonen HD, vaan jokin Prime-maksukanava. Miten on mahdollista, että samassa yhtiössä samassa kaapeliverkossa kanavat näkyvät eri kanavapaikoilla? Ei olisi pitänyt muuttaa kanavapaikkoja, sillä ennen muutosta Nelonen HD näkyi ongelmitta. Täytyy nyt ilmeisesti palauttaa tehdasasetukset, jos vaan onnistun ne jotekin toosasta löytämään.

Ja vielä jatkoa tähän samaan asiaan Soneran tiedotteesta kanavapaikkojen muutoksesta. Taloyhtiössämme kaikki asukkaat eivät ole tuota tiedotetta saaneet (saapui joskus syyskuun alkupuolella), eivätkä näin ollen ole muuttaneet kanavapaikkoja. Miten tällainen on mahdollista? Joillakin asukkailla siis näkyvät kanavat vanhoilla tutuilla paikoilla, jotka eivät ole edes olleet tietoisia muutoksesta, ja joillakin onnettomilla, jotka ovat menneet kanavapaikat muuttamaan, ongelmia mm. Nelosella on. Täysin käsittämätöntä toimintaa kaapelioperaattorilta.


@leenahaa kirjoitti:

Ja vielä jatkoa tähän samaan asiaan Soneran tiedotteesta kanavapaikkojen muutoksesta. Taloyhtiössämme kaikki asukkaat eivät ole tuota tiedotetta saaneet (saapui joskus syyskuun alkupuolella), eivätkä näin ollen ole muuttaneet kanavapaikkoja. Miten tällainen on mahdollista? Joillakin asukkailla siis näkyvät kanavat vanhoilla tutuilla paikoilla, jotka eivät ole edes olleet tietoisia muutoksesta, ja joillakin onnettomilla, jotka ovat menneet kanavapaikat muuttamaan, ongelmia mm. Nelosella on. Täysin käsittämätöntä toimintaa kaapelioperaattorilta.




Mitenkään vähättelemättä operattorin tiedotusvastuuta, niin meillä myös isännöitsijä katsoi aiheelliseksi tiedottaa muutoksesta ilmeisesti aiheettomien yhteydenottojen torjumiseksi. Kerrostalojen alaovissa ja isännöitsijätoimiston ovessa oli tiedote kanavapaikkojen muutoksista. Toki Soneraltakin lappu postilaatikkoon tuli, mutta voi se isännöitsijäkin jotain tehdä palkkansa eteen.


Meillä ainakin tv:t hakivat uudet kanavapaikat automaattisesti, joten itse niitä ei mitenkään tarvinnut muuttaa, eikä myöskään voinut estää muuttumasta.


@PasiS kirjoitti:

@leenahaa kirjoitti:

Ja vielä jatkoa tähän samaan asiaan Soneran tiedotteesta kanavapaikkojen muutoksesta. Taloyhtiössämme kaikki asukkaat eivät ole tuota tiedotetta saaneet (saapui joskus syyskuun alkupuolella), eivätkä näin ollen ole muuttaneet kanavapaikkoja. Miten tällainen on mahdollista? Joillakin asukkailla siis näkyvät kanavat vanhoilla tutuilla paikoilla, jotka eivät ole edes olleet tietoisia muutoksesta, ja joillakin onnettomilla, jotka ovat menneet kanavapaikat muuttamaan, ongelmia mm. Nelosella on. Täysin käsittämätöntä toimintaa kaapelioperaattorilta.


Mitenkään vähättelemättä operattorin tiedotusvastuuta, niin meillä myös isännöitsijä katsoi aiheelliseksi tiedottaa muutoksesta ilmeisesti aiheettomien yhteydenottojen torjumiseksi. Kerrostalojen alaovissa ja isännöitsijätoimiston ovessa oli tiedote kanavapaikkojen muutoksista. Toki Soneraltakin lappu postilaatikkoon tuli, mutta voi se isännöitsijäkin jotain tehdä palkkansa eteen.

Meillä ainakin tv:t hakivat uudet kanavapaikat automaattisesti, joten itse niitä ei mitenkään tarvinnut muuttaa, eikä myöskään voinut estää muuttumasta.


No eipä ainakaan täällä mitään soneran lappuja ole näkynyt eikä ilmoistustaululla mitään lappuja ole näkynyt asiasta.Itse huomasin asian vasta täältä.Toimiikos muilla muuten EPG normaalisti eli kaikki ohjelmat näkyy siellä aamulla?.

Moi, erinäisen testailun jälkeen näyttää siltä, että ongelma on poistunut ainakin toistaiseksi. Kokeilin kortinlukijaa toisessa televisiossa yläkerrassa ja siellä toimi moitteettomasti. Sitten kokeiltiin ristiin myös eri antennikaapeleita yläkerrasta alakerran televisioon ja toimi ok. Sitten kun laitoin kortinlukijan takaisin alakerran televisioon alkuperäisellä kaapelilla, sen jälkeen ei ole pätkinyt. Olisikohan jokin pölyhiukkanen kortinlukijan paikalla aiheuttanut moisen.

 

Edelleen kuitenkin ihmetyttää, miten samassa taloyhtiössä ja samassa kaapeliverkossa kanavat näkyvät eri kanavapaikoilla, eivätkä ne automaattisesti hakeudu uusille paikoille. Lienee taloyhtön asia selvittää.

 

Vastaa