Ongelmallinen etätallennus


Tervehdys! Onko muilla ollut ongelmia etätallennuksen kanssa? Minulla on etätallennus ollut jo 3-4 viikkoa saavuttamattomissa. Olen tehnyt vikailmoituksia ja jättänyt yhteydenottopyyntöjä, joista sain viime viikolla yhden vastauksen. Ystävällinen naisihminen selvitti ongelmaani ja keksi ratkaisuksi uuden reitittimen, vaikka vika on selkeästi softapuolella. Kun yritän kirjautumisen jälkeen mennä etätallennukseen niin se heittää ulos koko ohjelmasta ja vaatii uuden sisäänkirjautumisen. Uudesta reitittimestä oli hyötyäkin signaalin huojunta väheni ja lataus-, sekä lähetysnopudet nousivat, mutta tilannetta etätallennuksen osalta se ei muuttanut. Aurinkoisia päiviä! Caacao


22 kommenttia

Tervehdys Caacao73

 

Tilanne etätallennuksen suhteen on että se ei toimi 17.1.2018 jälkeen tilattuissa Telia tv-palveluissa. 

Asiaa on käsitelty vähän tarkemmin täällä.

Viisi (5) viikkoa tulee täyteen ilman etätallennusta ja ongelman ratkaisu on, työskentelemme asian parissa. Olettaisin, että Telia pystyy parempaakin, mutta ilmeisesti yksityisasiakas ei ole tärkeä. Olemme olleet Soneran/Telian asiakas jo 80-luvun lopusta lähtien ja nykyinen TV-sopimus on ainakin +10-vuotta vanha. Mielemme tekisi vaihtaa palveluntarjoaa, jos kauan käytetty S-postiosoite seuraisi mukana. Tiedän, että TV:n ohjelmapalvelusta voi tehdä tallennuksia, mutta on hankalaa. Lisäksi palvelu kadottaa ohjelmia ja siirryttäessä seuraavaan päivään, vasemman yläkulman päivämäärä pysyy aina samana. Pitää erillisestä kanaoppaasta arvuutella päivää. Olisitteko ystävällisiä ja tekisitte jotain, kiitos!

Ai niin, palvelu on maksullinen, josta veloitatte joka kuukausi.

Kerroit että tv-palvelu on ollut pitkään voimassa niin onko tuohon tehty jotakin muutoksia viime aikoina että se olisi päivittynyt tuohon uudempaan malliin missä etätallennus ei toimi tällä hetkellä?

Verkotallennus palvelusta menee 2,48€/kk veloitus joka menee kokonaisuudessaan tekijän oikeudenhaltijoille eikä jää Telialle ja samaan hintaan tarjotaan asiakasetuna tuo meidän oma tallennus-palvelu maksutta Telia tv sovellukseen(norm. 6,5€/kk) mutta totta kai tuo etätallennus pitää saada kuntoon. Sen suhteen en vaan tällä hetkellä pysty antamaan aikataulua lupauksia kun asia on kehitysputkella selvityksessä. Se on toki mahdollista että tallennuspalvelu laitetaan katkolle siksi aikaa että etätallennus on saatu kuntoon. 

Tervehdys! Oletettavasti minä en voi tehdä noita muutoksia ja hankala on minun arvioida teidän tekemisiänne. Kyse ei ole rahasta vaan palvelun toimivuudesta, jonka toivottavasti pian saatatte kuntoon.

Tarkoitin lähinnä sopimus muutoksia tms.

 

Ja siinä olet ihan oikeassa että kuntoon se pitää saada, totta kai. 

 

 

Mitä tekee Telia, kun on ongelmia? Luvataan pikaisia yhteydenottoja ja nopeaa ongelmanratkaisua, sekä hyvityksiä seuraavaan laskuun. Arvatkaa onko mikään näistä toteutunutt? Ensi viikolla tulee kahdeksan (8) viikkoa täyteen saman ongelman kanssa ja asiakas on edelleen epätietoinen ja saa roikkua tunteja puhelimessa, kun muut yhteydenottokanavat eivät tunnu toimivan. Viimeksi ongelman ratkaisuun ei mennyt kuin viisi (5) kuukautta, joten onhan tässä aikaa odotella.

Hei @Caacao73! Tämä on kehityksessä edelleen, pahoittelen! 😞 Olen tästä tiedottanut eteenpäin kehityksen puolelle, ja kun on tiedossa aikataulua tälle etätallennus korjaukselle, tiedotamme asiasta meidän sivuillamme ja voin tähän keskusteluun ilmoittaa erikseen.

Tervehdys! En voi vieläkään ymmärtää, että missä "kehityksessä" ongelma on? Jos etätallennus on toiminut suunnilleen OK vuosia ja nyt ei enään toimi niin eikö se pitäisi korjata? Caacao

Hei @Caacao73! Kehityksessä edetään ja korjausta koitetaan saada hoitoon mahdollisimman pian, joten valoa tunnelin päässä näkyvissä (:


@Caacao73@  kirjoitti:

Tervehdys! En voi vieläkään ymmärtää, että missä "kehityksessä" ongelma on? Jos etätallennus on toiminut suunnilleen OK vuosia ja nyt ei enään toimi niin eikö se pitäisi korjata? Caacao


Terve

 

Mulla on ollut tuo sama ongelma. Tänään sitä taas selvittelin telian facebookin kautta. Sain tällaisen vastauksen:

"Tämä sun digiboksi on uusi Telialla (modulaarinen) joten siinä ei vielä ole ollenkaan etätallennus mahdollisuutta. Tätä siis ollaan tuomassa myös tähän boksille ja siksi siinä on kestänyt. Kyse ei siis ole vain sun digiboksista."

 

Mun digiboksi on merkiltään Arris VIP4302W.

 

Käsittääksieni noita bokseja on lähetetty asiakkaille ainakin helmikuussa, ehkä jo tammikuussa. Telia on siis puolisen vuotta lähetellyt asiakkailleen boksia tietoisena siitä, että tällainen ainakin osalle käyttäjistä tärkeä ominaisuus puuttuu. Ja sitähän ei ole asiakkaille kerrottu. Toisin sanoen, Telia tietää, että osalle käyttäjistä ominaisuus on ns deal breaker, joten sen puuttumisesta on oltu ihan hiljaa. Aikamoista.

Tervehdys!

 

Oltuani sinnikkäästi yhteydessä Telian vikapalveluun on erilaisia ongelmanratkaisumalleja esitetty useita. Ensin lähetettiin uusi reititin ja nyt keksittiin, että vanha digi-boxini ei enään päivity, joten tilalle lähetettiin uusi Arris, jolla ongelman uskotaan ratkeavan.

 

Ihmettelen, että onko Telialla todella huono sisäisen tiedonkulku vai miksi asiakkaalle suorastaan valehdellaan, että uudella digi-boxilla ongelma ratkeaa vaikka ongelma on jossain muualla kuin "raudassa"? Vastahan tässä tulee ensi viikolla kolme (3) kuukautta saman ongelman kanssa täyteen ja asiakkaalle ei vieläkään voida kertoa ongelman todellista syytä vaan yritetään pitää tyytyväisenä ns. feikkitoimenpiteillä, kuten laitevaihdoksilla. Ai niin, Telia on alusta lähtien luvannut hyvittää seuraavassa laskussa toimivasta etätallennuksesta kuukausittain maksettavan maksun. Mitä luulette, onko hyvitystä näkynyt?

 

Caacao73

Hei @Caacao73! Sinun palvelusi kuuluu myös @Anssi5 kanssa samaan palveluun, eli tuohon "modulaariseen". Tämä palvelu on kehityksessä ja tuohon on tulossa tämä etätallennus palvelu, mutta päivämäärää en voi kertoa kun on kyseinen tuote vielä kehityksessä. Mutta kuten aiemmin tuolla sinulle kerroin valoa on tunnelin päässä jo tämän suhteen 🙂 Suosittelen tuosta tallennushyvityksestä olemaan meidän asiakaspalveluun yhteydessä tästä, niin pääsemme hyvityksen sinulle tekemään. 

Ei minua kiinnosta modulaarinen-kehitys vaan haluan takaisin jo vuosia toimineen etätallennuksen. Voin kytkeä takaisin tuon Motorolan digi-boxin ja jäädä odottamaan palvelun palautumista, mutta kuinka kauan?


@EmmaTe@  kirjoitti:

Hei @Caacao73! Sinun palvelusi kuuluu myös @Anssi5 kanssa samaan palveluun, eli tuohon "modulaariseen". Tämä palvelu on kehityksessä ja tuohon on tulossa tämä etätallennus palvelu, mutta päivämäärää en voi kertoa kun on kyseinen tuote vielä kehityksessä. Mutta kuten aiemmin tuolla sinulle kerroin valoa on tunnelin päässä jo tämän suhteen 🙂 Suosittelen tuosta tallennushyvityksestä olemaan meidän asiakaspalveluun yhteydessä tästä, niin pääsemme hyvityksen sinulle tekemään. 


Mun ongelma ratkesi jo. Vaihdoin Elisa Viihteeseen. Tallentelen huolettomasti verkkoon tallennuksia HD tasoisena ja katselen niitä täysin sujuvasti ihan millä laitteella tahansa. Voin asettaa tallennuksetkin digiboksilla, kännykällä, tabletilla, tietokoneella ja varmaan kohta jääkaapillakin. Ja aikaa ohjelmien katselullekin on tasan kaksi vuotta.

 

Eihän se ihan täydellinen ole tuo Elisa Viihdekään, mutta siellä ne ongelmat on pienemmissä asioissa ja ennenkaikkea Elisa ei valehtele niiden olemassaolosta ja syistä, niinkuin te.

 

Ja voimia sinne asiakaspalveluun, kun syksyllä jääkiekkokansa huomaa, että totuus liigalähetyksistä ei olekaan ihan sitä, mitä te nyt lupailette. Eihän se tietenkään tule olemaan, kun te nyt vaan ette osaa. Siellä jääkiekkokansan joukossa on melko paljon melko värikästä kieltä käyttävää lyhytpinnaista väkeä. Suosittelen työpaikan vaihtoa jo nyt. Vaikka sinne elisan aspaan.

Tottahan toki palveluissa eroja on ja toisaalta pitääkin olla, muuten olisi varmasti aika mustavalkoista vertailla eri vaihtoehtojen välillä. Etätallennuksen osalta on tosiaan vielä paljon tehtävissä ja se on myönnetty moneen otteeseen tässäkin ketjussa ettei palvelu toimi vielä luvatulla tasolla. Samaa tietoa on myös myyjille levitetty että jokaisessa asiakaskohtaamisessa pystymme tämän seikan tuomaan ilmi.

 

Itsellä ei ainakaan huoleta ongelman korjaantuminen syksyyn mennessä eikä toisaalta työpaikanvaihtokaan houkuttele mielessä kun ollaan kuitenkin aika ison ja historiallisen haasteen edessä tulevana syksynä. Kohtaan mielelläni nämä ja mahdolliset tulevat haasteet pää pystyssä kaiken keskellä entä sivusta katsoen :)

Tervehdys LiAntti!

 

Hyvä, että sinua, eikä ketään muuta Telialla huoleta toimimaton palvelu. Minähän asiakkaana olen ollut kohta kolme (3) kuukautta ilman luvattua palvelua. Enkä vieläkään ymmärrä miten minun ongelmat liittyvät uusiin asiakkaisiin tahi kehitteillä olevaan järjestelmään. Minulla oli toimiva etätallennus, josta veloitetaan kuukausittain ja nyt se ei ole toviin toiminut. Viimeksi korjasitte vikaa noin kuusi (6) kuukautta ja oletitte, että asiakas on tyytyväinen muutamalla leffalipulla, jotka olivat voimassa koko kuukauden. Eikö ole surkeata, että asiakas valittaa jossain keskutelufoorumilla, kun aspaan pääsy on tehty hankalaksi, jopa mahdottomaksi?

 

Parahin terverveisin!

 

caacao

Ai nii, eikö tuo ole jo riman alitus, kun Emma Te ja Juho Ollila saman firman henkilöinä tykkää sinun kirjoituksesta? Lisätkää peukun tilalle HV-näppäin niin realiteetit alkavat valkenemaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Caacao73 @Anssi5 Vikatilannetta oli pitkään, mutta eilen se on testattu toimivaksi eli lyhyestä virsi kaunis: nyt toimii.


@PiaJo@  kirjoitti:

@Caacao73 @Anssi5 Vikatilannetta oli pitkään, mutta eilen se on testattu toimivaksi eli lyhyestä virsi kaunis: nyt toimii.


Elisa Viihteellä toimii tosiaan oikein mallikkaasti. Ei ole ollut minkäänlaista vikatilannetta, lyhyttä tai pitkää. Tallennan jatkuvia tallennuksia Elisa Viihteellä HD tarkkuudella. Tallennan ohjelmia digiboksilla, kännykällä, tietokoneella ja tabletilla. Ja katselen niitä tallennuksia myös ihan millä laitteella tahansa. Oikein kivaa, kun homma toimii. Ja tallenteet säilyvät kaksi vuotta. Eikä maksa 6,50 kuukaudessa. 

 

Siellä Telian puolella taitaa olla vähän toisin. Kuinkas kauan se etätallennus oikein taas toimikaan (vaikka eihän se oikeasti ole luvatun kaltaisena toiminut vielä sekuntiakaan), kun näyttää palstan muista viesteistä päätellen olevan taas kokonaan rikki. Annas kun mä arvaan. Ihan pian toimii kaikki. Ainakin heti puolen vuoden päästä, tai ehkä vuoden päästä. Tai sitten kuopataan toimimattomana ja rakennetaan uusi toimimaton systeemi tilalle.

 

Jääkiekkokauden alkua odotellessa...


@PiaJo@  kirjoitti:

@Caacao73 @Anssi5 Vikatilannetta oli pitkään, mutta eilen se on testattu toimivaksi eli lyhyestä virsi kaunis: nyt toimii.


Ei hemmetti. Nythän mä vasta huomasin. Sä tulit 6.7 kertomaan, että nyt toimii ja samaan aikaan telian virallinen tiedote kertoo näin: "Toistuvaistallennukset eivät ole tallentuneet 5.7. alkaen".

 

Ei kai tuosta voi muuta päätellä, kuin että teidän "korjaus" rikkoi etätallenneuksen kokonaan. Aiemmin se sentään toimi osalla asiakkaista, nyt ei kaiketi kenelläkään. Aikamoista. 

 

Onneksi vaihdoin Elisa Viihteeseen. Se toimii. Oikeasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hienoa kuulla että nykyinen palvelusi toimii ja että olet siihen kaikin puolin tyytyväinen.


 


Mitä tulee  etätallennukseen niin siitä keskustellaan tällä hetkellä useammassakin eri ketjussa. Kuten esim. tässä ketjussa ja täällä on tänäänkin vastailtu, korjaustoimenpiteitä tehdään koko ajan. Kaikkemme siis tehdään että homma saadaan kuosiin mahdollisimman pian.

Vastaa