Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
aripal1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Netflix ja areena pätkii

onko muilla ongelmia?
Kaikki muu toimii ok, tein vikailmoituksen telialle ja pojat kävivät vaihtamassa kuitumuuntimen

sovittiin että seuraillaan tilannetta, no eipäs se parantunut, tein uuden vikailmoituksen (chatti asiakas palvelija ei halunnut ottaa minua tosissaan tai sitten ei tiennyt että mikä on reititin) seuraavana päivänä sain ilmoituksen että kaikki on kuulemma kunnossa 🙂

Kuulemma vika langattomassa verkossa, ahaa minulla toimii langaton verkko vallan mainiosti mutta langallinen ei näiden palveluiden osalta alkuunkaan

 

No ei ole..

mikä eteen? irtisanoa liittymät ja kokeilla toista tilalle?

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

15 vastausta
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

@Napalm Ongelma on tutkinnassa ja päivitämme tiedotetta, kun jotain uutta tiedotettavaa ongelmasta tulee esiin.

AinaTuleeJotain
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pätkähdys tuntuu siltä että boksissa loppuu suorituskyky - Netflix-sovelluksen päivityksessä cpu-kuorma kasvanut kenties? Ongelma tuli vasta kesän aikana päivitysten myötä.

Pekka_Koo
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

@AinaTuleeJotain, hyvä huomio, sekin on toki teoriassa mahdollista. Otamme selvityksessä kaikki tekijät huomioon.

Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

AinaTuleeJotain
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vaikuttaa kyllä tosiaan siltä että joko suorituskyky loppuu kesken tai streamia puskuroidaan liian vähän - pätkäisy tulee aina samaa streamia katsoessa samassa kohtaa, jopa niin että sarjoissa jossa on sama alkuintro joka jaksossa, pätkähdys tulee samassa kohtaa alkuintroa joka jaksossa, uskoakseni kohdassa jossa hetkellisesti joko bitrate kasvaa tai dekooderilla on raskaampi taakka.

 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1686 custom-general.kudos
  • 2644 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

@AinaTuleeJotain En äkkiä löytäny tietoa, että millä nettiyhteydellä tuota Netflixiä yrität katsoa? Onko boksiin langallinen vai langaton yhteys? Ja onko sitten kyseessä kiinteä vai langaton laajakaista? Sori, jos noi on kyselty, mutta en tosiaan löytänyt mainintaa ainakaan tässä ketjussa.

 

Tuli näet vaan mieleen, että Wifi, erityisesti 2,4GHz taajuudella voi toisinaan ruuhkautua, erityisesti kerrostaloissa. Samoin jos käytät 4G:tä, niin sielläkin on voinut kuormitus kasvaa ja tukari on voinut ruuhkautua. Mikä on siis yhteyden nopeus?

AinaTuleeJotain
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Oikea Telia-TV kyseessä, siis 50M VDSL ja Arris 4302 suoraan palvelureitittimessä kiinni. Ongelma ei ole yhteydessä vaan boksissa - minkään muun laitteen Netflix-sovellukset eivät pätki. Eikä siis pätkinyt myöskään Arris vanhemmalla Netflix-versiolla keväämmällä.