Sonera Viihteen kehitysideat


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Hei,

Olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita Sonera Viihteen kehittämiseksi. Olemme koonneet nämä ideat yhteen paikkaan, jotta teidän ja meidän on helpompi seurata mitä ideoita on esitetty. Ideat löytyvät osoitteesta http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat

Aikaisempia kehitysideoita ei tarvitse lisätä tähän ketjuun, ne on välitetty eteenpäin ja otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava

360 kommenttia

surkuhupaisaa luettavaa tuota kehitysidea listaa.
hyviä parannusehdotuksia, jotka Sonera voisi halutessaan toteuttaa.

mutta "ei tulossa", "ei päätetty" lista on loputon.
pari on päätetty ja ne kaikki on maksullisissa palveluissa.

sillä tavalla !

Miksi ihmeessä Motorola matolaatikkolla ei saa toimimaan langatonta kotiverkkoa ?
Oliko mikä idea (muu kun rahastus) laittaa kotiviihteeseen modeemi, mikä ei ole tarkoitettukaan muuhun kun koti tv: käyttöön ?

Ihmisillä kun tahtoo olla muitakin laitteita mitkä käyttävät kotiverkkoa, kuin koti tv.
Ohjelmakirjastoon ja tallenteisiin olisi erittäin hyvä saada toiminto, missä tulee tallenteen eteen jokin merkki siitä, kun ohjelma on katsottu.
VArsinkin ohjelmakirjaston ohjelman monista jaksoista ei tiedä jälkikäteen mihin jaksoon on jäänyt, kun ei niitä montaa kymmentä peräjälkeen jaksa katsoa.
Ohjelmakirjaston ohjelmiin alkuperäinen esityspäivä, nyt ohjelman edessä olevat kuusinumeroiset tunnisteet eivät kerro yhtään mitään. monet jaksot ovat samoillakin numeroilla, ja ne ovat epäloogisessa järjestyksessä.

jonnekin samaan paikkaan kattavat ohjeet verkkopalvelimen eli päätelaitteen toiminnoista, nyt niitä saa vain arvailla ja kokeilemalla oppia.

[u:1x4ck6k4]perustelut parannusehdotuslistaan, miksi ei ole ongelmaa ratkaistu tai miksi sitä ei edes harkita ratkaistavaksi[/u:1x4ck6k4]. Rahastusongelma, vai teknillinen mahdottomuus, vai Soneralaisen tahdottomuus muuten vain tai - osaamattomuus.
Modeemiin säätö jolla wlan puoli saadaan kiinni tiettyinä kellonaikoina.
Miksi, oi MIKSI videovuokraamo läväyttää nykyään näytille pelkät kannet elokuvista (ja tiedot pienellä jossain yläkulmassa)????? MIKÄ ***** JÄRKI SIINÄ ON?? Tihrustelet sitten sitä kantta kun yrität nopealla selauksella löytää jonkun kivan leffan. Voin kertoa, että leffojen vuokraus on ainakin meillä tuosta syystä vähentynyt huomattavasti.
kalmar kirjoitti:
[quote="kalmar":28e33px7]Kuukausi mennyt tuon listan ilmaantumisesta eikä ainutkaan kohta ole päivittynyt sen jälkeen.

Devaajat lomalla vai onko niitä ylipäätään enää edes palkkalistoilla?
Toisin sanoin, uskaltaako tässä ruveta jotain päivityksiä odottelemaan vai ehtiikö liittymän sopimus vanheta ensi.


Noniin, Toinen kuukausi alkaa olemaan pulkassa ja mitä on saatu aikaiseksi?

Pari kysymysmerkkiä lisää!! Huikee tahti kavereilla.

http://www5.sonera.fi/ohjeet/KotiTV:n_kehitysideat[/quote:28e33px7]


Muutama kuukausi lisää ja mitä ollaan saatu?
Miinukset.

Thomson TG789vn porttiohjaus Ei tulossa 24.8.2012 <--- pitkä miinus
Thomson TG789vn käyttäminen mediapalvelimena Ei tulossa 24.8.2012
Koti-TV:n toiminta eri modeemilla ? Ei tulossa 24.8.2012 <-- äärettömän pitkä miinus

Ja tuo pakko naittaminen boxi/modeemi kanssa on siis aivan äärettömän tyhmää.
Onneksi tossa muutaman kuukauden kuluttua koti tv sopimus päättyy niin voi sitten pieksää ton modeemin vasaralla palasiks ja lähettää takas soneralle sen.

Plussat.
---------------
NELONEN PRO MYÖS TAVALLISENA VERSIONA

Miksi NelonenPro tarjotaan KotiTV:ssä ainoastaan HD-versiona?

SM-liigan finaalien lähestyessä olin jo vähällä tilata Viasat Sport -paketin, mutta onneksi nyt viikonloppuna NelonenPro näkyi ilmaiseksi. Tai siis ei näkynyt kuin still-kuvaa, joka vaihtui pari kertaa minuutissa. Jää siis toistaiseksi tilaamatta.

Täällä periferiassa asuu minun lisäksi muitakin jääkiekon ystäviä 24 megan alueella, jossa HD näkyy vain hyvällä tuurilla.

Lisätkää ihmeessä Viasat Sport -pakettiin myös tavalliset NelonenPro kanavat. Näinhän on jo kilpailijallanne Elisalla, jota en valitettavasti voi tällä paikkakunnalla saada käyttööni. Finaalien alkuun on vielä aikaa, joten ehditte hyvin tehdä muutoksen. Seuraavan kauden runkosarjahan taitaa myös olla nelosen heiniä, joten ilman muutosta menetätte kaikki 24 megan alueella asuvat UrhoTV asiakkaat.
Täällä näkyy 4 Pro HD-kanavat ihan hyvin 24/2 megasella yhteydellä. Eiköhän se vika ole jossain muualla.
Ohjelman tekstitys & audiovalinnat:

"Kotiboxi" (mulla VIP1003) pelaa muuten mukavahkosti, mutta teksti- / äänikielen valinta pitäisi olla kuten telkkujen kaukosäätimissä eli että noita pystyisi kelaamaan yhdellä näppäimellä.

Nythän esim. melko tavanomaiseen Menun kautta tehtävään Suomi-ohjelman tekstityskielen vaihtamiseen "Suomi --> Netherlands" tarvitaan peräti kymmenkunta näppäilyä - ja sama show palatessa "Netherlands --> Suomi".

Audiopuolella ihmettelen, että tarjolla on vain niitä pysyviksi asetuksiksi tarkoitettuja säätöjä (ensi- / toissijainen audiovalinta), eikä ollenkaan normisäädöstä poikkeavaan hetkittäiseen käyttöön tarkoitettua valintaa, mikä siis pitäisi mielestäni (tekstityksen ohessa) olla tarjolla jollain suoranäppäimellä...
Olisi muuten hieno saada PC:lle joku softa jolla voisi ohjata KotiTV:n spotifyita! Läppäriltä ohjaisi mitä soi ja kotiteatteri soittelisi sen mukaaan menemään. Tällä hetkellä kotitv:n spotifyi on melkein käyttökelvoton, jos ei halua laittaa jotain soittolistaa soimaan.
Siis onko nyt todella niin, että Soneran KotiTV-"palvelussa" ei ole toistuvaa tallennusta? Että minun on tosiaan joka ikinen viikko ajastettava tallennettavat TV-sarjat käsin uudelleen ja uudelleen kuten VHS-aikaan?

Uskomatonta! Totta kai tiesin, että Sonera on Suomen konservatiivisin, vanhanaikaisin, kallein ja kaikin puolin huono palveluntarjoaja, mutta että palvelu on NÄIN surkea? Tässähän on jo ainesta kuluttajansuojalaissa määriteltyyn virhevastuuseen vetoamiseen, ja suosittelenkin kaikkia KotiTV-asiakkaita tekemään palvelusta virallisen reklamaation. Toistuva tallennus on ilman muuta nykyaikaisen digiboksin perusominaisuuksia.

Ei ole mitään syytä tyytyä asiakaspalvelun "kiitos palautteestasi, voitte ostaa tämän lisäpalvelun" -tyyppisiin vastauksiin, vaan oikeasti vaatia toimivaa palvelua.

Nopeasti Googlailemalla huomaa, että tätä ominaisuutta on vaadittu siitä asti kun palvelu on ollut tarjolla, silti Sonera ei ole laittanut asian eteen tikkuakaan ristiin. Puistattavaa maksavien asiakkaiden
halveksuntaa. Soneran ohjelmistopuoli on selvästi ottanut mallia Nokialta ja Microsoftilta - tehdään toimimatonta roskaa kalliilla, ja tarjotaan asiakkaille rahojen vastineeksi vain USA-tyyppisiä hammashymy-asiakaspalveluvastauksia toimivien teknisten ratkaisujen sijaan.

On halveksuttavaa, että palvelu toteutetaan siten, että se juuri ja juuri toteuttaa ne toiminnot, joita "digiboksilta" vaaditaan, mutta käytettävyyteen ei kuitenkaan kiinnitetä huomiota. Vielä halveksuttavampaa on se, ettei käyttäjien pyynnöistä huolimatta alkuperäisiä suunnitteluvirheitä edes yritetä korjata. Millään syyllä ei ole perusteltavissa se, että toiminnon rakentamisen "pohtiminen" on kestänyt jo useamman vuoden.

En suosittele KotiTV-palvelua, enkä Soneran asiakkuutta kenellekään. Vain lompakolla äänestäminen voi muuttaa Soneran kaltaisten ylimielisten yritysten suhtautumista asiakkaisiinsa.
Uusi päivä, uusi tyytymätön henkilö surinaan. Ja nämä viestit ovat vain jäävuoren huippu, läheskään kaikki eivät viitsi kuluttaa aikaa kirjoittaakseen vaan nostavat mieluummin kytkintä.

Pahasti on ruvennut näyttämään siltä, että tosiaan peruspalvelu on laitettu pystyyn ja kaikki bugikorjaukset/uudet toiminnot/jne. joista EI tule uusia asiakkaita ja/tai lisää rahavirtoja, heitetään ikuiseen "kehitystoive"-limboon.
Itse en ainakaan ole löytänyt tätä.
Nykyiseen perusboxiin "kirjamerkki" mahdollisuus.. Eli jollei halua katsoa ohjelmaa kokonaan voisi siihen laittaa merkin, että pystyisi jatkamaan siitä seuraavalla kerralla. Siis sama mikä löytyy normi tallentavista digiboxeista
Mitenkäs oisi, jospa vaikka..
Katson ohjelmaa, pistän pauselle kun pitää käydä hussissa/jääkaapilla.
Haluankin alkaa touhuamaan ruokaa ja ohjelma se vaan on pausella, jos laitan sen tallennukseen tallennus alkaisikin siitä hetkestä kun laitoin pauselle, eikä siitä kun painan tallennukseen..
Hyvinhän tämä on toiminut, kun tuli se Thomsonin modeemi.
Jostakin kuulin, että näitä (tallennettuja?) ohjelmia vois jatkossa katsella tietokoneeltakin. Hyvä juttu.

Olen ollut TV-kaistan asiakas ja siinä on eräs toiminto, jonka soisin tännekin tulevan. Nimittäin se, että ohjelman voisi ladata halutessaan tiedostona omalle tietokoneelle. Tällöin saisi jotkut tärkeät ohjelmat pysyvästi talteen. Ei varmaan vaikea toteuttaa?
Hei jakall

Tallenteiden katsomista tietokoneella on toivottu jo aikaisemminkin. Asia on laitettu kehitysidealistalle.

http://www5.sonera.fi/ohjeet/KotiTV:n_kehitysideat

Asia on kyllä viety meillä eteenpäin. Kyse ei ole pelkästää teknisestä toteutuksesta. Asiaan vaikuttaa mm. tekijänoikeudet. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
[quote="Arttu-"]Hei jakall

Tallenteiden katsomista tietokoneella on toivottu jo aikaisemminkin. Asia on laitettu kehitysidealistalle.

http://www5.sonera.fi/ohjeet/KotiTV:n_kehitysideat

Asia on kyllä viety meillä eteenpäin. Kyse ei ole pelkästää teknisestä toteutuksesta. Asiaan vaikuttaa mm. tekijänoikeudet. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan![/quote]

kuinkas sitten kilpailia voi näyttää tallenteet muissakin koneissa?
Tulevaisuus? kun katsoo milloinka ideoita on annettu, taitaa soneralla olla tulevaisuus niin pitkällä ettei tämä sukupolvi niitä toteutuksia tule ikinä näkemään..
Hei, meillä oli aiemmin käytössä Elisan viihde, mutta yhteysongelmien takia vaihdoimme Soneraan. Verkkoyhteys toimii hyvin, mutta palvelun käytössä on paljon, mitä on jäänyt Elisasta kaipaamaan. Olen lukenut kehitysideoita täältä ja Soneran ylläpitämää listaa, johon ideat on laitettu, mutta ihmettelen miten tämän kokoinen firma ei saa ratkaisuja aikaan.

Eniten käyttöä haittaa jatkuvan tallennuksen puuttuminen. Ohjelmien tallentaminen vie aivan turhaa aikaa, kun jokainen päivä ja kanava pitää selata ja muistaa aina, mihin päivään saakka sitä onkaan tullut laitettua nauhoituksia. Elisan aikana totuin, ettei tarvitse muistaa minä päivänä mikin ohjelma tulee ja onkohan se tullut laitettua nauhoitukseen. Varsinkin digiboksin kautta tallenteiden nauhoituksen asettaminen kestää ikuisuuden kun ohjelmalistassa seuraavaan päivään selaaminen on niin hidasta.

Toinen mielestäni huono asia on tallenteiden poistuminen 90 päivän kuluttua. Elisassa oli vain tietyn kokoinen tila, jonka sai täyttää millä halusi eikä mitään aikarajaa katsomiselle. Tuntuu typerältä, että digiboksi esittelee kuinka pienen osan tallennustilasta olenkaan käyttänyt ja silti tallentamani ohjelmat poistuvat, jos sattuukin olemaan muuta katsottavaa tai tehtävää.

Käyttöä haittaa myös huono käyttöliittymä digiboksissa. Haluaman ohjelman selaaminen kestää kauan, vaikka niitä lajittelisi aakkosjärjestykseen. Elisassa sai tehtyä kansioita ja helposti netissä järjesteltyä ohjelmat, joten vanhimman jakson löytäminen oli todella nopeaa. Ja melkein aina kun ohjelman katsomisen lopettaa, on ohjelmalista tyhjänä, kaukosäätimestä joutuu painelemaan ylös ja alas tietyssä järjestyksessä, että pääsee ohjelmalistaan siihen kohtaan missä oli. Ja jos painaa väärin niin yhtäkkiä lista onkin alussa ja vaivalla etsimäni ohjelma tiessään.

Tietokoneen kautta laitettava tallennus kaipaisi oman ohjelmansa, jonne olisi nopea kirjautua eikä salasanaa tarvitsisi aina muistaa. Voisi olla, ettei salasanalla saisi muuta muokattua kuin tallennuksia, sen laittaminen omien sivujen yhteyteen on mielestäni turhaa. Myös ohjelmaoppaan selaaminen ja ohjelmien tallentaminen on aika hankalaa, varsinkin kanavalistan vierittäminen. Myös älypuhelimeen pitäisi saada oma ohjelma tallennusta varten, sellainen joka olisi omana kuvakkeenaan puhelimessa, ei vaatisi joka kerta salasanaa ja klikkailuja, että pääset lataamaan jokaisen kanavan ja päivän erikseen.

Tallenteiden katsominen tietokoneen kautta olisi myös tärkeää. Taas esimerkiksi voi ottaa Elisan, vaikka digiboksi oli makuuhuoneessa, pystyi olohuoneessa katsomaan tallenteita netin kautta. Samoin kun katsoimme ohjelmia lomamatkalla ipadilta.

Nämä ominaisuudet ovat tulleet näissä kehitysideakeskusteluissa useastikin esiin ja niitä on hyvä nostaa koko ajan esiin, sillä ne ovat mielestäni perusominaisuuksia tämän kaltaiselle palvelulle. Tällaisenaan Sonera viihde ei eroa tallentavasta digiboksista paljoakaan. Sana kiertää ja nykyisistäkin asiakkaista voi tulla entisiä. Olen varma, että palautteen määrään voisi lisätä vielä monta kymmentä prosenttia tyytymättömiä käyttäjiä, jotka vaan eivät ole palautetta antaneet vaan kiroilleet asiaa kotonaan. Toivoisin, että toiveet otettaisiin vakavasti eikä niitä vain listattaisi ja oltaisi, että katsellaan. Ideat ovat olleet listalla varmasti pidempään kuin tuosta päivityspäivästä lähtien, valmiit ideat sen sijaan ovat luokkaa "lisätty lisää scifileffoja videovuokraamoon".

Harmi kun Elisa ei halunnut ratkaista meidän yhteysongelmiamme, muuten vaihtaisin itse heti takaisin vaivattomampaan ja monipuolisempaan palveluun.
Yksinkertaisesti soneraa ei kiinnosta maksavien asiakkaiden mielipiteet ja kehitysideat.
Sonera vaan teki tuon kehitysidealistan näyttääkseen että heitä muka kiinnostaisi.

Paitsi vaan että kun he eivät tee niille ideoille mitään.

Edelleen kaivataan sitä jatkuvaa tallennusta, ohjelmaa älypuhelimille jolla saa kätevästi tallennukset laitettua, 90 päivän tallennusajan poistoa (Tähän sonera vastaa että meillä on kuitenkin 3000tuntia kun taas elisalla on vaan 2500 tuntia) Tuolla 500 tunnin erolla ei käytännössä ole mitään vaikutusta.

Tosin onhan sonera tehnytkin asioiden eteen jotain. Kun tuota listaa katsoo niin onhan mm kanavalogot päivitetty. Hienoa sonera. Kyllä te osaatte päivittää ihan turhia asioita mutta ette niitä mitä asiakkaat haluaa.

Tuokin että kun lopettaa ohjelman katsomisen niin ohjelmalista on tyhjä on ollut ongelmana jo reilusti yli vuoden.

Mikä esim siinä on niin vaikeaa korjata?

Te vaan mainostatte sonera viihdettä laadukkaana palveluna, mutta kuitenkin p****a myytte.
Sonera viihde kehittäminen on aivan surkealla tasolla. Kun sopimukseni päättyy, varmasti päätän asiakaisuuteni. Näin surkeaa kehittämistä ei ollut elisa viihteellä.
Helunaloinen kirjoitti:
Ja melkein aina kun ohjelman katsomisen lopettaa, on ohjelmalista tyhjänä, kaukosäätimestä joutuu painelemaan ylös ja alas tietyssä järjestyksessä, että pääsee ohjelmalistaan siihen kohtaan missä oli. Ja jos painaa väärin niin yhtäkkiä lista onkin alussa ja vaivalla etsimäni ohjelma tiessään.

Bugi raportoitu tänne jo 2011.
Viihteen kehityslista koostettu asiakkaiden laittamista kehitysideoista. Listaa kyllä päivitetään sen mukaan, kun uutta informaatiota saadaan. Viimeksi listaa on päivitetty 3.5. mm. Sonera Viihde mobiilisovellus Suomeen Tulossa 3.5.2013. Mitään tarkempaa aikataulua ei tähän kuitenkaan voida antaa.

Ymmärrän kyllä että kehityksen hitaus harmittaa ja tuskastuttaa. Monia ominaisuuksia on toivotta useampaan kertaan. Jokainen idea tutkitaan ja käydää läpi, onko idea toteutettavissa ja jos on niin, millä aikataululla.

Myöskin ohjelmiston toimintavirheistä välitetään tieto eteenpäin. Jokainen ongelma pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.
Arttu- kirjoitti:
Jokainen ongelma pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.

Ikävä kyllä tämä on hieman epäuskottava kommentti, kun on näitä todella pitkiä aikoja (yli vuosi) pörrääviä bugeja hyvin keskeisissä osissa palvelua (tallennuslista).

Ihan rehellisesti kuitenkin pahoitteluni teille asiakaspalvelijoille, kun joudutte luovimaan tässä suossa. Teillä on epäilemättä tiukka ohjeistus vastata juuri noin kuin vastaatte, sen sijaan että teillä olisi vapaus puhua kuin ihminen ihmiselle. On todella sääli ettei se teitä ylemmän tasoa hömpänpömppäbyrokrattirakenne pysty hyväksymään että parasta asiakaspalvelua on aito kommunikaatio - ja se kaatuu sitten teidän niskaanne. Mutta ikävä kyllä te tästä huolimatta olette kuitenkin se ainoa osa Soneraa jonka me turhautuneet kuluttajat pystymme tavoittamaan. Johonkin näin älyttömästä toiminnasta kuitenkin on avauduttava.
ikajaste kirjoitti:
[quote="Arttu-":nw4743l0]Jokainen ongelma pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.

Ikävä kyllä tämä on hieman epäuskottava kommentti, kun on näitä todella pitkiä aikoja (yli vuosi) pörrääviä bugeja hyvin keskeisissä osissa palvelua (tallennuslista).

Ihan rehellisesti kuitenkin pahoitteluni teille asiakaspalvelijoille, kun joudutte luovimaan tässä suossa. Teillä on epäilemättä tiukka ohjeistus vastata juuri noin kuin vastaatte, sen sijaan että teillä olisi vapaus puhua kuin ihminen ihmiselle. On todella sääli ettei se teitä ylemmän tasoa hömpänpömppäbyrokrattirakenne pysty hyväksymään että parasta asiakaspalvelua on aito kommunikaatio - ja se kaatuu sitten teidän niskaanne. Mutta ikävä kyllä te tästä huolimatta olette kuitenkin se ainoa osa Soneraa jonka me turhautuneet kuluttajat pystymme tavoittamaan. Johonkin näin älyttömästä toiminnasta kuitenkin on avauduttava.[/quote:nw4743l0]
Smam.

Kirjoittelin syksyllä 2011 tänne tällaista:
Eli täällä Soneran edustajat kirjoittelevat mitä kirjoittelevat mutta mitään ei oikeasti tapahdu (on muitankin viestiketjuja joista hyviä esimerkkejä, eli ei siis vain tässä asiassa). Soneran edustajat taitavat olla täällä vain puskureina ja asioiden dumppaajina (=edistävät asioiden hiipumista pois käsittelystä).

ikajaste, joillekin nuo työntekijät vielä vastailevat, minulle ovat antaneet viime aikoina mykkäkoulua melkein joka asiaan. Kyllä tämän foorumin funktio on se mitä tuolloin 2011 aavistelin. Ajanhukkaa tänne on kirjoittelu.. varsinkin nyt kun ei saa vastauksia persona non gratana.
Niin. Millon saahaan vihdoin kattoa oman alueen alueuutisia livenä?

Vastaa