Sonera Viihde ja HD-kanavat pätkii

  • 1 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Kunniamerkki +4
Hei!
Olen suht tuore Sonera Viihde käyttäjä ja pakko sanoa että palveli ei vakuuta. HD-tasoisien kanavien katsominen on arpapeliä milloin toimii. Nyt on toiminut n. joka toinen päivä. Mukava alkaa katsomaan tallennusta kun kuva ei liiku mihinkään ja ääni pätkii niin ettei saa mitään selvää. Reitittimen ja viihdeboksin olen käynnistänyt monesti uudelleen. Onko palvelu aina näin epäluotettava vai onko tämä vain alkukankeutta?
Ja lisäksi taloyhtiööni ei saanut kuin 24 megaisen yhteyden, voiko tämä tehdä sen ettei HD-kanavia pysty katsomaan. Tavalliset kanavat toimii suht luotettavasti

3 kommenttia

Tuo yhteysnopeus riittää kyllä HD-kanavienkin katsomiseen. Onko digiboksi kytketty verkkokaapelilla modeemiin vai onko käytössäsi langattomat lähettimet? Jos sammutat digiboksin ja teet tietokoneella nopeustestin vaikkapa osoitteesta www.speedtest.net niin minkälaista nopeutta saat?

Kunniamerkki +4
Digiboksi on kytketty verkkokaapelilla modeemiin eli ei ole langattomana. Tällä hetkellä minulla ei ole tietokonetta käytössä joten en pääse tekemään tuota nopeustestiä.

Ongelma tuntuisi olevan pahin kun on ns. primetime aika tv:ssä. Eli erityisesti ongelmia on katsotuimpien ohjelmien aikana.

Okei, sillä ei pitäisi olla väliä, mikä ohjelma on kyseessä ja milloin se esitetään. Tee modeemille vielä resetointi painamalla reset-kolosta pohjaan noin 10 sekuntia. Resetoi myös digiboksi näiden ohjeiden mukaan. Jos ongelma jatkuu edelleen, jätä vikailmoitus Omilta Sivuilta, niin selvitetään asiaa tarkemmin.

Vastaa