Nelosen kanavat eivät näy


Hei!


 


Mikähän on, kun Nelosen kanavat (4, Jim, Liv, Hero) eivät näy ollenkaan digiboksissa? Kanavalistassa on kyllä kaikki kanavat valittu. Käynnistin digiboksin uudestaan, mutta se ei auttanut.


 


Edit NikoNo: korjattu otsikon kirjoitusvirhe


20 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Sinihan ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Kysymys on varmaankin tästä asiasta : https://www.telia.fi/asiakastuki/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote?id=845012dd-7456-4d76-b7ce-5a8368a37782

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Moi @Sinihan ja tervetuloa Yhteisöön! Nelosen kanavien tiimoilta hyviä uutisia. Kyseiset kanavat Nelonen, Jim, Liv ja Hero tulevat katsottavaksi tämän päivän aikana tallennuspalvelun kautta. Eli jos sinulla on tilattuna Tallennuspalvelu, voi noita kanavia katsella tästä päivästä alkaen :)

Tein tilauksen ja petyin kun eivät näy livenä. Jotenkin tuosta viestistäsi sai käsityksen että näkyvät kun tilaa tallennuspalvelun. Ongelma myös että mistä ihmeestä ne kanavat saa tallenukseen kun eivät näy kanavalistalla mobiilissa eikä digiboksilla. Etätallennus sivu taas herjaa että et voi käyttää?


 


Nyt vähän haiskahtaa tämä.

Kanavat olivat ilmestyneet nyt boksiin ja sovellukseen eli saa tallennettua ja katsottua sitä kautta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Vanha ketju, mutta kun ongelma on tasan sama niin jatketaan tällä. Nyt on kohta kuukausi ollut melkoista taistelua Arriksen boksin kanssa. Kaikki alko boksin resetoinnista digitaaliäänen ongelmien takia. Tuosta resetoinnista seurasi se, että nelosen kanavat katosivat kokonaan kanavalistalta. Se hoitui aspan kanssa ja ne saatiin näkymään. Sen jälkeen pari viikkoa oli jatkuvaa 723-virhekoodia, noin tunnin saattoi yhteys pysyä päällä. Minkään uudelleenkäynnistely ei auttanut, vain odottelu. Nyt on tullut viikon sisään useampi ohjelmistopäivitys, niiden myötä tuo 723 on kadonnut. Mutta sitten katosi ne nelosen kanavat 😁> Nyt ne näkyy kanavalistassa, mutta kun valitsee kanavan, näkyy pelkkää mustaa. "Tallenna ja katso alusta" toimii mutta suora katselu ei.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @shamrock !

Kokeiletko vielä näitä toimia:

Ei kuvaa eikä ääntä, TV-kanavat eivät näy
 
  • Käynnistä digiboksi uudelleen irrottamalla virtajohto noin 10 sekunniksi.
  • Varmista, että HDMI-kaapeli on kunnolla kiinni televisiossa ja digiboksissa.
  • Varmista, että olet valinnut televisiostasi oikean tulon (Source) käyttämäsi signaalikaapelin mukaan (HDMI = HDMI1, HDMI2 jne.).

Jos käytät wifiä digiboksin ja reitittimen välillä, käynnistä laitteet uudelleen. Jos siitä ei ole apua, kytke digiboksi wifin sijaan verkkokaapelilla reitittimeen.

Huom! Käynnistä ensin reititin ja odota, että normaalit yhteysvalot syttyvät. Käynnistä digiboksi vasta sitten. Reitittimellä kestää hetki käynnistyä, koska se muodostaa yhteyttä uudelleen.

Tee tarvittaessa vielä digiboksille resetointi.

Jos nyt oikein muistan, niin joskus on saattanut auttaa kun käyttää toista hdmi-piuhaa tai vaihtaa sen toisinpäin 🤔>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Siis ei kuva tai ääni yleisesti ottaen ole kateissa. Ainoastaan nelosen kanavilta. Alkuperäinen ääniongelma, jonka takia resetoin ekan kerran oli se. että Arriksesta Dolby Digital-ääni ei ole synkassa. Se tosin taitaa olla tunnettu ongelma, eikä siihen taida olla korjausta. Tuon resetoinnin jälkeen piti myös boksiin vaihtaa vanhojen ADSL-aikaisten tunnusten tilalle sama tunnus minkä olen noihin netti/mobiilipalveluihin luonut. Silloin katosi nelosen kanavat kokonaan näkyvistä, jopa EPG:ssä vaikka minulla tallennuspalvelu onkin tilattuna. 

 

Tämä saatiin ratkaistua aspan kanssa, mutta siitä asti on vaivannut tuo jatkuva 723-virhe. Normaalisti, kuten nytkin boksi on verkkokaapelilla kiinni, toki wifiäkin olen kokeillut ja kaikki on useampaan kertaan bootattu. Viimeisen parin viikon aikana tuli boksiin useampi ohjelmistopäivytys, ja noiden myötä tuo 723 lakkasi vaivaamasta. Sen sijaan katosi TAAS nuo nelosen kanavat. Tällä kertaa ne näkyy kuitenkin EPG:ssä, mutta kun kanavan valitsee, ei tule kuvaa eikä ääntä. Mainittakoon vielä että kaukosäätimen info-näppäin ym toimii, meneillään olevan ohjelman tiedot saan siihen mustaan ruutuun näkyviin, joten mikään ei ole "jumissa". Puuttuu vaan se lähetys. 

 

Eli, vielä kerran tuo tämän hetken ainoa aktiivinen vika: Nelosen kanavista mikään ei toimi suoralla katselulla, ainoastaan "Tallenna ja katso alusta"- valinnalla. Resetoin boksin tänään taas uudestaan, ei vaikutusta vikaan. Katsotaan mikä uusi vika tulee tällä resetillä 😁>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@shamrock  kirjoitti:

Eli, vielä kerran tuo tämän hetken ainoa aktiivinen vika: Nelosen kanavista mikään ei toimi suoralla katselulla, ainoastaan "Tallenna ja katso alusta"- valinnalla. Resetoin boksin tänään taas uudestaan, ei vaikutusta vikaan. Katsotaan mikä uusi vika tulee tällä resetillä 😁>




Kertoisitko vielä nettiyhteydestäsi jota käytät digiboksin kanssa. Onko se meidän mobiililaajakaista vai kenties toisen operaattorin yhteys? Jos Telia TV digiboksi -palvelua käyttää toisen operaattorin yhteydellä, tarvitsee Nelosen kanavien katselua varten tallennuspalvelun sekä painaa kanavan kohdalla "Tallenna ja katso".

Olemme myös havainneet että pieni osa meidän mobiiliyhteyksistä aiheuttaa digiboksille ongelmaa, ettei se tunnista yhteyttä meidän yhteydeksi ja siksi pyytää tallentamaan ennen katselua. Tämä ongelma on tutkinnassa ja korjauksessa kyllä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Se on teidän mobiililaajakaista, ja teidän sen mukana toimittama reititin. Todennäköisesti liittyy sitten tähän mainitsemaani ongelmaan, vikatiedotteet kyllä tarkastin kun tuo ongelma alkoi mutten löytänyt mainintaa siitä. Olisiko tuo aiemmin vaivannut jatkuva 723-virhe johtua myös tuosta? Viimeksi aspa otti yhteyttä vikapuolelle, kesti hetken ja sitten pyysi pitämään 15 sekkaa virtajohtoa irti, silloin saatiin toimimaan noin. Liittynee kaikki samaan, eli odotellaan korjausta?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@shamrock  kirjoitti:

Se on teidän mobiililaajakaista, ja teidän sen mukana toimittama reititin. Todennäköisesti liittyy sitten tähän mainitsemaani ongelmaan, vikatiedotteet kyllä tarkastin kun tuo ongelma alkoi mutten löytänyt mainintaa siitä. Olisiko tuo aiemmin vaivannut jatkuva 723-virhe johtua myös tuosta? Viimeksi aspa otti yhteyttä vikapuolelle, kesti hetken ja sitten pyysi pitämään 15 sekkaa virtajohtoa irti, silloin saatiin toimimaan noin. Liittynee kaikki samaan, eli odotellaan korjausta?




Kyseessä ei ole mikään laaja häiriö eikä se estä palvelun käyttöä, kun on tallenuspalvelu käytössä. Siksi siitä ei ole yleistä häiriötiedotetta sivuillamme. Sivuilla ilmoitamme laajoista ongelmista.

Virhekoodi 723 - ongelma ei johdu tästä samasta ongelmasta, se on ollut eri ja se on korjattukkin juuri tällä viimeisellä ohjelmistopäivityksellä. Kuten sanoitkin, hyvä ettei sitä ole enää ilmennyt!

Nelosen kanavat täälläkin pois jo viikon. Telian yhteys. Ilmoittaa: Ei jakelulupaa??  Missä vika??

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Tuosta ongelmasta lueskellessani, ja kun tässä viime aikoina on tullut todella paljon päivityksiä, aloin pohdiskella että onko myös Telian omille laajakaista-asiakkaille saattanut lähteä jakoon AIPTV-softa IPTV:n sijasta. Ja jos näin on, niin mikä toisi varmuuden asiaan? Omakin boksi on Telian toimittaman reitittimen takana, eikä ymmärrä kuin lähiverkon IP:n. Pitäiskö boksille dedikoida oma portti ohi palomuurin ja suoraan Telian IP:lle?

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@Keicchi  kirjoitti:

Nelosen kanavat täälläkin pois jo viikon. Telian yhteys. Ilmoittaa: Ei jakelulupaa??  Missä vika??




Moi @Keicchi ja kiitos viestistäsi! Jos digiboksisi on mobiiliyhteyden perässä kiinni, tuollaista saattaa tosiaan esiintyä. Kannattaa myös varmistaa, että Tallennuspalvelua ei ole irtisanottu tai vastaavaa. Jos sen suhteen kaikki on ok, reitittimen uudelleenkäynnistys saattaa tuohon auttaa - mutta ensi viikolla on tuohon tulossa korjaava päivitys!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@shamrock  kirjoitti:

Tuosta ongelmasta lueskellessani, ja kun tässä viime aikoina on tullut todella paljon päivityksiä, aloin pohdiskella että onko myös Telian omille laajakaista-asiakkaille saattanut lähteä jakoon AIPTV-softa IPTV:n sijasta. Ja jos näin on, niin mikä toisi varmuuden asiaan? Omakin boksi on Telian toimittaman reitittimen takana, eikä ymmärrä kuin lähiverkon IP:n. Pitäiskö boksille dedikoida oma portti ohi palomuurin ja suoraan Telian IP:lle?


 




Tuohon on aika helppo saada varmuus, sillä IPTV:lle kirjaudutaan aktivointitunnuksella, joka sisältää vain numeroita ja AIPTV-tunnus voi sisältää myös kirjaimia. Riippuu hieman setupista, mutta jos käytössäsi on IPTV, tuolloin sinulla on luultavasti myös meidän palvelureititin, joka ei ilman asetusmuutoksia AIPTV:n kanssa oikein tee yhteistyötä (poikkeuksena toki tuo uusi DV8919-boksi, joka on vähemmän nirso).

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Tilannehan on se, että olen Telia TV:n ottanut, silloin Telialla itsekin töissä olleena jo heti kun se oli saatavilla, pilottivaiheessa. Ja siitä asti mulla on käytössä ollut tuo numeromuotoinen tunnus, ja se toimi näihin päiviin asti hienosti tuon mobiilinkin kanssa. Nyt kun tämä koko resetointihässäkkä alkoi, en löytänytkään tuota tunnusta enää omilta sivuilta, ja boksiin piti kirjautua samoilla tunnuksilla kuin nettiin ja mobiiliin. 

 

Mobiilinetti mulla on, ADSL:n saatavuuden uupuessa ollut käytössä jo ehkä 3-4 vuotta, ja tuo numeromuotoinen tunnus on toiminut näihin päiviin asti myös sen kanssa. Viimeisen kuukauden aikana ei, kun jouduin tunnukset uudelleen syöttämään ja siitähän nämä ongelmat alkoikin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@shamrock  kirjoitti:

Tilannehan on se, että olen Telia TV:n ottanut, silloin Telialla itsekin töissä olleena jo heti kun se oli saatavilla, pilottivaiheessa. Ja siitä asti mulla on käytössä ollut tuo numeromuotoinen tunnus, ja se toimi näihin päiviin asti hienosti tuon mobiilinkin kanssa. Nyt kun tämä koko resetointihässäkkä alkoi, en löytänytkään tuota tunnusta enää omilta sivuilta, ja boksiin piti kirjautua samoilla tunnuksilla kuin nettiin ja mobiiliin. 


 


Mobiilinetti mulla on, ADSL:n saatavuuden uupuessa ollut käytössä jo ehkä 3-4 vuotta, ja tuo numeromuotoinen tunnus on toiminut näihin päiviin asti myös sen kanssa. Viimeisen kuukauden aikana ei, kun jouduin tunnukset uudelleen syöttämään ja siitähän nämä ongelmat alkoikin.




Voi toki olla, että AIPTV-tunnukseksi on alunperin kirjattu vaan sama tunnus kuin mikä IPTV:ssä on tunnuksena ollut. Alunperinhän AIPTV:ssä taidettiinkin käyttää numerotunnuksia (555-alkuiset - IPTV:llä tosin 000-alkuiset). Mutta erona on tosiaan se, että IPTV:lle ei voi kirjoittaa kuin ainoastaan numeroita kirjautuessa (IPTV:llä aktivointitunnus siinä missä AIPTV:llä se on käyttäjätunnus) ja se toimii vain kiinteän (ADSL, VDSL, valokuitu, Hybrid) laajakaistan yli.

Kuten tuossa @Keicchi :lle kirjoitin, tällä hetkellä on osalla AIPTV-asiakkaista (joilla yhteytenä mobiili) sellaista ongelmaa, että Nelosen kanavat eivät näy ja tähän on ensi viikolla tulossa korjausta. Reitittimen uudelleenkäynnistys voi siihen auttaa väliaikaisesti siihen asti! Asiaa voidaan myös tarvittaessa tarkemmin tutkia asiakaspalvelussa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Kiitokset, eilisen päivityksen jälkeen nelosen kanavat on taas näkyneet normaalisti 🙂> No, en itseasiassa ole moneen päivään edes kokeillut, mutta päivityksen jälkeen tuli mieleen kokeilla. Muutkin aiemmin mainitut ongelmat ovat loistaneet poissaolollaan, pidetään sormet ristissä nyt ... 🙂>

Ei näy, ei. Sammuteltu useasti, aina ilmottaa ettei ole oikeuksia. Pitääkö tätä tietoa tai korjausta odotella kauankin???

Taidan vaihtaa Elisaan. Täällä ei saa kunnollista vastausta yksinkertaiseen asiaan: Miksi ei näy???

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Keicchi  kirjoitti:

Taidan vaihtaa Elisaan. Täällä ei saa kunnollista vastausta yksinkertaiseen asiaan: Miksi ei näy???




Oletko ollut yhteydessä meidän asiakaspalveluumme tästä asiasta? Vaikuttaisi sille, että sinulla ei ole ehkä liittymän osalta kaikki kunnossa. Sinulla ilmeisesti näkynyt Nelosen kanavat normaalisti aiemmin. Voit myös soittaa meidän asiakaspalveluumme 020 690 400 (mpm/pvm), niin saataisiin sinulle näkymään kanavat kuten kuuluukin. 

Vastaa