Sonera Viihde palvelun irtisanomiseen riittävät perusteet?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 5 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Olen ollut nyt noin kolme vuotta Sonera Viihde -palvelun asiakas.

Olen syksyllä vaihtanut työnantajaa ja uusi työnantaja tarjoaa etuna internet-yhteyden työntekijöilleen. Etu poissulkee Viihde-paketit eli työnantaja maksaa vain internet-yhteyden mikä toki on täysin ymmärrettävää.

Olen jo selvittänyt, että laskun jako ei teillä onnistu niin, että Viihde-osuus jäisi minun maksettavakseni ja voisin tehdä kululaskun tuosta internetyhteyden osuudesta tai osoittaa sen laskun suoraan työnantajalleni.

Kysyin tämän selvittyä asiakaspalvelijaltanne, että onko mahdollista muuttaa viihde-palvelu kesken sopimuskauden pelkäksi laajakaistayhteydeksi. Tämä ei kuulemma ole mahdollista?

Nyt kysyisin mielipidettä sekä faktaa siihen, että mitä tarkoittaa toimitusehdoissanne seuraava kohta:

Asiakkaalla on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikanen sopimus päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta, jos hän on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia, taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa muun erityisen syyn takia on hänen kannaltaan kohtuutonta.

Kuka määrittää sen mikä on kohtuutonta? Mielestäni on kohtuutonta pakottaa asiakas pitämään palvelu sopimuskauden loppuun saakka jos hänellä on mahdollista saada palvelu esimerkiksi työnantajan kautta etuna.

Ja tässä ei edes ole (vielä) kyse siitä, että haluaisin irtisanoa koko palvelun vaan muuttaa palvelu sellaiseksi, että voin hyödyntää työnantajan tarjoamaa etua.

Mielestäni tämä irtisanomis/muutostarve menee tuohon kohtuuttomuuden määritelmään ja minun tulisi saada muuttaa tämä liittymä.

7 kommenttia

Hei -make-

Viihde-palvelu on mahdollista saada laskulle erikseen omalle laskurivilleen, eli riittäisikö tämä muutos työnantajalle? Vanhemmissa paketeissahan sekä Viihde että liittymä on ilmoitettu yhteishinnalla. Nyt en päässyt tätä sinun liittymäsi tilannetta tarkemmin katsomaan, eli ihan tarkkaa vastausta en pysty näillä tiedoilla sinulle antamaan. Mutta lisäätähän tänne Keskutelupalstan asetuksiin asiakasnumerosi, niin pääsemme kurkkaamaan miltä liittymäsi näyttää ja miten tämä asia olisi näppärin hoitaa.
Lisäsin asiakasnumeron tietoihin. En osaa sanoa riittääkö, että rivit ovat eriteltyinä, mutta voin selvittää.
Hei -make- !

Kiitos, nyt pääsin tarkistamaan. Ja kyllä tässä voisimme toimia siten, että uudella sopimuksella (määräaikaisuus alkaa alusta 24kk eteenpäin) saadaan laskulle oma rivinsä Viihteestä. Eli asia voidaan ratkaista sillä, jos se työnantajalle sopii.
Siis sitoudun uuteen 24 kuukauteen sen takia, että laskulle saadaan oma rivi viihteelle ja laajakaistapalvelulle? Ei mielestäni kuulosta kovin hyvältä vaihtoehdolta. Mitä muita vaihtoehtoja minulla on?
Hei -make- !

Se on ainut mahdollisuus tuo toteuttaa. Käytännössähän määräaikaisuus venyisi vain vuodella, koska tällä hetkellä sitä on sinulla vuoden verran jäljellä. Kerroit, että palvelua olet ajattellut muutoinkin jatkaa niin sittenhän tässä ei suurta "vahinkoa" tapahdu? 🙂
En ole missään vaiheessa kertonut, että olen ajatellut jatkaa palvelua. Ja tämän päiväisten keskustelujen perusteella en kyllä todella ole valmis jatkamaan palvelun käyttäjänä sopimuskauden jälkeen. Jos palvelu ei jousta asiakkuudessa syntyvien muutosten takia niin miksi olisin valmis sitoutumaan siihen?

En ymmärrä täysin, että haluaisin muuttaa asiakkuuden muotoa ja jatkaa edelleen asiakkaananne, mutta se ei ole mahdollista.

Ainoa asia mitä tässä syntyy on palveluun tyytymätön asiakas joka ei päättyvän sopimuskauden jälkeen enää tahdo olla asiakkaanne.
Moro -make-!

Pointti on täysin ymmärrettävä ja palautetta on laitettu. Kiitos siitä!
Toivotaan, että asiassa muutos saadaan aikaan!

Kaikesta huolimatta mukavaa talvenjatkoa sinne ja onnea uudelle duunille 🙂

Vastaa