Sonera Viihde Mobiili ja jatkuva tallennus.


Moro,

Eli lähin kyselemään, että onko mahdollista tallentaa tuossa Viihteen Mobiilissa "jatkuvasti" eli ilman, että joka ikistä sarjaa tarvitsisi erikseen pistää nauhoitukseen?

Oikeasti kova homma, äitinikin kun katsoo Emmentaalia telkasta nii illanpuoliset pitäisi pistää nauhoitukseen, eli olisi helppoa vain pistää se jatkuvalle ja sillä selvä. Onko tämmöinen mahdollista, ja jos ei ole niin MIKSEI?

Saisi ainakin tulla ja vähän äkkiä...


25 kommenttia


@Hemmo96 kirjoitti:

Moro,


Eli lähin kyselemään, että onko mahdollista tallentaa tuossa Viihteen Mobiilissa "jatkuvasti" eli ilman, että joka ikistä sarjaa tarvitsisi erikseen pistää nauhoitukseen?


Oikeasti kova homma, äitinikin kun katsoo Emmentaalia telkasta nii illanpuoliset pitäisi pistää nauhoitukseen, eli olisi helppoa vain pistää se jatkuvalle ja sillä selvä. Onko tämmöinen mahdollista, ja jos ei ole niin MIKSEI?


Saisi ainakin tulla ja vähän äkkiä...




Sitä odotellessa Emmentaalit voi katsoa Katsomo-palvelusta mitään itse tallentamatta.

 


PasiS kirjoitti:


Hemmo96 kirjoitti:

Moro,

Eli lähin kyselemään, että onko mahdollista tallentaa tuossa Viihteen Mobiilissa "jatkuvasti" eli ilman, että joka ikistä sarjaa tarvitsisi erikseen pistää nauhoitukseen?

Oikeasti kova homma, äitinikin kun katsoo Emmentaalia telkasta nii illanpuoliset pitäisi pistää nauhoitukseen, eli olisi helppoa vain pistää se jatkuvalle ja sillä selvä. Onko tämmöinen mahdollista, ja jos ei ole niin MIKSEI?

Saisi ainakin tulla ja vähän äkkiä...


Sitä odotellessa Emmentaalit voi katsoa Katsomo-palvelusta mitään itse tallentamatta.


Kyseessähän oli esimerkki tapaus, en nyt pelkästään sen takia "jatkuvaa tallennusta" pelkästään haluaisi... *facepalm*

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Hemmo96 kirjoitti:

Moro,


Eli lähin kyselemään, että onko mahdollista tallentaa tuossa Viihteen Mobiilissa "jatkuvasti" eli ilman, että joka ikistä sarjaa tarvitsisi erikseen pistää nauhoitukseen?


Oikeasti kova homma, äitinikin kun katsoo Emmentaalia telkasta nii illanpuoliset pitäisi pistää nauhoitukseen, eli olisi helppoa vain pistää se jatkuvalle ja sillä selvä. Onko tämmöinen mahdollista, ja jos ei ole niin MIKSEI?


Saisi ainakin tulla ja vähän äkkiä...




Moi @Hemmo96 ja tervetuloa Klaaniin! Eipä ole jatkuva tallennus mahdollista Mobiiliviihteessä. Liittynee jollain tavalla sopimusteknisiin juttuihin joten epäilen että ei ainakaan hetkeen ole tulossa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +8

@Merja_J kirjoitti:

Moi @Hemmo96 ja tervetuloa Klaaniin! Eipä ole jatkuva tallennus mahdollista Mobiiliviihteessä. Liittynee jollain tavalla sopimusteknisiin juttuihin joten epäilen että ei ainakaan hetkeen ole tulossa.


Oisko siellä aspassa vielä joku, joka ehkä muistaisi mitä ikinä tapahtui palvelulle "Peruspaketti tallennuksella?"

Vai onko se ehkä sittenkin vieläkin olemassa? Jos ei ole, niin koska lopetettiin?

Tämänhetkinen Soneran ohje ei-mobiilille Viihteelle kertoo (UKKssa):

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Usein-kysyttya-Verkkotallennuksesta?id=1010

"

Voiko verkkotallennuksia katsoa myös tietokoneelta tai kännykästä?

Valitettavasti ei, ainakaan toistaiseksi. Sonera Viihteen mobiilipalveluun on kuitenkin saatavilla Peruspaketti tallennuksella, joka tallentaa automaattisesti 7 vuorokauden ajaksi katsottavaksesi palvelun peruskanavien ohjelmia. Voit lukea Sonera Viihteen mobiilipalvelusta lisää täältä.

"

Jos nyt joku osais selvittää miksi palvelu, jota ei ole olemassa, on päätynyt toisen palvelun ohjeisiin?

Oiskohan aika päivittää noita ohjeita?

Minä oon nyt ihan puusilmä, en löydä tuosta linkistä kuin Oma Tallennus-palvelun,joka on ihan tälläkin hetkellä tilattavissa oleva palvelu.


Huikkaatko mistä kohtaa tuo Peruspaketti tallennuksella oli, kun en löydä sitä jostain syystä itse lainkaan :smileysurprised:

Kyllä siellä Usein kysytyissä kysymyksissä on vanhentunutta tietoa:


 


Kiitos! Pistetääs tieto eteenpäin

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +8

@MiaSL kirjoitti:

Kiitos! Pistetääs tieto eteenpäin


Voisitko laittaa sitä tietoa myös tänne asiakkaille päin?

Tää on nyt toinen säie, jossa huhuilen tämän palvelun perään.

 

Eli jos nyt vahvistaisit, ettei tällasta palveua ole olemassa?

Bonuksena voisit kertoa, koska palvelu loppui?

 

...jos taas palvelun voisi jotenkin salaa vaivihkaa vielä saada toimimaan (eikös tästä sitä kk-maksua tekijänoikeusmonopolille makseta?), niin vaikka sitten vielä YV...

Tottakai :smileyhappy:


Elikkäs asiakaskirjeet lähetettiin viime vuoden lokakuussa ja 30.11.2015 peruspaketti tallennuksella jäi pois. Automaattinen seitsemän päivän tallennus-ominaisuus jäi siinä samalla.


 


@MiaSL kirjoitti:

Tottakai :smileyhappy:


Elikkäs asiakaskirjeet lähetettiin viime vuoden lokakuussa ja 30.11.2015 peruspaketti tallennuksella jäi pois. Automaattinen seitsemän päivän tallennus-ominaisuus jäi siinä samalla.


 




Onko asiakastiedotteista arkistoa jossain, kun näkyy vain 2016 tiedotteet ?

Eipä taida olla sonera.fi:llä erillistä arkistoa enää vanhemmille tiedoitteille.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +8

@MiaSL kirjoitti:

Tottakai :smileyhappy:

Elikkäs asiakaskirjeet lähetettiin viime vuoden lokakuussa ja 30.11.2015 peruspaketti tallennuksella jäi pois. Automaattinen seitsemän päivän tallennus-ominaisuus jäi siinä samalla.


Selevä,

ryhdyin Viihteen asiakkaaksi elokuussa, joten ei ihme, et en oo saanu infoa. Sonerallakin tämä yleinen tapa kadottaa historiansa kuten noi vanhat tiedotteet.

Voisitko vielä kertoa miksi palvelu lopetettiin ja missä voisi äänestää sen takastuomisen puolesta?

Olis selkeesti tärkein palvelu mulle, kun kanavien omat kirjastopalvelut ovat mitä ovat.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Välitin tämän sinun äänestyksesi eteenpäin meidän viihteen kehittäjille, jotta voivat asiaa huomioida tulevaisuudessa. En toki tähän uskalla luvat mitään muutoksia, kun nykyinen tallennuspalvelukin ollut toiminnassa vasta kovin vähän aikaa. Kaikki palautteet on kuitenkin tärkeitä meidän kehitystiimille, kun pyrkivät toki palveluita kehittämään asiakkaiden palautteiden perusteella.

Laitoin samalla myös palautteen tuosta asiakastiedotteiden arkistosta, jota tässä keskusteluketjussa kaipailtiin. Tässä on toki sellainen tilanne, että erilaisia tiedotteita lähtee todella paljon. Sellaisen arkiston selaaminen voisi olla vähän haastavaa. Tämä toive on kuitenkin välitetty eteenpäin, jotta voivat pohtia olisiko tällainen mahdollista toteuttaa.


@NikoNo kirjoitti:

Välitin tämän sinun äänestyksesi eteenpäin meidän viihteen kehittäjille, jotta voivat asiaa huomioida tulevaisuudessa. En toki tähän uskalla luvat mitään muutoksia, kun nykyinen tallennuspalvelukin ollut toiminnassa vasta kovin vähän aikaa. Kaikki palautteet on kuitenkin tärkeitä meidän kehitystiimille, kun pyrkivät toki palveluita kehittämään asiakkaiden palautteiden perusteella.

Laitoin samalla myös palautteen tuosta asiakastiedotteiden arkistosta, jota tässä keskusteluketjussa kaipailtiin. Tässä on toki sellainen tilanne, että erilaisia tiedotteita lähtee todella paljon. Sellaisen arkiston selaaminen voisi olla vähän haastavaa. Tämä toive on kuitenkin välitetty eteenpäin, jotta voivat pohtia olisiko tällainen mahdollista toteuttaa.




Haku auttaa hakemiseen ja yleensä ne on otsikoitu melko hyvin. Veikkaan, että siinä 2015 loppuvuoden tiedotteessa keskityttiin enemmän Oman tallennuksen tulemiseen kuin jatkuvan tallennuksen menemiseen. Itsellekin oli yllätys, ettei sitä uudistuksen jälkeen enää ollut.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Sainkin näihin palautteisiin jo vastauksia.


 


Mobiiliviihteen tallennuksiin näkyy valoa tunnelin päässä. Asiakkailta tulleet palautteet on huomioitu ja tuo sarjatallennus pyritään toteuttamaan palveluun. Tämä on tiedossa, että kyseinen ominaisuus olisi monille käyttäjille todella tärkeä ja helpottaisi tallennuksien tekemistä. Tähän on mahdotonta lupailla mitään aikatauluja, mutta tilanne on kuitenkin huomioitu. Kaikki kehitysideat ja palautteet on tärkeitä ja näiden perusteella tosiaan tehdään kehitystyötä palveluihin.

Tiedotearkiston osalta tilanne onkin sitten hankalampi. Meiltä lähtee valtava määrä erilaisia tiedotteita, kun osa koskee kaikkia tietyn palvelun käyttäjiä ja osa vain pienempää joukkoa. Lisäksi tuotteita, palveluita ja ominaisuuksia on niin paljon, että näiden kaikkien tiedotteiden koostaminen yhteen paikkaan ei ole kovin mielekäs/käytännöllinen ratkaisu. Tämäkin palaute kuitenkin huomioitiin ja toivottavasti joskus saadaan edistystä asiaan jollakin tavoin. Tällä hetkellä ei kuitenkaan ole tiedossa mitään isoja uudistuksia tämän suhteen.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +8

@NikoNo kirjoitti:

Sainkin näihin palautteisiin jo vastauksia. 

Tiedotearkiston osalta tilanne onkin sitten hankalampi. Meiltä lähtee valtava määrä erilaisia tiedotteita, kun osa koskee kaikkia tietyn palvelun käyttäjiä ja osa vain pienempää joukkoa. Lisäksi tuotteita, palveluita ja ominaisuuksia on niin paljon, että näiden kaikkien tiedotteiden koostaminen yhteen paikkaan ei ole kovin mielekäs/käytännöllinen ratkaisu. Tämäkin palaute kuitenkin huomioitiin ja toivottavasti joskus saadaan edistystä asiaan jollakin tavoin. Tällä hetkellä ei kuitenkaan ole tiedossa mitään isoja uudistuksia tämän suhteen.


Tässä helppoja vaihtoehtoja on 2:

Luotte selkeän kiearakian, minkä alle eri tiedoitteet jaotellaan. Esim. juuritasolla yritys/yksityis ja sitten esim. palvelun tai yhteystavan mukaan. Ihan niinkuin näissä palveluissa luovitaan teidän nettisivuilla tai puhelin-aspassa tai vaikka täällä klaanissa.

Toinen vaihtis on laittaa kaikki isona möykkynä ja luottaa hakuun. Toivottavasti google ei velota liikaa tästä?

 

Joka tapauksessa on typerää, että alle vuoden ikäiset asiakastiedoitteet ovat kadonneet. Niillä kun usein merkitystä, kuten nyt. Olin yhteydessä kahteen aspan henkilöön ja kumpikaan ei tajunnut, mistä palvelusta puhuin. Sitten saa huhuilla täällä klaanissa pari viikkoa, ennen kun asia ottaa tulta ja tietoa alkaa löytyä.

Katoaako asiakastiedotteet aina uutenavuotena?

 

Eikö niiden kahlaamisessa ole juurikin nuo mainitsemasi ongelmat jo nyt joulukuussa, kun niitä on vuoden aikana tullut "niin paljon"?

(Josta taas voi loogisesti päätellä, että pelkkä vuosijako arkistossa ei tee hakemista yhtään vaikeammaksi kuin mitä tilanne jo tällä hetkellä joulukuussa on...)

 

Btw,

vilkasin sivulle https://www.sonera.fi/asiakastuki/ajankohtaista/asiakastiedotteet , tänä vuonna kokonaista 16 tiedotetta. Ei se nyt ihan hirvee heinäsuopa ole...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Toivotaan tosiaan että tuohon saadaan tulevaisuudessa jokin ratkaisu. Tiedotteita lähetetään tosiaan huomattavasti enemmän, kuin tuo mitä näkyy mainitsemallasi tiedote sivustolla.

Tiedotteet lähetetään asiakkaille sähköpostilla, mikäli meille on ilmoitettu sähköpostiosoite. Omasta mailistakin näitä voi olla suhteellisen helppo kaivaa hakutoiminnolla, kun lähettäjänä on aina Sonera. 

Palaute kuitenkin huomioitu tämän osalta :)

Onkohan tästä sarjatallennuksesta jotain tietoa, milloin olisi mahdollisesti tulossa? Käytän mobiiliviihdetta paljon ja tätä kaipaisin paljon. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@vahtmestar kirjoitti:

Onkohan tästä sarjatallennuksesta jotain tietoa, milloin olisi mahdollisesti tulossa? Käytän mobiiliviihdetta paljon ja tätä kaipaisin paljon. 




Laitoin tästä kyselyä eteenpäin ja ilmoittelen heti kun saan lisätietoa. Normi Viihteen puolella tuo sarjatallennus on tosiaan olemassa mutta mobiilista se vielä puuttuu. Mutta palaillaan!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@vahtmestar Hyviä ja huonoja uutisia. Mobiiliviihteen sarjatallennus on kehityslistalla mutta aikataulua ei vielä ole. Eli tulossa ehkä on, mutta ei ihan justiinsa!

Onko tähän jatkuvaan tallennukseen mobiilissa mitään uutta ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@vahtmestar kirjoitti:

Onko tähän jatkuvaan tallennukseen mobiilissa mitään uutta ?




Laitetaanpa kyselyä jälleen vireille. Palailen kun saan tietooni uusimmat kuulumiset.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@vahtmestar  Saamani tiedon mukaan se on kehityslistalla edelleen.  Ei siis tarkempaa tietoa missä vaiheessa on tuloillaan, joten jatketaan odottelua!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Merja_J kirjoitti:

@vahtmestar  Saamani tiedon mukaan se on kehityslistalla edelleen.  Ei siis tarkempaa tietoa missä vaiheessa on tuloillaan, joten jatketaan odottelua!




Kyllä kelpaisi. Saa laitettua suoraan sarjatallennukseen lempisarjan, niin ei tarvitse jatkuvasti tallentaa erikseen :)

Kunniamerkki +14

@Sekunti kirjoitti:


@Merja_J kirjoitti:

@vahtmestar  Saamani tiedon mukaan se on kehityslistalla edelleen.  Ei siis tarkempaa tietoa missä vaiheessa on tuloillaan, joten jatketaan odottelua!




Kyllä kelpaisi. Saa laitettua suoraan sarjatallennukseen lempisarjan, niin ei tarvitse jatkuvasti tallentaa erikseen :)




Kyllä, näin tämän tulisi toimia sekä mobiiliviihteessä että digiboksilla. Verkkotallennukset sinne lähemmäs 2v ja mahdollisuus lajitella kansioihin tallenteita. Sitä en sitten tiedä, että ahdistaako tuo Arriksen kreatv softa tässä vai miksi näin yksinkertaista asiaa ei ole jo tuotteistettu..

Vastaa