Sonera Viihteen kehitysideat


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Hei,

Olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita Sonera Viihteen kehittämiseksi. Olemme koonneet nämä ideat yhteen paikkaan, jotta teidän ja meidän on helpompi seurata mitä ideoita on esitetty. Ideat löytyvät osoitteesta http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat

Aikaisempia kehitysideoita ei tarvitse lisätä tähän ketjuun, ne on välitetty eteenpäin ja otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava

360 kommenttia

Kertokaas fiksummat, onko mitään tapaa hyppiä eteenpäin tallennuslistassa? Aakkos- ja aikajärjestäminen eivät paljon auta kun listan *puoliväliin* kelaaminen alaspäinnappi pohjassa kestää ainakin itsellä melkein kolme minuuttia...
___ kirjoitti:
Kertokaas fiksummat, onko mitään tapaa hyppiä eteenpäin tallennuslistassa?

Jos sulla on vanhanmallinen kaukari, niin eteenpäin- ja taaksepäinhyppynapit vetävät listaa "sivu" kerrallaan.










 
Jos sulla on vanhanmallinen kaukari, niin eteenpäin- ja taaksepäinhyppynapit vetävät listaa "sivu" kerrallaan.



Uudenmallinen. Ei ole minkäänlainen näppäinkombinaatio tainnut auttaa hyppimiseen, tai sitten olen vaan vähän yksinkertainen.

*** Android-sovellus!!! ***

Heti kun Sonera saa tehtyä Android sovelluksen, jolla voi tehdä tallennuksia, poistaa ja muutenkin hallinnoida tallennuksia JA ohjelmien katsominen tulee olla myös mahdollista, niin laitetaan Soneraviihde tilaukseen.

Eikä muutaman kuukauden tallennusrajaa tallennuksiin vaan ikuinen säilytys kuten Elisa Viihteellä on.
Milloin tallentamiseen saataisiin lisää älyä. Tallenteiden poistumiseen voisi lisätä 30 päivää lisää. Kuituverkossa toiminut hyvin. Soneran motorola boksi on elisan pace boksia 100 vuotta edellä.
Hei piisja-17 ja rouvitu

Android-sovellusta on jo toivottu aikaisemminkin. Toivottavasti sellainen saataisiin pian meidän valikoimaan.

Välitän tiedon tallenneajan lisäämisestä ja Android-sovelluksesta eteenpäin. Kiitos palautteesta!
Milloinhan soneralta olisi tulossa semmoisia perustoimintoja kuten ohjelmien automaattinen tallennus jne?

Tämä ei olisi ihan niin kaivattava ominaisuus jos käyttöliittymä olisi edes siedettävä. Jos esim elokuvat olisivat highlightillä niin ei tarvitsisi pomppia esim telkku.comin ja kotitv sivun välillä jatkuvasti kun ei soneran omasta saa nopeasti selvää vaikka miten mielikuvitusta käyttäisi. Samaan aikaan jokapäivä tulevien lemppariohjelmien tallennus seuraavalle kahdelle viikolle ei ******* saisi viedä yli 20min vaikka minkälainen puusilmä olisi hiiren päässä suhimassa.

Haun toimimattomuudesta puhumattakaan..


Päivä paistaa risukasaankin: Ominaisuuksia ei onneksi ole niin paljoa että soneralla olisi mahdollisuutta sotkea käyttöliittymää yhtään enempää. Sitä päivää odotellessa.
Huomenia. En keksinyt näin aamusta mitään erityisen fiksua tekemistä, joten lueskelin koko kehitys- ja ideaketjun läpi.

En tehnyt mitään supertarkkaa tieteellistä tutkimusta, mutta jotain suuntaa-antavia päätelmiä voi muistiinpanoistani tehdä.

Suosituimmat 10 kehitysideaa (suurinpiirtein):

-Selkeämpi nettiajastussivu, mm. raksi ruutuun -tallentaminen (20+ mainintaa)
-Toistuva tallennus (20+ mainintaa)
-90pv tallennusaikarajan poisto (n. 20 mainintaa)
-Kunnon ajastamissovellus kännyköille/iPadille (10+ mainintaa)
-Tallennusten lajittelu kansioihin (10+ mainintaa)

-Tallennusten katseleminen netistä/koneelta (n. 10 mainintaa)
-Nopeampi ja selkeämpi ohjelmaopas digiboxiin (5+ mainintaa)
-HD-kanavien tallentaminen verkkoon (5+ mainintaa)
-Halutun aikavälin tallentaminen (5+ mainintaa)
-Paranneltu kelaus/aikahyppiminen tallenteissa (5+ mainintaa)

Parannusehdotuksia oli toki paljon enemmänkin.

Tämä ketju on ollut auki muutamaa päivää vaille vuoden.
Ensimmäisen parin viikon aikana tähän ketjuun raportoitua kolmea bugia joita ei ole vieläkään korjattu.
Yhtäkään suurempaa kehitysideaa ei ole toteutettu, mutta ideoista on muistettu kiittää ainakin neljästi.

Jee.
Juuri näin. Kaikille joille Elisa toimittaa palvelujaan, suosittelen siirtymään heille välittömästi.
Kiitoksia ___:lle, toivottavasti viestisi avaa hieman silmiä Sonerankin päässä ja asioita edistetään todenteolla. Vikahan ei varmasti ole koodareissa, he varmaankin tekevät parhaansa ja sen mitä johto käskee, toivottavasti tuollainen hyvä yhteenveto asioista joita ei ole vuoteen saatu korjattua avaa johdon silmät ja resursseja siirretään kehitystyöhön lisää.
Terve Sonera.

Olen pyöritellyt päätäni viime aikoina tulevan omakotitaloprojektini tiimoilta. Alue on Elisan kaapelivaltakuntaa Tampereen Ikurissa.

Kaapeli-tv:n kytkentämaksu, 600-800€, seisautti veret. Valokuidun vastaava maksu on reilu 1800€, mikä ei sekään saanut hymyä naamalle. Plus kuukausittaiset kerhomaksut muistona siitä että kaapeli tai kuitu on toiminnassa.

Nykyisessä talossamme on Koti TV, ja olemme olleet suhteellisen tyytyväisiä palveluun - vaikkakin jokainen edellämainituista kehitysehdotuksista on hyvä, plus Windows Phone -sovellus ajastamiseen.

Mainostatte pitkin katuja nopeaa 4G-yhteyttänne, teoreettinen nopeus moisella on varteenotettava varmasti myös tv:n vastaanottoon. Onko mahdollista nähdä IPTV + nettiliittymä -ratkaisua toteutettuna 4G-verkkonne yli?

Verkon nykytilasta en tiedä miten luotettava se on, mutta ulkoinen suuntaava antenni varmasti parantaisi yhteyksiä koska sijoituspaikkana olisi talon katto tai seinä - jotka toivon mukaan pysyvät paikallaan.
sekä koti TV että kaapelikanava valikoimaan BBC:n kaikki mahdolliset kanavat, kiitos!
Hei kotitvtv

Mukava kuulla että olet ollut tyytyväinen KotiTV palveluun. Windows Phone sovellusta on toivotta jo aikaisemminkin. Kehitysidea on toimitettu eteenpäin.

4G + IPTV yhdistelmää ei ole lähiaikoina tulossa. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan! Molempia palveluja pyritään kehittämään kokoajan.

rantati7 kirjoitti:
sekä koti TV että kaapelikanava valikoimaan BBC:n kaikki mahdolliset kanavat, kiitos!


Välitin tiedon kanavavalikoiman parantamisesta eteenpäin.
Niin...

Ihan aluksi koska te parannatte tuota nauhoitusten käyttöliittymää eli poistatte ne prkl bugaamiset sieltä + kansioitatte etc. (tosin vikailmoa vetämässä liittymästämme JOS vain meidän liittymässä tuo ongelma)

Ja ei kiitos vastauksia hyvistä kehitysideoista vaan aikataulua milloin mitäkin on tulossa käyttöön tai mitä ominaisuuksia parhaillaan työstetään kun kilpailijalla on jo nuo parannukset melkein + paljon lisää.

http://www.elisa.fi/viihde/hyodyt_tallennustilaa.php

Ja eniten korpeaisi jos omistaisin Tabletin, tosin omalla tietokoneellakin olisi kiva noita vilkuilla...

http://www.elisa.fi/viihde/hyodyt_etatallennus.php

Eli se on 100 varma että jos tämä sopparimme ei jossain välissä purkaannu tai te OIKEASTI tee asialle jotain niin kyselyyn mihin aikanaan vastasin käyttäjätyytyväisyydestä sopimuskauden jälkeen ei jatkoa niin näin tapahtuu.

Eli tämä siksi kun alkaa aiheuttamaan nuo kiittelyt ja eteenpäin viennit kun mitään ei tunnu tapahtuvan. Toki tuli "pyytämättä" tuo kake sovellus millä ehkä jollain tasoa käyttöä mutta lisäkilke ei auta jos perusta on kiero ja soiro eikä tue perustarpeita.

Hyvä koonti oli kyllä tuolla eräällä aiemmin tässä keskustelusäikeessä.

vastaustanne innolla odottaen, kärttyinen perheenisä jonka vaimolla palaa pinna tuon "vajaan" toiminnan kanssa ja näin aiheuttaen tämän kitkerän tekstin.
Android sovellus jolla voi tallentaa ohjelmia. Scfiä vuokraelokuviin
Itsellänikin nimenomaan tuo ohjelmien tallentaminen ja ylipäätänsäkin ohjelmataulukon käyttö on ollut koko sopimuskauden ajan iso murheenkryyni. Tälläkin hetkellä esim. haku-toiminto ohjelmavalikossa ei toimi vaan se tarjoaa vain yhtä aivan eri nimellä pyörivää ohjelmaa eri kanavalta.

Ja kun tuo ohjelmataulukon selaaminenkin on niin mahdottoman hidasta ettei sitä kautta jaksa alkaa tallentamaan koko viikon ohjelmatarjontaa. Tästä on ollut ketjussa jo useita viestejä/kehitysideoita mutta ne eivät vain tunnu menevän eteenpäin mikä kyllä kertoo kaiken oleellisen olemassa olevien asiakkaiden arvostuksesta Sonerassa.

Itsellä määräaikainen sopimus päättyy parin kuukauden sisällä mutta en haluaisi Koti-TV:stä luopua. Mutta alkaa kyllästyttämään tuo jatkuva junnaaminen yhden pienen asian kanssa.
Casti45 kirjoitti:
Itsellänikin nimenomaan tuo ohjelmien tallentaminen ja ylipäätänsäkin ohjelmataulukon käyttö on ollut koko sopimuskauden ajan iso murheenkryyni. Tälläkin hetkellä esim. haku-toiminto ohjelmavalikossa ei toimi vaan se tarjoaa vain yhtä aivan eri nimellä pyörivää ohjelmaa eri kanavalta.

Ja kun tuo ohjelmataulukon selaaminenkin on niin mahdottoman hidasta ettei sitä kautta jaksa alkaa tallentamaan koko viikon ohjelmatarjontaa. Tästä on ollut ketjussa jo useita viestejä/kehitysideoita mutta ne eivät vain tunnu menevän eteenpäin mikä kyllä kertoo kaiken oleellisen olemassa olevien asiakkaiden arvostuksesta Sonerassa.

Itsellä määräaikainen sopimus päättyy parin kuukauden sisällä mutta en haluaisi Koti-TV:stä luopua. Mutta alkaa kyllästyttämään tuo jatkuva junnaaminen yhden pienen asian kanssa.


Mikä ihmeen takia ET haluaisi luopua Sonerasta? Jos suinkin saat Elisan palvelun samaan hintaan, vaihda! Itse vaihdoin monen vuoden Elisa-asiakkuuden Soneraan vain alhaisemman hinnan (taloyhtiösoppari) vuoksi, ja jatkuvasti harmittaa.

Ai niin, sellainen yksinkertainen kehitysidea Soneralle, että millä tahansa keskustelufoorumilla sisäänkirjautumisen ei kuulu joka kerta ohjata etusivulle, vaan sille samalle sivulle, jota oli lukemassa ennen kirjautumista. Mikä siinä voi olla, että Sonera tekee KAIKKI asiat päin he*vettiä?
jaksulaa kirjoitti:
Ai niin, sellainen yksinkertainen kehitysidea Soneralle, että millä tahansa keskustelufoorumilla sisäänkirjautumisen ei kuulu joka kerta ohjata etusivulle, vaan sille samalle sivulle, jota oli lukemassa ennen kirjautumista. Mikä siinä voi olla, että Sonera tekee KAIKKI asiat päin he*vettiä?

TÄSTÄKIN asiasta olen jo varmaan yli vuosi sitten täällä foorumilla valittanut.. tuttuun tyyliin silloin surina kiitti palautteesta ja lupasi laittaa ehdotusta eteenpäin. Siis surina on AIVAN NAURETTAVA FIRMA, mitään ei tapahdu, siis ei mitään*. Ja silloin kun tekee jotain, se menee tod. näköisesti persiilleen jotenkin TAI joku muu asia rupeaa bugittamaan.

* N. kahden vuoden saldo (sen verran kohta olen ollut tilaajana): pilvitallennus tuli keväällä 2011. Pilvitallennusten tekstitysongelmat korjattiin vihdoinkin about joulu-tammikuussa 2011-2012 (pikkasen kesti!), vai oliko niitä vielä keväällä 2012? Hämärästi muistan jonkun päivityksen keväällä jonka piti korjata jotain puuttuvia ylen tekstityksiä. Keväällä 2012 tuli joku onneton mobiilisofta-kaukari, jolla ei varmaan suurin osa tee yhtään mitään. Siinäpä se kehitys suurinpiirtein on ollut parin vuoden aikana. Suurin osa ilmoitetuista bugeista yhä vuosien jälkeen korjaamatta. Uusia bugeja tulee jatkuvasti lisää, ja joita surina ei osaa korjata (nettitallennuksen haku), tai siis joku kolmannen osapuolen hikipaja vinkuintiassa ei vaan osaa korjata parin rupian koodareitten tekeleitä. (Epäilen, että surina tekisi tätä, tai muuta, omassa pajassa.. eiköhän suurin osa kaikesta ole ostettu joltain kolmannelta osapuolelta.)
Niin ja parastahan tässä on se että kun on alkanut ketuttamaan niinkin paljon tuo toimimattomuus että alkaa tänne asti siintä avautumaan tuossa aiemmin niin illan leffaa katsellessani kuva alkaa hieman nykiä ja nettiyhteys pimenee eikä boottaamalla korjaudu (töpseli siis irti ja kiinni)... noin klo 12:00 katkesi.

Loistava ajoitus aiheuttamaan verenpaineen nousua vaaralliselle tasolle.

Sentään puhelimen kautta jaettu datayhteys avitti avaamaan sanaisen arkun vielä tämän kehitysidea keskusteluiden lisäksi jatkamaan tätä...

Nooh... katsotaan mitä asiakaspalvelu kommentoi kun aamulla töihin tulevat.
Tekisikö sonera myöskin tämmöisen listan jossa voisi seurata miten asiat kehittyvät?


http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Kehitysehdotusten-seuranta-tilat/td-p/16371
kalmar kirjoitti:
Tekisikö sonera myöskin tämmöisen listan jossa voisi seurata miten asiat kehittyvät?

Olisihan se melko hieno lisäys, mutta aiheuttaisi vain masennusta. Siitä vaan näkisi vielä selkeämmin ettei Sonera juurikaan välitä Koti TV -asiakkaistaan.

Tuollaista listaa on aiemminkin ehdoteltu, ja Soneran päästä ei ehdotukseen tietenkään saanut minkäänlaista tulkitsemiskelpoista vastausta.
kalmar kirjoitti:
Tekisikö sonera myöskin tämmöisen listan jossa voisi seurata miten asiat kehittyvät?


http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Kehitysehdotusten-seuranta-tilat/td-p/16371


Voi kunpa olisin valinnut Elisa Viihteen. Näyttää olevan joka suhteessa parempi palvelu. Voi voi. Ihme vaan kun Sonerallakin olisi varmasti mahdollisuuksia rahallisesti panostaa palveluun, mutta sitä ei kiinnosta. Luulisi että tyytyväinen asiakas olisi ykkönen, mutta eipä näytä olevan missään arvossa.
janmsal kirjoitti:
[quote="kalmar":1ur1lpt5]Tekisikö sonera myöskin tämmöisen listan jossa voisi seurata miten asiat kehittyvät?


http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Ominaisuudet-ja/Kehitysehdotusten-seuranta-tilat/td-p/16371


Voi kunpa olisin valinnut Elisa Viihteen. Näyttää olevan joka suhteessa parempi palvelu. Voi voi. Ihme vaan kun Sonerallakin olisi varmasti mahdollisuuksia rahallisesti panostaa palveluun, mutta sitä ei kiinnosta. Luulisi että tyytyväinen asiakas olisi ykkönen, mutta eipä näytä olevan missään arvossa.[/quote:1ur1lpt5]

Voi voi kun olisi ollut mahdollista muuttaessa pitää se elisan palvelu reilu 2v sitten, mutta ei onnistunut, joutui tyytymään tähän surkeaan kakkoseen eli soneraan ja kotitv kytöstykseen...
Voi kunpa olisin valinnut Elisa Viihteen. Näyttää olevan joka suhteessa parempi palvelu. Voi voi. Ihme vaan kun Sonerallakin olisi varmasti mahdollisuuksia rahallisesti panostaa palveluun, mutta sitä ei kiinnosta. Luulisi että tyytyväinen asiakas olisi ykkönen, mutta eipä näytä olevan missään arvossa.


Aivan samaa mieltä olen!
kaikki kehitys ideat on siiretty "kerrotaan eteenpäin" lausekkeen alle. joten ne on mietinnän alla tai tulossa. sillä aikaa voimme nauttia vaikka uudesta "kake" kännykkä ohjelmasta jolla voi vaihtaa osalla puhelimista muutamissa boxseilla parille kanavalle.

asiakas on aina oikeassa kunnes se on tehny 2v sopimuksen ja 14 päivän valitusaika on ummessa, sitten vasta saa kusta silmään miten tahtoo.

Vastaa