Sonera Viihde iOS + Chromecast heikko kuvanlaatu

  • 27 February 2017
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei,

 

Löytyiskö täältä apua ärsyttävään ongelmaan? Katson Sonera Viihteen kautta HBO Nordicia. Mulla on iPadillä Sonera Viihde -sovellus ja heijastan iPadin näytön Chromecastin kautta telkkariini.

 

Jostain syystä kuvanlaatu on jokaisessa sarjassa varsin heikko. Veikkaisin 720p tai 480p. Mulla on 100mbs valokuituyhteys, joten siitä ei ole kiinni. 

 

Kyse ei ole myöskään iPadin ja Chromecastin yhteydestä, sillä esim. YouTube-videoita iPadini heijastaa Chromecastiin 1080p-tarkkuudella ja kuvanlaatu on todella hyvä. Jos taas katson Sonera Viihdettä suoraan iPadiltä, kuvanlaatu näyttää iPadin näytöllä hyvältä. 

 

Tämä on todella ärsyttävää, koska HBO Nordicin oman applikaation kautta kuvanlaatu on kuulemma hyvä, mutta Soneran HBO-tunnukset toimivat vain Sonera Viihde -softalla.

 

Onko muilla kokemuksia tästä?


1 kommentti

Kuvaa itse näkemättä on tästä suoraan hieman vaikea arvioida tilannetta. Käytännössä eri palvelujen välillä on toki eroja video streameissa ja mm. Viihteessä ei tuota Youtuben tarjoamaa 1080p ole nyt tarjolla. Kun eritasoista videokuvaa vertaa, niin kyllähän siinä aina eron huomaa. Chromecastin pitäisi automaattisesti nettiyhteyden mukaan valita paras mahdollinen käytettävissä oleva laatu. Jos tuntuu, että kuvanlaatu on nyt jotenkin poikkuksellisen matala jostain ongelmasta johtuen, niin silloin voi kyllä aina tehdä meille vikailmoituksen. Päästään sitten tarvittaessa vielä tarkemmin tutkimaan tilanne kohdallasi.

Vastaa