Palveluun ei tällä hetkellä saada yhteyttä

  • 25 February 2015
  • 64 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Ihmettelen tässä, että mitähän siellä soneran palvelimilla tapahtuu aina kahdeksan/yhdeksän aikaan illalla?

 

Koska juurikin näihin aikoihin ilmaantuu aina nämä palveluun ei saada yhteyttä systeemit.

 

Milloin ei saada yhteyttä tekstitv:hen, milloin ei tallennuksiin, milloin mihinkin. Samaa jatkunut tässä kaksi ja puoli vuotta jo. Eli koko sen ajan, kun on soneran viihde minulla ollut.

 

Käyttäjäruuhka parhaaseen katseluaikaanko sen tekee? Ja miksi sonera ei tee asialle mitään? Tästäkin aiheesta on ollut valituksia näilläkin keskustelupalstoilla koko sen 2,5 vuoden ajan.

 

On se niin mukava, kun laitat iltapalan valmiiksi, avaat sonera viihteen...ja kas kummaa, taaskaan ei toimi tallennukset!

 

Itse en herkästi näihin yleensä hermostu, mutta kyllä se pikku hiljaa alkaa pahasti ärsyttämään, kun asian eteen ei tehdä siellä päässä mitään.

 

Jos se on asiantuntemuksen puutteesta kiinni niin hankkikaa sitä lisää. Jos se taas on kiinni siitä, ettei tällaisesta virheestä kannata välittää, niin eipä sitten mitään.

 

No eipä tuo näköjään vielä tämän viestin kirjoittelun aikana herännyt henkiin, joten menee sitten netflixin katsomiseksi.


64 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22


ronsja kirjoitti:


Sama ongelma täällä ja pikkusen ottaa päähän. Soitin vikapalveluun, jonotin huikeat 31minuuttia ja Soneran päästä puhelu katkaistiin, joten se sillä selvä. Mitäs sit keksis?


 


ronsja kirjoitti:


Tässä on kyllä käynnistelty niin boxia kuin modeemiakin, tuloksetta. Sonera Avustaja sanoo nettiyhteyden toimivan ja toimiihan tämä, ei vaan boxin mielestä. Miksei vieläkään vikatiedotetta? Jonoa vikapalveluun 23minuuttia... Hmm.




Sonera.fi :ssä ei tosiaan näy muuta kuin tuo teksti-tv vika ja ohjelmaopasvika, mutta jos soittaa vikapalvelun numeroon siellä on jonotiedote joka kertoo että Viihdepalvelussa on vikaa ja sitä korjaillaan parhaillaan.


 


 


Shaquel kirjoitti:


Nonniin rakas Sonera, olisko pikkuhiljaa aika siirtyä niistä puheista tekoihin.


 


Kasa P**KAA kuvastaa paremmin kuin hyvin tätä teidän palvelua, kunhan tuo määräaikaisuus tulee tiensä päähän niin saa sinisorsat uudet leikkikaverit jyväsjärveen. Se että joku käy tuumaamassa pahoittelut kun koko palvelu on jumissa, ei enää riitä... sanoista tekoihin, kesäkuun alussa soneran vehkeet sukeltaa!




No en minä voi muutakaan kuin pahoitella koska minä itse en sitä vikaa voi korjata. Minulla ei ole tässä sitä vipua josta kääntää 🙂 Mutta tosiaan tiedoksi vika on tiedossa ja korjaukset käynnissä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@hifk1969 kirjoitti:

 Oisko aika että sonera reagoi jotenkin muutenkin negatiiviseen palautteeseen kuin toteamalla että tutkimme tilannetta ja pahoittelemme tilannetta.Eihän tää nyt voi mennä näin että teillä ei ole minkäänlaista vastuuta myymästänne tuoteesta!!! ps:missä hyvitykset 




Mitä muuta voisi tehdä, kuin sen että ensin tutkitaan missä vika on ja sitten se korjataan? Ja tottakai pitää pahoitellakin välissä, koska lähtökohta on se että vermeet toimivat niinkuin pitää.


 


Hyvityksistä en tiedä sanoa tässä vaiheessa. Korjataan ensin tuo vika kuntoon. Yleisesti ottaen, jos viasta hyvitetään niin sen edellytys on se että asiasta on tehty vikailmoitus. Ja sen voi tehdä Omilla Sivuilla vikailmoituslomakkeella.

Kunniamerkki +5

Ei toimi ei. Olen viikon odottanut Arsenalin Mestareiden Liigan matsia ja kutsunut vieraita kylään katsomaan, mutta eipä taaskaan toimi.....voi V...u!! Jos olisi edes häiriötiedotteissa reakoitu nopeasti Soneran puolesta niin sekin olisi tätä raivoa hillinnyt, mutta ei mitään.... Vieraat kiittivät lähtivät pettyneinä kotiin, ja siunailivat onneaan ettei heillä ei ole mitään Soneraa.

Meillä ihan samat ongelmat, ollut jo kolmas päivä!

 

Voit kuule uskoa että mulla on muutakin tekemistä kuin tehdä vikailmotuksia aina kun teidän myymässä palvelussa on ongelmia,esim tallennukset ei toimi,ohjelmakirjaston elokuvista puuttuu tekstityksiä ym.Ja kun yleensäkin teidän ohjeet on tyyliin resetoikaa boksi,mä veikkaan että jokainen teidän asiakas on senkin tehnyt jo kymmeniä kertoja ja osataan myös tehdä se ilman teidän neuvoja.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@hifk1969 kirjoitti:

Voit kuule uskoa että mulla on muutakin tekemistä kuin tehdä vikailmotuksia aina kun teidän myymässä palvelussa on ongelmia,esim tallennukset ei toimi,ohjelmakirjaston elokuvista puuttuu tekstityksiä ym.Ja kun yleensäkin teidän ohjeet on tyyliin resetoikaa boksi,mä veikkaan että jokainen teidän asiakas on senkin tehnyt jo kymmeniä kertoja ja osataan myös tehdä se ilman teidän neuvoja.




En epäile tätä yhtään. Mutta tosiaan yleisesti ottaen kun puhutaan hyvityksistä niin niiden edellytys on että viasta on tehty vikailmoitus. Tässä vaiheessa en tiedä vielä onko tässäkin kohtaa tilanne näin, mutta halusin varoitella etukäteen että näin saattaa olla.

Eipä tarvi henkilökohtasesti ottaa jos täällä tyytymätön asiakas toteaa, ettei homma toimi, eikös juu? Valkosta näyttöä on hurjan kiva kattoo tosiaan, mutta mikäs täs, pistetää muistiin et valittaa ei saa, eikä ilmeisesti vaatia toimivaa palvelua (tai edes ilmoitusta palvelukatkosta/häiriöstä/ongelmasta). Harmi, kun on niin pitkä soppari alla... 

Juu eipä toimi lahdessakaan. Ensin viikon tökkii puhelimessa netti(sekin Sonera) ja nyt ei sitten pääse tallennuksia katsomaan. Mitäänhän Sonera ei ikinä hyvitä vaikka vikaa on vähän väliä.

Error loading module: undefined @#€%& 

Missä on vikatiedote?!

Tein boxilla oman vianmäärityksen ja tilttaa internetyhteyteen.. Käskee käynnistämään reititintä.. Mutta eipä tuo auta.. Ei kai auta muu kuin odotella

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ronsja kirjoitti:

Eipä tarvi henkilökohtasesti ottaa jos täällä tyytymätön asiakas toteaa, ettei homma toimi, eikös juu? Valkosta näyttöä on hurjan kiva kattoo tosiaan, mutta mikäs täs, pistetää muistiin et valittaa ei saa, eikä ilmeisesti vaatia toimivaa palvelua (tai edes ilmoitusta palvelukatkosta/häiriöstä/ongelmasta). Harmi, kun on niin pitkä soppari alla... 




Tottakai saa avautua, sitä varten on esimerkiksi tämä Klaani :)

Toimiva palvelu on se lähtökohta. Jos tulee probleemeja ne korjataan. Sonera.fi :ssä ei ole tästä aiheesta tiedotetta mutta tosiaan vikapalvelun puhelinnumeroon soittaessa tästä viasta kerrotaan. Mutta olen samaa mieltä kanssanne että tiedote pitäisi olla myös verkossa ja selvitän huomenna syyn miksi sitä ei siellä ole/ollut.


 


Meillä muuten on automaattinen palvelu joka lähettää tekstarin (tai emailin) jos omassa laajakaistayhteydessä on vikaa. Siis nimenomaan yhteydessä. Tällä hetkellä tämä ei siis lähetä tiedotetta jos vaikka Viihdepalvelussa on probleemeja joten se ei olisi tässä tilanteessa auttanut mutta toivottavasti tämä automaattinen tiedotepalvelu laajenisi koskemaan myös laajakaistan palveluita.


 


Mutta jos haluatte tämän tiedotepalvelun päälle koskien laajakaistayhteyksiä niin se onnistuu Omilta Sivuilta siten että valitkaa ensin laajakaistaliittymänne kohdasta "Liittymät ja laitteet ja sen jälkeen kohta "Vikatiedoteasetukset". 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@miksali kirjoitti:

Tein boxilla oman vianmäärityksen ja tilttaa internetyhteyteen.. Käskee käynnistämään reititintä.. Mutta eipä tuo auta.. Ei kai auta muu kuin odotella




Juuri noin, vaikka se kirpaisee varmasti todella syvältä ja ymmärrän harmistuksen niin tässä kohtaa ei voi kuin odotella.

Joo, eipä pääse edes käynnistämään rikipoksia enää, valkoinen ruutu pomppaa silmille. HBO:n ohjelmakirjastoa oli takoitus selata, mutta kuinkas kävikään. Resetoinnit modeemiin ja rikipoksiin on tehty - sehän on ainoa apu mitä Sonera tarjoaa. Oletuksena on, että täällä on niin uitun tyhmiä käyttäjiä, ettei edes näitä osata tehdä ilman eri kehotusta. -Joka ainoa kerta vika on ollut Soneran päässä, joten nämä uitun resetointiohjeet voisi työntää suoraan sinne minne ne kuuluvat (valitkaa itse). Käyttäjissä on aika paljon IT-ammattilaisia jotka nauravat Soneran ohjeille. Tyhmäkin esim. tietää, ettei tyhmä kytkin kaapeloinnin välissä rikipoksi -> kytkin -> modeemi aiheuta mitään ongelmia. Vedä nyt sitten 20m kaapelia suoraan modeemilta rikipoksille ilman kytkintä vain todetaksesi että sama pa*ka ongelma jatkuu. Oikeasti, hieman ryhtiä siihen toimintaan, kiitos.

 

Lähtee muuten irtisanominen heti kun sopimuskausi päättyy, on parempiankin palveluita. Kiitos ja anteeksi.

tasan tarkkaan sama homma täällä: Error loading module: undefined @#€%&  :womanfrustrated:  tee vikailmoitus? no joo ja jos ette pysty selvittää mikä on vikana Soneran päässä sitten tulette mulle kotiin etsimään ongelmaa mikä maksaa mulle 99,81 €, ilman tätä suostumusta ei pysty edes vikailmoitusta tekemään ja mä en suostu semmoseen, olen riittävän paljon jättänyt rahaa HelpSonille Soneran kelvottomien laitteiden takia että tämä saa nyt riittää! jokatapauksessa sopparin loputtua ei olee enää mitään asiaa Soneralle, näyttäköön mun puolesta siihen asti vaan valkoista ruutua jos mihinkään muuhuun ei kykene. aluksi ei pystynyt toimittaa palveluja, sitten oli jo sopivasti liian myöhäista irtisanoa, ongelmia n.kerran kuukaudessa kun jotain jumittuu, hidastuu tai ei toimi. ainoa asia mikä toimii hyvin on laskutus, see tulee aina ajoissa!

Laittakaa nyt ainakin häiriötiedote, ettei tarvi keskusteluista etsiä.

Tallennukset ei toimi. Virhekoodi 521. Kannattaako resetoida jos on tunnukset/salasanat hukassa eikä asiakaspalvelu ole auki? Eikä ole ensimmäinen kerta kun ei toimi..

Ei toimi täälläkään päin. Alkaa nyppiin, sillä usein on ongelmia ollut. Kuvanlaatukin on ollut muutamana päivänä aivan ala-arvoinen. Varjokuvia ja värit huonot. Oliskohan aika vaihtaa toiseen palveluntuottajaan

 

Toivottavasti et resetoinut, kun vielä televisio näkyi - itse valitettavasti tein eilen kyseisen virheen, eikä sen jälkeen katsottu enää yhtään mitään.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tännekin ketjuun kaikille vielä tiedoksi, että Viihteen vikatilanne saatiin ratkaistua aamuyön aikana. Nyt pitäisi siis kaikilla palvelu taas toimi. Mikäli vielä on ongelmaa, niin suosittelen tekemään digiboksin resetoinnin. Tässä ohjeet resetoinnin tekemiseen.

Huomenta no nyt on vika korjattu ja kaikki toimii. Olin eilen illalla valmis jo irtisanomaan koko paketin, mutta katsellaan nyt miten pelittää. Sitä voi mennä näköjään elämä ihan sekaisin kun ei nää tuttuja ohjelmia. Ilmeisen koukussa tässä ollaan , voi huokaus

Kunniamerkki +10

Koukussa ollaan joo...

 

Minulle tämä viihde on todella tärkeä noiden maksukanavien: Nelonen Paketti+Pro Extra+MTVTotal Sport suhteen. Ei jaksa katsella noita p**ka-kanavien "kokki ja laihdutus-ohjelmia". Mitään muuta järkevää sieltä ei tule, paitsi joitain Ylen asiaohjelmia. Ja niitäkin ollaan lopettamassa.

 

Minulla on pääasiassa netti ja viihde toiminut hyvin. Tosin viime aikoina on alkanut huolestuttavasti olemaan ongelmia tihenevin välein. Voisipa melkein sanoa että viime aikoina jokainen uudistus ja päivitys on vienyt palvelua epävarmempaan suuntaan. Ei hyvä.

 

Viime kesästä asti ollut aina ongelmia enemmänkin netin kanssa lähes säännöllisin välein. Viihde toimii, mutta nettiin ei pääse. Kaikki on "päällisin puolin" kunnossa, mutta tokenee vain reitittimen uudelleen käynnistyksellä. Tämä ongelma toistuu siten että aluksi ehkä kerran kuussa, sitten kerran viikossa ja nyt tuntuu jopa useammin. Aivan kuin jokin säännöllinen "operaatio" tehtäisiin, jota nyt tihennetty. Samalla tuo jumittaa asiakkaan reitittimen ja/tai operaattorin laitteet ja vaatii uudelleen käynnistyksen.

 

Miksi ylipäätänsä pitää tehdä päivityksiä, jos homma toimii?

Toivottavasti tämä luotettavuus olisi nyt ensisijainen asia, eikä mitään uusia ominaisuuksia otettaisi käyttöön luotettavuuden kustannuksella. 

Tein vikailmoituksen 25.2 ongelmista, mestarien liigaa olisin katsonut, siis palvelua josta maksan aika reippaasti kuukaudessa, joten olenko oikeutettu siis hyvityksiin toimimattomasta palvelusta?

Moikka @Sansu ja tervetuloa mukaan Klaaniin! :)


 


Melkeinpä kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun, täällä emme oikein voi kertoa oletko oikeutettu vai et, sillä emme pysty tarkastelemaan vikailmoitustasi lähemmin.


 


Vikapalveluun voit olla yhteydessä puhelimitse tai Omien Sivujen palvelupyynnöllä. :)

Tällänen haista pas** vastaus tuli asiakaspalvelusta:

Hei

Kiitos viestistäsi.

Kyseessä on ollut valtakunnallinen vika, joka on saatu korjattua 1 vuorokauden sisällä. Katkoksesta johtuen hyvityksiä ei ole mahdollista saada.

Suosittelen kuitenkin hyödyntämään kanavapakettitarjouksemme. Asiakastietojemme mukaan käytössäsi on tällä hetkellä MTV Total kanavapaketti toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Mikäli haluat, voit hyödyntää uusasiakastarjoukset:

MTV Total 6kk 15€/kk + 6kk 24,95€/kk (12kk määräaikainen sopimus)
MTV Total 3kk 15€/kk + 3kk 24,95€/kk (6kk määräaikainen sopimus)

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme kanavapakettisopimuksen päivittämiseksi.

Terveisin,
Kirsi, Sonera asiakaspalvelu

Tuollainen asiakaspalvelu oikein houkuttaa uusimaan kanavapaketin 🙂 mtv total saa kyllä omalta osaltani jäädä pois kokonaan.

Periaatteessa homma tosiaan menee silleen, että jos vika korjataan vikailmoituksen tekohetkestä parin päivän sisällä, on tuo korjausaika ollut sen verran nopea, ettei hyvityksiin ole aihetta. Toki nämäkin katsotaan tapauskohtaisesti.


 


Onhan nuo viat harmittavia, ja niitä sattuu aina ajoittain. Onneksi ne yleensä saadaan suhteellisen nopeasti korjattua. :) 


 


Uskon että sulle on tuohon vastaukseen heitetty nuo tarjoukset tosiaan voimassaolevan Totalin vuoksi. :) 


Ymmärrän että ei ehkä ihan asiayhteyteen sovi, mutta asiakaspalvelija varmaankin on ajatellut tässä sinua noiden tarjousten sekä edullisempien hintojen suhteen. :)


 

Vastaa