Sonera Viihde Netissä ja mobiilissa, tilaaminen ja käyttöönotto


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10305 kommenttia

Sonera Viihteen Netti- ja mobiilipalvelu tuo telkkarin taskuusi ja tietokoneellesi. Voit katsoa telkkaria puhelimella, tabletilla ja tietokoneella, missä ja milloin tahansa! Voit siis katsoa lempisarjojasi tai leffoja missä haluat, sillä tv kulkee aina mukanasi. Viihteen Netti- ja mobiilipalvelu toimii Suomessa millä tahansa suomalaisella internetillä (kiinteä tai mobiilinetti), ei siis pelkästään Soneran internetillä.


 


Netti- ja mobiilipalvelun tunnukset ovat maksuttomat ja maksat vain tilaamastasi sisällöstä. Voit vuokrata vaikka pelkkiä leffoja etkä maksa mistään muusta kuin näistä leffojen vuokrauksista, muutama euro/leffa. Jos lisäät palveluun kanavapaketteja, niistä menee palvelun mukainen kuukausimaksu. Usein kanavapaketeista on myös erilaisia tarjouksia. Joidenkin kanavapakettien mukana tulee myös ohjelmakirjasto, niiden käyttö sisältyy aina ko. kanavapaketin hintaan. Ohjelmakirjaston ansiosta voit katsoa ohjelmia silloin se sinulle parhaiten sopii.


 


Mikä parhainta, jos sinulla on Sonera Viihde ja siinä yksi useampi kanavapaketti, saat useimmat niistä myös Netti- ja mobiilipalveluun ilman eri maksua (yhdelle tunnukselle). Tilatessasi Viihteen Netti- ja Mobiilipalvelua järjestelmä tunnistaa automaattisesti mitä kanavapaketteja sinulla on Sonera Viihteessä ja se tarjoaa niitä maksutta tähän Netti- ja mobiilipalveluun (jos ne paketit ovat saatavilla Netti- ja mobiilipalveluun).


 


Jos sinulla on Soneran Kaapeli TV ja siinä yksi tai useampi kanavapaketti, tilaa Sonera Viihteen Netti- ja mobiiliipalvelu sekä haluamasi kanavapaketit tämän ohjeen mukaisesti. Ota yhteyttä tilauksen jälkeen asiakaspalveluun jolloin saat kaapelissa olevat kanavapaketit Netti- ja mobiilipalveluun maksutta (jos ne paketit ovat saatavilla Netti- ja mobiilipalveluun).


 


Viihteen Netti- ja mobiilipalveluun voit luoda useita tunnuksia, esimerkiksi perheen vanhemmille ja lapsille omansa. Voit tilata jokaiselle tunnukselle omat kanavapaketit, tai jättää ne tilaamatta kokonaan jolloin niillä tunnuksilla voidaan katsoa pelkästään vuokraleffoja.


 


Tai, yhteen tunnukseen voit tilata kanavapaketteja ja toiseen ei ollenkaan, näin maksat vain tuosta ensimmäisestä tunnuksesta ja kun ollaan tarkkoja niin siinäkin maksat vain kanavapaketista. Tässä esimerkissä voit tehdä niin että toisen tunnuksen kautta katsotaan telkkaria esim. puhelimella ja toisen tunnuksen kautta katsotaan tabletilla samaan aikaan leffaa. Tämä on se etu useampia tunnuksia luotaessa.


 


Minulla itselläni on tämä palvelu ja koska minulla on Sonera Viihteessä Discoveryn kanavapaketit saan ne samat kanavat myös Netti- ja mobiilipalveluun maksutta. Katson usein Discoveryn ohjelmakirjastoja tabletillani, sängyssä lokoisasti makoillen :)


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Lisätietoja:


Sonera Viihde Netissä ja mobiilissa, lisätiedot ja tilaaminen


Usein kysytyt kysymykset


Sonera Viihteen Netti- ja mobiilipalvelun käyttäminen tietokoneella


 


Palvelu toimii myös tietokoneella osoitteessa http://www.soneraviihde.fi. Voit selata vaikka uusimpia vuokraleffoja ja katsoa sen tietokoneellasi tai tabletillasi.


 


Näin saat Viihteen Netti- ja mobiilipalvelun käyttöösi, kuvalliset ohjeet kohta kohdalta.


 



  1. Palvelun tilaus ja aktivointi sekä tunnuksien luominen

  2. Sovelluksen lataaminen puhelimeen tai tablettiin



 


 


 


 




 Pääset tilaamaan myös klikkaamalla tätä linkkiä --> linkki.


 


 



 


 



 


 



 


 



 (lisätietoja Sonera Tunnuksen luomisesta, tai tunnuksen/salasanan vaihtamisesta Ohjeissa ja Vinkeissä --> linkki)


 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 


 




 


 



 


 



 


 


 




 


 


 


 



 


 


 


 


 


 


 




 


 



 


 



 


 



42 kommenttia

Moro. Mites palvelun irtisanominen onnistuu kun haluan irtisanoa sen? T:MarkoA80
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Jos olet Soneran asiakas ennestään voit peruuttaa poistamalla kaikki kanavapaketit ja myös peruspaketti / peruspakettitallennuksella Omilta sivuilta Sonera tunnuksella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Morjesta MarkoA80 ja tervetuloa Klaaniin :)

Jos olet varma että tosiaan haluat irtisanoa niin ota vaikka Omien Sivujen kautta chatti meidän asiakaspalveluun. Siellä sivun yläreunassa on sellainen puhekuplan näköinen kuvake, "Kysy meiltä", sitä kautta. Tuo chat on avoinna yötä päivää joten milloinka vaan homma hoituu.

Taikka sitten sieltä samaiselta Omilta Sivuilta Palvelupyyntölomakkeella, tai sitten perinteisellä puhelinsoitolla asiakaspalveluun (ma-la). Omilla Sivuilla ei ole ainakaan tällä hetkellä sellaista paikkaa josta tuon saisi itse poikkastua.

Edit: olkitu oli nopeampi 🙂 Noinkin se onnistuu mutta tunnukset jäävät vielä voimaan. Toki ne ovat ilmaiset mutta silti ne tosiaan ovat vielä voimassa ja niiden avulla voipi vielä vaikka vuokrata leffoja jos niikseen tulee.

Minulla on sonera viihteessä mtv total sport, mutta kun tuolla palvelua tilatessa netti- ja mobiilipalveluun valitaan pakettia niin total sportin kohdalla näkyy se 9,90e/kk vaikka se pitäisi olla minulle maksuton? 

@kempula1 Tervetuloa tänne Klaaniin, mukavaa että olet mukana :smileyhappy:


Ilmaisena se siellä pitäisi näkyä, jotain virhetilannetta selkeästi päällä. Laitan tietoa eteenpäin jotta saadaan pian kuntoon tuo.


Tässä välissä voit tehdä tilauksen vaikkapa meidän Facebookin privaviestin kautta. Ja tietysti soittaakin saa, Myyntipalvelun maksuton numero on 0800 133133.


@TeroRe kirjoitti:

Minulla itselläni on tämä palvelu ja koska minulla on Sonera Viihteessä Discoveryn kanavapaketit saan ne samat kanavat myös Netti- ja mobiilipalveluun maksutta. Katson usein Discoveryn ohjelmakirjastoja tabletillani, sängyssä lokoisasti makoillen :)

 


Onkos tullut viime päivinä harrastettua kovastikin tätä Discoveryn ohjelmakirjaston katselua?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Arvaa? Nyt olisi noille ollut käyttöä kun iski ilmeisesti ruokamyrkytys ja teki meikäläisestä petipotilaan. Mutta ei ole ja minkäs teet.

Tekstitykset välillä puuttuu kokonaan ja välillä jää jumittamaan yhteen kohtaan. Muuten toimiikin ihan mainiosti. Tämä siis Android sovelluksella.

Ärsyttävää katella ohjelmia esim. NatGeo kanavalta ku tekstit menee ja tulee ja välillä ei tuu ollenkaa tai sitte jää jumittamaan yhteen kohtaan. Olis kiva olla toimivat tekstitykset ku kattelee puhelimesta.

Tätä ongelmaahan ei ole siis noilla peruskanavilla missä on ohjelmissa kiinteät tekstitykset.

Kuinkas kun latasin lumia 735 viihteen ja onnistuin kirjautumaan mutta mitään en voi katsoa..ei voi toistaa ja virhekoodi Cb3102 tulee kokoajan.

Morjens Paiska!

Kokeilitko vielä asentaa sovellusta uudelleen puhelimeen. Tunnarit ilmeisesti muuten toimii oikein esimerkiksi selaimella ja toisto pelaa kuten pitääkin? Testaillaan vielä täälläkin päässä ton Lumian 735 mallin kanssa tää tilanne.

laitoin tilauksen tästä viihdesysteemistä mobiiliin joskus toukokuussa. asiasta ei mitään kuulunut, ennenkuin eilen tuli tekstareita hulluna että aktivoi tunnus. kysäisin sitten chatissä että mitähän tässä ollaan aktivoimassa kun en ole mitään nyt tilannut niin vastaus oli että juuri tämä viihde mobiiliin...maksullisena ja muilla härpäkkeillä...silloin kun tilasin sen niin valitsin vain nolla euroa maksavat tuotteet ja silloin kun tilasin sen,niin se oli ilmainen viihde asiakkaille. nyt sitten vastaus oli että se tilaus on jäänyt jumiin teilöä siellä jonnekkin ja väärän laisena vielä, eikä sitä enää voi liittää maksuttomaksi siihen viihde pakettiin..peruin koko roskan. ymmärrykseni loppuu totaalisesti, tällaisessa kaupankäynnissä. siis jos tuote on tilattu tarjousaikana, mutta tavarantoimittajan syystä se toimitetaan myöhemmin, niin eikös se nyt pitäisi kuitenkin edelleen tulla sillä tarjoushinnalla. väärässähän tässä tietenkin olen..?...

Hmm, täytyy kyllä sanoa että on nyt mennyt vähän monimutkaiseksi.


 


Aikaisemmin mobiiliviihteeseen sai mukaan Peruspaketin, tai Peruspaketti tallennuksella -ominaisuuden veloituksetta, jos käytössä oli jo Viihde kiinteän laajakaistan kyljessä, tai kaapelikortti.


 


Tällä hetkellä tuo hinnoittelu menee niin, että Peruspaketti kustantaa 3€/kk, peruspaketti tallennuksella 4,90€/kk. Mikäli käytössä on kaapelikortti tai Viihde, saa tallennusominaisuuden etuhintaan 3€/kk.


 


Mikäli esimerkiksi nykykäyttäjällä on peruspaketti 0€/kk, mutta haluaa mobiiliviihteeseen tehdä jotain muutoksia/tilata uusia kanavapaketteja, edellyttää se maksullisen peruspaketin tilausta.


 


Lisätietoa palvelusta sekä sen hinnoista täällä.


 


Täältä päästä on hiukan hankala kommentoida tuota tilannetta, sillä emme näe kokonaisuutta. Autamme mielellämme sellaisissa asioissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista.


Emme pääse siis tarkistamaan että missä toi sun tilaus on ollut jumissa, ja miksi se on valunut järjestelmiimme vasta eilen.


 


Mutta totta on, jos oot palvelun tilannut sillon kun sen on saanut veloituksetta, kuuluu se sinulle nytkin veloituksetta. Mikäli sitä ei suoraan veloituksetta ole kytkettävissä, niin sitten hyvityksellä.


 


Aspan kautta hoituu tuo, jos lähetät vaikkapa Omien Sivujen kautta palvelupyynnöllä viestiä. :)

Laitoin palvelupyynnön niinkuin kehotit. Meni tovi ja tuli tekstari: sinulle on avattu viihdemobiili nönnönnöö...yksi kuukausi 0€ tämän jälkeen 3€kk....alkoi lämmittää ohimoa rajun puoleisesti, joten soitin aspaan. Sieltä täti sanoi tovin tarkastelun jälkeen, että kyllähän se kuuluu saada ilmaiseksi siihen kylkeen. Tämänhän olisi voinut myös chatissä oleva täti myöntää mutta kertoi vaan, että kyllä siitä nyt kuuluu maksaa. Eli loppu hyvin kaikki hyvin? no innoissani latailemaan aloin ja huomasin, että eipä ohjelma toimi windows-tableteilla >:/  puhelinkin on iänikuista lumiaa (800) joten eipä toimi silläkään. alkoi tykytys ohimolla kasvaa hallitsemattoman suureksi. onkohan tarkotus joskus tämän toimia kyseisillä tableteilla? pitäisi varmaan puhelin kalusto uusia, että saisi tuon kolmen euron hyödyn nyt sitten käytettyä..ei ole minun päivä/ viikko.

tuossa vielä suora kopionti keskustelusta chätissä. vastaus kysymykseeni toimiiko muka windows- laitteissa

 

"Tähän on vielä valittu noita kanaviakin ja tilaus on tehty netin kautta. Tuossa on myös maksullinen peruspaketti tallennuksella mukana. Tuon pitäisi toimia kyllä kaikilla laitteilla, mutta jos et ole tätä tilannut itse, niin voidaan kyllä perua tämä tietty halutessasi"

No ei kyllä ole mennyt putkeen nämä jutut! Ymmärrän harmituksesi, ihan samoin tavoin itselläni varmasti tykyttäisi.


 


Kaikkien Windows -laitteiden kanssa mobiiliviihde ei ole yhteensopiva.


 


Niistä lisää täällä kohdassa Tuetut laitteet ja käyttöjärjestelmät. 


 


Eli Windows 8 -puhelimissa toimii, käyttöjärjestelmävaatimuksena on siis Windows phone 8.0 tai uudempi.


Windowsin tableteille/Windows RT -järjestelmille ei ole tukea.


Lähetin kysymystä tästä meidän tuotevastaavalle, että onko kehitystä noiden suuntaan tiedossa.


 

Joo, eli ainakaan RT -järjestelmäversion tableteille ei tukea ole tulossa, kun ne ei tuon Silverlightin kanssa pelaa.


 


Windows 8 -käyttöjärjestelmän tableteille on tulossa tuki myöhemmässä vaiheessa. 🙂 Tiedotetaan siitä sitten lähempänä. :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Näköjään on muillakin NatGeo kanavalla ongelma tekstityksen kanssa. Sitten sen ohjelmakirjasto pätkäisee yleensä 10 minuutin päästä poikki, on niinkuin kiintiö täynnä. Vähemmän suosittua kun katsoo, niin saa katsoa yli puoli tuntia.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@klontti kirjoitti:

Näköjään on muillakin NatGeo kanavalla ongelma tekstityksen kanssa. Sitten sen ohjelmakirjasto pätkäisee yleensä 10 minuutin päästä poikki, on niinkuin kiintiö täynnä. Vähemmän suosittua kun katsoo, niin saa katsoa yli puoli tuntia.


 




Oliko tämä ongelmatilanne Mobiiliviihteellä vai Viihdepaketilla? Onko tämä sama ongelma ollut aina vai ilmaantunut nyt hiljattain?

Onkos teillä jo kertoa millä aikataululla me Sonera viihde mobiilissa -käyttäjät pääsemme tästä Silverlight-kurimuksesta eroon?

 

Johan Microsoft itsekin jo kehottaa kaikkia käyttäjiä lopettamaan sen käyttämisen (linkki) :) 

 

Btw, muuten erinomainen palvelu tämä Viihde Mobiilissa ainakin minun käyttööni. Vielä kun toteutustekniikka saadaan ajantasalle.

Tässä taas on mökillä nautittu Soneraviihteen tarjoamista mahdollisuuksista kalastuksen yhteydessä - hyvin pelaa ja LTE palvelee :smileyhappy:

 

Tällainen kehitysehdotus olisi soneraviihde.fi selainliittymään:

- Olisiko mitenkään mahdollista, että kirjastot/tallenteet osiossa olisi mahdollista suodattaa pois sellaiset kanavat, jotka eivät kuulu asiakkaan tilaamiin kanavapaketteihin?

 

Minulla ainakin näkyy kirjastoissa koko Soneran tarjonta ml. kanavat joita en ole tilannut. Nyt kirjastonäkymän käyttö selaimeilla pohjautuu käytännössä siihen, että muistaa mitkä kanavat tilattuihin paketteihin kuuluvat. 

 

Vaihtoehdot ovat siis seuraavat:

1) En löydä ko. suodatusvalintaa, mistä se löytyy?

2) Tällaisen suodatusvaihtoehdon rakentaminen on vaan jäänyt toteuttamatta

3) Sonera haluaa "myydä" lisää kanavia asiakkaille - minun tapauksessani lopputulema on täysin päinvastainen. Älkää pilatko hyvää palvelua tällaisilla ajatuksilla!

 

Onko tälle jotakin tehtävissä?

Perinteisen digiboxin valikoimissa tuppaa myös aina näkymään kaikki mahdolliset kanavat, riippumatta siitä, onko ne tilattu vai ei. Pistin kehitysideasi eteenpäin, josko hyvinkin saataisiin mobiiliviihteeseen jossain vaiheessa rajattua näkymään listassa vain ne tilatut kanavat :smileyhappy:


 


Edit: @ajn85 Sainkin samantien jo vastauksen tähän, eli myöhemmin tänä vuonna on tulossa päivitys, jonka yksi muutos on juurikin tuo, että näkyy vain ne kanavat, jotka on tilattu! Tästä tulee lisää tietoa myöhemmin, lähempänä tuota päivitystä.

Kiva kuulla että tämäkin asia kehittyy!

 

Tokihan digiboxilla näkyvät yleensä kaikki kanavat, myös ne tilaamattomat. Tätä ei kuitenkaan tarvitse mobiiliversioon kopioida, ja kiva että olettekin tätä kehittämässä :smileyhappy:

 

Tässä on mielestäni myös käytettävyysasia. Digiboxilla itse ainakin totun siihen mitkä näkyvät ja mitkä eivät ja näin ollen tilaamattomien kanavien näkyminen listauksessa ei haittaa. Itse käytän mobiiliviihdettä monella eri laitteella ja näin tällaista "lihasmuistia" (miksi tätä nyt sitten haluaa kutsua) ei pääse syntymään.

 

Kommenttini ei niinkään tosiaan ollut itse kanavalistaukseen, vaan tallenteiden nimien näkymiseen arkistossa myös tilaamattomilta kanavilta. Itsekin tilaan Soneralta useampaa kanavapakettia ja aina silloin tällöin sitä harmittelee, kun sisällön selaus on hankalaa, kun seassa on sellaista ohjelmaa jota ei kuitenkaan pääse katsomaan.

Onkos muuten HD-tarjontaa tulossa lähitulevaisuudessa tarjolla Mobiiliviihteeseen?

 

Palvelukuvauksessa on toki, että tämä palvelu on tarkoitettu mobiililaitteille ja tämä toki perustelee nykyisen kuvanlaadun. Minä kuitenkin käytän monilta osin tätä palvelua myös television kanssa ja tällöin olisi toivetta jo muutenkin paremmalle kuvanlaadulle.

 

Sonera tarjoaa käyttöpaikkaani hyvin rajatut kiinteän verkon palvelut mutta sen sijaan erinomaiset mobiiliverkon palvelut, jotka pieksevät paikallisen kiinteän verkon operaattorin mennen tullen. Tämän takia toivoisin, että myös tällaiset käyttäjät huomioitaisiin tulevaisuudessa palvelua kehitettäessä :smileyhappy:

@ajn85 Laitetaanpas kyselyä eteenpäin tästä HD-tarjonnasta. Palaan asiaan :smileyhappy:

 Anteeksi, että vastauksen saaminen kesti! Elikkäs:


Asialistalta tämä löytyi jo, mutta aikataulusta ei ole tarkkaa tietoa.


Kuvanlaadun parantamiseksi tehdään toimenpiteitä, mutta HD-sisällön lisäämisestä lähitulevaisuudessa ei uskalla kauheasti lupauksia antaa. Siinä tulee mukaan näitä sopimusoikeudellisia seikkoja, niiden kanssa tuppaa aina jonkin verran menemään aikaa.

Vastaa