Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
MSS73
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Onneton kuvanlaatu digiboxin kautta.

Mistähän johtuu että viimeaikoina kuvanlaatu boxin kautta on ollut aivan onneton.

Kuva on joko huono tai aivan katselukelvoton, terävyys vaihtelee kaikenaikaa olematta kuitenkaan hyvä.

Välillä pystyy hetken jopa katsomaan kunnolla, mutta muutaman minuutin välein menee "suttuiseksi", esim. kiekkolähetysten grafiikoista ei pysty lukemaan kelloa tai tilannetta pelissä.

 

Hankin tällä viikolla uuden UHD arriksen, mutta laitteen vaihdolla ei ollut vaikutusta asiaan.

Olen kokeillut vaihtaa boxia, hdmi kaapeleita yms. ilman mitään tulosta.

Kuitenkin vielä englannin liigaa seuratessa kaikki oli ok, kuten myös liiga lähetyksiä katsellessani.

Olen myös koittanut eri kuvanlaatuja vaihdella boxista turhaan.

 

Minulla on käytössä DNA:n 1000megan kaapeli yhteys, jonka normaali nopeus on about 750-850 megaa.

 

Jossain muussa ketjussa oli maininta että jos ei ole telian nettiä, niin laatu on heikompi, onko tästä kyse?

 

10 vastausta
MSS73
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tarkennuksena että ongelma koskee kaikkia kanavia , ei ainoastaan maksukanavia.

 

JmK1960
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Käytössäni on Arris VIP5305W,UHD-digiboksi.

 

Itse olen huomannut saman ja nopeustesti kertoo latausnopeuden olevan 44 Mbps ja

lähetysnopeuden 10 Mbps ! Kuvanlaatu on välillä hyvä ja hetken päästä todella surkea.

 

Käyttää sitten Telia TV -palvelua WiFi yhteydellä tai ethernet -kaapelilla.

 

( laitteita on resetoitu, irroiteltu virtajohtoja, vaihdeltu kaapeleita, jne )

 

 

 

teekoo12
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama täällä, huono kuvanlaatu ja tekstitys myös takkuilee. Ja olen myös resetoinut digiboxin ja irroiteltu virtajohtoja jne...

Apkone
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Samaa vikaa täällä. Täyden hinnan ottavat kyllä mielellään mutta korjaaminen ei kiinnosta. Ohjeina resetointia päivittäin ja piuhoja irti/kiinni.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2367 custom-general.kudos
  • 3670 custom-general.replies
  • 332 custom-general.solutions

Hei ja tervetuloa Telian yhteisöön @MSS73 , @Apkone , @teekoo12 ja @JmK1960 !

Ihan sama ongelma täälläkin Oulussa ja asiasta löytyy vikatiedote : https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_233495513&lang=fi 

Mietin myös itse että olisin laittanut vikailmoituksen menemään, mutta kun asia on jo käsittelyssä. Toivottavasti tulisi pian kuntoon, rasittaa aika tavalla silmiä kun kuva vaihtelee ja pätkii koko ajan 🙄

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 503 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Kuten @kiisseli67 tuossa laittoikin niin meillä on tällä hetkellä häiriö Telia TV sovelluksessa ja digiboksissa. 

 

Ongelmaan voi auttaa lähetyksen aloittaminen alusta. 

 

Pyrimme korjaamaan tämä mahdollisimman nopeasti.

Apkone
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Samaa vikaa ollut jo useamman viikon eikä mitään muutosta, ehkä hieman jopa pahentunut.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 111 custom-general.kudos
  • 403 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions


@Apkone  kirjoitti:

Samaa vikaa ollut jo useamman viikon eikä mitään muutosta, ehkä hieman jopa pahentunut.


Tämä yleinen vikatilanne Telia TV -digiboksilla ja Telia TV -sovelluksella katsottaessa on aiheuttanut häiriötä kuvanlaadun ja tekstityksen suhteen 6.8. alkaen. Päivitämme tiedon häiriötiedotteeseen, kun vika on saatu korjattua. Mikäli sinulla jatkuu vastaavaa ongelmaa tämän vikatilanteen selvittyäkin, lähdetään tottakai selvittämään asiaa tarkemmin.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Anselmi_Panda
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Täällä Lappeenrannassa on vikaa ollut kuvassa arviolta 2 viikkoa, tarkkaa päivää en muista. Voihan se olla eri vika mitä täällä puhutaan. Täällä tekee näin joka kanavalla:

Kuva näkyy hetken hyvänä/terävänä. Sitten välähtää, näkyy silmänräpäyksen ajan kuin kaksi kuvaa päällekkäin. Sitten muuttuu rakeiseksi, ei saa esimerkiksi NHL:n pelissä pienistä teksteistä selvää. Välillä pelaajat luistelevat kuin hidastetussa filmissä ja välillä nykien. Välillä kuva pimenee, kuvan saa takaisin vaihtamalla toisen kanavan ja heti takaisin. Näin siis joka kanavalla ja ohjelmassa.

Tekstitetyissä ohjelmissa on välillä pitkiä aikoja ettei tule tekstitystä ollenkaan, sitten välähtää niin nopeasti ettei kerkeä tällä sytytyksellä lukemaan. Sitten taas joskus tekstit  jää mainostauon ajaksi päälle. 
Nyt tätä kirjoittaessa katson "sivusilmällä" NHL:n DAL-STL jälkilähetystä, ja täytyy hieraista silmiään koska nyt näyttää näkyvän niin kuin pitääkin. Koputan puuta. Jospa se tästä.