Sonera viihteen käyttöönotto

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

Kyselisin että mikäköhän tässä Sonera Viihteen hommassa nyt maksaa, minulla on tuo intenon modeemi sekä motorolan hd digiboksi ollut jo syyskuusta lähtien kokeillut useamman kerran yhdistää nettiä mutta ei modeemi yhdistä mihinkään. Olen siis liittänyt sen kyllä oikein kuten sivuillannekin sanotaan sonera viihteen käyttöönotosta ja olen kokeillut kumpaakin asunnossani olevaa puhelinpistoketta tuloksetta. Modeemi vain vilkuttaa broadband valoa ja keskellä palaa punainen, ei yhdisty internettiin ollenkaan eikä toki sen vuoksi sen enempää tuo digiboksikaan toimi (ei voi viedä asennusta loppuun kun nettiyhteys ei toimi).

Missä mahtaa olla vika? Mietin että joskus muinoin edellisissä asunnoissani on joku asentaja käynyt puhelinpistoketta katselemassa ennenkuin netti on suostunut toimimaan (tullut yleensä operaattorin puolesta automaattisesti tietääkseni). Voiko tästä olla kyse vai pitäisikö tuon internetin automaattisesti toimia? Olen myös yrittänyt resetoida modeemin mutta ei sekään auta yhtikäs mitään, olen myös monella eri johdolla kokeillut varmistaakseni että vika ei ole niissäkään. Itselläni alkaa olla keinot loppu ja kiinnostaisi viimein kuitenkin saada tämä homma toimimaan.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Eli siis olet tilannut jo syyskuussa Sonera Viihteen ja laajakaistan? Ehkä kannattaisi nyt varmistaa että se on edes kytketty sinulle käyttöön.

Eli jos on kytketty oikein niin ADSL, VDSL ja Ethernet asiakkailla kaikki toimii siis suoraan automaattisesti. Internetin tulisi toimia myös automaattisesti. Intenon tulisi saada asetukset automaattisesti Soneran verkosta kun liität sen siihen.

Näytät tehneesi kaiken mitä olet osanut, nyt sinun olisi aika tehdä vikailmoitus Soneran Omilta sivuilta.

Voit toki kokeilla toisella ADSL modeemilla jos toimisi.
Moi Slabberwonk,

Modeemin pitäisi kyllä saada yhteys automaattisesti, kun puhelinjohto on pistokkeesta liitetty modeemin DSL paikkaan. Jos omistat toisen ADSL modeemiin, niin sillä voi myös testata, että toimisiko yhteys.

Vian jatkuessa suosittelen soittelemaan paikan päältä vikapalveluumme 0206 90101 tai jättämällä vikailmoituksen suoraan Omilta sivuilta. Vikatilanteissa on ehdottoman tärkeää, että saamme asiakkaalta ilmoituksen viasta, jotta saamme vianselvityksen mahdollisimman nopeasti käyntiin.

Oot varmaan nähnyt jo johdoista kuvia Soneran nettisivulla, mut näin sain ainakin nettiyteyden toimimaan (Soneran valokuitu 100/10)

 

http://i.imgur.com/3dstr0X.jpg

http://i.imgur.com/mbwbHrD.jpg

 

Sitten tuohon punaiseen reikään tulee johto mikä lähtee modeemista digiboksiin. Näin olen ymmärtänyt.

Vastaa