Sonera opengate ei toiminut numeronvaihdon jälkeen


Siirsin mobili data liittymän itseltäni vaimolleni. Sonera kaupassa tuhottiin entinen liittymä ja luotiin


vaimolle uusi. Siitä ne opengate pongelmat alkoivat ja ongtelman selvittely oli hankalaa aloittaa


kun liitymä oli mökillä Puumalassa.   Otin sitten  uuden simmin tänne Espooseen.


Näyttäisi siltä, että opengate ei toimi ongelma numerossa ollenkaan.


Kun laittaa SIM:n Huawayn reittimeeen ja asettaa APN:ksi "opengate", niin nettiyhteys ei nouse ylös.


Jos laittaa taas simmin nettitikkuun ja Telewellion reitittimessä APN:ksi "opengeate".


Niin yhteys nousee, mutta ei ole IP julkinen !


 


Mitähän Soneran "opengate vaivaa?


 


Terv. Olli


 


Edit RaMaria: Poistettu numero


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@oroikonen kirjoitti:

Siirsin mobili data liittymän itseltäni vaimolleni. Sonera kaupassa tuhottiin entinen liittymä ja luotiin


vaimolle uusi. Siitä ne opengate pongelmat alkoivat ja ongtelman selvittely oli hankalaa aloittaa


kun liitymä oli mökillä Puumalassa.   Otin sitten  uuden simmin tänne Espooseen.


Näyttäisi siltä, että opengate ei toimi ongelma numerossa ollenkaan( numero xxx ).


Kun laittaa SIM:n Huawayn reittimeeen ja asettaa APN:ksi "opengate", niin nettiyhteys ei nouse ylös.


Jos laittaa taas simmin nettitikkuun ja Telewellion reitittimessä APN:ksi "opengeate".


Niin yhteys nousee, mutta ei ole IP julkinen !


 


Mitähän Soneran "opengate vaivaa?


 


Terv. Olli




Hei ja tervetuloa Klaaniiin!


 


Liittymänumeroa ei kannattaisi kirjoittaa julkisesti tänne kaikkien nähtäville, joten editoithan sen piiloon.


 


Mitä voisin kuvitella, ei ole tuo Opengate siirtynyt tuohon uuteen liittymään tuossa vaihdossa tai siinä on jokin ongelma. Sitä, miksi Huaweillä ei toimi ollenkaan, mutta Telewellillä toimii, voisi johtua siitä, että


 Telewell käyttää epäonnistuneen yrityksen jälkeen jotain toista APN:ää.


 


Kannattaa nyt kysäistä aspasta, johtuuko ongelma Soneran päästä. Eli siitä, että liittymään ei ole kytketty Opengatea. Täällä Klaanissa ei voida valitettavasti käsitellä asiakkaan tunnistamista vaativia asioita, joten joudut ottamaan yhteyttä jollakin tällä sivulla mainitulla tavalla: https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta  Esimerkiksi juuri nyt päivystää Chat-aspa, josta varmasti osattaneen sanoa, onko liittymälläsi Opengate oikein toiminnassa.


 


Voinet myös itse tarkistaa Omilta Sivuilta, onko liittymässä lisäpalveluna Opengate.

Eipä onnistu omilta sivuilta tarkistus kunnolla. Lisäpalveluna ei näy. Laskussa vain näkyy?

Terv. Olli

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@oroikonen kirjoitti:

Eipä onnistu omilta sivuilta tarkistus kunnolla. Lisäpalveluna ei näy. Laskussa vain näkyy?


Terv. Olli




Kysyppäs vaikka asiakspalvelusta, omien sivujen chatin kautta jos haluat tiedon jo nyt sunnuntaina. Siellä näkevät, onko kytketty nykyiseen liittymään. Jos ei ole, niin varmaankin kytkevät tai ohjeistavat, miten saa kytkettyä seuraavana arkipäivänä. Tarvittaessa ohjeistavat häiriöilmoituksen tekoon.


 


Kerro, mikä Huawei sinulla on käytössä, niin voidaan täällä neuvoa, miten saat asetukset varmasti oikein omista laitteistasi. En epäile, etteikö sinulla olisi ne oikein, vaan joskus noi laitteet voivat jymähtää ja vaatia resetoinnin ja sitten kaikkien asetusten luonnin uudelleen.


 


Varmista kuitenkin ensin Soneran Asiakaspalvelulta, että palvelu on oikeasti kytkettynä nykyiseen liittymään.


 

Vastaa