Sonera Viihde Netissä ja mobiilissa, tilaaminen ja käyttöönotto


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia

Sonera Viihteen Netti- ja mobiilipalvelu tuo telkkarin taskuusi ja tietokoneellesi. Voit katsoa telkkaria puhelimella, tabletilla ja tietokoneella, missä ja milloin tahansa! Voit siis katsoa lempisarjojasi tai leffoja missä haluat, sillä tv kulkee aina mukanasi. Viihteen Netti- ja mobiilipalvelu toimii Suomessa millä tahansa suomalaisella internetillä (kiinteä tai mobiilinetti), ei siis pelkästään Soneran internetillä.


 


Netti- ja mobiilipalvelun tunnukset ovat maksuttomat ja maksat vain tilaamastasi sisällöstä. Voit vuokrata vaikka pelkkiä leffoja etkä maksa mistään muusta kuin näistä leffojen vuokrauksista, muutama euro/leffa. Jos lisäät palveluun kanavapaketteja, niistä menee palvelun mukainen kuukausimaksu. Usein kanavapaketeista on myös erilaisia tarjouksia. Joidenkin kanavapakettien mukana tulee myös ohjelmakirjasto, niiden käyttö sisältyy aina ko. kanavapaketin hintaan. Ohjelmakirjaston ansiosta voit katsoa ohjelmia silloin se sinulle parhaiten sopii.


 


Mikä parhainta, jos sinulla on Sonera Viihde ja siinä yksi useampi kanavapaketti, saat useimmat niistä myös Netti- ja mobiilipalveluun ilman eri maksua (yhdelle tunnukselle). Tilatessasi Viihteen Netti- ja Mobiilipalvelua järjestelmä tunnistaa automaattisesti mitä kanavapaketteja sinulla on Sonera Viihteessä ja se tarjoaa niitä maksutta tähän Netti- ja mobiilipalveluun (jos ne paketit ovat saatavilla Netti- ja mobiilipalveluun).


 


Jos sinulla on Soneran Kaapeli TV ja siinä yksi tai useampi kanavapaketti, tilaa Sonera Viihteen Netti- ja mobiiliipalvelu sekä haluamasi kanavapaketit tämän ohjeen mukaisesti. Ota yhteyttä tilauksen jälkeen asiakaspalveluun jolloin saat kaapelissa olevat kanavapaketit Netti- ja mobiilipalveluun maksutta (jos ne paketit ovat saatavilla Netti- ja mobiilipalveluun).


 


Viihteen Netti- ja mobiilipalveluun voit luoda useita tunnuksia, esimerkiksi perheen vanhemmille ja lapsille omansa. Voit tilata jokaiselle tunnukselle omat kanavapaketit, tai jättää ne tilaamatta kokonaan jolloin niillä tunnuksilla voidaan katsoa pelkästään vuokraleffoja.


 


Tai, yhteen tunnukseen voit tilata kanavapaketteja ja toiseen ei ollenkaan, näin maksat vain tuosta ensimmäisestä tunnuksesta ja kun ollaan tarkkoja niin siinäkin maksat vain kanavapaketista. Tässä esimerkissä voit tehdä niin että toisen tunnuksen kautta katsotaan telkkaria esim. puhelimella ja toisen tunnuksen kautta katsotaan tabletilla samaan aikaan leffaa. Tämä on se etu useampia tunnuksia luotaessa.


 


Minulla itselläni on tämä palvelu ja koska minulla on Sonera Viihteessä Discoveryn kanavapaketit saan ne samat kanavat myös Netti- ja mobiilipalveluun maksutta. Katson usein Discoveryn ohjelmakirjastoja tabletillani, sängyssä lokoisasti makoillen :)


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Lisätietoja:


Sonera Viihde Netissä ja mobiilissa, lisätiedot ja tilaaminen


Usein kysytyt kysymykset


Sonera Viihteen Netti- ja mobiilipalvelun käyttäminen tietokoneella


 


Palvelu toimii myös tietokoneella osoitteessa http://www.soneraviihde.fi. Voit selata vaikka uusimpia vuokraleffoja ja katsoa sen tietokoneellasi tai tabletillasi.


 


Näin saat Viihteen Netti- ja mobiilipalvelun käyttöösi, kuvalliset ohjeet kohta kohdalta.


 



  1. Palvelun tilaus ja aktivointi sekä tunnuksien luominen

  2. Sovelluksen lataaminen puhelimeen tai tablettiin



 


 


 


 




 Pääset tilaamaan myös klikkaamalla tätä linkkiä --> linkki.


 


 



 


 



 


 



 


 



 (lisätietoja Sonera Tunnuksen luomisesta, tai tunnuksen/salasanan vaihtamisesta Ohjeissa ja Vinkeissä --> linkki)


 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 


 




 


 



 


 



 


 


 




 


 


 


 



 


 


 


 


 


 


 




 


 



 


 



 


 



42 kommenttia

Mulla on Sonera kaapeli tv ja Surf paketti, käytössä mobiiliviihde. Kun katson mobiili viihteen puolelta ohjelmakirjastosta History Channelilta esimerkiksi ohjelmaa Alone tms, niin tekstitys vaihtoehtoja ei ole kuin Ruotsi. Onko muilla sama ongelma ja mikä mahtaisi olla ratkaisu asiaan.
Tilasin pari päivää sitten mobiiliviihteen ja siihen kanavapaketin. Omilla sivuilla kaikki näkyy olevan kunnossa mutta en saa tunnuksia aktivoitua. Kun valitsen tunnuksen ja salasanan ja painan valmis niin tulee ilmoitus että palvelussa tapahtui virhe, yritä myöhemmin uudelleen. Formuloiden takia paketin otin ja nyt tämän takia ensimmäinen kisaviikonloppu mennyt ohi. Onkohan ongelmaan jotain ratkaisua koska ei viitsisi maksaa palvelusta jota ei voi käyttää?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@tiksu85 kirjoitti:
Tilasin pari päivää sitten mobiiliviihteen ja siihen kanavapaketin. Omilla sivuilla kaikki näkyy olevan kunnossa mutta en saa tunnuksia aktivoitua. Kun valitsen tunnuksen ja salasanan ja painan valmis niin tulee ilmoitus että palvelussa tapahtui virhe, yritä myöhemmin uudelleen. Formuloiden takia paketin otin ja nyt tämän takia ensimmäinen kisaviikonloppu mennyt ohi. Onkohan ongelmaan jotain ratkaisua koska ei viitsisi maksaa palvelusta jota ei voi käyttää?

Hei tiksu85 ja tervetuloa Klaaniin!


 


Sonera mobiiliviihteen rekisteröinnissä on vikaa. Vika on selvityksessä.


Vian alkamisaika 19.3.2016 10:19


 


https://www.sonera.fi/asiakastuki/vika-ja-hairiotiedotteet?intcmp=footer-vikatiedotteet

Tilasin viikko sitten Sonera Viihteen + MTV Totalin kokeiluun kuukaudeksi, lähinnä Formulat mielessä. Onko mulla mennyt jotain pieleen, vai onko tällä hetkellä ruuhkaa tuossa tilauksien käsittelyssä?

Tuli otettua viihde mobiili c-more "lisärillä" kokeiluun. Kännykässä pelannut kohtuullisesti, mutta kotikoneella w10:llä tosi kehnosti. Kuvanlaatu heikkenee välillä todella radikaalisti ja kuva pätkii, mutta äänet ovat jatkuvasti poikkeuksellisen huonot. Ääni kuulostaa jatkuvasti liikaa pakatulta mp3:lta ja se ei ole hyvä asia, lisäksi ääni on usein poissa synkasta.

 

Kun tekstitykset ovat päällä ne tekevät ison tumman ruudun, mutta tekstitys itse on pikkuista (w10 appi). Tuo tekstitys toimii selainversion kautta oikein ja fontti kasvaa täyttämään tuon ruudun.

 

Liittymänä 50 megainen 4g ja esim. Netflix toimii moitteetta, sekä kuva, että ääni. Olen tesmannut myös mp3:sia ja nekin toistuvat virheettä, joten päädyn uskomaan, että viihde mobiilissa on jotakin kärhämää.

 

Miten viihde ja viihde mobiili sitten eroaa kun w10 appeja ollut kuin yksi?

... Jatkoa.

 

w10 appi näköjään ei ymmärrä skaalata ikkunan koon mukaan, selaimessa skaalaus toimii, mutta...

 

Selaimessa ei toisto pelaakaan mitenkään varmasti. Usean yrityksen jälkeen toisto ei onnistunut. Kertaalleen aikaisemmin sain toiston toimimaan ja se suostui jatkamaan vaikka heitti ulos valittaen, että joku oli kirjautunut minun tililleni.

 

Toimii niin kehnosti, että en usko jatkavani tilausta koeajan jälkeen.

Windows 7:ssa toi toimii jotenkin(valittaa tosin aina että haluatko mixed jotain) ie 11:llä.Kuvahan on nyt aina huono näissä kun on sd:tä ja netflix taas pääsääntöisesti on hd:ta ja käyttää ihan eri bitrateja sekä codeceja (jotka on vielä paremmin optimoitu streemaukseen/kuvanlaatuun) kuin nämä silverlightin viritykset.Kokeiles muuten netflixin win8/10 apps:ia. ;)

Varmaan mixed content tai sinne päin. Sen saa pakotettua hyväksymään, explorerissa esim. "ratas-nappula" --> Internet asetukset, välilehti "suojaus" ja sieltä vyöhykkeet (internet, trusted, jne). Sieltä kun klikkaa custom (tai mukautettu) niin aukeaa lista jossa paaljon valittavaa ja alapäästä listaa löytyy mixed contentti. Niissä on kolme valintaa: kysy, salli tai kiellä.. Salli pitäisi hyväksyä tuo joka kerta automaattisesti.

 

Minä laitoin soneraviihteen trusted sivujen joukkoon ja kävin napsauttamassa vielä tuon salli päälle (teki toimiessaan samaa kuin sinulla eli kysyi, että sallitaanko mixed...). Nyt en ole päässyt testaamaan tuon säädön toimivuutta kun se ei suostu yrittämään toistoa.

 

Kuvaa tuosta säätöhässäkästä kun tuli kiireessä selitettyä (mixed.png, liitteenä)... Jaaniin ja sotken sujuvasti suomen ja englannin kun koneissa käytössä eri kieliversiot 🙂.

 

 
edit: Heh, heti kun pääsin sanomasta niin ensimmäisen vikailmoituksen jälkeen se käynnistyi ainakin pöytäkoneessa.. mahtaisko toimia nyt tuolla htpc:lläkin. On se epeli.
 
edit2: No nyt ei toimi appi...
 

Piti tilata kaapelitv versio tosta c more play:stä mutta noi pistikin ton viihde/mobiili jutun jota oli vain tarkoitus kokeilla ja ehkä katsoa sieltä kirjastosta jotain.Ei tolla tee mitään ennen kuin alkaa tukemaan chromea yms.Kaapelissa ilmeisesti tulee ainakin osaan kanavista hd versiot kesän aikana.

Vieläkö sovellus kiukuttelee? Melkein kannattaa kokeilla poistaa koko sovellus ja ladata uudestaan. Tuosta virheilmoituksesta en osaa sanoa mikä siellä nyt on vialla. Melkein ilmoittaisin vikapalveluun jos ei lähde toimimaan kunnolla.

Appi tuntuu toimivan taas toistaiseksi, ainakin suurimmaksi osaksi. Enemmän kyllä häiritsee tuo selainversion toisaikaisuus. Ja sitten on se videon laadun heilahtelut sekä äänen jatkuva kehno laatu 😞.

Nonni,

 

Ei kasetti kestäny enempää kelailua niin laitoin poikki tuon cmore koeajan ettei vahingossakaan jää päälle. Pitääkö viihde mobiilikin jotenkin erikseen irtisanoa ettei ala kertymään laskua vai?

 

Yleinen toimimattomuus ja toiston laaduttomuus auttoivat päätöksessä, no ei se valikoimakaan nyt ollut ihan minua varten.

 

Kiitos.

Harmi ettei mobiiliviihde toiminut sinun käytössäsi. Kuvanlaatuhan riippuu pitkälti nettiyhteyden nopeudesta ja omat kokemukset ovat kyllä olleet positiiviset 4G:n ja 24M ADSL:n kanssa.

Voit hyvin jättää pelkän tilin voimaan sillä se ei maksa mitään. Maksu menee ainoastaan tilatusta sisällöstä eli kanavapaketeista ja vuokratuista leffoista.

Meillä on 50 megainen 4g ja se riittää Netflixille sekä nyt HBO Nordicille, molemmista näyttäisi tulevan hyvällä laadulla ja pätkimättä niin väittäisin, että niissä on toteutus parempi kuin viihteessä. Lieneekö viihde sitten herkempi 4g:n lankayhteyttä epätasaisemmalle virralle, mikä tosin olisi pitänyt ottaa huomioon mobiili sovellusta tehdessä 😉.

 

Viihde mobiilin kuvanlaatuhan parhaimmillaan oli ihan riittävällä tasolla, vaihtelua turhan paljon. Ja se äänenlaatu, sitä mielestäni olisi syytä parantaa, melko paljon.

 

Minäkin näitä maksutelkkuja kokeilen saadakseni Suomen antennitv:tä parempaa kuvaa & ääntä plus tietenkin tarjontaa. Se kuva ja etenkin äänipuoli jäivät nyt vajaaksi.

 

Tarjonta yms.:

HBO:lla on pari sarjaa jotka kiinnostavat, ehkä muutama leffa, mutta täysin olematon lastenohjelmien tarjonta??... sekä älyttömän huono käyttöliittymä. GoTin jälkeen tuskin tarvetta pitää tilausta sen pidempään.

 

CMORE:lla oli melko vastaava ohjelmatarjonta, mutta lastenohjelmaa selkeästi enemmän (tai sitten käyttis tehty sen verta paremmin, että ohjelmat löytyivät 😉 ).

 

Netflix (puutteistaankin huolimatta) antaa ainakin meille tällä hetkellä eniten vastinetta rahoille. Käyttis on muihin verrattuna saakelin hyvä (vaikka joskus tympii kun samat leffat useassa kategoriassa, mutta HBO:n versio, että esim. toiminta nimikkeen alla on 9 leffaa ja draamassa vaikka kuinka ja monta, toimii selkeästi huonommin).

 

ViaPlay onkin muuten vielä tesmaamatta... hmmm..

Morjens,

 

maaliskuun alusta on ollut käytössä Soneran kaapelikortti MTV Total -paketilla, ja sen myötä samat kanavat myös ilmaiseksi Viihde mobiilissa.

Tänään sain viestin, että kanavapakettiini on lisätty 3 maksutonta F1-kanavaa... noh, mobiili-Viihteestä on kuitenkin kanavat kadonneet. Kanavapakettini tilaus on mystisesti päättynyt Viihteen puolella.

Tämä on käynyt kerran aikaisemminkin, silloin sain viestin, että tilaukseni päättyy koska minulla "ei ole voimassa olevaa kaapelikortti-tilausta". Asiakaspalvelu kuitenkin vahvisti tämän olevan väärä tieto (Kaapelikorttini ja sen kanavat ovat näkyneet alusta asti, ja näkyvät edelleen), ja vakuutti ettei tuo paketti viihteestä mihinkään häviä...

 

Onkohan tämä joku yleinen ongelma, vai mikähän minun mobiili-Viihteen kanavapaketti-tilaustani vaivaa? Aina kun sen tilaan, se aktivoituu "toistaiseksi voimassa olevana"... mutta näyttää kuitenkin päättyvän reilun kuukauden päästä?

Eipä tuo nyt iso homma ole aktivoida sitä uudelleen, mutta pikkasen kyllä v**uttaa kun osuvat aina sellaiseen hetkeen kun olisi niille kanaville käyttöä...

 

Terve.

Minulla on ennestään Soneran Netti L ja kaapelikortti.

En osaa oikein nähdä mitä Sonera viihde tuo minulle mitä minulla ei valmiiksi ole.

Nopeus on sama, kortille saa samat kanavapaketit, vuokraamot toimivat ja hbo/netflix yms toimivat ilman viihdettäkin. Auttakaa ymmärtämään

Kiitos

theodor

 


@t3uv0 kirjoitti:

Terve.


Minulla on ennestään Soneran Netti L ja kaapelikortti.


En osaa oikein nähdä mitä Sonera viihde tuo minulle mitä minulla ei valmiiksi ole.


Nopeus on sama, kortille saa samat kanavapaketit, vuokraamot toimivat ja hbo/netflix yms toimivat ilman viihdettäkin. Auttakaa ymmärtämään


Kiitos


theodor


 




Kyseessä mobooliviihde vai boksin kautta toimiva viihde? :) 

Itse mainitsisin eduiksi tallennusmahdollisuuden ehdottomasti. Lisäksi sekä mobiilista, että boksin kautta toimivasta viihteestä löytyvät ohjelmakirjastot, joissa on katsottavissa tilattujen kanavapakettien sisältöä. 

Vastaa