Sonera Viihteen kehitysideat


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Hei,

Olemme saaneet runsaasti hyviä ideoita Sonera Viihteen kehittämiseksi. Olemme koonneet nämä ideat yhteen paikkaan, jotta teidän ja meidän on helpompi seurata mitä ideoita on esitetty. Ideat löytyvät osoitteesta http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Viihteen_kehitysideat

Aikaisempia kehitysideoita ei tarvitse lisätä tähän ketjuun, ne on välitetty eteenpäin ja otetaan huomioon palvelua kehitettäessä.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava

360 kommenttia

Joo ei sonera kerkee mun aikaisempaan viestiin vastata. Mutta kas kas tähän oli keretty viewtopic.php?f=116&t=13907
Hei kaikille,

Kehitysideat ovat aina tervetulleita ja ne myös välitetään eteenpäin.

Listalla on toki paljon asioita, jotka ovat edelleen ei päätetty tilassa. Näiden kohdalla lopullisia päätöksiä ei vielä ole tehty. Aikatauluakaan näiden päätösten suhteen ei ole ikävä kyllä antaa.

Tulossa olevien ominaisuuksien osaltaka emme tarkempia aikatauluja pysty kertomaan. Näistä tiedoitetaan kyllä lähempänä julkaisuajankohtaa.

Ymmärrettävästi odottavan aika on pitkä ja osa asioista on ollut jo pitkään listalla. Toivotaan kuitenkin että saamme näitäkin kehitysideoita pikkuhiljaa puskettua eteenpäin.
Hidasta on näiden päivitysten kanssa. Sonera voi pistää vauhtia niiden hoitamiseen.
Asiakkaat valittaa ja sonera vain jarruttelee uudistusten kanssa. Olen pettynyt tähän hitaaseen toimintaa, luulisi näin isolla yhtiöllä olla enemmän resursseja.
Jooh. Kilpailijalla on nuo mitä itse kaipaa. Jatkuva tallennus, ohjelmien lajittelu eri kansioihin, ohjelmien katsominen muillakin kuin pelkällä digiboksilla. Mutta onneksi elisa viihteen saa nykyään muidenkin operaattoreiden liittymiin hommattua. Täytyy odotella tuohon että soppari loppuu.
Oli kyllä melkoinen pettymys vaihtaa Elisa Viihteestä Soneraan. Minulla oli Sonera käytössä hetken aikaa muutama vuosi sitten jolloin se vaikutti hyvältä. Nyt kun se on pääliittymänä niin huomaa suuret puutteet.

Tässä keskustelussa on tullut ilmi jo monesti palvelun suuret puutteet kuten jatkuvat tallenteet, 90 päivän katseluoikeus jne.
Rajoitettu katseluoikeus ei uppoa päähäni millään tavalla. Miksi antaa 3000h tallennustilaa kun ohjelmat poistetaan automaattisesti ennenkuin murto-osa tilasta täyttyy? Itse katsoin Elisan tallenteita 95% koneelta. Suurin osa oli vanhoja sarjoja vuosien takaa joita pidin jatkuvalla tallennuksella ihan vaan tylsän päivän varalle. Tätä ei Sonera mäköjään salli... Niin siis ellei tylsä päivä iske 90 päivän sisään, olen muistanut laittaa nauhoitukset manuaalisesti ja olen kytkenyt digiboksin tietsikan näyttöön...

Mitä itse haluaisin lisätä tähän on se, että miksi Soneran sivuille pitää olla niin monta eri salasanaa? Ja vielä jos kadottaa Viihteen salasanan joutuu maksamaan 10e uudesta. Täysin absurdia!
Mielestäni olisi luonnollista jos olisi yksi sivu liittymän hallinnalle (ja tälle vaikka yksi salasana) ja yksi sivu pelkän viihteen käyttöön (ja tälle toinen jos se koetaan välttämättömäksi). Tällöin ei esim. lapsien tarvitsisi mennä sivun kautta jossa voi katsella liittymän tietoja ja muuttaa niitä.

Onneksi meidän taloudessa katsellaa vähän telkkua joten ei tarvitse nostaa sisäistä painetta liian usein. Toivon, että Sonera hoitaa homman pian kuntoon. Jos ei muuta niin harrastakaa teollisuusvakoilua. Naapurilla on hyvin toimiva järjestelmä pystyssä josta ei saa fiilistä, että on viilattu linssiin...
Niin onhan tuo 3000h tuntia aika turha tolla 90 päivällä. Eri asia olis jos ne tallenukset säilyisi ikuisesti. Tietty joku saa tuonkin varmaan täyteen mutta epäilen että kerkeääkö katsoa kaikkea tuossa ajassa.

Sitä mieltä olen jälleen kerran että sonera rahastaa; yrittää saada ihmiset ostamaan tallentavan boksin viihde pakettiin.
ZerDzo kirjoitti:
Niin onhan tuo 3000h tuntia aika turha tolla 90 päivällä. Eri asia olis jos ne tallenukset säilyisi ikuisesti. Tietty joku saa tuonkin varmaan täyteen mutta epäilen että kerkeääkö katsoa kaikkea tuossa ajassa.

Sitä mieltä olen jälleen kerran että sonera rahastaa; yrittää saada ihmiset ostamaan tallentavan boksin viihde pakettiin.


Jos istut vuorokaudet ympäri katsomassa telkkaria, istuisit 2160h 90 vuorokauden aikana. Eli sinulle jäisi reilusti tyhjää tilaa tilillesi. Sen 2160h aikana kun istut telkun edessä voit valita vapaasti mitä haluat katsoa. Ainoa tarve tallennukselle olisi se tilanne, että kaksi ohjelmaa törmää. Tätä ei tapahdu kokonaista vuorokautta putkeen eikä kukaan ihminen pysty istumaan vuorokaudet ympäri hereillä. Eli Soneran päähänpiston ansiosta normaalikuluttajalle riittäisi huomattavasti pienempi tallennustila.

Toisin sanoen 3000h tallennustila on suoraan sanottuna huijaamista niin kauan kunnes päivärajoitus poistetaan.
Minulla on ollu Viihde-palvelu muutaman 2 vuoden kauden ennen Soneraa. Kahden vuoden aikana digiboksi on täyttynyt keskimäärin 1600h. Näistä suurin osa on sellaista mitä olisi voinut poistaa mutta miksi poistaa kun ei ole tilan puutetta. Sieltä välistä löytyy niitä helmiä mitä on joskus nauhoittanut ja haluaa katsoa monta kertaa uudestaan jotka eivät saa poistua.
Moi.

TV-ohjelman tallennus omien sivujen kautta:
Ehdotan että kun ohjelmaoppaasta (siis netistä) klikkaa "tallenna" nappia niin se yksistään riittäisi että ohjelma on määritetty tallennettavaksi.

Nykyinen systeemihän vaatii että ensin klikataan "tallenna" jonka jälkeen tulee (jokin täysin turha laatikko josta) kuitata OK että ihan oikeasti joo, tallennetaan. täysin turhaa toimintaa ja lisäksi kun minäkin haluan aina pulmuset "nauhoittaa", niin teen sen niin että kirjoitan hakuun "pulmuset" ja sitten, täydellisessä maailmassa vaan painaisin "tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna...."

En muuten olen jaksanut nauhoittaa mitään tuolla tyylillä kun yhden ohjelman tallennuksen määrittäminen on ns massa-ajossa NIIIIN työlästä.

JOTEN EHDOTAN: yksinkertaisetataan käyttöliittymä siten, että kun painaa TALLENNA niin tallennus on määritetty ilman mitään ihmeellisiä kuittauksia tai disclaimereita yms epäkäytännöllistä.
Laittakaa DIGIBOXIIN niin, että tallennettujen ohjelmien listaus muistaa järjestyksen, jonka sinne on viimeksi jättänyt.
Nythän ohjelmat näkyvät AINA tallennuksen ajankohtaisessa järjestyksessä.

silmiin pistävää ilmiselvää puutett UI suunnittelussa, josta tulee aika kökkö laatuvaikutelma.

niin ja pitäkää nuop pienen pienet boksit suoritustehoisina siten, ettette tee raskaampaa softaa sinne, siten että käyttökokemus on enemmän plussalla sen sijaan kuin boksi on täynnä kaikkea kivaa.



ps käsitelläänkö näitä palautteita? niitä varmaan on aikas paljon niin jotenkin skeptisesti uskon että toteutuneista pyynnöistä ei kovin moni pääse käsitttelyyn astikkaan.
Tämän kaltaisen hitaan (tai toimimattoman?) kehityksen vuoksi toimin itse yksityisyrittäjänä, koska silloin on helppo tuoda asiakkaalle lisäarvoa sillä, että HOMMA TOIMII OIKEASTI ja reippaasti juuri siihen tapaan mitä täällä foorumilla kovasti perään kuulutetaan.

Ymmärrän että asiakaspalvelu on puun ja kuoren välissä ja vastauksien kohokohta yleensä on se asiakaspalveluhenkisyys ja ystävllisyys. Kyse ei olekkaan nyt asiakaspalvelusta vaan sen yksikön johdosta ja heille tarjottujen resurssien puitteista, jossa näitä asiota tehdään.
Oman kokoemuksen mukaan ns käyttöönottovaihe on se mihin panostetaan ja ylläpito/tuotanto -vaihe on se missä sitten mennään sieltä mistä aita on matalin. Jatkuvuus on vaikeaa toteuttaa.

Mutta me me asiakkaat ostamme palvelua ja toivomme eräänlaista yhteistyötä. Asiakaspalvelun em ominaisuudet menettävät roimasti arvoaan sen vuoksi, että tuote/palvelu on epäkelpo.
Sanotaan että kohteliausuus, ystävällisyys eikä hymy ei mitään. Se pitää paikkansa.

Toivon että löydätte näiden yleensä ala-arvoisiksi rankattujen koodiorjien johtajaksi ja asiosta tiukasti päättävän kekkosen, vaikka konsultin vetämään UI asiat kuntoon ja tekemään sen työn vilä julkisesti vaikkapa blogia pitäen täällä jossain forumilla vaikkapa.

YKSINKERTAISUUS ja helppokäyttöisyys on valttia kaikessa. Suorastaan taide.
osku80 kirjoitti:
Laittakaa DIGIBOXIIN niin, että tallennettujen ohjelmien listaus muistaa järjestyksen, jonka sinne on viimeksi jättänyt.
Nythän ohjelmat näkyvät AINA tallennuksen ajankohtaisessa järjestyksessä.
...
ps käsitelläänkö näitä palautteita?

Ei. Kts. 2011 tehty topikki ja virheilmoitukset tallennusvalikosta (sun bugi kolmannessa viestissä).

Ei kannata vaivautua, sonera ei tee yhtään mitään.. ja lopuksi kun tarpeeksi täällä kyselet, lopettavat vastaamisen sinulle kokonaan, kokemusta on.
Nyt kun taas luin tuota kehitysehdotuslistaa niin edelleen suurimmassa osassa 24.8.2012 viimeksi päivitetty.
Tuostahan tulee 4 päivän päästä vuosi täytee. Pitääköhän soneralle lähettää täytekakku.

Onko tosiaan niin että soneralla ei tehdä kehitysehdotuksien eteen mitään?
Itellä kohta 2 vuotta ollut sonera ja mitään kehitystä ei ole tapahtunut.

Ai niin mutta tulihan soneralta kake sovellus. Jeeeee.
Mutta ei siis oo mitään hyödyllistä kehitystä tapahtunut.

Tuossakin ajassa mitä kake sovellukseen on mennyt, niin sillä olisi saatu järkeviäkin bugeja korjattua tai järkeviä kehitysehdotuksia toteutettua.

Hidasta on toimintaa soneralla kyllä.

Onneksi itellä ei ole jäljellä tätä sopimuskautta kuin 3kk.

Sit vaihtuu kyllä viihteen toimittaja.

Soneran laajakaista on pakko pitää, kun asuntoon ei muuta kiinteetä laajakaistaa saa.

Mutta onneksi sen Elisa viihteen saa mihin tahansa laajakaistaan.

En tiedä onko se parempi kun ei ole kokemusta, mutta siellä ainakin on ne palvelut mitä itse haluaa.
Jatkuva tallennus, helppokäyttöinen sovellus mobiilille millä voi tallentaa ohjelmia. Tallennuksien katsominen muillakin kuin digiboksilla, tallenteet säilyy niin kauan kuin itse ne poistaa.

Soneralla ny on 3000tuntia tallennustilaa, ku elisalla "vaan" 2500tuntia, mutta tuolla erotuksella kyllä ei ole mitään merkitystä.
Nii ja ne tallennuksethan ei poistu kilpailevalla.
osku80 kirjoitti:
Moi.

TV-ohjelman tallennus omien sivujen kautta:
Ehdotan että kun ohjelmaoppaasta (siis netistä) klikkaa "tallenna" nappia niin se yksistään riittäisi että ohjelma on määritetty tallennettavaksi.

Nykyinen systeemihän vaatii että ensin klikataan "tallenna" jonka jälkeen tulee (jokin täysin turha laatikko josta) kuitata OK että ihan oikeasti joo, tallennetaan. täysin turhaa toimintaa ja lisäksi kun minäkin haluan aina pulmuset "nauhoittaa", niin teen sen niin että kirjoitan hakuun "pulmuset" ja sitten, täydellisessä maailmassa vaan painaisin "tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna,tallenna...."

En muuten olen jaksanut nauhoittaa mitään tuolla tyylillä kun yhden ohjelman tallennuksen määrittäminen on ns massa-ajossa NIIIIN työlästä.

JOTEN EHDOTAN: yksinkertaisetataan käyttöliittymä siten, että kun painaa TALLENNA niin tallennus on määritetty ilman mitään ihmeellisiä kuittauksia tai disclaimereita yms epäkäytännöllistä.


Tuohon on ainakin chrome selaimeen olemassa laajennus nimeltä kotiruutu. Sen kun asentaa niin saa napin painaisulla tallenksen päälle. Ja löytyy tuo laajennuksen takaa muutakin jännää. Voi etsiä nimellä ja laittaa tallennuksen sille ohjelmalle aina kun se tulee jne.
Google Chromecast laitetta vastaava sovellus Spotify:n rinnalle.

Ko. sovelluksella onnistuisi niin Netflix, Youtube, valokuvat, omat videot, jne. tabletilta tai puhelimesta.
Tämä lienee sanottu moneen kertaan, mutta onhan se nyt hupaisaa, ettei tallentavalla HD -boksilla pysty tallentamaan HD -kanavia lainkaan. Kyseessä siis verkkoon tallentava laite.

Ja kuinka ollakaan, Soneran puhelinmyyjä ei asiasta viitsinyt mainita... Onneksi palvelu ei maksa mitään, vaan sisältyy laajakaistan hintaan, mutta olipahan heikko esitys.
Joo oon miettinyt itsekin tätä asiaa eräänkin kerran.
Kaikki tekijänoikeuksiin liittyvät rajoitukset ovat huvittavia ja epäloogisia.
Tästä voimme kiittää mm. Tätä REKISTERÖITYÄ YHDISTYSTÄ joka toimii kuin viranomaiset vaikka on yhdistys http://antipiracy.fi/ttvk/
Nyt kun Sonera Viihteen kehitysideat -sivu on reilun vuoden ikäinen, olisi kiva tietää mitä ideoille aiotaan tehdä, kun yli 30 ideaa on tilassa "Ei päätetty - 24.8.2012". Jotenkin tuntuu siltä että Sonera tykkää jättää Viihteen asiakkaat huomiotta.
Samaa mieltä Koti-TV:stä. Ala-arvoista välinpitämättömyyttä asiakasta kohtaan. Ehkä Sonera nyt ei varsinaisesti ole softatalo mutta ovat muutkin firmat saaneet ohjelmistonsa toimimaan.

Käyttöliittymä, niin boksissa kuin omilla sivuilla, vaikuttaa beta-versiolta, jossa on toteutettu vain pakollinen, jotta on jotain mitä myydä. Mielummin olisin ottanut Kaken tilalle noita oikeasti kaivattuja ominaisuuksia, kuten jatkuva tallennus tai kunnollinen selaus videovuokraamoon.

Olisipa kiva nähdä kehitysideoiden lisäksi bugilista, tapahtuuko siellä mitään yhtään reippaampaan tahtiin.
TiiaTee kirjoitti:
Olisipa kiva nähdä kehitysideoiden lisäksi bugilista, tapahtuuko siellä mitään yhtään reippaampaan tahtiin.

Kaksi vuotta tulee kohta täyteen, mitään ei ole korjattu.

Kannattaa yrittää päästä sonerasta eroon. Niitä ei kiinnosta kehittää/korjata palveluaan. Täälläkin foorumilla kun rupeat kysymään vaikeita (=soneralle kiusallisia asioita) niin lakkaavat vastaamasta kokonaan.
Hei. Alkaako kehitysideat toteutumaan käyttöön. Hidasta hommaa Soneralla, Ei muutako YT käyntiin...
Onneksi tuli muutto ja pääsi Elisan verkkoon. On kyllä ihan eri planeetalta Elisan viihde käyttää vrt Soneran.
Tehkää nyt v***u jo jotain tälle palvelun kehittämiselle.

Vastaa